Voinko maksaa kaupassa miehen kortilla?
Miten on nykypäivänä? Lähimaksut on melkeinpä joka paikassa ja mulla on kortin PIN tiedossa myös.
Kommentit (78)
Väärän henkilön kortilla maksaminen voi käydä kalliiksi. Itse tuollaisessa tilanteessa kävisin ensin pankkiautomaatilla nostamassa kortilla käteistä ja maksaisin sitten käteisellä. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän kyllä maksan mieheni kortilla kun hän sen mulle käteen antaa ja sanoo maksa tolla
"hän sen mulle käteen antaa ja sanoo maksa tolla" :D :D
Tuota ei tapahdu kun naisten päivunissa jossa miehen rahat on myös hänen rahoja
Jouduin odottelemaan miestäni pari tuntia ja sovimme, että odotan cittarissa. Mieheni sanoi, että korvauksena odotusajasta hän tulee maksamaan ostokseni. Kummallakin meistä on oma koti. Kyllä oli hölmistynyt ilme, kun näki ostokseni: pullollinen putken avausainetta. Mieheni katseli ympärilleen ja totesi, että jo on kaupassa surkeat valikoimat, kun ei kahdessa tunnissa muuta löydy.
Useimmat naiset ovat tottuneet elämään omillaan ja elättämään vielä lapsiakin.
Kaksitoista vuotta sitten väärä kortti otettiin pois ja siitä joutui maksamaan...
https://www.vauva.fi/keskustelu/1408370/ketju/myyja_otti_kortin_pois__m…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä ilmoittautuu naisia jotka toimii laittomasti suorittamalla maksuväline petoksia. Se on maksuväline petos kun käyttää jonkun toisen henkilökohtaista maksuvälinettä. Ei naisia edes lait kiinnosta kun omaa etua tavoitellaan samaan aikaan kun naista kohtaan ei mitään lakia saa rikkoa kun lakikirjaa pitää noudattaa pilkulleen.
Syy tuohon on noiden naisten patalaiskat miehet, jotka eivät viitsi nostaa prsettään sohvalta sen vertaa, että lähtisivät mukaan kauppaan.
Eli jos joku muu ei tee niin kuin itse haluaa sekö oikeuttaa rikokseen? Toimiiko se myös niin päin että nainen ei tee mitään mies haluaa niin mies saa alkaa rikkomaan lakia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit. Minä maksan koko ajan äitini kortilla. Riittää kunhan tiedät tunnusluvun.
Virallisesti voit saada äitisi tilille myös omalla nimelläsi olevan rinnakkaiskortin Eli miehelläni oli aikoinaan oma pankkikortti äitinsä tilille, koska mummeli unohti useasti tunnuslukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän kyllä maksan mieheni kortilla kun hän sen mulle käteen antaa ja sanoo maksa tolla
Miksi miehesi ei itse maksa? Luottokorttia ei saa luovuttaa muiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Väärän henkilön kortilla maksaminen voi käydä kalliiksi. Itse tuollaisessa tilanteessa kävisin ensin pankkiautomaatilla nostamassa kortilla käteistä ja maksaisin sitten käteisellä. Ongelma ratkaistu.
Pankkiautomaatillakin on kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäät kiinni, se on maksuvälinerikos. Kassan pitää huomatessaan ilmoittaa siitä poliisille. Annoin kassajonossa lompakkoni pojalle, joka otti siitä korttini ja maksoi, ja kassa nauroi, että nyt mun pitäis soittaa poliisit paikalle.
Maksuvälinepetos on kyseessä silloin, jos luovuttaa oma kortin toiselle henkilölle. Eli se kortin luovuttaja tekee rikoksen, ei käyttäjä, jos tekee sen luvalla. Mutta joo, silti toimina on kortin takavarikointi ja mahdolliset sakot (kortin omistajalle).
Onhan taas laintulkinta, ei se nyt petos ole jos kortinhaltija valtuuttaa toisen käyttämään korttiaan, mutta on tietysti pankkiin päin selvä sopimusrikkomus. Koettakaa nyt vähän pinnistellä.
Olen jokusen tuollaisen aikoinaan takavarikoinut, kun tein hommia myyjänä. Meillä niistä sai palkkion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit. Minä maksan koko ajan äitini kortilla. Riittää kunhan tiedät tunnusluvun.
Virallisesti voit saada äitisi tilille myös omalla nimelläsi olevan rinnakkaiskortin Eli miehelläni oli aikoinaan oma pankkikortti äitinsä tilille, koska mummeli unohti useasti tunnuslukunsa.
Näetkö mitään eroa toisen luottokortin käytöllä tai oman rinnakkaiskortin liittämisellä toisen tiliin? Toinen noista on laiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkiautomaatillakin on kamerat.
Toki, mutta pankkiautomaatti ei ota korttia pois jos tiedät kortin tunnusluvun. Kassalla sen sijaan on velvollisuus ottaa kortti pois jos hän huomaa että maksaja on eri kuin kortin haltija eli miehen kortilla maksaa nainen tai vanhan kortilla maksaa nuori.
Pankkiautomaatin kameralla on käyttöä jos kortin haltija tekee kortin luvattomasta käytöstä rikosilmoituksen.
Minä en uskaltais varsinkin, kun eri sukupuolta oleva, jos joku tarkistais, mielummin pyydän käteistä tai laittaa tilille pikasiirto
Miksei se mies siirrä rahaa tilillenne jos rahanne loppu?
Eihön naisia ole ennenkään lait estänyt kun oikein tosissaan käytetään miestä taloudellisesti hyväksi
Jos löydät kaupan jossa myydään miehiä niin kannattaa maksaa kryptoilla ettet turhaan joudu selvittelemään.
Jos antaa luvan ja toinen tyhjentää tilin niin pankki ei kyllä korvaa mitään. Eli omalla vastuulla sitä lainaa korttia. Itse olen antanut korttini joskus miehelleni ja äiti antaa minun nostaa rahaa pankkiautomaatilta. Seisoo kyllä koko ajan vieressä ja katsoo että otan oikean summan ja annan kuitin. En pidä sitä rikollisena. Myöskin moni vammainen antaa korttinsa avustajalle ja pyytää tuomaan kuitin. Siinä on jo luja luottamus avustajaan.
Kyllä moni maksaa iäkkäiden vanhempiensa lääkkeitä heidän kortillaan ihan tavallista se on.
Missä pankissa on erikseen miehen ja naisen kortti?
Vierailija kirjoitti:
Jos jäät kiinni, se on maksuvälinerikos. Kassan pitää huomatessaan ilmoittaa siitä poliisille. Annoin kassajonossa lompakkoni pojalle, joka otti siitä korttini ja maksoi, ja kassa nauroi, että nyt mun pitäis soittaa poliisit paikalle.
Maksuvälinerikoksella tarkoitetaan joko sekaantumista laittomaan maksuvälineeseen tarkoituksena tehdä maksuvälinepetos tai sitten maksuvälineen anastamista jo sellaisenaan. Maksuvälinepetoksen tunnusmerkistöön puolestaan kuuluu aina tarkoitus hankkia itselle tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä.
Maksaminen toisen henkilön kortilla kortin haltijan tahdon mukaisesti ja tilin katteen/luottolimiitin rajoissa ei voi tuottaa oikeudetonta taloudellista hyötyä. Sen sijaan se on pankin ja kortinhaltijan välisen sopimuksen rikkomista, kuten monet ovat jo sanoneet.
Jos kortinhaltija on itse paikalla maksutapahtuman aikana ja antaa korttinsa fyysisesti toisen henkilön käsiin ainoastaan kortinhaltijan jo kokoamien ostosten maksamista varten, ostoksia ja siten myös niiden maksamista todennäköisesti pidettäisiin kortinhaltijan itse suorittamana oikeustoimena, jossa toinen henkilö on täysin epäitsenäisesti vain toteuttanut fyysisesti kortinhaltijan tahdon, jonka täsmällinen sisältö on myös ollut maksunsaajan edustajan tiedossa. Kassan naurahdus viittaa varmasti siihen, että vaikka kaupan ohjeet pilkuntarkasti luettuina saattaisivat tällöinkin edellyttää poliisin kutsumista, rikostunnusmerkistön puuttuessa poliisilla ei olisi asiassa mitään tekemistä. Esimerkkitapauksessa, jossa lapsi maksaa vanhempansa kortilla ja välittömässä valvonnassa vanhempansa ostokset, pankki todennäköisesti häviäisi myös kuvitellun siviilioikeudenkäynnin, jonka kohteena olisi pankin väite sopimusehtojen rikkomisesta.
Rikoslain 37 luku Maksuvälinerikoksista https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L37
Syy tuohon on noiden naisten patalaiskat miehet, jotka eivät viitsi nostaa prsettään sohvalta sen vertaa, että lähtisivät mukaan kauppaan.