Milloin ajokortit oli sellaisia isoja muovisia?
Paperisten jälkeen ne oli jonkun aikaan isoja ennen kuin tuli luottokorttikokoiset.
Kommentit (23)
Olen ajanut kortin 1990 kesällä ja mulla oli se iso muovinen, mutta oliko se heti ensimmäisenä vai vasta 2. vaiheen jälkeen, sitä en muista.
En tiedä, minulla on edelleen alkuperäinen pahvinen ajokortti ja hyvin on kelvannut edelleenkin.
Sain ajokortin 1993, se oli iso muovinen.
Minulla on sellainen, sain silloin, kun niitä "pikku-e"-versioita sai ilman mitään kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen, sain silloin, kun niitä "pikku-e"-versioita sai ilman mitään kokeita.
Sama täällä. Pikku-e piti saada😀
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut kortin 1990 kesällä ja mulla oli se iso muovinen, mutta oliko se heti ensimmäisenä vai vasta 2. vaiheen jälkeen, sitä en muista.
Hassuja nuo vaiheelliset autokoulut. Itsellä oli ihan yksivaiheinen ,eli teoriatunteja oli 7 ja ajotunteja 10 jonka jälkeen inssiajo ja pysyvä kortti.
Ehkä silloin ihmiset oppivat nopeammin .
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minulla on edelleen alkuperäinen pahvinen ajokortti ja hyvin on kelvannut edelleenkin.
Sama täällä. Pahvilla mennään.
Muistaakseni 90-luvulla sain sen ison muovisen, kun e-kortin sai ilmaiseksi.
1993 oli iso ja 2000 sain pienen koon, kun muutin nimeä. Ennen se tosiaan oli "lompakkokokoinen".
Vierailija kirjoitti:
1997 tapahtui tämä.
Sain kortin tammikuussa 1996 ja tuolloin oli vielä iso muovinen. Eipä ole enää siyä kuitenkaan kun naimisiinmenon (nimenmuutoksen) jälkeen v. 2009 sain nykyisen korttini.
Noita ennen olis sellainen monisivuinen kirjanen. Sinne poliisi kirjoitti huomautuksiaan tarvitessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin kanssa 1990. Olisin väittänyt, että silloin ei vielä ollut 2. vaihetta, mutta ilmeisesti aika on kullannut muistot.
Ekana sai väliaikaisen kortin, joka oli pahvia ja sininen.
Sen jälkeen se "pysyvä" oli se pinkki pahvinen.
Se vaihtui isoon muoviseen, ennen 1995, mutta en muista tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös alkuperäinen vaaleanpunainen ajokortti, mutta eipä se enää kelpaa juuri missään.
Esim pankissa ei käy henkilöllisyystodistuksesta eikä postissa. Vaaleissa kelpasi kun ihan huvikseni näytin ajokorttia äänestämään mennessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1997 tapahtui tämä.
1.7.1996 alkoi tämä.
1990 sain ajokortin, oli kaksivaiheinen, muovinen iso kortti oli.
Pikku-E kun hommasin taisi samanlaisena olla vielä.
2001 menin naimisiin ja sukunimi muuttui, kortti pieneni.
1990 sain ison muovisen. Sitten sen joutui vaihtamaan luottokorttikokoiseen kun halusi pikku-e merkinnän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään vaiheita 1990. Teoriatunnit, ajoharjoittelu, inssi, kortti kouraan.
Joskus 90-luvun alussa? Minulla on edelleen sellainen. Pahvinen kortti hävisi ja sain silloin sen muoviläpyskän.