Kerrotteko puolisollenne kaikki omien kavereidenne ihmissuhdekiemurat?
Tiedän ainakin yhden tällaisen, joka on 100 % avoin omalle miehelleen ja he ovat ikäänkuin "yksi ihminen", jos näin voisi asiaa kuvailla.
Eli mitä tahansa itse kerron omista vaikeuksistani, parisuhdeongelmista ihan yksityiskohtaisesti, kaverini kertoo viimeistä piirtoa myöten kaiken puolisolleen. Hän ei näe siinä mitään väärää.
Hän ei siis näe sellaista edes vaihtoehtona, etteikö kertoisi, kun "eihän mitään salaisuuksia saa olla", siis ei voi pitää edes kavereidensa yksityiskohtaisia tilityksiä heidän elämästään vain omana tietonaan, vaan kaikki kerrotaan tälle puolisolle.
Mitä mieltä olet itse tästä?
Kerrotko puolisollesi aivan kaikki kavereidesi yksityiselämästä, kerrotko vain osan vai jätätkö monesti jopa kertomatta tiettyjä asioita?
Kommentit (32)
En kerro. Mutta hyvä kun kuitenkin tiedät, että kaverisi kertoo. Näin voit itse päättää kuinka paljon asioitasi haluat kertoa heille.
Tunnen yhden kuvailemasi kaltaisen pariskunnan. Toinen heistä on ollut ystäväni n. 18 vuotta. Puolisonsa olen tuntenut nyt n. 5 vuotta. Hänenkin kanssaan olen ystävystynyt. Ajattelen sen aina niin, että mitä ikinä sanon yhdelle saa myös toinen tietoonsa. Se on minulle ok. Jos en tuntisi tätä puolisoa hyvin, niin asia vaivaisi minua aivan varmasti.
Kerron kyllä yleisiä juttuja (sai uuden työn, odottaa lasta, tuli ero, yms "ei luottamuksellista"). Mitään syvällisempiä luottamuksellisia avautumisia en tietenkään jaa.
Jos tietäisin jonkun olevan tuollainen jakaja en hänelle kertoisi mitään yksityisempää.
Ihmettelen kyllä miten tuo kaverisi mies jaksaa kuunnella pälpätystä toisten parisuhdeasioista.
Järkyttävää. Jättäisin tuollaiselle henkilölle arat yksityisasiat kertomatta! Ja myös sanoisin tästä tälle henkilölle. Ei parisuhde tai avioliitto todellakaan anna mitään oikeutta levittää sinun ja ystäväsi välillä käytyjä luottamuksellisia keskusteluja sille kumppanille!
En kerro. Kaveri voi kertoa itse, jos haluaa.
Kerron. Mieheni ei kerro niitä mihinkään eteenpäin. Eikä kaverit tiedä että kerron. Mitä se niitä haittaa kun eivät edes tiedä siitä?
Aika harvaa miestä edes kiinnostaa tuollaiset. Itsekkin niitä olen kuunnellut, mutta ei ne oikeasti kiinnosta. Niitä kuunnellaan vaan siksi että naiset ei oikein ymmärrä oikeasti kiinnostavien juttujen, kuten rooman valtakunnan, päälle ja pahoittavat mielensä jos heidän kanssaan ei "keskustele".
En kerro. Joskus saatan luottamuksellisesti kertoa jotain, jos jää painamaan mieltä. Esim. kun kaverin ex-mies oli väkivaltainen. Silloin kävin sitä läpi myös miehen kanssa ja mietimme että miten voisimme auttaa. Tiedän, ettei mies kerro näitä kenellekään, mutta silti jätän 99,9% kertomatta. En itsekään tykkäisi, jos kaverit kertoisi miehilleen kaikki yksityisasiani
Vierailija kirjoitti:
Kerron. Mieheni ei kerro niitä mihinkään eteenpäin. Eikä kaverit tiedä että kerron. Mitä se niitä haittaa kun eivät edes tiedä siitä?
No sinä et ole kyllä mikään kaveri edes vaan juoruakka.
Tiedän muutamia tällaisia ja joidenkin kohdalla se ei haittaa, kun myös mies on ystäväni ja voisin kertoa samat asiat hänelle suoraankin, mutta jollei ole, niin rajoitan vahvasti, mitä yksityisasioitani kerron kyseiselle ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miten tuo kaverisi mies jaksaa kuunnella pälpätystä toisten parisuhdeasioista.
Newsflash. Miehetkin tykkää draamasta.
Älyttömän raskas piirre ihmisessä. Minun tuttavapiirissä eräs kertoo vanhemmilleen ihan kaiken "uutisoitavan", vaikka on yli kolmikymppinen. Nykyään jutellaan hänen kanssaan lähinnä säästä ja tv-ohjelmista...
Olen rajoittanut tällaiselle ihmiselle kertomista, kun tajusin, että hän kertoo kaiken miehelleen, siis ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, kertooko miehesi niitä eteenpäin?! Olet pettänyt kavereittesi luottamuksen ja nyt heidän yksityisasioiden leviäminen ei edes ole sinun käsissäsi?! Ja sinä olet vastuussa! Nimittäin kun on oikein herkullinen tarina, niin miehesi aivan taatusti sen kertoo kaljatuopin ääressä kaveriporukalleen erittäin suurella todennäköisyydellä! Hänellä kun ei ole enää vastuuta, sinä olet laittanut tarinan leviämään. Olen näitä vaikka kuinka monta kertaa itse kuullut, jotka alkaa vaimoni kertoi, muistat sä se vaimoni kaverin, niin niillä
Jotain yleistä kerron kyllä. Mutta esim. kaikki intiimiasiat yms. kuten seksiin liittyvät pidän todellakin itselläni. Ja siis arkaluontoiset asiat nyt muutenkin, eihän minulla ole oikeutta niihin asioihin, koska ne ovat toisen henkilökohtaisia asioita ja luottamuksella kerrottuja.
Miksi ihmeessä kertoisin? Mieluummin olisin hiljaa kuin kertoisin toisten ihmisten asioita hänelle, jos mitään muuta puheenaihetta ei olisi.
Meillä on puolisoni yhteisiä hyviä ystäviä mutta emme me silti heidän asioitaan keskenämme jauha. Saati sellaisten jota toinen meistä ei edes tunne.
En kerro koskaan mitään kavereideni omista asioista miehelleni. Mitä ne hänelle kuuluisi? Eikä minulle kuulu mieheni kavereiden asiat sen enempää.