Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden juttu: Näillä tuloilla olet köyhä?

Vierailija
10.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/talous/a/81bb8de1-fead-4212-9e66-ba28230e072e

Olen sitten tosi köyhä koska tuloni on alle 1000 euroa. Saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen eli noin 900 euroa.

Kiva on olla köyhä suomessa koska on lähes maailman kallein maa ruuan suhteen ja muuten.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto tapaturmaeläke 2620€/kk netto 1850€/kk. Vastike 260,48€/kk. Velaton koti 51,5m2. Mihinkä luokkaan kuulun? 

52v 

Vierailija
22/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joilla on tietokone naaman edessä on rikkaita. Eli olette rikkaita kaikki.

Eli älypuhelin, jonka saa alle 100€? Juu, juu, ai kuinka rikkaita ollaankaan. Suomessa kun ei pysty yhtäkään asiaa enää hoitamaan ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Vierailija
24/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole köyhiä. Puhutaan köyhyydestä sitten kun asutaan kadulla ja kerjätään. Jenkeissä ja Intiassa suuri osa ihmisistä. 

Vierailija
25/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joilla on tietokone naaman edessä on rikkaita. Eli olette rikkaita kaikki.

Minulla ainakin on pelkkä kännykkä. Nykyään kaikkein köyhimmilläkin on älypuhelin. Kerjäläisilläkin.

Vierailija
26/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai alle satasen älypuhelin jota ilman on vaikea edes päästä pankkiin tai virastoasioille?

Vierailija
27/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi olla että kaikkein köyhimmillä kehitysmaalaisilla ei ole sitä kännykkääkään. Mutta ainakaan he ei joudu elämään yleensä näin kylmässä ja pimeässä kuin me suomalaiset. Pimeys ja kylmyys täytyy ehdottomasti ottaa huomioon kun lasketaan ihmisten onnellisuutta. Keskimäärin ne laskevat elämäntasoa. Kuten myös suomalainen yksinäisyys ja sillipurkeissa 10. kerroksessa eläminen.

Vierailija
28/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on pelkkä kännykkä. Nykyään kaikkein köyhimmilläkin on älypuhelin. Kerjäläisilläkin.

Pakko ollakin, että saa hoidettua asiat. Netti pakko olla, että saa maksettua laskut, haettua Kelasta tms. tukia, katsottua Kanta.fi, hoidettua veroasiansa, jne. 

Sh-opiskelija

Vierailija
29/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kai ökyrikas koska mulla on kaksi läppäriä tässä pöydällä. Ostin tarjouksesta tuon uuden koska tää vanha alkaa olla tiensä päässä.

Vierailija
30/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole köyhiä. Puhutaan köyhyydestä sitten kun asutaan kadulla ja kerjätään. Jenkeissä ja Intiassa suuri osa ihmisistä. 

Jenkeissä suurin osa ihmisistä ei todellakaan asu kadulla ja kerjää. Intiassa kyllä paljon kodittomia, mutta tuskin sielläkään suurin osa.

Vierailija
31/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonkin tietokone on nenän edessä.😈

Vierailija
32/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ei ole meitä, 1 aikuinen ja 1 yli 14v. lapsi.

Vierailija
33/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Ei vaan kohtuulliset tulot ja menot. Ei itseään voi hengiltä näivettää ja säästää. Pitää olla kunnollinen palkka. Mieluummin mediaani tasoa.

Vierailija
34/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ns. köyhät ovat menettäneet perspektiivin köyhyyteen. Maailmanlaajuisesti vertailtuna elätte luksuselämää ILMAISEKSI. 

Vierailija
35/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken olen ostanut säästämällä ja pimeitä töitä tekemällä. Oon köyhä silti vaikka omistan 15000 euron veneen, on iso taulutelkkari, pleikkari 5, läppäri 800 euroa...

Vierailija
36/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuluttaa rahaa tupakkiin ja viinaan. Sitten hakevat ruokaa leipäjonosta. Tunnen myös vanhuksia jotka pelaa rahapelejä tonnilla kuukaudessa ja hakevat ruuan sitten leipäjonosta. Olen niitä vanhuksia tavannut sossussa kun olin siellä töissä. Köyhyys on itsestä kiinni eikä periaatteessa tuloissa. Rahaa voi kuluttaa järkevästi ja silloin rahat riittää vaikka olisi työtön.

Vierailija
37/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti super-köyhä kun tulot ovat noin tonnin kuussa, vastike+ruoka+muut kulut ovat noin 400e/kk.

Asunto maksettu, kesämökki maksettu, autokin kokonaan maksettu, säästöjä tilillä lähes 6 numeroinen summa.

Minusta tämä asia ei ole kiinni tulosta, vaan menoista, veloista ja omaisuudesta.

Vierailija
38/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä en olekaan sitten köyhä. TUntuu kyllä siltä.

Meidän perhe on palstalla myös luokiteltu köyhiksi, useaan otteeseen. Ei ole koskaan tuntunut siltä, eikä tuo taulukkokaan sitä kerro. 

Nettotulot yhteensä 5100€/kk, kaksi aikuista ja kolme kouluikäistä lasta. 

Vierailija
39/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo "köyhyysrajat" on niin typeriä kun niissä ei huomioida lainkaan menopuolta,esim. asumiskuluissa on suuret erot.

Kainuussa jos tienaa 2 tonnia kuussa voi elää kuin miljonääri ja Helsingissä elintaso ei eroa työttömästä, näin se menee.

Vierailija
40/48 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot pitää myös huomioida. Minulla on pieni eläke, mutta maksan vuokraa vain 250 euroa kuukaudessa. En siis tarvitse sosiaalitukia yhteiskunnalta lainkaan.

Eläkeläinen voi muuttaa halvalle auleelle jonnekin hevon kuuseen, kun ei tarvitse töissä ravata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi