Masentuneiden/fyysisesti sairaiden asuntojen repostelu lehdissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009964999.html
Tuskin tuokaan nainen "jätti" tarkoituksella asuntonsa tuohon kuntoon. Eiköhän siellä ole valtion säästösyistä hoitamatta jätettyjä mielenterveys- tai fyysisiä ongelmia taustalla. Keskittyisivät lehdet siihen, miksi tuollainen henkilö ei saa apua yhteiskunnalta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes paha, moni vanhus asuu kissanpa*kan ja roskien seassa, ja kieltää vielä siivoamasta.
- kotihoidon hoitaja
Meidänkin mummilla oli kakkaa vessanseinässä. Oli yrittänyt pyyhkiä paperiin ja tukenut nousuaan seinästä. Tuloksena kakkaiset seinät. Kurjaa, että yhteiskuntamme ei voi järjestää vanhuksille siivousapua. Vanhukset itse ovat liian köyhiä, lapsia ei ole, tai he eivät halua maksaa ja yhteiskunta ei todellakaan halua maksaa. Työttömiä on pilvin pimein, mutta palkanmaksaja puuttuu.
Olen välittänyt asuntoja 15 vuotta ja välillä näkee naisia, jotka ovat viimeisen päälle itse huoliteltuja, mutta se asunto onkin sitten jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes paha, moni vanhus asuu kissanpa*kan ja roskien seassa, ja kieltää vielä siivoamasta.
- kotihoidon hoitaja
Meidänkin mummilla oli kakkaa vessanseinässä. Oli yrittänyt pyyhkiä paperiin ja tukenut nousuaan seinästä. Tuloksena kakkaiset seinät. Kurjaa, että yhteiskuntamme ei voi järjestää vanhuksille siivousapua. Vanhukset itse ovat liian köyhiä, lapsia ei ole, tai he eivät halua maksaa ja yhteiskunta ei todellakaan halua maksaa. Työttömiä on pilvin pimein, mutta palkanmaksaja puuttuu.
Suomessa on huutava pula välittävistä aikuisista. Eri järjestöt, jne etsii koko ajan vapaaehtoisia, jotka voisivat olla läsnä lasten, nuorten, vanhusten, jne. elämässä.
Veroäyreihin tuntuvia korotuksia, että yhteiskunta voisi järjestää lisää sitä apua? Kai ymmärrät, että samalla ajetaan jo maassa makaavien vähäosaisten yli joka mutkassa aina uudelleen jaa uudelleen.
Ja lopuksi kysymys kuka tämä yhteiskunta on? Se tuntuu monelta unohtuvan, että yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen välittänyt asuntoja 15 vuotta ja välillä näkee naisia, jotka ovat viimeisen päälle itse huoliteltuja, mutta se asunto onkin sitten jotain ihan muuta.
Jep. Toisesta, samaa aloituksen asuntoa käsittelevästä viestiketjusta poimittua:
"Monen tindermimmin kämppä on tuollainen, lisättynä kissanhiekka laatikolla/marsun häkillä jota ei ole putsattu vuoteen.
Ulkokuori heillä on viimeistelty, meikki, tekokynnet, irtoripset, hiusjatkeet ymymym ei ikinä uskoisi että niin paljon ulkonäköönsä panostavalla naisella kämppä on tuollainen."
Ja tämä on myös omakohtainen kokemus, olin itsekin parikymppisenä tuollainen: ulkonäkö aina viimeistelty, kämppä aivan kaameassa kunnossa, ei kehdannut ketään kutsua kylään. Kyse on elämäntaidosta ja sen puutteesta. Jaksoin kyllä meikata, mutta en siivota. En kuitenkaan tahallaan mitään hajottanut. Surullista kuitenkin. Nykyään osaan jo elää ihmisiksi. Mutta on vaatinut ihmisenä kasvua. Kotona oli kyllä opetettu siivoamaan, ei ollut siitä kiinni. Oli monesti vaan sellainen olo, että se sotku on ylitsepääsemätön, ei pysty eikä kykene siihen tarttumaan. Myös laskut jäivät silloin maksamatta. Maksoin sitten, kun tuli muistutus, eivät luottotiedot menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Media tekee tässäkin sen että ne mustamaalaa kaikki työttömät ja MT ongelmaiset tollasiks ihmisiks.
Vaikka totuus on se että moni työtön ja sellainen ihminen kuka viettää paljon aikaa kotona on ihan älyttömän siisti ja puunaa asuntoaan kokoajan.
Ääripäät myy, mutta niillä luodaan valheellinen kuva kaikesta.
Huumeongelma tuollaisissa on yleensä taustalla.
Aivan, tuossakin tapauksessa ruiskuja pesualtaassa.
Näetkö sisällön? Diabetestakin hoidetaan pistämällä, eikä ruiskuja heitellä sekajätteeseen vaan omaan säiliöön.
Diabeteksen hoidossa ei käytetä tuollaisia ruiskuja.
-ohis
Onkohan asuntoni masentunut/fyysisesti sairas? 🤔🤔😬