Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19073)

17121/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jääkaapissa Hellmanns -majoneesia, joka pitäisi piakkoin saada tuhottua. Googlettelin, niin sitä voi myös kuumentaa ja ohjeita löytyi esim majoneesista munakkaassa (en tykkää munaruuista). Mietin, että mitenkähän se toimisi lämpimissä voileivissä? Että sekottaisi tonnikalaa ja majoneesia, ja pistäisi ruisleivän päälle. Sulaakohan se kokonaan pois? Tai suolaiseen piirakkaan täytteeseen, voisiko sillä korvata esim smetanan/kermaviilin? 🤔 

Olen nähnyt sellaisiakin ohjeita, joissa majoneesilla on korvattu kananmuna leivonnassa, siis taikinassa. Suklaakakkua ja makeita muffinsseja... Sitä en ole kokeillut, mutta lämpimien voileipien päälle (siis leipä, majoneesia, muita täytteitä ja sit juusto ja sit koko komeus uuniin) olen joskus tehnyt. Meillä nuoriso tykkää noista maustetuista pursotettavista majoneeseista, ja niitä pullojahan ei saa koskaan tyhjäksi pursottamalla. Käytänkin sitten ne jämät ruuanlaitossa, eli lorautan sinne pulloon lämmintä/kuumaa vettä, huljutan ja kaadan kastikkeen sekaan.

Tuli mieleen, että voisi kokeilla päällystää leipä tonnikala+majoneesi+juustoraastesörsselillä ja pistää grillivastuksen alle paistumaan... Samoin suolaisia muffinsseja voisi tehdä käyttämällä majoneesia kananmunien ja rasvan tilalla..?

Majoneesi on niin rasvaista, ettei sillä voi korvata tuollaisessa piirakkatäytteessä kokonaan kermaviiliä (majoneesissahan on öljyä noin puolet, vegemajossa enemmänkin kai), mutta varmasti osana täytettä menisi ihan hyvin?

Kiusa se on pienikin kiusa

17122/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Winnerin linkittämästä Ylen jutusta: Parhaimmat pelaajat ovat ansainneet tuhansia euroja kitkemällä vieraslajeja.

Mäkin haluuuun! Meillä on täällä Helsingissä puistot väärällään mitä lie vieraslajeja. Kaiken maailman pelargoneja jotka eivät tänne kuulu alkuunkaan! Saisinko tonnin rahaa vai sakkoa 🤔

Meidän kunta ei tietenkään ole mukana tuossa. Ei myöskään yksikään naapurikunta, eli ei voi edes naapureiden lupiineilla tienata 😫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17123/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä mikä milloinkin on kaupassa halpaa. Jos ei ole huopputarjouksia eikä edullisia kausituotteita niin käyn toisessa kaupassa. Sovellukset ja tietyt tarjoukset toki aktivoitu ko etukäteen äpissä. Jos ei siltikään löydy mitään niin käytän vakiohintaisia aineita kuten vehnäjauhoja, pakastekasviksia, öljyä yms. Ja teen vaikka meheviä dippilepiä ja wok-kasvikset. Tai vaikka makaronivelliä ja pakasteesta ruisleipää.

Eli rn syö joka päivä samalla lailla. Vaikka joka aamu kaurapuuron ja ruisleivän söisinkin. Ja isosta kattilallisesta syö useamman päivää.

Vierailija
17124/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oli käsittääkseni kyse siitä, miten saat terveellisen, liikkuvan ihmisen 2000 kcal eli päivittäisen peruskaloritarpeen tyydytettyä 100 eurolla kuukaudessa. Sen täytät perushiilihydraateilla kuten riisillä, pastalla tai perunoilla sekä rasvoilla että laadukkailla, hivenainerikkailla proteiineilla kuten lihalla ja kananmunilla. Kerrataan nyt vielä - sinulla on siis käytettävissä oikein ruhtinaalliset 3,33€ per päivä. Millään kasviksilla tai hedelmillä et saa tuota kalorimäärää täyteen 3,33 eurolla päivässä - se raha menee jo kolmeen tomaattiin ja kurkkuun - joiden kaloriarvo yhteensä on noin 150 kcal. Minun veriarvot, kole-, että vitamiinitasoni ovat labratutkitusti OK, vaikkeivat parhaat, mutta näin on suurimmalla osalla suomalaisista. Itse käyttäisin myös alkoholia 1-2 annosta per päivä aterian yhteydessä, alkoholi kun on luonnollinen verenohentaja, verisuonet ja valtimot kiittävät.

Nyt ei siis ollut kyse siitä miten syöt ns. natuna, tai siis luonnollisesti terveellisesti. Se vaatii yli kolmensadan euron kuukausibudjetin per henkilö. Kaikkihan kyllä tietävät ihanteellisen ruokapyramidin koostumuksen, ei sitä tarvinne kenellekään opettaa, kuten ei omaakaan aiempaa vastaustani, kaikki aikuiset varmasti nuo asiat tietävät, jos ei muuten, niin kantapään kautta. Eihän siellä vaikkapa 0,30 euroa maksavaa sipulia ollut kuten ei montaa muutakaan ostoskoriini kuuluvaa, vastaus oli suurpiirteinen. Pahoittelut, jos otin asian liian tieteellisesti.

Vierailija
17125/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oli käsittääkseni kyse siitä, miten saat terveellisen, liikkuvan ihmisen 2000 kcal eli päivittäisen peruskaloritarpeen tyydytettyä 100 eurolla kuukaudessa. Sen täytät perushiilihydraateilla kuten riisillä, pastalla tai perunoilla sekä rasvoilla että laadukkailla, hivenainerikkailla proteiineilla kuten lihalla ja kananmunilla. Kerrataan nyt vielä - sinulla on siis käytettävissä oikein ruhtinaalliset 3,33€ per päivä. Millään kasviksilla tai hedelmillä et saa tuota kalorimäärää täyteen 3,33 eurolla päivässä - se raha menee jo kolmeen tomaattiin ja kurkkuun - joiden kaloriarvo yhteensä on noin 150 kcal. Minun veriarvot, kole-, että vitamiinitasoni ovat labratutkitusti OK, vaikkeivat parhaat, mutta näin on suurimmalla osalla suomalaisista. Itse käyttäisin myös alkoholia 1-2 annosta per päivä aterian yhteydessä, alkoholi kun on luonnollinen verenohentaja, verisuonet ja valtimot kiittävät.

Nyt ei siis ollut kyse siitä mi

0/5

17126/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitääkseni aloituksessa silloin marraskuussa 2023 oli kyse siitä, mitä ja miten syö joku, joka pärjää satasella per kuukausi. Aloituksessa ei puhuttu terveellisyydestä tai siitä, onko kysessä 2000 kcal päivittäinen energiantarve vai runsaasti liikkuva... 

Vain yksinkertaisesti, miten on mahdollista syödä satasella kuussa:

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija

09.11.2023 | 21:10

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Minä söim ennen. Mutta vaikka siihen kuului satokaudelta kerätyt aineet ( ostettujen lisäksi) se tuntuu nykyään minustakin mahdottomalta.

Ellei syö perunaa ja kaurapuuroa

Mielelläni siis halua nähdä esim. viimeisten kolmen päivän ruokalistan tällaiseen pystyvältä.

Vierailija
17127/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaksi banaania ja puolikas sämpylä

Vierailija
17128/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo jaskan jauhaminen. Kauppaan menee jo kerralla tuon verran ja kun kertoja on viikossa tilanteesta riippuen kahdesta kolmeen, niin on  pelkkää valetta, että joku syö satasella kuukauden. Tietty jos hakee leipäjonosta sapuskansa, niin se on eri asia, mutta eihän sellaista voi kutsua miksikään normaaliksi aterioinniksi. Monet myös unohtavat, että työpaikkaruokailukin maksaa jne.  Ruoka on niin kallista nykyisin (eikä se ole tuottajien vika), että on täysi työ saada rahat riittämään edes välttämättömään.  

17129/19073 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan yksittäisenä ihmisenä syön tuolla satasella kuukaudessa, varmaan allekin, mutta koska allokoin kuukauden ruokakulut koko perheelle, niin laskennallinen osuuteni on korkeampi. Mut niin se vaan mun laskelmissa menee, joten sillä mennään.

Tänään söin:

Aamupala 2 leipää (ilmainen), päällä loput (ilmaisesta) sevanin hummuksesta (tätä voisin ostaa ihan omalla rahallakin!) ja neljä viimeistä retiisiä viipaloituna väliin. Erinomaisen hyvää, teenä musta tee+vadelmanlehti, vähän sokeria. Noin 25 senttiä.

Lounas juustosämpylä halkaistuna, paahdettuna, sipaisu ndujaa ja päälle pari palaa kermajuustoa -> mikroon noin 30 sekunniksi, loput raparperisimasta. Noin... 0,50€?

Välipalaksi söin tammikuun päiväyksellä olleen mansikkajukurtin, oli unohtunut jääkaapin perälle. Oho hups ja silleen. Sekaan kourallinen kaurahiutaleita, yhteensä 0,50€ (jukurtti cittarin 3purkkia/1€ tai 6 purkkia 2€).

Illan lämmin ruoka keitettyjä (ilmaisia) perunoita, ilmaisia tillisilakoita (eli tillisilliä mutta Itämeressä kasvaneista silakoista) ja eilen tehtyä coleslaw'ta (kaalia, retiisejä, majoneesia, sinappia, hieman sitruunamehua, omenaviinietikkaa koska sitä on ihan pieni liru jäljellä ja haluan käyttää pois, vähän sokeria ja suolaa), pari pientä palaa ilmaista leipää. Coleslaw noin 0,20€, jälkiruuaksi söin sellaisen litteän persikan (joka sekin oli ilmainen...) Perunoiden kanssa tietenkin voita, joten koko annoksen hinta oli varmaan 0,50€ ylöspäin pyöristettynä.

1,75€/päivä. Muu kotona ollut perhe söi jääkaapista jämiä pois, työläiset söivät eväsleipiä/ilmaiseksi saaneita valmisruokia. Jei. Illallisella söivät uunikanaa perunoiden ja kaalisalaatin kanssa, se kana maksoi maksimissaan 5 euroa (ollut pakastimessa, punalaputettua), eli ei noiden muiden ruokailutkaan tänään menneet kovin paljoa yli kolmen euron.

Coleslaw oli yhden nuoren toive, on tykästynyt kaaliin ja sitä pitää nyt olla joka aterialla joko ruuan seassa tai lisäkkeenä.

Vierailija
17130/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää 100e riitä kk ruokiin, vaikka ostan edullisia ja punalaputettuja tuotteita.

Vierailija
17131/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kuukauden tai max pari kk ehkä söisi satasella, jos kaapit on täyteen tankattu. Sen jälkeen kotivarat on loppu eikä 25 e/vko saa riittävän monipuolista ruokavaliota ja pysy pitkällä aikavälillä terveenä. 

17132/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo jaskan jauhaminen. Kauppaan menee jo kerralla tuon verran ja kun kertoja on viikossa tilanteesta riippuen kahdesta kolmeen, niin on  pelkkää valetta, että joku syö satasella kuukauden. Tietty jos hakee leipäjonosta sapuskansa, niin se on eri asia, mutta eihän sellaista voi kutsua miksikään normaaliksi aterioinniksi. Monet myös unohtavat, että työpaikkaruokailukin maksaa jne.  Ruoka on niin kallista nykyisin (eikä se ole tuottajien vika), että on täysi työ saada rahat riittämään edes välttämättömään.  

Nykyään satanen ei riitä. 2022 laskin koko vuoden kuluja, ruokaan kului 2 ihmiseltä keskimäärin 168 e/kk. Itse silloin söin keikkavuoroissa jämäruokaa (oli luvallista) eli satku per hlö ei olisi onnistunut paitsi silloin, jos rahat olisi oikeasti ollut finaalissa. Silloin olisi syöty pastaa ketsupilla tai perunaa keittona/uunissa/voin kera.

Vierailija
17133/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen tuosta kaurapuuron täyttävyydestä. Itsellä se ei kyllä täytä kuin hetkeksi. Vaikka täällä ihmiset toisin sanovat. Joillain sitten ehkä. 

No tarinaan. Eilen söin aamupäivällä pari mukia kahvia ja noin pari 80 sentin paketin pehmokaurapalaa Coopin noin 1,79 euron paketin  ohuteittokinkunsiivun ja Extra- margariinin kera. Iltapäivällä söin punalaputetun 60 %  eineslihakeiton tumman ohutleipäsiivun ja margariinin kera. Sitten oli erilaisia juttuja loppupäivän aikana ja tulin kotiin noin klo 19. Minulla oli kova nälkä koska olin ollut ulkona. Tein lautasellisen kaurapuuroa ja söin sen maito  ja sokerin kera. Ok,  jäi nälkä, mutta en välittänyt. Hetken päästä nälkä yltyi ja lämmitin mikrossa pari karjalanpiirakkaa margariinin kera. Söin ne, ok,  mutta hetken päästä edelleen jotenkin nälkä. Söin sitten vielä pari kauratyynyä margariinilla. 

Jos on ns. oikea  nälkä, niin kaurapuuro ei vie nälän tunnetta. Ehkä hetkeksi. Välipalana tai lisukkeena ok. Kaurapuurolla ehkä eläisi, jos pakko, mutta liian valjua, itse kaipaan suolaisempaa ja tuntuvampaa nälkää viemään. 

