Miksi joku ei pysty koskaan lupaamaan mitään?
Kiinnitin joskys huomiota kaverissa siihen, että hän ei koskaan lupaa mitään. Jos vaikka sanon, että ilmoittele, kun tiedät mihin aikaan sinulle sopii, niin hän ei voi luvata ilmoittaa. Tai jos kysyn, että tavataanko huomenna, niin hän ei lupaa tavata, vaan on yleensä vain hiljaa, tai jos joskus harvoin vastaa tuollaiseen, niin sanoo enintään, että katsotaan sitten.
Niin pientä asiaa ei olekaan, että hän pystyisi sen lupaamaan. Hän on kyllä itsekin sanonut, että hänen on vaikea luvata mitään. Miksi ihmeessä niin voi olla? Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikea sitoutua isoihin juttuihin kaukana tulevaisuudessa. Mutta tämä on ihan äärimmäistä lupausten välttelyä. Mitä tuo tuollainen on?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen. En vaan tykkää luvata mitään kun sit se sovittu asia stressaa etukäteen ja hallitsee koko päivää. Eläisin mielummin hetkessä suunnittelematta mitään, tyyliin "lähdetäänkö tunnim päästä lenkille, leivoin äsken pullaa, tuletko kahville" jne. Ulkomaan lomamatkatkin olen varannut aina yleensä maks 2 viikkoa ennen lähtöä, en vaan osaa lukita mitään monen kuukauden päähän, eihän sitä tiedä mitä silloin elämässä on. Ja joo en varmaan ole koskaan perunutkaan mitään, silloin kun olen jotakin lukkoon lyönyt.
Laskelmoin myös tosi tarkkaan mitä voin lyödä lukkoon, esimerkiksi harvoin minulle käy lääkäri tmv aika silloin kun lääkäri sitä ehottaa, katson että onko vapaapäivä, jos ei, niin monelta pääsen töihin tai monelta täytyy lähteä töihin, että saisin sen ajan sovitettua työmatka-ajeluun, jos vapaapäivä niin katson onko miehellä
Eli joku diagnoosi löytyy sinultakin? Mikä se on? Tuolla ajattelutavalla kaikki on vaikeaa, eikä pysty vaativiin töihin, jos jo tuo on noin vaikeaa.
Itse olen ghostannut hankalia ihmisiä elämästäni noin, kun ei viitsi suoraan sanoa etteivät raivostu tai tyyliin ala itkeä pillittää. Ovat niin dramaattisia ja henkisesti "fragile", toisaalta hyvin hallitsevia ja vaativat lupauksia. Eli kannattaa tajuta, ettei seuraasi haluta, ihan selvä vihjaus kyseessä. Jätä tää tyyppi rauhaan.
Yksi ystävä on ollut sellainen, että sopii useamman menon samaan aikaan ja menee sinne mikä sattuu silloin eniten kiinnostamaan. Hän esim. sanoi että voisi tulla torstaina käymään mun luona tai kysyi että tehdäänkö uutena vuotena jotain yhdessä. Hän ei pidä näitä sovittuina, vaan pelkästään heittona. Muutamien ohareiden jälkeen en enää edes ollut välttämättä kotona, kun hän sanoi tulevansa käymään. Eikä koskaan tullut.
Meitä nyt vaan on joka lähtöön. Tämä ystävä sai toiselta kaveripiiriltään palautetta näistä jatkuvista ohareista, mutta hän ei nähnyt siinä mitään ongelmaa. Toinen kaveri on taas sellainen, ettei hän halua sopia mitään pidemmälle kuin kahdeksi viikoksi. Lomamatkojen sopiminen on ollut todella haastavaa, kun hän on spontaani ja itsellä taas hyvin rajattu aika milloin voi olla töistä pois.
Siksi koska se ei halua luvata mitään sulle, ikinä. Olet siis oikein se sellainen hätävarojen hätävara jonka seura kelpaa silloin kun kenenkään muun mieluisamman seuraa ei ole tarjolla, mutta tekee mieli olla seurassa.
Sinuna etsisin parempia tuttuja.
En halua koskaan sanoa että teen vaikka jotain ensiviikolla kun en voi olla varma, voin olla silloin kipeänä tai vaikka kuolla kupsahtaa viikonlopun aikana.
Tyhjiä lupauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen. En vaan tykkää luvata mitään kun sit se sovittu asia stressaa etukäteen ja hallitsee koko päivää. Eläisin mielummin hetkessä suunnittelematta mitään, tyyliin "lähdetäänkö tunnim päästä lenkille, leivoin äsken pullaa, tuletko kahville" jne. Ulkomaan lomamatkatkin olen varannut aina yleensä maks 2 viikkoa ennen lähtöä, en vaan osaa lukita mitään monen kuukauden päähän, eihän sitä tiedä mitä silloin elämässä on. Ja joo en varmaan ole koskaan perunutkaan mitään, silloin kun olen jotakin lukkoon lyönyt.
Laskelmoin myös tosi tarkkaan mitä voin lyödä lukkoon, esimerkiksi harvoin minulle käy lääkäri tmv aika silloin kun lääkäri sitä ehottaa, katson että onko vapaapäivä, jos ei, niin monelta pääsen töihin tai monelta täytyy lähteä töihin, että saisin sen ajan sovitettua työmatka-a
Varmaan joo, mutta mikä? Luulin jotenkin että moni muukin olisi tällainen 😅 kait tämä on jotain kontrollifriikkiyttä tai sitten äärimmäistä mukavuudenhalua, en tiedä.
Haluaa ehkä oikeasti sanoa ei muttei kehtaa. Jättää itselleen ulospääsyn kun ei sitoudu mihinkään.
"Nyt käytävällä ja kuuden vuoden takaisella presidentinvaalilla on myös vahva poliittinen yhteys. Tämä käy selvästi ilmi, kun verrataan tänään ilmestynyttä MT:n liitettä silloin julkaistuun.
Vuoden 2018 presidentinvaaleissa Sauli Niinistö haki itselleen jatkokautta.
Aluksi aioin tukea Niinistön uudelleenvalintaa, ja ilmoitin tästä myös julkisuudessa.
Kesään 2017 mennessä oli kuitenkin käynyt selvästi ilmi, että Niinistö ajoi Suomen sotilaallista liittoutumista joko suoran Nato-jäsenyyden kautta tai muuttamalla Euroopan unioni sotilasliitoksi ja Naton eurooppalaiseksi pilariksi.
Puolueet asettivat vaaleihin myötäehdokkaita, jotka eivät tarjonneet todellista vaihtoehtoa Niinistölle.
Suostuin kansanliikkeen ehdokkaaksi. Vaalissa voitin sekä Keskustan että SDP:n ehdokkaan.
Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa.
Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.
Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja.
Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja.
Annoin suostumukseni Keskustan sääntöjen mukaiseen sisäiseen esivaaliin. Kun Olli Rehn ei ollut siihen valmis, esivaalin toimeenpanosta luovuttiin.
Näin jouduin jälleen suostumaan kansanliikkeen ehdokkaaksi."
https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo-paasevat-kehiin/
HYVÄ PAAVO!!!
Miksi pitäisi luvata jotain sellaista, mitä ei aio pitää?
Ehkä ei ole aloitteellinen. Sitten kiinnität huomiota vain siihen, ettei lupaa kun kysyt.
Sekö on parempi, että lupailee hövelisti kaikkea, mutta ei yleensä pidä lupauksiaan?
Arvostaa vapauttaan, jos lupaa jotain on siinä kiinni ja vapaus meni.
Mä pidän kaltaisistani eli ihmisistä, jotka pysyvät sovitussa. En lupaile mitä sattuu ja peru huvikseen. Huomasin olevani esim tinderissä vähemmistöä. Jos mä en sovi mitään, niin mun kalenteri on aika täynnä. Ei siihen sovi joku spontaani kahvittelu. Onneksi olen löytänyt kaltaisiani. Tuulen mukana heiluvat ohareiden tekijät voivat melskata keskenään.
Parhaita on kyllä nämä, jotka ehdottavat, että voitaisiin nähdä ens viikolla. Kun sitten kyseisellä viikolla tiedustelet, että mikähän päivä, niin eivät koskaan palaa asiaan. What the fuck? Miksi edes otit itse yhteyttä ja ihan itse ehdotit sitä tapaamista? Mä en tehnyt aloitetta mihinkään...
Joillakin ihmisillä vaan ei ole mitään käytöstapoja. Kannattaa etsiä parempia kavereita ja jättää tuollaiset omaan arvoonsa.
Massiivisia elämänhallinnan ongelmia ja muita piilossa olevia ongelmia. Älä ole missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Massiivisia elämänhallinnan ongelmia ja muita piilossa olevia ongelmia. Älä ole missään tekemisissä.
"elämänhallintaongelmat" ovat käsitteenä sellaisten heikkopäisten lampaiden tekopyhää hurskastelua, joilla ei ole pokkaa elää kuten haluavat ja vähät välittää mitä mieltä muut ovat siitä. Viha puretaan niihin jotka kehtaavat.
Voisiko olla niin, että hän kokee reiluksi olla muille hyvin suora. Koska joku voi tehdä niin, että lupailee aina mutta peruu viime hetkellä. Tälläinen toiminta voi johtaa lopulta siihen, että ei enää luota toisen osapuolen lupauksiin. Jotta ei aiheuttaisi toiselle tällaista kokemusta niin ei sitten lupaa mitään. Voi kertoa myös äärimmäisen hyvästä empatiakyvystä, elämänkokemuksesta ja viisaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin, että hän kokee reiluksi olla muille hyvin suora. Koska joku voi tehdä niin, että lupailee aina mutta peruu viime hetkellä. Tälläinen toiminta voi johtaa lopulta siihen, että ei enää luota toisen osapuolen lupauksiin. Jotta ei aiheuttaisi toiselle tällaista kokemusta niin ei sitten lupaa mitään. Voi kertoa myös äärimmäisen hyvästä empatiakyvystä, elämänkokemuksesta ja viisaudesta.
Onpa erikoknen tapa ratkaista se, ettei tuota toiselle pettymystä.
Me muut ihmiset ratkaistaan tuo niin, että pidetään lupauksemme. Olisiko se ihan mahdotonta, että joskus jopa lupaa jotakin, ja sitten pitää lupauksensa?
Olen luvannut olla menemättä töihin ja tuhlata tukeni viinaan ja huumeisiin. Pidän myös lupaukseni. Mutta eipä muille näköjään kelpaa lupaus, joka toistuvasti toteutuu samalla helposti ennustettavalla kaavalla. Silti huomautellaan ja valitetaan.