Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT vuoteen 2007 +++

01.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ystävien keskuudessa aika hiljakseen koko meidän vauvayrityksestä, juurikin siksi kun pelkään niitä tökeröitä kommentteja. Siksi onkin ihanaa kun tämä palsta on olemassa ja täällä tietää saavansa lohtua ja ymmärrystä.

Mun parhaista ystävistä ei oikeastaan kukaan kyllä ole samassa tilanteessakaan tällä hetkellä. Joillakin on kaikki lapset tehtynä jo monta vuotta sitten, ja pari muuta taas on vannoutuneita sinkkuja. Ihan kiva kyllä sinänsä, ettei tartte pelätä milloin paras ystävä ilmoittaa olevansa raskaana. Semmoisten vähän kaukaisempien kavereiden keskuudessa kyllä raskausuutisia on tullut ihan liukuhihnalta, mutta ei ne kirpaise ihan niin paljon.

Dese ja Diina: Teillähän on jännät paikat, täällä on peukut pystyssä! Mulla on vielä melko rauhallinen tilanne (kp 25/33), mutta ensi viikolla on sitten varmaan täysi piina päällä!

Vierailija
42/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa torstaita vesisateesta huolimatta!

Mitenkäs Jessican pupunkorvat jaksavat?

Onko Killan ahdistus jo hävinnyt? Toivon kovasti niin. Yritetään jättää kaikkien ymmärtämättömien kommentit omaan arvoonsa ja keskitytään me vain olennaiseen eli oman elämän elämiseen. Harmittaa toki, jos joutuu ystävien seurassa miettimään sanomisiaan, kun heiltä erityisesti toivoisi tukea.

Kiva Tuittu kuulla sinustakin! Onko clomien popsiminen sujunut ok? Itse en ainakaan huomannut mitään pahoja sivuvaikutuksia, ellei niitä kuumilla aalloilla ratsastamisia lasketa. :) Pidän kovasti peukkuja, fiiliksesi taitavat olla korkealla!

Mitäs Diina the Piinalle kuuluu? Onko kaikki ok? Kirjoittelehan taas kuulumisiasi kun ehdit. Itsekin käyn aina silloin tällöin lueskelemassa kuumeilupuolen viestejä eikä se ole aina ihan viisas ratkaisu. Osa viesteistä tuntuu niiiiin tutuilta, koska muistan hyvin sen ajan, kun kuvittelin raskautumisen olevan helppoa ja nopeaa hommaa. Pakkohan se on olla, miksi siitä muuten aina nuorena olisi niin kovasti varoteltu. ;) No, noista ajoista on ajatukset muuttuneet -ja paljon. Joskus vaan tekisi mieli kommentoida, että muistakaa kaikessa kuumeilussanne elämän realiteetit. Yritän kuitenkin olla katkeroitumatta ja ainakin kohdistamatta tätä omaa pahaa oloani muihin. Vaikeaa se välillä on, ei voi mitään.

Annallekin uuden vuoden vilkutuksia! Ja kärsivällisyyttä lääkärikäynnin odottamiseen. Myönnän, että itsestäkin tuntui kyllä tosi pitkältä tuo ensikäynnin odotusaika, mutta kun luin viestisi loppuun saakka, oli jo pakko hymyillä. Eihän se muutama kuukausi nyt niin pitkä aika ihmiselämässä ole. Kaikkea hyvää ja iloista mieltä odotteluun!

Killenkin tilanne on ilmeisesti ihan ok. Kaikki on tällä hetkellä kuten pitääkin. Toivottavasti jatkokin sujuu hyvissä merkeissä.

Brookelle vilkutuksia! Kerää voimia piinailuun, sitä tässä vaaditaan.

Missäs muut? Naksu, oletko linjoilla? Entäs sitten Oon@ ja Oon@n kadonnut täti? Ilmoitelkaahan itsestänne!!!

