Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko maksaa kaupassa miehen kortilla?

Vierailija
11.11.2023 |

Miten on nykypäivänä? Lähimaksut on melkeinpä joka paikassa ja mulla on kortin PIN tiedossa myös.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta. Myyjä velvollisuus kutsua vartija tai poliisi jos näkee että sun kortissa on toisen nimi 

Vierailija
42/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos. Miksei se siirrä sun tilille rahaa? Tai anna taskurahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi.  Ellei jollain kateellisilla luuskalla tai vanhalla käppänällä ole jotain sitä vastaan. Joku jonka mielestä on rikos (tirskahdus) ostaa toisen kortilla.  

Vierailija
44/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärän henkilön kortilla maksaminen voi käydä kalliiksi. Itse tuollaisessa tilanteessa kävisin ensin pankkiautomaatilla nostamassa kortilla käteistä ja maksaisin sitten käteisellä. Ongelma ratkaistu.

No kuules enpäs usko ainakaan, jos on sen henkilön lupa.  Olisihan se hilpeää oikeudessa: "Sinua syytetään luvattomasta kortin käytöstä"  Kuka syyttää siis,  jos kortin oma haltija ei syytä?  

Vierailija
45/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että henkilö on vaikka velkaa ja ei ehdi tai halua mennä automaatille,  joten helpompi hänelle antaa kortti.  As simple as that.  

Vierailija
46/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on ihmisille näin vaikea asia ymmärtää 🤦🏼 Myötähäpeä tulee tästä keskustelusta, ymmärtämättömyydestä / tietämättömyydestä yksinkertaisiin asioihin. 

Vierailija
47/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy automaatilta nostamassa ja käytä sitten niitä miehesi rahoja? 

Vierailija
48/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän kyllä maksan mieheni kortilla kun hän  sen mulle käteen antaa ja sanoo maksa tolla

Kyllä myös alaikäiset tyttö ja poika on maksanut minun kortilla lähikaupassa.

Vierailija
49/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi käyttää toisen henkilön korttia, et edes lähimaksuun. Se on rikos. 

Vierailija
50/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sillä ole väliä millä maksutavalla ostat miehen palveluksia.

Vierailija
51/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi.  Ellei jollain kateellisilla luuskalla tai vanhalla käppänällä ole jotain sitä vastaan. Joku jonka mielestä on rikos (tirskahdus) ostaa toisen kortilla.  

Myyjän tehtävä on kutsua vartija/poliisi paikalle. Jos myyjä ei tee niin, itsekin syylistyy rikokseen. 

Vierailija
52/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän henkilön kortilla maksaminen voi käydä kalliiksi. Itse tuollaisessa tilanteessa kävisin ensin pankkiautomaatilla nostamassa kortilla käteistä ja maksaisin sitten käteisellä. Ongelma ratkaistu.

No kuules enpäs usko ainakaan, jos on sen henkilön lupa.  Olisihan se hilpeää oikeudessa: "Sinua syytetään luvattomasta kortin käytöstä"  Kuka syyttää siis,  jos kortin oma haltija ei syytä?  

Se kerrotaan pankin sopimusehdoissa, kolmannelle osapuolelle kortin luovuttaminen on rikos. Myös kortin haltija syyllistyy rikokseen, jos luovuttaa kortin. 

Ja tiedän tämän kokemuksesta ja se on ongelma, kun hoitaa iäkkäiden vanhuksien raha-asioita. Et voi käyttää vanhuksen korttia maksuin, vaan omaasi. Ei edes silloin, kun vanhus seisoo vieressä. 

Vierailija
53/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään. Miehesi on pankkinsa kanssa sitoutunut siihen, ettei hän anna koskaan korttiaan tai tunnuslukuaan toisen henkilön käyttöön. Kyseessä on kertomassasi tapauksessa sopimusrikkomus.

Vierailija
54/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän kyllä maksan mieheni kortilla kun hän  sen mulle käteen antaa ja sanoo maksa tolla

Kyllä myös alaikäiset tyttö ja poika on maksanut minun kortilla lähikaupassa.

Kaupan tehtävä on takavarikoida kortti (saavat jonkun palkkion pankilta) ja luovuttaa kortti poliisille, joka toimittaa sen pankkiin. 

Näin tpimittiin eräässä kaupassa kun maksoin iäkkään ukkini kortilla tai meinasin maksaa, joka jäi yritykseksi, vaikka ukki seisoi vieressä, mutta ei muistanut tunnuslukua. 

Vierailija
55/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ostella tavaraa, kun mies on rikas menestyjä :)

Vierailija
56/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä lakeja ja sääntöjä ei ole kenekään pakko noudattaa.

Vierailija
57/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän tehtävä on kutsua vartija/poliisi paikalle. Jos myyjä ei tee niin, itsekin syylistyy rikokseen. 

Vartijalla ei ole mitään toimivaltaa tässä ja poliisilla ei myöskään jos on lupa käyttää . Jos pilkkua viilataan niin on myös rikos tulla lounaalle aseistettuna kuten poliisit tekevät .

Vierailija
58/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi suostu antamaan sinulle rinnakkaiskorttia, vai miksi käyttäisit hänen korttiaan?

Vierailija
59/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki, joka luultavasti syyttäisi sitä henkilöä, joka allekirjoitti sopimuksen siitä, että ei anna korttiaan kenenkään muun käyttöön.

Minulla on vaikea ymmärtää tätä, että ei hankita omaa rinnakkaiskorttia. Onko siihen olemassa joku syy, että teille ei myönnetä omaa pankkikorttia edes rinnakkaiskorttina puolison tilille?

Vierailija
60/78 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pankissa on erikseen miehen ja naisen kortti?

Meidän pankissa miehen kortti on sininen ja naisen kortti punainen. Alle 30- vuotiaille värit ovat vaaleammat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan