Äitini tuntuu olevan ärtynyt, kun joutuu "passaamaan" minua käydessäni kahvilla
Äitini on 70-vuotias, ja itse kutsuu minua kahville heille. Käyn vain muutaman kerran vuodessa, ja heillä tosiaan käy paljon muitakin vieraita.
Olen huomannut, että äitini on jotenkin aivan ärtyneen oloinen, kun joutuu laittamaan kahvit pöytään minua varten. Itse hän kuitenkin istui kaikessa rauhassa palveltavana, kun kävimme hänen äitinsä luona tämän eläessä.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti ei päästänyt keittiöön pienenä eikä päästä nytkään, kun olen nelikymppinen.En osaa tehdä ruokaa.
Kaikesta sitä äitiä jaksetaan syyttä. Kun ei ole pienenä/teininä ole saanut tehdä ruokaa, niin sitten ei ole opeteltu koko elämän aikana :D Vaikka olisit asuntu 20 vuotiaaksi lapsuudenkotonasi, olisi sinulla ollut toiset 20 vuotta aikaa opetella ruuanlaittoa, mutta ei kun mutsi ei antanut opetella kotona ollessa.
Itse en koskaan tehnyt ruokaa lapsuudenkotona, koska siskoni oli kova kokkaamaan, mutta onhan tuota ollut aikaa opetella sen jälkeenkin. Ihmiset asuvat suurimman osan elämäänsä muualla, kuin lapsuudenkodissaan ja opettelevat monia taitoja vielä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet idiootti-äitisi kanssa tekemisissä?
Oisko siellä yhtä idiootti-isäkin, kun ei vissiin sekään passaa ap:lle kahvia pöytään iloisesti?
Täällä paasataan, miten aina odotetaan, että tytär passaa ja palvelee, eikä samaa odoteta veljiltä, mutta samalla kaikki syyttää vain äitiä siitä, että ei jaksa passata. Kukaan ei syytä siitä isää, koska isä on mies, eikä edes odoteta, että hän teksi mitään :D
Samalla linjalla näytää olevan uudempikin sukupolvi, kuin vanhakin, vaikka täällä vain vanhuksi tuosta asenteesta syytetään.
Ja äitisi on palvellyt sinua ärtyisästi ja veljiäsi iloisesti?
Vai ovatko veljesi vain iloisempaa seuraa ja äitisi siksi on iloisempi itsekin heidän seurassaan.