Jos lykkään eroa vielä siihen kunnes olen 45 v. vieläkö voin löytää rakkauden?
Olen ajatellut, että olen lasteni isän kanssa, kunnes nuorinkin neljästä lapsestamme on 18 v. Siihen on enää muutama vuosi.
(eikä tarvitse nyt takertua tuohon lasten vuoksi suhteeseen jäämiseen, se ei ole aloituksen pointti, ja tämä on pitkään harkittu ja punnittu päätös. Arki rullaa, ei ole riitoja, ilmapiiri kotona on turvallinen, kotoisa ja rento. Emme tappele, välittämistä ja kiintymystäkin vielä on)
Mutta jotenkin pelkään, että 45-vuotiaana huomaankin olevan jo liian myöhäistä uuden elämänkumppanin löytämiseen. Etten jotenkin jaksaisi enää etsiä enkä uskoa löytäväni, ja etten "kelpaisi" ja etten enää löytäisi ketään täysipäistä, minulle sopivaa kumppania.
Valakaa minuun toivoa, että yli 45-vuotiaskin vielä voi löytää elämänkumppanin, jonka kanssa viettää loppuelämä?
Ja ei, en minä sinänsä pelkää yksinjäämistä, tiedän pärjääväni, olen hyvässä fyysisessä kunnossa (ainakin vielä), mulla on vähän säästöjä, pari ammattia, olen tottunut itse huollattamaan autoni ja putsaamaan viemärikaivot. Mutta kyllä minä haluaisin vielä oikeasti jotakuta rakastaa, ja saada vastarakkautta.
Kommentit (33)
Onko sinulla ikäkriisi ja tarvis säpinää. Käy vieraissa kokeilemassa ennen eroa.
Tunnen noita tapauksia kun joku pitkä suhde puuduttaa ja tarvis jotain hekumaa. Jotkut kävi vieraissa ja palasi sitten takaisin samaan vanhaan niin kuin ei olisi mitään tapahtunut. 🤣
Onko tullut vakiinnuttua liian nuorena jolloinka tuntuu ettei ole kokenut yhtään mitään. Ja nyt sitten pitäisi alkaa jotain muitakin kokemuksia hankkia ikä kriisissä. Eipä ole ihan harvinaista.
Toivottavasti sitten et joudu eroasi katumaan sillä ei se vaihtaminen sitä onnea välttämättä tuo jos ei sitä omien korvien välistä löydä jos kuvitellaan että joku toinen voi sen onnen tuoda niin metsään mennään.
Miksi haluat tuoda esiin, että sulla on vähän säästöjä? Tarkoittaako se muuten, että niitä on vähän, vai että niitä on hieman enemmän kuin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat tuoda esiin, että sulla on vähän säästöjä? Tarkoittaako se muuten, että niitä on vähän, vai että niitä on hieman enemmän kuin vähän?
Halusin tuoda sen esiin siksi, koska muutoin täällä olisi alettu spekuloida, että lykkään eroa huonon taloudellisen tilanteen vuoksi.
Ap
Ala katsella jo valmiiksi uutta rakkautta nyt kun olet nuorempi. Vaihdat sitten kun osuu kohdalle. Jos siis intohimoa etsit.
Uusperheet ovat vaikeita kun pitää kaksi eri perhettä yhdistää jos on vielä kotona asuvia lapsia. Lapset eivät rakastu siihen vanhemman uuteen kumppaniin. Vieraan tulo kotiin voi aiheuttaa kriisin muissa asukkaissa. Lähteekö se 18v heti täytettyään 18v kotoa pois vai mitä olet suunnitellut. Vanhempienhan pitäisi lapsilleen kolmen vuoden opinnot kustantaa peruskoulun jälkeen.
Oliko perheenperustaminen vaan jonkun ensimmäisen kanssa minkä sai niin tärkeintä ja nuorena saada ne kakarat ilman mitään rakkautta miestä kohtaan ja vastarakkautta. Nyt sitten viiskymppisenä haluaisi vielä jotain tunteitakin kokea.
Etpä ole ihan harvinainen tapaus sillä olen nähnyt näitä tapauksia kyllä elämäni varrella. Kauhea kiire vaan naisella saada lapset jokun ensimmäisen vastaantulevan kanssa kun on vauvakuume kova. Ihan sama rakastaako sitä miestä tai ei. Sitten kun nainen saa ne lapsensa niin alkaa inhoamaan sitä miestä. Rakkautta riittä vain lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet ovat vaikeita kun pitää kaksi eri perhettä yhdistää jos on vielä kotona asuvia lapsia. Lapset eivät rakastu siihen vanhemman uuteen kumppaniin. Vieraan tulo kotiin voi aiheuttaa kriisin muissa asukkaissa. Lähteekö se 18v heti täytettyään 18v kotoa pois vai mitä olet suunnitellut. Vanhempienhan pitäisi lapsilleen kolmen vuoden opinnot kustantaa peruskoulun jälkeen.
Oliko perheenperustaminen vaan jonkun ensimmäisen kanssa minkä sai niin tärkeintä ja nuorena saada ne kakarat ilman mitään rakkautta miestä kohtaan ja vastarakkautta. Nyt sitten viiskymppisenä haluaisi vielä jotain tunteitakin kokea.
Etpä ole ihan harvinainen tapaus sillä olen nähnyt näitä tapauksia kyllä elämäni varrella. Kauhea kiire vaan naisella saada lapset jokun ensimmäisen vastaantulevan kanssa kun on vauvakuume kova. Ihan sama rakastaako sitä miestä tai ei. Sitten kun nainen saa ne lapsensa niin alkaa inhoamaan
En minä inhoa miestäni.
Enkä ajatellut muuttaa kenenkään kanssa yhteen, jos jonkun eron jälkeen löytäisinkin niin pitäisi vähintään vuosi-pari katsella yhteiseloa rauhassa, ennen yhteenmuuttoja. Eikä yhteenmuutto silloinkaan ole välttämättömyys.
Eli jos nuorin lapsi lähtisi minun mukaani eron jälkeen asumaan, hän olisi ainakin 19 v. eli peruskoulun jälkeisen koulun jo suorittanut, ennenkuin aikasintaan muuttaisin jonkun kanssa yhteen. Luultavasti jo omilleen muuttamassa silloin.
Uusperhekuvioita en tosiaan halua.
Ap
Kyllä kai löytää, Pirkko Mannola löysi Göraninsa, oliko jo 8-kymppinen?
Tosin onko julkkiksilla helpompaa löytää seuraa vanhanakin, ehkä?
Riippuu sinusta ja tuuristasi.
Itselläni oli vaikea löytää parikymppisenäkin.
Kyllähän esim. julkkiksetkin löytää uuden sormia napsauttamalla.
Ihmiset on jaettu kahteen kastiin: on niitä jotka ei löydä millään ja niitä jotka saa uuden heti nurkan takaa.
Oli kyse kaveruudesta tai parisuhteesta.
Mä olen 44v. ja erosin keväällä. Nyt en kaipaa parisuhdetta, mutta en kyllä ajattele, että tämän ikäisenä ei voisi sellaista löytää. Mun mielestä kummallista ajatella, että tietyn ikäisenä ei enää löydä rakkautta ja parisuhdetta. Ihmiset kuitenkin löytää uusia kumppaneita vanhanakin.
N44
"Nyt käytävällä ja kuuden vuoden takaisella presidentinvaalilla on myös vahva poliittinen yhteys. Tämä käy selvästi ilmi, kun verrataan tänään ilmestynyttä MT:n liitettä silloin julkaistuun.
Vuoden 2018 presidentinvaaleissa Sauli Niinistö haki itselleen jatkokautta.
Aluksi aioin tukea Niinistön uudelleenvalintaa, ja ilmoitin tästä myös julkisuudessa.
Kesään 2017 mennessä oli kuitenkin käynyt selvästi ilmi, että Niinistö ajoi Suomen sotilaallista liittoutumista joko suoran Nato-jäsenyyden kautta tai muuttamalla Euroopan unioni sotilasliitoksi ja Naton eurooppalaiseksi pilariksi.
Puolueet asettivat vaaleihin myötäehdokkaita, jotka eivät tarjonneet todellista vaihtoehtoa Niinistölle.
Suostuin kansanliikkeen ehdokkaaksi. Vaalissa voitin sekä Keskustan että SDP:n ehdokkaan.
Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa.
Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.
Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja.
Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja.
Annoin suostumukseni Keskustan sääntöjen mukaiseen sisäiseen esivaaliin. Kun Olli Rehn ei ollut siihen valmis, esivaalin toimeenpanosta luovuttiin.
Näin jouduin jälleen suostumaan kansanliikkeen ehdokkaaksi."
https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo-paasevat-kehiin/