Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19122)

Vierailija
16481/19122 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei kiinnosta mistä se ruoka tulee.

Vierailija
16482/19122 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että ihan todellista on. Tehdään tyyliin perunasipulisekoitus- jauheliha-munamaito- juustoraaste laatikko tai makaroni laatikko mistä syö useamman päiväm. Ostetaan -30% tuotteita. Syön kerran päivässä, töissä syön 1.70 maksavan pikku sämpylän ja ilmasen automaatti kahvin tai kaakaon sen kanssa. Kerran viikossa kaupassa käynti. Jos ylitän budjetin se on loppukuun budjetista pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16483/19122 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että ihan todellista on. Tehdään tyyliin perunasipulisekoitus- jauheliha-munamaito- juustoraaste laatikko tai makaroni laatikko mistä syö useamman päiväm. Ostetaan -30% tuotteita. Syön kerran päivässä, töissä syön 1.70 maksavan pikku sämpylän ja ilmasen automaatti kahvin tai kaakaon sen kanssa. Kerran viikossa kaupassa käynti. Jos ylitän budjetin se on loppukuun budjetista pois. 

Ei näköjään työnteko kannata.

Vierailija
16484/19122 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyttäreissä on toivottavasti sovittu jokaisen käyttämä rahasumma per henkilö. Ei voi mennä niin, että yksi tekee piheyksissään sen halvan 5 euron hummuksen ja toiset joutuu sitten ostamaankin useammalla kympillä sen varsinaisen syötävän ruuan. Tai onhan täällä aina välillä näitä, jotka syö muiden laskuun.

On teillä kyllä erikoisia ystäviä. Myönnän, et mun kaveripiirissä ei paljon nyyttäreitä järjestetä, vaan se joka kutsuu, huolehtii pääosin tarjottavat. Kutsutut sit useimmat kysyy, et olisko jotain, mitä voisivat tuoda. Ja jokainen kutsuja kyllä saa suunsa auki, kertoo, jos kaipaa jotain lisäystä, tiedetään ihmisten bravuurit, joita voi pyytää kohteliaasti, et viitsitkö tuoda sitä sienipiirakkaasi tms. Yksi meistä taas tykkää itse tarjota sellaista hedelmäpiirakkaa, joka suoraan sanottuna ei ole kovin hyvää. Siksi häneltä minä, ja jotkut toisetkin, pyydetään jotain muuta. Kohteliaasti parempi sanoa, että voitko tuoda pari patonkia tms. kuin että toisi hedelmäpiirasta. Mutta ei kenellekään taatusti tulisi mieleenkään ruveta sanomaan, että tuo 10 euron arvosta jotain. Kyllä me luotamme toisiimme, että vuoroin vieraissa ja pitkässä juoksussa varmasti tasaantuu. Eikä se nyt niin tarkkaa ole, vaikkei tasaantuisi. On ihan ymmärrettävää, että jollain on heikompi rahatilanne kuin toisella. Ei siitä ääneen tarvitse mainita, mutta silloin ystävät tarjoutuvat tuomaan hänelle arvokkaampaa tarjottavaa. Joku voi sanoa tuovansa pari pulloa viiniä, ehkä mainitsee löytäneensä jonkun uuden, jota haluaa tuoda muillekin maistettavaksi. Itse viimeksi sanoin, että voisin savustaa lohifileen.

Vierailija
16485/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitteehä jännee sitä tännää söes?

"Ooh, mämmi, ooh mämmi mämmi bluu, oooh mämmi mämmi..."

-winner-

Vierailija
16486/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja on varmaan yksi niistä, " joka syö muiden laskuun".

Joitakin vuosia sitten tilanne on ollut toisin. Onneksi minulla on sellainen suku ja ystäväpiiri, että kaikkea ei mitata rahassa.

Yhteiselle pääsiäisaterialle tein rakuunaporkkanoita, valkosipuliperunoita, kermaperunoita sekä marinoitua punasipulia. Lisäksi vein 24 pullon pakkauksen Sprite lightia.

