Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaako teidän teinit teille töihin, kun tulevat koulusta kotiin?

Vierailija
11.11.2023 |

Mun 15v poika soittaa edelleen joka päivä. Käydään nopeasti läpi Wilma, välipala, läksyt ja mahdolliset tulevat kokeet. Söpöä! En ole mitenkään pakottanut häntä tähän. Se on ollut tapana siitä asti, kun hän meni kouluun. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei usein tarvitse soittaa koulun jälkeen työpäivän aikana. Olen paljon etänä kotona, ja kyllä hän silloin saa tulla töitä häiritsemään, kun tulee kotiin. Jutellaan hetki ja sitten jatkan töitä. Muulloin saa kyllä soittaa töihin. Seiskaluokkalaisella on yksi päivä neljään ja kaksi kolmeen. Hän on kotona noin 20 yli, minä töistä viimeistään 15.20. Eli käytännössä vain kahtena päivänä hän on kotona ennen kuin minä tulen töistä tai lopetan etätyöpäivän. Ja arvatkaapa, miten kamala äiti minä olen? Jos lopetan etäpäivän ennen kuin hän tulee koulusta, lähdemme koiran kanssa häntä vastaan. Ja hän on se, joka aamulla pyytää, että tulettehan vastaan, jos jään etäpäivälle.

Vierailija
42/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmillista jos näin moni ei ymmärrä näinkin tavallista välittämisen muotoa.

Jatkatko tuota välittämistä vielä kun lapsella on oma perhe ja soitat kysyäksesi miten suoli toimii ja onko syöty monipuolisesti? 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo nyt näitä vastauksia. Teini on täysin omatoiminen. Tekee itselleen esim munakkaan välipalaksi ja tekee itsenäisesti läksyt. 

On hyvä koulussa. 

Soitto on tullut hänelle rutiiniksi. Teen toimistotyötä. Jos olen vapaana, pystyn hyvin juttelemaan. Jos en ole, hän ymmärtää ja kaikki on hyvin. 

On ihan ok osoittaa kiinnostusta lapsen arkea kohtaan. Se on välittämistä. 

ap

Joo, no ei mun silti tartte työpäivän aikana tietää mitä se syö koulun jälkeen välipalaksi, vaikka välitänkin. Haloo nyt, kaikki ei tee toimistotyötä tai ylipäätään sellaista työtä, et oma puhelin on siinä hollilla. 

Haloo haloo kukaan ole sanonut että kaikissa töissä olisi mahdollista puhua yksityispuheluja.Haloo haloo muissakin, kuin toimistotöissä voi kyl

No kato jos olen myöhään töissä, tiedän työvuoroni ihan reilusti etukäteen, osaan kotona jo illalla sanoa, että lämmitä huomenna mikrossa tota ruokaa. Sen mukaanhan mä viikon ruuat teenkin, jos huomenna olen myöhään töissä, niin tänään kokkaan sen verran et jää seuraavalle päivälle. Me ei olla niin avuttomia, et mun pitäs töissä miettiä ja huolehtia, et se osaa lämmittää sitä ruokaa, kun kotiasiat osataan hoitaa kotona, ei töissä soitella. Ettei se lapsi lessunlessun nälkäsenä siellä kotona ole, kun ei tajua et tulen niin myöhään, vaikka mä edellisenä päivänä sanon, et huomenna pääsen vaikka klo 18, lämmitä ruokaa mikrossa. Vai sopisko sulle, et keskeytän työni sotella ihan sillon kun mä haluan eikä kun toiminnalle sopii, kun pitää nyt vaan lähteä soittamaan kotiin lapselle, kun en aikasemmin osannu sanoa sille et ruokaa on jääkaapissa? . Heh. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi