Lämpörullista kysyttävää...
Joulupukki toi lämpörullat ja kivat rullat toikin. Jostain syystä vaan kihara ei tunnu kovin hyvin kestävän, vaikka nimen omaan tämän ominaisuuden vuoksi niitä toivoin.
Onko kellään kokemusta/tietoa, voiko samettipintaisten rullien kanssa käyttää jotain muotoilutuotteita ennen rullaamista. Ohjeet ei sano. Kuiviin hiuksiinhan nuo pitää laittaa, mutta olisikohan apua jos ennen kuivaksi föönaamista suihkisi hiuksiin nestemäistä muotoilusihketta?
Helppiä, ettei jää lahja nurkkaan pölyttymään! =)
Kommentit (11)
Mun ohjeissa sanotaan, että 10 minuuttia riittää, mutta ainakaan omalle tukalle se ei riitä. Annan yleensä rullien olla noin puoli tuntia tai kauemminkin, lopputulos on silloin paljon kestävämpi!
Esim. cutrinin choozin lakoissa on kosteussuoja. Muitakin vastaavia varmasti löytyy. Kaupan tuotteista en osaa sanoa.
Heti prkele hypitään silmille " sanokoon kampaajat mitä sanoo" hitto mitä pentuja täällä vilisee!
Minähän vaan ystävällisesti neuvoin ap. tä millä saa kestävät kiharat. Ja parhaat tulee niin kuten neuvoin.
Ja jos sulla ap on pitkä tukka, niin avaamatta kiharaa saat hienoja nutturoita. käärit vaan kihroita rullalle ja pinneillä kiinni.
ja vinkkaa myös, miten isommat ja pienemmät rullat kannattaa sijoitella puolipitkiin hiuksiin
Hyviä vinkkejä annoitte kyllä monet!
Täytyypä ainakin hakea heti huomenna kunnon aineet kampaajalta!
minä laitan aina ihan sikinsokin ja eri kokoisissa osioissa rullia ja niin niistä tulee elävämmät ja pienet tukevat isoja kiharoita.
Siis kun rullat on poistettu, niin kierrä sormien ympärille kiharaosioita ja kiinnität pinneillä esim. takaraivonkohdalle. Voit tehdä tueksi yhden pikku ponnarinkin keskelle ja rupeet siihen vaan keräämään kiharaosioita ympärille. Osan kiharoista voit vaikka avata ja vähän tupeeratakin ja osaa voit pitää sileänä. riippuu tietty aina tilanteesta mihin olet menossa.
Niin ja rullat kannattaa aina laittaa puhtaaseen ja kuivaan tukkaan.
pohjalla tietysti puhdas tukka ja sitten muotoilutuotteet: muotovaahto, hiuslakka, muotoilusprayt ym. ja sitten rullat päähän ja anna niiden kunnolla jäähtyä ennen kuin otat pois. jos purat lämpimät rullat tukka suoristuu. Aukikampaat sormin ja rutistele kihara esiin.
t. kampaaja
Vierailija:
pohjalla tietysti puhdas tukka ja sitten muotoilutuotteet: muotovaahto, hiuslakka, muotoilusprayt ym. ja sitten rullat päähän
Kuitenkin kuiviin hiuksiin, eikö vain?
Olen antanut jäähtyä rullien päässä ja kiharat on eka kivat, mutta esim. ulos lähdettyä suoristuvat heti. Voi tietty johtua kosteasta ilmasta, mutta jos tuo muotoilutuotteiden käyttö auttaisi asiaan.
Ap
suihkuta päälle kosteussuoja lakkaa
Ite olen kyllä tehnyt ihan ohjeiden mukaan, eli en laita muotoilutuotteita ennen rullien laittamista, vaan ainoastaan jälkikäteen. Käytän myös hoitoainetta vain pienen pisaran, sekin nimittäin latistaa hiusta.
Kun otan rullat pois niin sitten vaan hirvee kasa lakkaan hiuksiin, ja kyllä on kiharat pysyneet ihan mukavasti:)
Vierailija:
Ei varmaan saa ihan tavallisesta kempparista?! Kampaamoista?
Ap.