Sain syödä savulohta, salaatteja, juustoja, leivonnaisia, suklaata. Kinkun ja lihapullat jätin väliin.

Laskutoimitukset myöhemmin.  Maukasta pääsiäistä kaikille! T. Tarinankertoja 

Vierailija
16487/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto, nakit ja ranskalaiset, kalapuikot ja muusi ja itse tehty kasvissosekeitto.

Ovatko nuo valmisruokia, eineksiä tai miksi niitä kutsutaankaan vai valmistatko ne itse hankkimistasi aineksista. Kuinkas paljon ne maksavat. Kiinnostaa!

Etkö juo maitoa tms, et kahvia, teetä, et syö leipää, leikkelettä, munia, levitettä, papuja, lihaa, juustoa, hedelmiä, puuroa, vihanneksia, ei koskaan kahvipullaa, ei ensimmäistäkään karkkia...

Voi kunpa minäkin pystyisinkin elämään ja pysyisin terveenä yhdellä niukalla syömiskerralla päivästä toiseen.

Vierailija
16488/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto, nakit ja ranskalaiset, kalapuikot ja muusi ja itse tehty kasvissosekeitto.

Ovatko nuo valmisruokia, eineksiä tai miksi niitä kutsutaankaan vai valmistatko ne itse hankkimistasi aineksista. Kuinkas paljon ne maksavat. Kiinnostaa!

Etkö juo maitoa tms, et kahvia, teetä, et syö leipää, leikkelettä, munia, levitettä, papuja, lihaa, juustoa, hedelmiä, puuroa, vihanneksia, ei koskaan kahvipullaa, ei ensimmäistäkään karkkia...

Voi kunpa minäkin pystyisinkin elämään ja pysyisin terveenä yhdellä niukalla syömiskerralla päivästä toiseen.

Voi kunpa sinäkin voisit kertoa edes jotain mitä itse syöt ja mitä siitä maksat. Oli se sitten edes yksi esimerkki tai koko päivän tai viikon syömiset. - eri -

16489/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää mitä teette ja syökää mitä syötte, mutta ÄLKÄÄ polttako popkorneja kattilaan...

Savun hälvenemisessä menee tunteja, vaikka on koko talon läpiveto ja kaikki ovet ja ikkunat auki. Onneksi sade edes loppui.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16490/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Tämä pääsiäinen aiheutti erinäisten sattumien, päällekäisyyksien, ihme sähläyksen ja kiireellisyyksien takia minulle sen tilanteen, että olen täysin naatti, hermoromahduksen partaalla, sydämen rytmihäiriö pelottavasti tuntuu kolistelevan ja tyhjä jääkaappi purskautti itkunkin. Nukuin sohvalla kolme tuntia kuolemansyvää unta. Vaikkei niin kamala nälkä ollutkaan, niin kyllä harmitti, ettei mitään pääsiäiseen viittaavaakaan syömistä löytynyt. Keitin sitten kesäkeittoa. Jotenkin tuntui, että lapsuuden inhokki kruunaisi kurjuuden mutta se olikin yllättävän hyvää monenlaisista kasviksista ja kermapurkin puolikkaan ansiosta. Eikä porkkana, pari perunaa, pieni sipuli, pätkä purjoa, pakasteesta parsakaalin ja kukkakaalin palat ja kourallinen herneitä, paljon maksa. 

16491/19122 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Tämä pääsiäinen aiheutti erinäisten sattumien, päällekäisyyksien, ihme sähläyksen ja kiireellisyyksien takia minulle sen tilanteen, että olen täysin naatti, hermoromahduksen partaalla, sydämen rytmihäiriö pelottavasti tuntuu kolistelevan ja tyhjä jääkaappi purskautti itkunkin. Nukuin sohvalla kolme tuntia kuolemansyvää unta. Vaikkei niin kamala nälkä ollutkaan, niin kyllä harmitti, ettei mitään pääsiäiseen viittaavaakaan syömistä löytynyt. Keitin sitten kesäkeittoa. Jotenkin tuntui, että lapsuuden inhokki kruunaisi kurjuuden mutta se olikin yllättävän hyvää monenlaisista kasviksista ja kermapurkin puolikkaan ansiosta. Eikä porkkana, pari perunaa, pieni sipuli, pätkä purjoa, pakasteesta parsakaalin ja kukkakaalin palat ja kourallinen herneitä, paljon maksa. 

Voi, kuulostaa kurjalta! Onneksi sait syötyä - moni lapsuuden inhokki on muuten minullekin osoittatunut ihan kelpo ruuaksi näin aikuisiällä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16492/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halpoja ruokia ja kalliita ruokia. Kalliita ruokia syön vain harvoin, halpoja päivittäin. Tänään olen syönyt puuroa, kahvikupillisen, leivän ja nyt teen perunaa, 1 kananmunan ja makkaran pannulle eli pyttistä. Iltapalalla leipää ja/tai puuroa.

Kallista ruokaa syön vain juhlapäivinä. Tein juuri pari päivää sitten ystävän tullessa kyläilemään niin sienikastiketta ja ruisleipää. Mehukkaita leipiä olivat, tiedän ystäväni rakastavan sieniä. Teetä myös ja viinirypäleitä.

Kalaa ja lihaa ostan kaupasta vain harvoin. Lähinnä kanan jauhelihaa jos on tarjouksessa 5€/kg. Lihaa menee päivittäin 0-100g, viikossa varmaan 200-300g. Eli 1 kanan jauhelihapaketti riittää kyllä viikon tarpeisiin sinkulle. Tofua, soijasuikaleita, rouhetta, papuja, herneitä, kananmunaa sitten enemmän koska säilyvät paremmin. En myöskään osta eines kananugetteja tai vastaavaa vaikka halvalla saisi, koska ei nyt vain ole minun makuuni. Pinaattiletut teen aina itse enkä osta kaupan valmista. Hoikka ja terve olen jos sillä nyt mitään väliä on, mutta ajattelin myös jatkossa kiinnittää huomiota ruokavaliooni ja rahatilanteeseen. Säästöjä on, mutta en ole onnellisempi vaikka söisin 100 eurolla enemmän kuukaudessa ja lohta joka päivä. Herkkuihinkin kyllästyy jos niitä joka viikko syö.

Vierailija
16493/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut syöväni ensi viikon joka päivä teetä, banaanin, 2 porkkana, 3 kananmunaa ja rajattomasti spaghettia+ketsuppia. Tiedän että kasvisten määrä jää tuossa vain 300 grammaan mutta ei viikon aikana voi saada kuolettavia puutostiloja. 1,50€ laskin että menee suunnilleen päivässä ja kaikki ovat lempiruokiani. Olen muutenkin nirso ruoan kanssa niin nyt kuitenkin pääsen joka päivä syömään lempiruokiani. Toki jos tekisin pastalle tomaattimurskasta, sipulista, soijarouheesta kastikkeen niin tulisi enemmän kasvista mutta tykkään ihan pelkästä spaghetistakin. Puuroa en syö ikinä, ruisleipä nyt vielä menis, se on ihan hyvää jos vaihtelua haluaisi.

Vierailija
16494/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitellut syöväni ensi viikon joka päivä teetä, banaanin, 2 porkkana, 3 kananmunaa ja rajattomasti spaghettia+ketsuppia. Tiedän että kasvisten määrä jää tuossa vain 300 grammaan mutta ei viikon aikana voi saada kuolettavia puutostiloja. 1,50€ laskin että menee suunnilleen päivässä ja kaikki ovat lempiruokiani. Olen muutenkin nirso ruoan kanssa niin nyt kuitenkin pääsen joka päivä syömään lempiruokiani. Toki jos tekisin pastalle tomaattimurskasta, sipulista, soijarouheesta kastikkeen niin tulisi enemmän kasvista mutta tykkään ihan pelkästä spaghetistakin. Puuroa en syö ikinä, ruisleipä nyt vielä menis, se on ihan hyvää jos vaihtelua haluaisi.

Onneksi oma suosikkiruoka sattuu olemaan kasvissosekeitto, niin voisin ihan hyvin syödä sitä vaikka 1 litran joka päivä ja sinne sekaan voisi heittää myös siemeniä tai soijarouhetta tai jotain, mikä ei siellä nyt kuitenkaan maistu kun laittaa mausteita. Toki voisin kans juoda teetä tai kupin kahvia veden lisäksi ja vaikka 1 kananmunan ja ruisleivän. Ja silti maksaisi joku 1€ päivä ja saisin varmasti 500g kasviksia päivässä. Kasvissosekeittoon voi laittaa mitä haluaa ja lopuksi vaikka lorauksen maitoa. Kaali, sipuli, porkkana, kesäkurpitsa, itsetehtyä sienijauhetta, perunaa, purjoa yms. Tuohon lempiruokaani hyödynnän aina hävikki-kasviksia, jolloin saa monesti lähes ilmaiseksi paprikaa, tomaattia, yrttejä ja muuta kallista, mitä en normaalisti aina ostaisi. Jos on tosi kiire niin samoista aineksista saa herkkua wokkia. Kannattaa kokeilla maistaa chilirouheella, inkiväärillä, limemehulla ja kalakastikkeella. Lihaa harvemmin kotiin ostan mutta voin syödä sitä kylässä tai itsepyydettyä kalaa mökillä. En ole itse nirso mutta arvostan eniten kasvisruokia ja suussani ne maistuu paremmalta kuin liha.

Vierailija
16495/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ruokaa aina 1kk verran eli pakko tietenkin olla säilykkeitä, pastaa, riisiä ja noita kaavisproteiineja, jotka säilyy huoneenlämmössä, kuten myös maitojauhetta. Juurekset säilyy myös hyvin viileässä kuten kananmunat, valkosipuli yms., mutta pakastimessa aina kasviksia, marjoja ja sieniä. On vitamiineja varuilla jos jonkinlaista, myös omega3-tabletteja. Lähinnä jos olen flunssassa niin olen ottanut noita kun ruoka ei maistu ja olo heikko. Tai edessä on raskas urheilupäivä ja tiedän hikoilevani paljon.

Kaupassa käyn siis 1-4 kertaa kuukaudessa, ei lihojen päivämäärät kestä monia viikkoja, ainakin jos haluaisi ostaa jotakin muuta kuin pekonia. Pakastimessa taas rajallinen tila, ja kasvikset on tärkeämpiä kuin liha terveysnäkökulmasta. Haluan olla jokseenkin omavarainen, etten ole muiden tiellä vaikka sodan syttyessä tai Koronan tapaisen taudin alkaessa tai pitkittyneestä norotaudissa tms. Haluan pystyä olla kotona vähintään 1kk ilman että tarvitsee lähteä kotoa ulos. Joskus voi tulla eteen tilanne, että ilma onkin saastunut eikä saa liikkua kotoa minnekään. En pelkää tulevaa mutta haluan olla varautunut.

Vierailija
16496/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaissin kaali+liha-annokset olivat ihan syötäviä, ostan toistekin, aamulla napsin loput napaan. Nyt kävin hakemassa Lidlistä Chef Select -pizzan jonka laitan 3 osaan ja syön yhden palan tänään ja 2 huomenna. Ihan oli normihinta siellä 5,99, mutta tuo on siis kilohinta, joten halvempaa on kuin moni muu pizza/kg.

Ja Tokmannilta pihaharava 7,20 (jota ei tietysti saisi mainita, kun en tietenkään sitä syö, enkä edes haravalla harjaa hampaita, mutta ajattelin hieman rapsutella pihalla sitä humusta) ja sitten kaksi purkkia monivitamiinimehua 2 egee.

-winner-

Vierailija
16497/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Tehkää mitä teette ja syökää mitä syötte, mutta ÄLKÄÄ polttako popkorneja kattilaan...

Savun hälvenemisessä menee tunteja, vaikka on koko talon läpiveto ja kaikki ovet ja ikkunat auki. Onneksi sade edes loppui.

Siihen olisi pitänyt varmaan laittaa hieman enemmän sitä ruokaöljyä ;DDDD

Mutta on kai se tuokin tapa testata palovaroitinta, vieläkö paristo toimii...

-winner-

Vierailija
16498/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään työnteko kannata.

Voi mennä velkoihin. Mutta vaikka itse olen erittäin hyvätuloinen, niin en raaskisi ostaa mitään 1,70€ pikkusämpylää joka päivä töissä. Aamulla kun muutenkin tekee aamupalaleivät niin tekisin vain pari lisää niitä ruisleipiä ja ottaisin evääksi. Täytteeksi tuorelevitettä, juusto, kalkkunaleikkele, salaatti, kurkkua ja paprikaa. Lisäksi keitetty kananmuna ja jogurtti ja banaani. Nuo maksaisi n. 1,20€ ja olisi täyttävää ja terveellisempää. Ja 0,50€ päivässä säästöä eli kuukaudessa ainakin 10€ voittoa ja jos tossa liikaa ruokaa ja se pelkkä pikkusämpylä riittäisi, niin nuo täytetyt ruisleivät maksaisi joku 0,50€ eli voittoa kuulaudessa 24€ ja terveys kiittää.

Vierailija
16499/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttäreissä on toivottavasti sovittu jokaisen käyttämä rahasumma per henkilö. Ei voi mennä niin, että yksi tekee piheyksissään sen halvan 5 euron hummuksen ja toiset joutuu sitten ostamaankin useammalla kympillä sen varsinaisen syötävän ruuan. Tai onhan täällä aina välillä näitä, jotka syö muiden laskuun.

On teillä kyllä erikoisia ystäviä. Myönnän, et mun kaveripiirissä ei paljon nyyttäreitä järjestetä, vaan se joka kutsuu, huolehtii pääosin tarjottavat. Kutsutut sit useimmat kysyy, et olisko jotain, mitä voisivat tuoda. Ja jokainen kutsuja kyllä saa suunsa auki, kertoo, jos kaipaa jotain lisäystä, tiedetään ihmisten bravuurit, joita voi pyytää kohteliaasti, et viitsitkö tuoda sitä sienipiirakkaasi tms. Yksi meistä taas tykkää itse tarjota sellaista hedelmäpiirakkaa, joka suoraan sanottuna ei ole kovin hyvää. Siksi häneltä minä, ja jotkut toisetkin, pyy

Onhan se kiva, jos kaveripiirissä kaikki juovat sitä tiettyä viiniä aina. Meillä ei kukaan kaveripiiristä tykkää samoista juomista. Joa itse pidän alkoholittomasta kuivasta siideristä, pitäisikö minun ostaa monta pulloa viiniä muille? Ka onko se nyt sitten punaista vai valkoista ja kuivaa vai makeaa? 1 meidän kaveriporukasta juo myös pelkästään erikoisoluita, ei suostu juomaan tavallista lageria. Meillä ainakin kirjoittamaton sääntö, että aina omat juomat mukaan. Harmittaa varmasti jos menee tyhjin käsin kylään, ja odottaa että tarjolla on sitä täyteläistä australialaista viiniä juustojen kanssa ja pöydällä pelkkää spritea ja omenalohkoja.

Vierailija
16500/19122 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneille tulee elämä usein kalliiksi. Jos rahasta tiukkaa, niin kannattaa aina miettiä, että onko tämä tarve vai halu. Tarvetta on esimerkki 500g kasviksia ja halu, että se 500g kasviksia pitää olla parsaa, retiisiä, kesäkurpitsaa ja tuoretta sitruunaa. Ei ne ole halvimpia kasviksia juuri nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi