Poistetaan ISÄN- ja ÄITIENpäivä
Yle uutisoi: https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-190909
En voi uskoa, että tämä meno on enää edes todellista? Siis mitä kaikkea ikinä voitaisiinkaan tehdä ettei kukaan missään vain pahoita mieltään?
Aletaanko tämän myötä sitten myös varhaiskasvatuksessa opettaa, että lapset eivät synny isästä ja äidistä, vaan joistain läheisistä?
Voisiko näistä woke-hullutuksista järjestää kansanäänestyksen, jotta joku tolkku siitä mitä kaikkea pienin vähemmistö voi päättää säilyisi?
Kommentit (31)
Jos lapsella ei ole isää/äitiä, niin yleensä on edes joku aikuinen huolehtimassa. Minun lapsuudessani esim. kouluissa isän- ja äitienpäiväaskartelut hoidettiin niin, että isättömät tai äidittömät tekivät kortin/lahjan mummolle/papalle/ jollekin huoltajalle. Ei siitä sen suurempaa numeroa nostettu.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ei voisi olla vain yhtä juhlapäivää, joka olisi vaikka läheisen ja rakkaan päivä?
Moni lapsi elää ilman toista tai molempia vanhempiaan ja silloin voisi juhlia sen lapsen huoltajaa.Ja olen itse äiti tavallisesta ydinperheestä. En näe lähtökohtaisesti vanhemmuutta saavutuksena.
Niinkö., Minulla ei ole isää, eli ei ole isänpäivää vietetty. Olenko jotenkin masentunut tai ulkopuolinen. EN, koska minulle isänpäivä on ihan tavallinen päivä muiden joukossa. Isänpäivää ja äitienpäivää ei saa poistaa sen takia, että 3 ihmistä miljoonasta ei kestä ajatusta ja sekin on syötetty lapsen päähän vanhempien toimesta. Nykypäivän meno on jo sairasta näitä wokejuttujen takia. Muutama ihminen haluaa jotain, niin se runnotaan läpi. Lapsi ei ihmettele ellei sille syötetä asioita. Mun kaveripiirissä on monta kellä ei ole isänpäivää vietetty ja kaikki on ihan normaaleita ihmisiä. Kun jotain ei ole koskaan ollut, niin ei sellaista osaa kaivata tai ymmärtää. Sellaista on turha alkaa edes tuputttaa. Niin se vaan on.
Viherf e m a k k o n a kannatan toksisesti maskuliinisen isänpäivän poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin ei ole isää, ei sen tarvitse olla kaikilta pois. Isä on isä ja äiti on äiti. Muut läheiset ja rakkaat sitten erikseen.
Kuinka se olisi konkreettisesti muilta pois, jos isänpäivän sijasta juhlittaisikin vähän laajemmalla skaalalla isiä ja vastaavassa asemassa olevia?
Juuri siten sitä nyt juhlitaan! Eli isän tai isän asemassa olevaa! Ei ole väliä onko kyseessä isä, isäpuoli vai pappa, mutta se on se ainutlaatuinen isähahmo joka eroaa niistä muista läheisistä. Tätä erityisyyttä, ihmisen alun a ja o:ta ei ole mitään syytä mädättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole nyt kyse mistään sukupuolineutrauliuden tavoittelusta, vaan erilaisten perhemallien huomioimisesta, esim. uusperheet, sateenkaariperheet, yhden vanhemman perheet, adoptioperheet jne. Minusta on hassua korostaa juuri sitä biologista isää ja äitiä, kun todellinen tilanne saattaa olla se, että jossain muussa roolissa oleva aikuinen on lapselle paljon merkityksellisempi.
Kyllä isä ja äiti ovat päivän arvoisia. Ei se siitä muutu vaikka joku muu olisi jollekin tärkeempi. On niitä huonoja isiäkin ja äitejä, mutta suurinta osaa se ei koske.
Ei näitä juhlapäiviä pirä sen takia muuttaa, että jollekin mummo tai setä on tärkeempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ei voisi olla vain yhtä juhlapäivää, joka olisi vaikka läheisen ja rakkaan päivä?
Moni lapsi elää ilman toista tai molempia vanhempiaan ja silloin voisi juhlia sen lapsen huoltajaa.Ja olen itse äiti tavallisesta ydinperheestä. En näe lähtökohtaisesti vanhemmuutta saavutuksena.
SIinä jokainen joutuu pohtimaan, kuka se läheisin ja rakkain oikeastaan itselle on. Onko se oma vanhempi vai oma lapsi vai yksi omista lapsista kenties joku, joka ei ole sukulainen ollenkaan.
Mieluummin sitten läheisten ja rakkaiden päivä.
Kaikilla ei ole läheisiä ja rakkaita. Joten ei mitään päiviä, ei mitään juhlia. Uusivuosi ei kaikilla ole samaan aikaan, poistoon. Pääsiäinen, poistoon. Vappu, poistoon. Juhannus tietenkin pakanajuhlaa poisto
Juuri näin! Etenkin joulu poistoon, silloin moni kokee kauheaa yksinäisyyttä, tämä perinne on siis törkeän syrjivä. Ehdottomasti kiellettävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sillä lapsella on edelleenkin se isä vaikka ja hän on tärkeä vaikka ei saman katon alla asuisikaan. Se, että kaikkien isät tai äidit eivät ole juuri samanlaisia kuin naapurissa, ei poista sitä faktaa, että kaikilla on juurensa. Ja jos ei halua isäänsä tai äitiään muistaa, voi olla muistamatta, thats it, mutta sitä perinnettä ja iloa ei kuitenkaan tarvitse viedä muilta.
Isä on aina isä ja äiti on äiti. Ne ovat ainutlaatuisia rooleja vaikka läheisiä olisi muutoinkin ympärillä. Me vietimme lapsuudessa papan ka
En ole kutsunut biologista isää koskaan isäksi. Olen ollut isätön koko elämäni jo ennen tämän kuolemaa. Siinä että joku sattuu olemaan biologinen isä ei ole niin mitään ainutlaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sillä lapsella on edelleenkin se isä vaikka ja hän on tärkeä vaikka ei saman katon alla asuisikaan. Se, että kaikkien isät tai äidit eivät ole juuri samanlaisia kuin naapurissa, ei poista sitä faktaa, että kaikilla on juurensa. Ja jos ei halua isäänsä tai äitiään muistaa, voi olla muistamatta, thats it, mutta sitä perinnettä ja iloa ei kuitenkaan tarvitse viedä muilta.
Isä on aina isä ja äiti on äiti. Ne ovat ainutlaatuisia rooleja vaikka läheisiä olisi muut
Aivan samantekevää. Sinulla on isä ja saat aivan rauhassa olla häntä arvostamatta ja muistamatta. Saat olla myös viettämättä joulua, saati sitten pääsiäistä. Saat vaikka muuttaa erakoksi metsään jos et halua mitään perinteitä koskaan missään kohdata.
Ja me muut haluamme edelleen juhlamme juhlia, kiitos.
Kyseinen päivä on jokainen päivä, typerää viettää vain yksi päivä
vuodessa.
Eiköhän ne poistu tässä hulluudessa. Kela on jo poistanut äitiys- ja isyysvapaat.
Näitä sukupuoli - asioita runnotaan läpi sellaisella vimmalla ettei voi käsittää, vaikka asiat koskee muutamaa tuhatta ihmistä.
Suomessa on myös todellisia ongelmia, jotka tiedostetaan, mutta niille ei saada tehtyä mitään.
Kaikilla ei ole läheisiä ja rakkaita. Joten ei mitään päiviä, ei mitään juhlia. Uusivuosi ei kaikilla ole samaan aikaan, poistoon. Pääsiäinen, poistoon. Vappu, poistoon. Juhannus tietenkin pakanajuhlaa poistoon. Joulusta puhumattakaan. Everybody is happy, lalallalallala!