Ostaako jotkut oikeasti esim 3.49e maksavia mehuja?
Halvimmillaan litra appelsiinimehua maksaa joitakin kymmeniä senttejä. Sitten on näitä kymmenkertaisia hintoja toisissa tuotteissa. Onko 3.49 niin vähän ettei ole merkitystä?
Sama juttu oikeastaan kaikissa tuotteissa.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun mehua ostan, en katso hintaa. Tänä vuonna en muista ostaneeni kertaakaan. Mieluiten juon vettä tilanteessa kuin tilanteessa. Mehun miellän juhlissa ja sairaana juotavaksi.
Minä olen juonut mehua viimeksi -94! Mitäs siihen sanottavaa??
Tässä: 🏅
Olen ilmeisesti etuoikeutettu kun voin ostaa kaupasta sellaista mitä tarvitsen ja tykkään. Mitä väliä jos loppusumma heittää muutamalla kympillä.
Ostan hyvin harvoin mehuja ja silloin kun ostan niin en katso hintaa. Koitan ainakin välttää niitä esanssille maistuvia litkuja.
Teen valintani kaupassa tuoteselosteen (mahdollisimman lyhyt), maun ja kotimaisuden mukaan. Hinnalla ei ole niin suurta merkitystä. Sitä sitten kompensoi raaka-aineista itse tehty ruoka, esim uunipata possun lavasta ja juureksista kolmelle 2 päiväksi ei paljoa maksa. Kun sen vielä hauduttaa puuliedellä, niin lämpeää kämppäkin samalla hintaa.
https://www.is.fi/terveys/art-2000008656083.html
Lisätty fruktoosi on ongelma, hedelmissä itsessään oleva ei.
Vierailija kirjoitti:
"Hedelmiä suositellaan syötävän. Valkoista sokeria ei."
Väärin. Vihanneksia ja marjoja suositellaan syötäväksi. Hedelmiä ainoastaan vähäisissä määrin.
Lasillinen kylmäpuristettua appelsiinimehua on vähäinen määrä. Harva sitä koko litraa kerralla juo.
Vierailija kirjoitti:
"Samanlaisia määriä fruktoosia ei mitenkään voi saada hedelmistä ja marjoista, joten professorin mukaan niitä ei pidä alkaa vältellä"
Just ostin tuorepuristettua appelsiininehua litran. Katsoin vieressä, kun kone tiristi mehut appelsiineista.
On muuten hyvää💛
Vierailija kirjoitti:
"Hedelmiä suositellaan syötävän. Valkoista sokeria ei."
Väärin. Vihanneksia ja marjoja suositellaan syötäväksi. Hedelmiä ainoastaan vähäisissä määrin.
Väärin itsellesi. Hedelmiä ja vihanneksia suositellaan syötävän noin puoli kiloa vuorokaudessa, tästä puolet hedelmiä. Eli se lasillinen sokeroimatonta appelsiinituoremehua päivässä on oikein hyvä ja terveellinen juttu.
Appelsiinissa on myös reilusti kalsiumia, joten sillä on myös hyvä vaikutus luuston terveyteen, puhumattakaan vitamiineista ja kaikesta muusta terveellisestä jota appelsiini sisältää.
Niitä sokeroituja mehuja ei tietenkään kenellekään voi suositella.
Appelsiinitäysmehun juominen ei todellakaan ole terveellistä. Kahdessa desilitrassa appelsiinitäysmehua (ja kyllä, takokaa sinne kalloonne jo, että TÄYSMEHU on yhtäkuin ei lisättyä sokeria) on se n. 20g sokeria. Ja ei, hedelmien sisältämä sokeri ei ole sen terveellisempää kuin tavallinen sokeri. Molemmat vaikuttavat kehoon aivan samalla tavalla.
Mitä väliä kun kuppaan kuolette kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kun kuppaan kuolette kuitenkin?
No sen verran, että mielummin se kuin keripukki!
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina tuorepuristettua luomuappelsiinimehua. En osaa sanoa hintaa.
Puoliso kyllä naureskelee suosikki vadelmamehustani. Paikalliselta tilalta 100% vadelmamehu, saa vaan täällä Lahdessa kunnes erä loppuu. Se maksaa 8,90 puolen litran tiiviste, tiivisteen sekoitussuhde on 1:3. Valmiin mehun litrahinta on 4,45e/litra.
kerro tarkemmin mistä ostat tuota ja onko sitä vielä jäljellä?
Ostan mehuja sen verran harvoin, ettei ole merkitystä maksaako se euron vai kolme. Maulla sen sijaan on merkitystä.
Tässä ketjussa mehua tietysti ostetaan ja toisessa syödään helposti kuukausi satasella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa fruktoosia se on, oli lisätty tai luonnostaan. Kyse on määrästä, ei alkuperästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa fruktoosia se on, oli lisätty tai luonnostaan. Kyse on määrästä, ei alkuperästä.
Lisätty fruktoosi on lisäaine. Luontainen ei. Toki jos haluaa vetää lisäaineita mehunsa mukana, niin mikäpä minä sitä olen kieltämään.
Onhan se mehun listty c-vitamiinikin lisäaine ja sen takia appelsiinitäysmehua pidetään terveellisenä. Alkuperäistä c-vitamiinia siinä ei ole yhtään.
Ite aina jos huomaan että mehu on 3,49€, niin sanon heti kauppiaalle "Ei kö ole mitään kalliimpaa mehua, rahaa kyllä löytyy!"
Tuo koskee lähinnä LISÄTTYÄ fruktoosia, jota on esim. maissisiirapissa (=glukoosi-fruktoosisiirappi).