Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saisi sinut liikkumaan?

Vierailija
10.11.2023 |

Ensi vuoden alussa THL:n pääjohtajana aloittavan Mika Salmisen mukaan suurimpia haasteita suomalaisten terveydelle juuri nyt ovat liikkumattomuus ja ylipainon lisääntyminen.

Muutama päivä sitten opimme, että liikunta ei laihduta, joten ruokavalio on sen osalta suuremmassa roolissa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kaveri jonka kanssa sopii että liikutaan yhdessä, tulee lähdettyä. Myös opiston kursseille ilmoittautumisella tulee mentyä.

Vierailija
2/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve jalka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve järki. Salminen on itse sporttisen oloinen jamppa. Toivottavasti ymmärtää olla käyttämättä julkisen terveydenhuollon palveluita kun ei noudata julkisen terveyden huollon suosituksia.

Vierailija
4/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, koska Hesari tiesi, ettei se laihduta.

Vierailija
5/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seura. Paljon helpommin tulee lähdettyä kun on sopinut toisen kanssa.

Vierailija
6/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
7/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan pitäisi vielä lisätä treeniä, tällä hetkellä mennään 10-12 harjoitustunnissa viikkotasolla.

Mua motivoi ihan pelkästään oman kehityksen näkeminen ja tietynlainen perfektionismi (haluan noudattaa esim. harjoitusohjelmaa millintarkasti nähdäkseni, pääsenkö asetettuihin tavoitteisiin) sekä nuorena opittu liikunnallinen elämäntapa. Lisäksi liikunta tarjoaa hyvän vastakohdan työelämälle, pääsee unohtamaan työasiat aina hetkeksi :)

Vierailija
8/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Liikun sen verran kuin on pakko arjessa. Tykkään myös uida kesällä. Muuten liikunta ei ole ollenkaan mun juttu. Joku kuntosali tai hiihto..hyiii!

Vierailija
9/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi Mika Salminen oo itekki lihava ja sairaan näköne?

Vierailija
10/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun erinomaisesti. Arjessa ja salilla. Minua ei tarkoitettu siinä mutta kyllä monia muita. 

Vierailija
11/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet tai todella halvat liikuntatilat. En kaipaa mitään ohjeita, kaipaan vain tilaa ja välineitä. Koulun liikuntasali olisi sellainen unelma tila. 

Vierailija
12/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat kelit

Vierailija
13/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvii mitään, teen sitä oman rauhan vuoksi, se on ollut vuosia mun keino tasapainottaa omaa sisintä, meditoin samalla kun treenaan

Vierailija
14/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio, aika, seura.

Vierailija
15/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni. Ilman kunnon unta ajanhukka lisääntyy välittömästi seuraavana päivänä. Ihan sama kuinka moni ammattilainen jaksaa jauhaa jaskaa siitä, ettei yksi huonompi yö näy. Myös työnantaja huomaa heti eli työaika lisääntyy välittömästi, jos pakko tehdä kaikki samat asiat kuin ennenkin. 

Tämä siis näin jo liikkuvalta ihmiseltä. 

Vierailija
16/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta laihduttaa, mutta "You cannot out-exercise a bad diet".

Vierailija
17/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy liikkua. Esimerkiksi joku, jonka kanssa liikkuisi...

Vierailija
18/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei liiku, niin hän ei liiku. Joka ikinen aikuinen tietää kyllä miten pitäisi elää, mutta jos tahtoa ei riitä, niin sille ei voi muut mitään. Jokainen pistää suuhunsa ruokaa ihan itse ja sekään ei ole muiden määriteltävissä. 

Vierailija
19/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks toi Mika Salminen oo itekki lihava ja sairaan näköne?

Hikoilee kuin sika vähän joka haastattelussa. Hikoileeko muuten siat? Pitääkin selvittää.

Vierailija
20/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Liikun sen verran kuin on pakko arjessa. Tykkään myös uida kesällä. Muuten liikunta ei ole ollenkaan mun juttu. Joku kuntosali tai hiihto..hyiii!

Minuakaan ei saisi ikinä kuntosalille, mutta kävelen mielelläni, voin helposti kävellä vaikka 15 km ja en ole edes väsynyt sen jälkeen. Arjessa olen jalkojeni päällä ja liikun 6-10 tuntia ainakin. Olen lievästi ylipainoinen, enkä ole muuttamassa elintapojani toistaiseksi.