Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittaako teidän teinit teille töihin, kun tulevat koulusta kotiin?

Vierailija
11.11.2023 |

Mun 15v poika soittaa edelleen joka päivä. Käydään nopeasti läpi Wilma, välipala, läksyt ja mahdolliset tulevat kokeet. Söpöä! En ole mitenkään pakottanut häntä tähän. Se on ollut tapana siitä asti, kun hän meni kouluun. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole söpöä, vaan huolestuttavaa jos ei teininä ole yhtään ekaluokkalaista itsenäisempi. 

Mieti, kolmen vuoden päästä tämä kaveri on täysi-ikäinen.

Vierailija
22/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista jos näin moni ei ymmärrä näinkin tavallista välittämisen muotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole söpöä, vaan huolestuttavaa jos ei teininä ole yhtään ekaluokkalaista itsenäisempi. 

No onpa teillä perheet, jos itsenäisyys on kiinni  siitä, että teini soittaa koulusta tultuaan. Perheissä on erilaisia tapoja ja tilanteita. Lapsetkin ovat erilaisia. Tottakai on työpaikkoja, joissa ei voi vastata eikä puhua yksityispuheluja mutta paljon myös työpaikkoja, joissa ketään ei köyhdytä eikä töitä hidasta puheluun vastaaminen.

Toisaalla sitten taas haukutaan, kun vanhemmat eivät tiedä eikä välitä, missä teinit koulun jälkeen luuhavat ja rötöstelevät jne. Tekee miten vaan niin ei se teille superkasvattajille (yleensä lapsettomat tai 60 luvulla lapsensa kasvattaneet) kelpaa. Te tiedätte ja osaisitte aina paremmin. 

Vierailija
24/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo nyt näitä vastauksia. Teini on täysin omatoiminen. Tekee itselleen esim munakkaan välipalaksi ja tekee itsenäisesti läksyt. 

On hyvä koulussa. 

Soitto on tullut hänelle rutiiniksi. Teen toimistotyötä. Jos olen vapaana, pystyn hyvin juttelemaan. Jos en ole, hän ymmärtää ja kaikki on hyvin. 

On ihan ok osoittaa kiinnostusta lapsen arkea kohtaan. Se on välittämistä. 

ap

Joo, no ei mun silti tartte työpäivän aikana tietää mitä se syö koulun jälkeen välipalaksi, vaikka välitänkin. Haloo nyt, kaikki ei tee toimistotyötä tai ylipäätään sellaista työtä, et oma puhelin on siinä hollilla. 

Haloo haloo kukaan ole sanonut että kaikissa töissä olisi mahdollista puhua yksityispuheluja.Haloo haloo muissakin, kuin toimistotöissä voi kyllä puhelimeen vastata. Käsittämätöntä porukkaa jos ärsyttää se, että vanhempi sanoo vaikka että lämmitä sitä eilistä ruokaa jos nälkä. Kyllä täällä o lapsi- ja perhevihamielistä porukkaa. Ap vastaile sinä vaan lapsellesi. Jonain päivänä hän voi olla se ainoa, joka sinulle soittaa, hätä tai ei. Tai sitten ei soita,mutta toivottavasti joku soittaa joskus ainakin.

Vierailija
25/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soittanut, teki läksyt kun sai ruokaa kun tulin töistä niin sen jälkeen. Olisi häirinnyt töitä jos soitellaan. 

Vierailija
26/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmillista jos näin moni ei ymmärrä näinkin tavallista välittämisen muotoa.

Se välittäminen näytetään vapaa-ajalla.

Vierailija
27/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm! Mietin. No niinpä on ja toivon hänen soittelevan minulle täysi-ikäisenäkin.

Vierailija
28/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole töissä mahdollista lärpättää puhelimessa. 

Vierailija
29/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät häiritse työpäivää. 

Vierailija
30/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että töihin saa soittaa vain hätätilanteessa. 15v osaa syödä välipalan ja lukea Wilman ilman minulle raportoimistakin. 

Vierailija
31/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivää ei häiritä ellei ole joku totaalinen hätä kyseessä ja silloinkin pitää soittaa hätänumeroon. 

Vierailija
32/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole välittämistä, että häiritsee vanhemman työntekoa. Työantaja ei maksa siitä, että hoidat lastesi asioita. 

Vierailija
33/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm! Mietin. No niinpä on ja toivon hänen soittelevan minulle täysi-ikäisenäkin.

Kesken sinun työpäivän? Ihan oikeasti? 

Vierailija
34/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole teini-eläimiä.

Vierailija
35/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös teinin pitäisi osata hoitaa tuollaiset asiat itse? Ottaa jääkaapista välipalaa ja tehdä läksyt ilman, että äiti neuvoo niin tekemään? 

Aivan varmasti 15v osaa, mutta mitä pahaa siinä on, jos soittaa koulun jälkeen vanhemmalle? Jos on sellainen työ missä voi vastata. Onko sitä yksin pärjäämisen ja epäsosiaalisuuden eetosta pakko siirtää aina vaan seuraavaan sukupolveen? Meillä 19v ja 16v saavat kyllä soittaa mulle koulun jälkeen ja milloin vaan, tykkään kun soittelevat ja kertovat miten päivä on mennyt. 

Vierailija
36/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös teinin pitäisi osata hoitaa tuollaiset asiat itse? Ottaa jääkaapista välipalaa ja tehdä läksyt ilman, että äiti neuvoo niin tekemään? 

Aivan varmasti 15v osaa, mutta mitä pahaa siinä on, jos soittaa koulun jälkeen vanhemmalle? Jos on sellainen työ missä voi vastata. Onko sitä yksin pärjäämisen ja epäsosiaalisuuden eetosta pakko siirtää aina vaan seuraavaan sukupolveen? Meillä 19v ja 16v saavat kyllä soittaa mulle koulun jälkeen ja milloin vaan, tykkään kun soittelevat ja kertovat miten päivä on mennyt. 

Ei siitä epäsosiaaliseksi tule, että hoitaa perusasiat omatoimisesti. Mamman kanssa ehtii jutella vapaa-ajallakin. 

Vierailija
37/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan oikeasti saa soittaa kesken työpäivänkin. En vastaa, jos työtilanne ei juuri silloin salli. Miksiköhän te inhoatte lapsianne noin paljon, etteivät edes voi soittaa, ilman, että häirinnytte? Oletteko minäminäminä ihmisiä? Miksi teitte lapsia, kun ovat häiriöksi jopa vain puhelinsoitoilla? Kuinkahan paljon he häiritsevät teitä pelkällä olemassaolollaan? Vaikuttaa siltä, että olette itse tottuneet olemaan isin ja äidin pikkuprinsessoja, joita edes omat lapset ei saa häiritä eikä vaivata niin tärkeässä minäminätyössä ja elämässä.

Vierailija
38/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo nyt näitä vastauksia. Teini on täysin omatoiminen. Tekee itselleen esim munakkaan välipalaksi ja tekee itsenäisesti läksyt. 

On hyvä koulussa. 

Soitto on tullut hänelle rutiiniksi. Teen toimistotyötä. Jos olen vapaana, pystyn hyvin juttelemaan. Jos en ole, hän ymmärtää ja kaikki on hyvin. 

On ihan ok osoittaa kiinnostusta lapsen arkea kohtaan. Se on välittämistä. 

ap

Täysin samaa mieltä ja meillä myös toimitaan näin. Tiukkapipoista ankeuttamista, jos ei ihan periaatteen vuoksi saa töihin vanhemmalle soittaa. Yhteydenpito on tosiaan ihan konkreettinen välittämisen muoto. 

Vierailija
39/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vanhemmilta voisi vähentää tunnin palkan/työpäivä, kun työajalla lörpöttelee puhelimessa lasten kanssa. Työnantajan ei kuulu maksaa lasten asioiden hoidosta

Jos teini ei osaa ottaa välipalaa itse, voi ottaa vaikka au pairin hoitamaan lasta

Vierailija
40/43 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan oikeasti saa soittaa kesken työpäivänkin. En vastaa, jos työtilanne ei juuri silloin salli. Miksiköhän te inhoatte lapsianne noin paljon, etteivät edes voi soittaa, ilman, että häirinnytte? Oletteko minäminäminä ihmisiä? Miksi teitte lapsia, kun ovat häiriöksi jopa vain puhelinsoitoilla? Kuinkahan paljon he häiritsevät teitä pelkällä olemas

No en voi vastata puhelimeen kesken työnteon. Ei se lapsi mene pilalle, jos tulellaan vasta työpäivän jälkeen.