Vierailija
17134/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

wilhelm hujoppi nakki 330 g, mustamakkara 542 g, coop sitruunakermajugurtti 400 g, arla mangorahka 200 g, kanacaesar wrap, coop mangorahka 150 g, Hätälä onkimiehen kalapihvi 240 g, kypsä spare ribs bbq 677 g, vapaa kultamuna xl6, ruisvuokaleipä 550 g, caesar salaatti 200 g, punainen salaattimix 80 g, lapin rieskaset ohra 260 g, snellman ilmakuivattu kinkku 80 g, gourmet kinkku 200 g. Nämä 60 % yht. 20,04 e. 

Tarjous/normaalihinta: kok. grillattu boileri, blå band greek garlic and herbs, pirkka kirsikka 500 g, pirkka tumma viinirypäle 500 g, 2 prk kermaviiliä, kabanossit original ja savupekoni, xtra pizzamauste. Nämä yht. 19,49 e. Kaikki yht. 39,53 e. Kuun alusta 70,24 e, edelliset s. 854.

Juhannussapuskat hankittu, seuraavan kerran kauppaan vasta ensi viikolla. Perinteiseen tyyllin minä vastaan proteiineista, tarjolla makkaraa, ribsejä,  kanaa, kalaa, pihvejä ja halloumijuustoa. Lisäksi ajattelin tehdä suolaisen piirakan, tomaattikeittoa ja hummusta, tummasuklaakuorrutettuja kirsikoita jälkkäriksi. Kelit vähän epämääräiset, joten täytyy varautua sekä ulkona että sisällä kokkaamiseen ja syömiseen. Syöjiä päivästä ja kelistä riippuen 1 - 4, keski-ikä vähän alle 60 v. Kukin tuo sitten lisäksi omia mieltymyksiään nyyttärityyliin - salaattia, herkkusieniä, grillikasviksia, juomia tms.

17135/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

wilhelm hujoppi nakki 330 g, mustamakkara 542 g, coop sitruunakermajugurtti 400 g, arla mangorahka 200 g, kanacaesar wrap, coop mangorahka 150 g, Hätälä onkimiehen kalapihvi 240 g, kypsä spare ribs bbq 677 g, vapaa kultamuna xl6, ruisvuokaleipä 550 g, caesar salaatti 200 g, punainen salaattimix 80 g, lapin rieskaset ohra 260 g, snellman ilmakuivattu kinkku 80 g, gourmet kinkku 200 g. Nämä 60 % yht. 20,04 e. 

Tarjous/normaalihinta: kok. grillattu boileri, blå band greek garlic and herbs, pirkka kirsikka 500 g, pirkka tumma viinirypäle 500 g, 2 prk kermaviiliä, kabanossit original ja savupekoni, xtra pizzamauste. Nämä yht. 19,49 e. Kaikki yht. 39,53 e. Kuun alusta 70,24 e, edelliset s. 854.

Juhannussapuskat hankittu, seuraavan kerran kauppaan vasta ensi viikolla. Perinteiseen tyyllin minä vastaan proteiineista, tarjolla makkaraa, ribsejä,  kanaa, kalaa, pihvejä ja halloumijuustoa. Lisäksi ajattelin tehdä suolaisen piirakan, tomaattikeittoa ja hummusta, tummasuklaakuorrutettuja kirsikoita jälkkäriksi. Kelit vähän epämääräiset, joten täytyy varautua sekä ulkona että sisällä kokkaamiseen ja syömiseen. Syöjiä päivästä ja kelistä riippuen 1 - 4, keski-ikä vähän alle 60 v. Kukin tuo sitten lisäksi omia mieltymyksiään nyyttärityyliin - salaattia, herkkusieniä, grillikasviksia, juomia tm

Aika hyviä löytöjä alehamsterilla! Onko Pirkka-kirsikat nyt tarjouksessa jossain? Niitä voisin ostaa juhannukseksi (kun nuoriso tykkää, juujuu, enhän minä itse...)  Ja sinun juhannusbileisiinkin tulisin mielelläni 😁

Vierailija
17136/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ruoka ruokajakelusta niin ei tarvitse laittaa kauppaan satastakaan kuussa, pääsee parilla kympillä helposti.

17137/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tuosta kaurapuuron täyttävyydestä. Itsellä se ei kyllä täytä kuin hetkeksi. Vaikka täällä ihmiset toisin sanovat. Joillain sitten ehkä. 

No tarinaan. Eilen söin aamupäivällä pari mukia kahvia ja noin pari 80 sentin paketin pehmokaurapalaa Coopin noin 1,79 euron paketin  ohuteittokinkunsiivun ja Extra- margariinin kera. Iltapäivällä söin punalaputetun 60 %  eineslihakeiton tumman ohutleipäsiivun ja margariinin kera. Sitten oli erilaisia juttuja loppupäivän aikana ja tulin kotiin noin klo 19. Minulla oli kova nälkä koska olin ollut ulkona. Tein lautasellisen kaurapuuroa ja söin sen maito  ja sokerin kera. Ok,  jäi nälkä, mutta en välittänyt. Hetken päästä nälkä yltyi ja lämmitin mikrossa pari karjalanpiirakkaa margariinin kera. Söin ne, ok,  mutta hetken päästä edelleen jotenkin nälkä. Söin sitten vielä pari kauratyynyä margariinilla. 

Jos on ns. oikea  nälkä, niin kaurapuuro ei vie nälän tunnetta. Ehkä hetkeksi. Välipalana tai lisukkeena ok. Kaurapuurolla ehkä eläisi, jos pakko, mutta liian valjua, itse kaipaan suolaisempaa ja tuntuvampaa nälkää viemään. 

Oliko Tarinankertoja?

Minullekaan kaurapuuro ei pidä nälkää kauhean kauan. Varmaan osasyy on annoskokokin, en syö koko kattilallista? Mutta osa on kyllä ihan omien korvieni välissä, koska pari leipäviipaletta ja teetä (sokerilla) pitää nälkää kauan, iso lautasellinen kaurapuuroa (voisilmällä ja sokerilla) ei sitten pidäkään. Mulla on työkaveri, joka nääntyy nälkään, jos ei ole aamulla saanut kaurapuuroannostaan! Mä olen sitä mieltä, että kyllä se on osin tottumiskysymyskin.

Ja joinain päivinä vaan on koko ajan nälkä, siis vaikka kuinka söisi mitä. Ei auta munakas+kasvikset, ei kaalilaatikko, ei kinkku-juustovoileivät... Ja joinain päivinä pärjää koko päivän parilla leipäpalalla, banaanilla ja yhdellä riisipiirakalla.

Tänään kuittasin lounaani helmikuun lopun päiväyksellä varustetulla jukurtilla (plus kaurahiutaleita kourallinen; näin jukurtin kanssa ne pitävät paremmin nälkää). Näköjään mustikka- ja vaniljajukurtit on tehneet kauppaansa, mutta mansikkajukurtti ei oikein kelpaa. En sitten enää osta sitä, ellei erikseen pyydetä. Aamupala oli pari leipäpalaa+teetä (ilmainen leipä, ilmainen tuorejuusto ja halpa tee, pari salaatinlehteä).

Vierailija
17138/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Minä varmaan yksittäisenä ihmisenä syön tuolla satasella kuukaudessa, varmaan allekin, mutta koska allokoin kuukauden ruokakulut koko perheelle, niin laskennallinen osuuteni on korkeampi. Mut niin se vaan mun laskelmissa menee, joten sillä mennään.

Tänään söin:

Aamupala 2 leipää (ilmainen), päällä loput (ilmaisesta) sevanin hummuksesta (tätä voisin ostaa ihan omalla rahallakin!) ja neljä viimeistä retiisiä viipaloituna väliin. Erinomaisen hyvää, teenä musta tee+vadelmanlehti, vähän sokeria. Noin 25 senttiä.

Lounas juustosämpylä halkaistuna, paahdettuna, sipaisu ndujaa ja päälle pari palaa kermajuustoa -> mikroon noin 30 sekunniksi, loput raparperisimasta. Noin... 0,50€?

Välipalaksi söin tammikuun päiväyksellä olleen mansikkajukurtin, oli unohtunut jääkaapin perälle. Oho hups ja silleen. Sekaan kourallinen kaurahiutaleita, yhteensä 0,50€ (jukurtti cittarin 3purkkia/1€ tai 6 purkkia 2€).

Puolet sun eväistä on ilmaisia. Sillä tavalla on kieltämättä helppo syödä halvalla.

Vierailija
17139/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Tänään söin:

Välipalaksi söin tammikuun päiväyksellä olleen mansikkajukurtin, oli unohtunut jääkaapin perälle. Oho hups ja silleen. Sekaan kourallinen kaurahiutaleita, yhteensä 0,50€ (jukurtti ci

Sisältö pääosin muutenkin leipää, leipää, leipää, sokerihöttöjogurttia...Ei tämäkään järin monipuolista/terveellistä syömistä edusta.

Vierailija
17140/19073 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näyttää pääsevän hyvinkin edukkaasti jos ja kun pystyy syömään lähes mitä vaan. 

Itse en sairauden takia pysty syömään kotimaisia viljoja enkä mitään maitotuotteita (kaseiini), niin on vähän hintavampaa syöminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi