Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden juttu: Näillä tuloilla olet köyhä?

Vierailija
10.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/talous/a/81bb8de1-fead-4212-9e66-ba28230e072e

Olen sitten tosi köyhä koska tuloni on alle 1000 euroa. Saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen eli noin 900 euroa.

Kiva on olla köyhä suomessa koska on lähes maailman kallein maa ruuan suhteen ja muuten.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti super-köyhä kun tulot ovat noin tonnin kuussa, vastike+ruoka+muut kulut ovat noin 400e/kk.

Asunto maksettu, kesämökki maksettu, autokin kokonaan maksettu, säästöjä tilillä lähes 6 numeroinen summa.

Minusta tämä asia ei ole kiinni tulosta, vaan menoista, veloista ja omaisuudesta.

Niin se on jännä, kun noissa ei oteta varallisuutta huomioon ikinä, pelkät tulot. Kyllä mäkin elän tulojen mukaan just köyhyysrajalla, mutta säästöjä ja omaisuutta löytyy ja ne tulee tulevaisuudessa vielä suurenemaan perintöjen myötä. Mutta virallisesti olen ikuisesti köyhä.

Vierailija
42/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko nuo käytettävissä olevia rahoja vai bruttotulot?

Aina puhutaan bruttotuloista,ihmisillä on eri veroprosentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen taulukko, koska tuon mukaan en ole köyhä. Olen kategoriassa 1 aikuinen ja 1 alle 14-v. lapsi. Olen osa-aikatyössä (vastentahtoisesti, koska en saa kokoaikatyötä) ja olen sen vuoksi oikeutettu asumistukeen ja peruspäivärahaan. Tämä on joku Orpon porukan uusi taulukko ja uudet köyhyysrajat.

Vierailija
44/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Suomessa on kiva olla köyhä, täällä jokaiselle sentään turvataan jonkinlainen katto pään päälle ja rahaa ruokaan jos vaan osaa ottaa apua vastaan. Luuletko että jossain Intiassa tuolla samalla rahasummalla olisit edes köyhäksi luokiteltu? Kyllä se Suomen hintataso on jo huomioitu siinä kun on mietitty missä köyhyyden raja menee.

Vierailija
45/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, eurolla ylittyy pienituloisuuden raja minulla. Olen siis keskituloinen kansaneläkkeeni ja asumistukeni kanssa. Juhlistan asiaa pullakahveilla.

Vierailija
46/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut isältä tonnin tai kaksi joka kuukausi 7 vuoden ajan. Olen säästänyt niitä rahoja paljon en juuri kuluta. En käy lomalla enkä osta mitään turhaa. Isä maksaa perintöä minulle koska en nähnyt sitä 30 vuoteen kun se lähti kun olin lapsi. 7 vuotta sitten se antoi 90 tonnia käteen kerralla.

Vierailija
47/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto tapaturmaeläke 2620€/kk netto 1850€/kk. Vastike 260,48€/kk. Velaton koti 51,5m2. Mihinkä luokkaan kuulun? 

52v 

No et ainakaan köyhiin jos ei huollettavia ole! Ja mikä ihme on tapaturmaeläke? Minä olin vuosia tapaturman vuoksi kuntoutustuella ja nyt opiskelen kuntoutusrahalla joka on 1800€/kk käteen. Samaan talouteen kuluu myös mies ja pari lasta ja lähes velaton pari vuotta vanha okt. Ei olla noiden taulukoiden mukaan köyhiä. 

Vierailija
48/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti super-köyhä kun tulot ovat noin tonnin kuussa, vastike+ruoka+muut kulut ovat noin 400e/kk.

Asunto maksettu, kesämökki maksettu, autokin kokonaan maksettu, säästöjä tilillä lähes 6 numeroinen summa.

Minusta tämä asia ei ole kiinni tulosta, vaan menoista, veloista ja omaisuudesta.

Tämä! Aivan typerä taulukko. Me ollaan tuon taulukon lukujen mukaan köyhyysrajalla, menee tulot hieman yli tuon mutta nettovarallisuutta taas on reilusti yli puoli miljoonaa. Näissä täytyisi huomioida varallisuus eikä tuijottaa pelkkiä tuloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi