Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahojen jakaminen parisuhteessa, hyväksikäyttöäkö?

Vierailija
10.11.2023 |

Mies haluaa, että meillä on yhteistalous. Koska hänellä ei ole tuloja, maksan minä käytännössä kaiken. MIten olette toimineet tällaisessa tilanteessa? Minusta on alkanut tuntua, että miehellä tavoitteena vain helppo elämä, jonka minä kustannan. Kokemuksia taloudellisesti väkivallasta? 

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänellä ei ole mitään tuloja! 😆

Vierailija
2/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske korjaamaan luunsa ja luovuttamaan avaimensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloustili, johon siirretään tietty summa kuukausittain ja muuten omat tilit. Eikö mies saa edes mitään tukia? 

Vierailija
4/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistili voisi toimi kun kummallakin on oma tili, ja kumpikin laittaa yhteistilille esim. sopimanne summan rahaa kerran kuussa. Tämä voi olla esim. suhteessa kummankin tuloihin, 10% tuloista, tai tasasumma, joka kattaa yhteisiä menoja.

Vierailija
5/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt teillä jaetaan rahat? Meillä on yhteistalous, molemmat maksaa asumisesta ja elämisestä suhteessa tuloihin. Omat huvit menevät omaan piikkiin.

Vierailija
6/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu tuollaseen, selkee hyväksikäyttäjä. Kyllä sillä kuitenkin jotain tuloja/tukia on eli ne rahat menee sitte viiniin, lauluun ja naisiin.

Vierailija
7/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein menee palstan matalapalkkamammojen mielestä. Talouden kuluihin satsataan tulojen suhteessa. Jos tulot 0€ niin luonnollisesti se jolla jotain tuloa on maksaa 100%.

Vierailija
8/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi miten tällaisissa tilanteissa taloutta hoidetaan. Meillä minä olen ollut jo pitempään ja tulen vielä jonkin aikaa olemaan sillä pienellä n. 500€/kk korvauksella, ja noin pieni summahan palaa viikossa. 250€ asumiseen plus puhelinlasku, niin tilillä on enää 225€, ja sillä pitäisi syödä ja ostaa muut välttämättömät, ja ne ei välttämättömätkin asiat. Tuohan ei riitä, joten kumppani sitten maksaa sen mihin itsellä ei rahat riitä, ja toki siis käymme yhdessä kaupassa jne. Nyt tulee joulu, ja koska olen ollut jo pitempään tällä rahalla, niin varmaan jokainen tajuaa ettei tuosta minulle jäävästä summasta osteta yhtään lahjaa kenellekänä.

Ja ei, me ei olla yhdessä rahan takia, joten myösmkään eroa ei rahan takia tule, eikä tilanne tule olemaan pysyvä, mutta kyllä se nyt kuormittaa, ja ennen kaikkea minua. Puolisoni on sitä mieltä että eihän tässä mitään hätää ole kun yhteiset rahat riittävät hyvin yhteiseen elämään.

Vierailija
9/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole tuloja, ja tekeekö jotain asialle?

Vierailija
10/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteistili voisi toimi kun kummallakin on oma tili, ja kumpikin laittaa yhteistilille esim. sopimanne summan rahaa kerran kuussa. Tämä voi olla esim. suhteessa kummankin tuloihin, 10% tuloista, tai tasasumma, joka kattaa yhteisiä menoja.

Mitä ihmettä?

Kait nyt osasit lukea että ap saa palkkaa ja miehellä ei ole tuloja.

Vierailija
11/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa työttömyyspäivärahaa, mutt aeihän se mihinkään riitä. Asunto on minun ja tietysti teen kaikki hankinnat, koska miehellä ei ole tuloja. Mieltäni on alkanut häiritsemään myös, että miehen mukaan en rakasta häntä, koska rahani eivät ole yhteisiä. En ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa. Aikaisemmat seurustelukumppanit ovat aina huomioineet minut ja minä heidät, eli raha-asioista on puhuttu avoimesti. Nykyinen mies suostuu kyllä tekemään kotitöitä, mutta ei sellaisia kahden aikuisen taloudessa niin paljon ole, että elättäisin toisin. Lisäksi miehellä ei ole ilmiesesti edes tavoitteena hakea töitä, vaan aloittaa yritystoiminta tietyltä alalta. Minulla ei ole tietoa miehen osaamisestaan kyseiseltä alalta, käsitykseni on ettei sitä ole.

Vierailija
12/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että taloudellinen väkivalta on Suomessa vaiettu aihe. Eikö todellakaan ole muita vastaavassa tilanteessa nyt tai joskus ollut?

Vierailija
13/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein menee palstan matalapalkkamammojen mielestä. Talouden kuluihin satsataan tulojen suhteessa. Jos tulot 0€ niin luonnollisesti se jolla jotain tuloa on maksaa 100%.

No luulisi nollatuloisen saavan kuitenkin jotain tukea vaikka työttömyyskorvausta. 

Vierailija
14/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen kaveri on elänyt koko elämänsä juuri näin. Ei tuloja, mies elättänyt. En tajua kuinka joku mies voi olla noin tyhmä. Eihän tuo rakkautta ole :D

Vierailija
15/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että taloudellinen väkivalta on Suomessa vaiettu aihe. Eikö todellakaan ole muita vastaavassa tilanteessa nyt tai joskus ollut?

Mitä luulet, kuinka usein nainen on se pienempituloinen?

Vierailija
16/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin, että parisuhteessa on myös yhteiset rahat. Riippumatta siitä kumpi tienaa enemmän. Jos sulla on sellainen olo, ettei mies tule tulevaisuudessakaan tienaamaan etkä halua häntä elättää on parempi vaan suosiolla erota. Taloudellista väkivaltaa on kahden elintason ylläpitäminen samojen seinien sisällä.

Vierailija
17/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä haluaisin, että parisuhteessa on myös yhteiset rahat. Riippumatta siitä kumpi tienaa enemmän. Jos sulla on sellainen olo, ettei mies tule tulevaisuudessakaan tienaamaan etkä halua häntä elättää on parempi vaan suosiolla erota. Taloudellista väkivaltaa on kahden elintason ylläpitäminen samojen seinien sisällä."

Taloudellista väkivaltaa on myös käyttää toisen rahoja.

Vierailija
18/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen suhteessa parisuhteessa maksetaan ja kumpikin pyrkii tuloja saamaan. Jos ei maksa nyt mitään, ei voi vain ilmoittaa ettei hae töitä vaan edustaa yrityksen sillä silloinhan yritysriski olisi sinun harteillasi. Hänen tulee pyytää sinulta tuollaiseen lupa. 

Vierailija
19/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen, että miten tällainen tilanne on edes päässyt alkuaan syntymään tai annat sen jatkua. - Itse olen tulorajoitteinen sinkku ja tiedostan erinomaisen hyvin, että oma tulorajoittuisuuteni luon enemmän ja vähemmän kitkaa kumppanin löytämiselle. Parisuhde on kuitenkin minusta vastavuoroista ja minäkin haluan tarjota ja mahdollistaa, enkä olla suhteessa se, jossa nainen joutuu aina kysymään, että noi onkos sulla siihen nyt varaa oli kyse sitten kahvikupin tarjoamisesta tai yhteiseen reissuun lähtemisestä. Ei minusta parisuhteessa välttämättä tarvitse asua saman katon alla.

Vierailija
20/80 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen kaveri on elänyt koko elämänsä juuri näin. Ei tuloja, mies elättänyt. En tajua kuinka joku mies voi olla noin tyhmä. Eihän tuo rakkautta ole :D

Samaa sivusta seurannut ja aina ihmetellyt, säälittävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi