Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ero on ihastumisessa ja rakastumisessa?

Vierailija
09.11.2023 |

Itse olen elämäni aikana rakastunut useita kertoja, ihastunut en ole kertaakaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on fermonien aiheuttama tilapäinen mielenhäiriö joka koittaa saada sinut lisääntymään, rakastaminen on tietoinen päätös jatkaa yhdessä edellä mainitun lakattua. 

Vierailija
2/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttikentässä esität tietäväsi, vaikka otsikossa kysyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuminen on fermonien aiheuttama tilapäinen mielenhäiriö joka koittaa saada sinut lisääntymään, rakastaminen on tietoinen päätös jatkaa yhdessä edellä mainitun lakattua. 

Rakastaminen on eri asia kuin rakastuminen. Miksi tämä pitää sanoa?

Vierailija
4/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa rakastuminen ja ihastuminen ovat minulle synonyymeja. 

Vierailija
5/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihastun yksipuolisesti, rakastun jos saan siihen vastakaikua. Ehkä näin.

Vierailija
6/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumisen loppuessa sen unohtaa samoin tein. Rakastuminen tekee ihmisestä jollain tavoin erityisen loppuiäksesi, senkin jälkeen kun et haluaisi enää olla yhdessä tai olet onnellisesti rakastunut toiseen. 

Vierailija
7/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Vierailija
8/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen alkaa iillä ja toinen ärrällä.

Vierailija
9/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihastua ihmiseen, jonka kanssa ei ole tekemisissä, rakastuminen vaatii läheisempää tutustumista. Rakastaminen tulee jomman kumman tai molempien jälkeen.

Vierailija
10/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on se huumaava sekoamisvaihe, kun potentiaalista kumppania katsotaan ruusunpunaisten lasien läpi ilman juuri mitään kritiikkiä. Moni tulkitsee tätä vaihetta rakastumiseksi, koska se tuntuu voimakkaammalta päässä ja koko kehossa. Voi kestää useasta kuukaudesta useaan vuoteen, mutta ei ole pysyvää.

Rakastuminen on sitten sitä kun kumppanin kaikki huonommatkin kortit on jo näkyvillä ja ihastumishuuma takana, mutta silti haluaa kiintymyksen ja arvostuksen vuoksi elää yhdessä elämää.

Osa jää koukkuun siihen ihastumistunteeseen ja sen vuoksi eroaa ja laittaa uuden haun päälle. 

Vierailija
11/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastua voin hetkessä jonkun pinnallisempiin ominaisuuksiin ja siihen, millainen vaikutelma toisesta tulee. Siis yksinkertaisesti pidän ja viehätyn toisesta. Jos paremmin tutustutaan ja toinen osoittautuu oikeasti hienoksi ihmiseksi, voi ihastus syventyä rakkaudeksi. Rakkaus on yleensä pidempiaikaista, kun taas ihastus menee ohi, jos ei toiseen pääse tutustumaan/tämä osoittautuukin ei-niin-mukavaksi.

Vierailija
12/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, etten itsekään ole ikinä huomannut missä vaiheessa ihastuminen vaihtuu rakastumiseksi. En oikein osaa nähdä noiden eroa, mutta ehkä olen sitten nopeasti rakastuva. En myöskään ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä, että jossain vaiheessa pystyy sanomaan toiselle "rakastan sua" ja rakastaminen on tosi iso juttu. Mä voisin useimmille sanoa sen jo siinä suhteen/säädön/minkä vain ekana tai tokana päivänä. Jos se tunne ei tule heti, en jatka juttua ollenkaan. Oon varmaan kummallinen, mutta kiinnostaa, että miten muut ihmiset sitten kokevat tämän.

Vierailija
13/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut rakastuneeni vain kerran elämässäni. Mulle se oli ihastumiseen verrattuna paljon vahvempi, syvempi ja kokonaisvaltaisempi tunne. Ja vain tälle yhdelle ihmiselle olen sanonut rakastavani. Aiemmille ihmisille olisin korkeintaan voinut käyttää sanaa kiintynyt. 

Vierailija
14/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Rakastuminen on sitten sitä kun kumppanin kaikki huonommatkin kortit on jo näkyvillä ja ihastumishuuma takana, mutta silti haluaa kiintymyksen ja arvostuksen vuoksi elää yhdessä elämää."

Näinpä. Sori vaan alapeukuttaja

t.28 vuotta rakastanut

Vierailija
15/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on ns. miedompi tunnetila. Ihastuminen voi kasvaa rakastumiseksi ja rakastamiseksi. Ihastus loppuu helpommin kuin rakkaus. Rakastuminen ja rakastaminen ovat paljon vahvempia tunteita.

Vierailija
16/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että ihastuminen on kevyt tunne, ja voin olla ihastunut moneen yhtä aikaan. Rakastumiseen vaaditaan jo syvä yhteys ja toisen tunteminen, eikä voi olla rakastunut yhtä aikaa moneen.

Vierailija
17/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Ai miksi? Mitä eroa sinusta?

eri

Vierailija
18/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen = Ei vielä tunne tuota toista puoleensavetävää ihmistä, haluaa tutustua syvemmin

Rakastuminen = On jo vähän tutustunut ja nähnyt huonojakin puolia, mutta silti haluaa parisuhteeseen

Rakastaminen = Halu olla toisen kanssa hänen huonoista puolistaan huolimatta. Tässä vaiheessa ei ole enää ihastumisen uutuudenviehätystä tai rakastumisen vaaleanpunaisia laseja.

Vierailija
19/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, etten itsekään ole ikinä huomannut missä vaiheessa ihastuminen vaihtuu rakastumiseksi. En oikein osaa nähdä noiden eroa, mutta ehkä olen sitten nopeasti rakastuva. En myöskään ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä, että jossain vaiheessa pystyy sanomaan toiselle "rakastan sua" ja rakastaminen on tosi iso juttu. Mä voisin useimmille sanoa sen jo siinä suhteen/säädön/minkä vain ekana tai tokana päivänä. Jos se tunne ei tule heti, en jatka juttua ollenkaan. Oon varmaan kummallinen, mutta kiinnostaa, että miten muut ihmiset sitten kokevat tämän.

Eikö ihminen kyynisty, kun "kuluttaa"  itsensä ja rakastumisen tunteensa lukuisten ihmisten kanssa, vaikkei edes tunne? Montako kertaa vielä uskot rakastuvasi? 

Itse ajattelen et rakkaus (mitä tässä ei kysyttykään) on ennen kaikkea päätös ja tahdon asia sekä tekoja. Haluan olla toiselle hyvä silloinkin, kun hän vähiten sitä ansaitsee. Ihastuminen ja rakastuminen sit on niitä liihottelevia tunteita, rakkaus taas vakaata kiintymystä sitten, kun nämä nopeammat ailahdukset on menneet. Toki niitä voi kokea liiton myöhemmissäkin vaiheissa, mutta ei koko aikaa.

Vierailija
20/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihminen kyynisty, kun "kuluttaa"  itsensä ja rakastumisen tunteensa lukuisten ihmisten kanssa, vaikkei edes tunne? Montako kertaa vielä uskot rakastuvasi? 

Itse ajattelen et rakkaus (mitä tässä ei kysyttykään) on ennen kaikkea päätös ja tahdon asia sekä tekoja. Haluan olla to

Mulla ei itseasiassa ole kovin montaa suhdetta takana ja tällä hetkellä olen ollut nykyisessä parisuhteessani jo 13 vuotta. Mutta ihan samaa rakastumista tämä on ollut sieltä ekasta päivästä lähtien. Suhteen aikana olen myös rakastunut toiseen ja tietoisesti päättänyt olla tekemättä asialle mitään ja jäänyt suhteeseen. Piinallistahan se on, mulla tuo toinen rakastuminen kesti useamman vuoden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi