HS: Helsinkiläinen kauppa otti käyttöön uudet ostoskärryt: raivo repesi kokenut kauppias puolustaa
Ja sitten odotamme, kun joku koirista alkaa ärhentelemään kanssa asiakkaille ja hyökkää kimppuun ja ties mitä vielä.
Ensin täytyy sattua jotain peruuttamatonta, ennen , kuin uskotaan, ettei koiria ruokakauppoihin!
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6341197
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa halutaan pitää puhtaana eritteistä, hajuista yms. niin silloin sieltä pitäisi kyllä kieltää narkkarit, pultsarit, osa vanhuksista ja lapsista.
KUKAAN ei oikeasti saa allergiaoireita siitä, että koira menee ohi kaupassa, niinkuin ei siitäkään, jos se menee ohi pihalla. :D
Jos koira on pidempään sisätiloissa, sinne jää ja tulee heti väkisinkin allergeeneja koiran karvojen kautta. Ei auta vikka kuin nopeasti yrittäisi kauppareissunsa tehdä koiran kanssa. Ja omistaja varmaan maleksii siellä kaupassa haluamansa ajan vaikka ihan veetuillakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten valikoituu juuri koiraihmisten kaupaksi, niin saavat he siellä sitten rauhassa käydä koiriensa kanssa kuolaa ja karvoja tartuttamassa toisiinsa :)
Ja sanon,etten ole koiravihaaja. Minulla on ollut koira, mutta en koskaan ajatellutkaan,että ottaisin hänet kauppaan mukaan :). Meillä onneksi järjestyi asioinnit aina niin,ettei tarvinnut ottaa. Koira odotti joko autossa tai jäi kotiin.
Koira on "se" ei "hän"
Koira on hän, onhan sillä sentään HÄNtä. Toisin kuin ihmisillä.
Ihmisillä on HÄNTÄ, häntäluu!
Kun tietää, miten nopeasti, huonosti ja halvalla kauppoja siivotaan, ei ole mikään ilonaihe, että niissä on jatkossa koirankarvaakin. Onneksi on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on ollut jo jonkin aikaa. Kyllä sylikoiran voi ottaa kauppaan.
Rakit eivät kuulu kauppaan.
Kauppiashan siitä loppuviimein päättää, kun hänen yrityksensä kyseessä.
Itse asioisin mielelläni tällaisessa koirakaupassa, vaikkei omaa koiraa ole.
Vierailija kirjoitti:
Punkit tarttuu turkista kärryyn.
Mahtaa myös haista ihanalle sadesäällä, kun märät piskit istuu vuorollaan siinä huovalla. Meinaa joskus oksennus tulla, kun naapuri on mennyt hissillä märän koiransa kanssa. Sen haistaa pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Kun tietää, miten nopeasti, huonosti ja halvalla kauppoja siivotaan, ei ole mikään ilonaihe, että niissä on jatkossa koirankarvaakin. Onneksi on vaihtoehtoja.
Voisi tosiaan luulla, että elintarviketilat pidetään siistinä. Vähänkin lähempi tarkastelu paljastaa pinttyneet liat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa myös haista ihanalle sadesäällä, kun märät piskit istuu vuorollaan siinä huovalla. Meinaa joskus oksennus tulla, kun naapuri on mennyt hissillä märän koiransa kanssa. Sen haistaa pitkään!
Tuskin niitä kärryjä siivotaan edes yhtään useammin, kuin muita. Tosi usein näkee kaupoissa iljettävän likaisia koreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin haiset itsekin.
Ei koiria ruokakauppaan. Itse olen myös allerginen ja rasittaa tämä nykykulttuuri, että se piski pitää raahata aivan joka paikkaan mukaan. Koira pärjää varmasti kauppareissun ajan kotona. Aivastan sen päälle, joka tunkee sisätiloissa karvattinsa kanssa liian lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään sortin elävät elukat kuulu ruokakauppaan.
Siis ei ihmisiä ruokakauppoihin ellei ole zombi?
Koiraihminen rinnastaa elukkansa ihmiseen?
Entä jos ei ole koiraihminen? Ei mitään lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Oon ottanut koiran ruokakauppaan ihan taluttimessa. Mitä ruokakaupassa on niin ihmeellistä, ettei sinne voisi koiraa viedä? Saahan sinne viedä n.ee.kerinkin?
Koiran terveys on nykyään parempi kuin omistajansa.
Koirien omistajat ovat vielä tyhmyyden lisäksi rasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ottanut koiran ruokakauppaan ihan taluttimessa. Mitä ruokakaupassa on niin ihmeellistä, ettei sinne voisi koiraa viedä? Saahan sinne viedä n.ee.kerinkin?
Koiran terveys on nykyään parempi kuin omistajansa.
Koirien omistajat ovat vielä tyhmyyden lisäksi rasisteja.
Siellä joku vanhapiika kissoineen yrittää selittää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa halutaan pitää puhtaana eritteistä, hajuista yms. niin silloin sieltä pitäisi kyllä kieltää narkkarit, pultsarit, osa vanhuksista ja lapsista.
KUKAAN ei oikeasti saa allergiaoireita siitä, että koira menee ohi kaupassa, niinkuin ei siitäkään, jos se menee ohi pihalla. :D
Jaa. Mä tiedän kyllä allergisia jotka saa oireita siitä jos asuinkumppanin takki on naulakossa koiranomistajan takin vieressä. Tai käyvät talossa jossa on edellisenä päivän ollut käymässä koira. Ihan lähipiirissä on kolmekin näin allergista henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Roihuvuoren K-marketissa on yhdet koirakärryt käytössä, voi hyvää päivää! Montako muualla?
Mikä järki? Ovatko koiranomistajat jonottamassa siellä sitten ulkona , milloin vapautuu koirakärry?
Sanon vaan, ettei yhtäkään koiruutta kauppoihin sisälle!
Sun sanomiset ei paina asiassa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yksin koiran kanssa matkustaa, on hänen päästävä kauppaan. Kävin Tampereella koiran kanssa kaupassa ja hienosti meni. Käyn toistekin. Kyllä niille koirat Tomille vielä kauppoja piisaa mistä valita.
Niin, _hänen_ eli sen ihmisen on päästävä kauppaan. Koira ei ole hän. Lisäksi, jännä kun sekä minä että noin biljoona muuta ihmistä on pystynyt vuosisatoja, ja pystyy edelleen, matkustamaan yksin koiran kanssa ottamatta sitä mukaan kauppaan. Ihan älytöntä. Rakastan koiraani, mutten näe mitään syytä raahata sitä mukaan kauppaan/kirjastoon/uimahalliin/kirpputorille/ravintolaan/kahvilaan/huvipuistoon tai kaiken huipuksi, työpaikalleni eli yökerhoon. Ihan oikeasti. Minulla ei ole mitään noita koirakärryjä vastaan, mutta rehellisesti mun mielestäni menee jo vähän överiksi.
Mä näen paljonkin syytä ottaa koiran mukaan kaikenlaisiin paikkoihin. En kyllä minnekään missä käsitellään elintarvikkeita. Mutta koska itse reissaan paljon, ja koira reissaa mukana, niin se on syytä ihan pennusta asti totuttaa monenlaisiin paikkoihin. Silloin se oppii myös käyttäytymään monenlaisissa tilanteissa ja paikoissa eikä ole häiriöksi tai vaaraksi kenellekään. Se ei stressaannu uusissa tilanteissa ollenkaan niin paljon.
Aivan liikaa näkee just niitä koiria joita EI oteta tarpeeksi mukaan minnekään, ja sen kerran kun sitten on pakko tai muuten vaan tekee poikkeuksen, se on just sellaista maalaiskoira kaupungissa-meininkiä kun koira on aivan ylikuormittunut, haukkuu ja häiriköi. Mua itseä ottaa päähän koiranomistajat jotka ei viitsi nähdä sitä vaivaa että pennusta alkaen sosiaalistavat koiran kunnolla, oletetaan vaan että kyllä se sit aikuisena osaa. Sillain niitä rähjääviä koiria just tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään sortin elävät elukat kuulu ruokakauppaan.
Siis ei ihmisiä ruokakauppoihin ellei ole zombi?
Koiraihminen rinnastaa elukkansa ihmiseen?
Eiköhän tuossa tarkoiteta sitä, että ihminenkin on vain eläin. Vähän kehittyneempi kuin nuo muut, mutta eläin, nisäkäs kuitenkin.
Allergikkoja taas arvostetaan :D Just tällaisen spedeilyn takia en itsekään noudata tuoksuttomuutta. Tykkään käyttää reilummin tuoksuja ja käytän niitä surutta niin työpaikalla, parturissa kuin suihkin päälleni kuntosalin pukuhuoneessa. Kieltoja on, mutten noudata. Ja syy on se, että koiria on nykyään kaikkialla ja itse saan niistä allergiaoireita. Eli olen ajatellut, että mun tuoksuharrastus ja koirat on sitten vähän niin kuin tasapeli.
En ymmärrä koirien raahamista kauppoihin. Opaskoirat on eri asia koska ovat apuna sille omistajalle, mutta tavalliset lemmikit ei kauppaan kuulu.
Ja omistan itsekin koiran, mulla on länsigöötanmaanpystykorva, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sen kanssa kauppaan tai kauppareissulle. Lenkit ja kauppakäynnit erikseen.
Mua oksettaa et näille "Ei koiria kauppaan!!!!"-tyypeille kuitenkin kelpaa se, että koirat pelastaa ihmishenkiä, ovat tärkeässä työssä esim poliisilla, toimivat avustajina, löytävät kadonneita jne. Milloin maailma on muuttunut paremmaksi noin ahdasmielisestä ajattelusta? Ei ne koirat sinne kauppoihin ole ryntäämässä mutta hyvä hätävara tuo jos on yksin liikkeellä ja pitää käydä kaupassa.
Rakit eivät kuulu kauppaan.