Mikä saisi sinut liikkumaan?
Ensi vuoden alussa THL:n pääjohtajana aloittavan Mika Salmisen mukaan suurimpia haasteita suomalaisten terveydelle juuri nyt ovat liikkumattomuus ja ylipainon lisääntyminen.
Muutama päivä sitten opimme, että liikunta ei laihduta, joten ruokavalio on sen osalta suuremmassa roolissa.
Kommentit (38)
Terve järki. Salminen on itse sporttisen oloinen jamppa. Toivottavasti ymmärtää olla käyttämättä julkisen terveydenhuollon palveluita kun ei noudata julkisen terveyden huollon suosituksia.
Ei mikään, koska Hesari tiesi, ettei se laihduta.
Seura. Paljon helpommin tulee lähdettyä kun on sopinut toisen kanssa.
Paljonkohan pitäisi vielä lisätä treeniä, tällä hetkellä mennään 10-12 harjoitustunnissa viikkotasolla.
Mua motivoi ihan pelkästään oman kehityksen näkeminen ja tietynlainen perfektionismi (haluan noudattaa esim. harjoitusohjelmaa millintarkasti nähdäkseni, pääsenkö asetettuihin tavoitteisiin) sekä nuorena opittu liikunnallinen elämäntapa. Lisäksi liikunta tarjoaa hyvän vastakohdan työelämälle, pääsee unohtamaan työasiat aina hetkeksi :)
Ei mikään. Liikun sen verran kuin on pakko arjessa. Tykkään myös uida kesällä. Muuten liikunta ei ole ollenkaan mun juttu. Joku kuntosali tai hiihto..hyiii!
Eiks toi Mika Salminen oo itekki lihava ja sairaan näköne?
Liikun erinomaisesti. Arjessa ja salilla. Minua ei tarkoitettu siinä mutta kyllä monia muita.
Avoimet tai todella halvat liikuntatilat. En kaipaa mitään ohjeita, kaipaan vain tilaa ja välineitä. Koulun liikuntasali olisi sellainen unelma tila.
En tarvii mitään, teen sitä oman rauhan vuoksi, se on ollut vuosia mun keino tasapainottaa omaa sisintä, meditoin samalla kun treenaan
Uni. Ilman kunnon unta ajanhukka lisääntyy välittömästi seuraavana päivänä. Ihan sama kuinka moni ammattilainen jaksaa jauhaa jaskaa siitä, ettei yksi huonompi yö näy. Myös työnantaja huomaa heti eli työaika lisääntyy välittömästi, jos pakko tehdä kaikki samat asiat kuin ennenkin.
Tämä siis näin jo liikkuvalta ihmiseltä.
Liikunta laihduttaa, mutta "You cannot out-exercise a bad diet".
Joku syy liikkua. Esimerkiksi joku, jonka kanssa liikkuisi...
Jos joku ei liiku, niin hän ei liiku. Joka ikinen aikuinen tietää kyllä miten pitäisi elää, mutta jos tahtoa ei riitä, niin sille ei voi muut mitään. Jokainen pistää suuhunsa ruokaa ihan itse ja sekään ei ole muiden määriteltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Eiks toi Mika Salminen oo itekki lihava ja sairaan näköne?
Hikoilee kuin sika vähän joka haastattelussa. Hikoileeko muuten siat? Pitääkin selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Liikun sen verran kuin on pakko arjessa. Tykkään myös uida kesällä. Muuten liikunta ei ole ollenkaan mun juttu. Joku kuntosali tai hiihto..hyiii!
Minuakaan ei saisi ikinä kuntosalille, mutta kävelen mielelläni, voin helposti kävellä vaikka 15 km ja en ole edes väsynyt sen jälkeen. Arjessa olen jalkojeni päällä ja liikun 6-10 tuntia ainakin. Olen lievästi ylipainoinen, enkä ole muuttamassa elintapojani toistaiseksi.
Kun on kaveri jonka kanssa sopii että liikutaan yhdessä, tulee lähdettyä. Myös opiston kursseille ilmoittautumisella tulee mentyä.