Oma tilanne on vielä sama kuin edelliselläkin kerralla. Tosin en ole odottanutkaan mitään muutoksia, kun lugeja on jäljellä vielä huomiseksi. Niitähän olen popsinut, jotta kierto pysyisi aisoissa. Nyt on alkanut kovasti mietityttämään, että pitäisikö niiden syömistä jatkaa testaamiseen saakka ja lopettaa vasta nega-tulokseen. Tai sitten jos jostain ihmeellisestä syystä tulos onkin sitä toista laatua, niin pitäisikö niiden syömistä jatkaa. Lugejahan käytetään myös tukemaan alkuraskautta, mutta ko. asiasta ei ole gynen kanssa ollut puhetta. Nyt sitten täällä pähkäilen, että mitä tehdä. Lugejen kanssa otin kyllä ohjat omiin käsiin jo aloituksenkin suhteen, kun aloitin muutama päivä sovittua myöhemmin. Halusin odotella sitä ovisplussaa rauhassa. Testata ajattelin vasta viikonloppuna, jolloin ovisplussasta on kulunut kaksi viikkoa. Tuntuu jotenkin höyrypäiseltä kirjoitella tällaista taas pitkästä aikaa, mutta se ovisplussa oli ensimmäinen selkeä tasavahva viiva, mitä olen ikipäivänä saanut. Jotenkin sitä sitten toivoo, että jospa se toinenkin plussa olisi nyt sitten mahdollista.

Kiitos, että olette!

~dese~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Dese kysymästä, piinaa kuuluu edelleen. Ja kuuluu varmasti vielä ensi viikollakin, koska kierto heittelee enkä ole ihan varma milloin menkkojen pitäisi alkaa. Mutta toivossa eletään :)

Sulla on tosi lupaava tilanne, kun kerran olet noin vahvan ovisplussan löytänyt! Jos sanotaan ettei kahta ilman kolmatta niin uskotaan että tässä tapauksessa ei yhtä ilman kahta. Plussaa siis. Pidän sulle peukkuja!

Pakko vielä tarkentaa sitä edelliskerran jyrkkää kommenttiani niistä ekasta kierrosta plussanneista. Ensinnäkin tottakai he saavat olla onnellisia ja hehkuttaa, eihän se niiden syy ole että joillakin raskautumisen kanssa on ongelmia tai se muuten kestää kauemmin. Toiseksi, en tarkoita Vauva-sivuston vauvakuumepalstan Ensikkoja, siellä on mielestäni tosi kivan oloista sakkia. Olin ns. " vieraissa" eli Helistimen sivuilla. Sinne kun ei tarvitse kirjautua niin ihmiset kirjoittavat enemmän " mitä sattuu" juttuja. No, vaikka perinteisesti tänne saa kirjoitella just niin kuin tuntuu, niin tällä kohtaa piti vähän omia juttuja oikoa. Ei ollut tarkoitus ketään loukata.

Huiskutukset ja hymyt kaikille enskoille!

-Diina-

Vierailija
44/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! Olo on kuin plussan saaneella..;) Tosi kiva päästä eteenpäin tässä prosessissa että voi sen myös joskus lopettaa. En loputtpmiin kuitenkaan aio hoitoja jatkaa vaan sitten siirrymme tuonne adoptiopuolelle.

Tänään nappasin kolmannen clomin ja ensi keskiviikkona on lääkäriaika. Ainoa asia mikä huolestuttaa on tuo limakalvon paksuus. Viimeksi clomeja syödessäni se oli ihan olematon..:I Ai niin.. vatsannippailuja ja jatkuvaa pissahätää on clomit aiheuttaneet joten taitaa siellä ne munikset kasvaa. Kuumat aalot olen onneksi vielä välttänyt. :)

Diina-piinalle peukutuksia piinan keskelle!!! Olisipa taas kiva saada porukkaan lisää ansaittuja plussia. bdbdbd Ja tiedän kyllä mitä kommenteillasi tarkoitit. Itsellä kun on tuo alkuinnostus mennyt jo ohi koko lapsen teosta (isolla T:llä) niin välillä ihan huvittaa toisten tohkeissaan oleminen. Itselle tuo kuumeilupuolella on käynyt joskus oikein terapiasta..:) Ja ihan positiiviseen sävyyn tarkoitin kirjoittaa!

Desen luge-juttuihin en oikein osaa vastata kun ne on minulle vielä varsin vieraita palleroita. Hienoa kuitenkin kun pongasit oviksen! Nyt vaan sitä toista plussaa odotellessa..;)

Annan odotusajan piinan tiedän kyllä vähän liiankin hyvin. Kun on tarpeeksi kauan odottanut niin ei millään jaksaisi enää odottaa vähääkään aikaa. Ja se aikahan ei tunnu lyhyeltä kuin vain taaksepäin ajateltuna..:) Mutta pian se maaliskuu on käsillä ja pääsette tositoimiin!

Brooken kaveripiirissä siis elellään hieman eri kuvioissa kun minulla. Tällä hetkellä ainakin kahdella ja kohta kolmannellakin parilla on yritys käynnissä. Ja yksi parhaista ystävistäni on juuri raskautunut. Välillä siis ihan pelottaa mennä yhteisiin juhliin kun ei tiedä kuka tällä kertaa ilmoittaa ilouutisia. Onneksi olen tähän asti vielä pystynyt olemaan ihan iloinen muiden puolesta, mutta sellainen tohkeissaan oleminen on kaikkein vaikeinta.

Naksua lähdenkin huhuilemaan sitten tuolta tammikuun inssipinosta..:)

Vilkutuksia!!

-Tuittu-

Vierailija
45/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killelle.. Päästään sopivasti piinailemaan yhdessä, sillä meillä inssi ajoittuu tuonne viikolle kolme! Kiva kiva! Toivottavasti saatte suuren suuren saaliin punktiossa!

-Tuittu-

Vierailija
46/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin, että pysyn täältä pois ja tulen sitten iloisena ilmoittamaan teille kaikille, että plussa on varmistettu - kuitenkin - joudun TAAS kertomaan teille, että tättärä ahmaisi taas mun(kin) plussan. Tänään kaarsi pihaan renkaat kirskuen, eli kp 35 vaihtui kp 1. Nyt sitten alan jännäämään, että saanko minäkin riesaksi vielä epäsäännölliset kuukautiset, vai oliko jotain vaan tilapäisesti vialla... Lisää ongelmiahan tässä kaivataan :-(.

Kiitos kuitenkin kun sain käydä taas täällä jännäämässä!

Jännittäviä hetkiä näyttää olevan muillakin! Peukut ja varpaat pystyssä jään odottelemaan teidän plussia! Vakoilen taas ja ilmoittaudun ihan jäseneksikin, jos mun miesasiat joskus ratkeaa hyvään suuntaan :)

Halauksia vielä kaikille!

Oon@

Vierailija
47/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killaseni: Toivottavasti mieli on jo parempi! Kyllä se vaan niin on (ainakin omalla kohdallani) että kaiken tuen ottaisi ilomielin vastaan tässä vauva-asiassa, mutta eipä sitä liikaa ole tarjolla... Tosin aika harvat siitä tietävätkään, mutta silti... Koitahan jaksaa!

Tuittu: Kyllä mua täälläkin vielä näkyy, tuo inssipino on sitä paitsi tähän verrattuna tylsän hiljainen - lukuun ottamatta mun sekoilujani siellä! ;) Mutta kiva että nyt piinaillaan yhdessä siellä, toivottavasti muitakin tulee! Ai nii, piti vielä sanoa, että oot kyllä onnekas kun oot välttyny niiltä kuumilta aalloilta, ne oli kyllä suhteellisen noloja ja rajuja!

Diina: Täällä yks joka inhoo tätä pimeyttä, en ymmärrä mistä ihmiset enää repii energiansa?! Heh, just noinhan se sanonta menee joten pakkohan se on onnistua! ;) Lujaa pidän peukkuja teille *toivootoivootoivoo*. Ja muuten, ymmärrän kyllä harmistuksen eka tärpistä vaavin saaneiden jutuista, joskus menee kyllä yli ja tekis mieli ravistaa - no, toisilla meidän pienet murheet on niille ylisuuria!

AnnaV: Voi, toivottavasti se aika kuitenkin menee nopeesti ja teille tulis pian se ylivanhaksi elävä vaavi! :D

Vierailija
48/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ollut vielä tarkoitus lopettaa...

Kille: Nopeesti etenee teillä, hieno juttu!

Dese: Pakko kommentoida tuohon lugejuttuun vaikka en ihan 100% varma olekaan... Eli mulla on se käsitys että lugeja pitäisi jatkaa siihen testaamiseen asti, lopettaa ne jos tulee nega ja jatkaa mikäli onnistuu plussan saamaan. Eli siinä käsityksessä oon, että jos lugeja syö kun tulee raskaaksi niin niitä pitäis jatkaa jopa sinne 9-11 rv asti. Sinuna varmistaisin ton jutun lääkäriltä, ettei jää mietityttämään!

Oona: Hei hei, muru! Voi voi, taas se löysi sinnekin!!! Kunpa vaan ei alkais noin venymään kierrot, toivotaan nyt!

Huh, no jokohan tässä nyt ois kaikki...? Omaan napaan ei mitään, tänään pistän sen tupla-annoksen menopuria nahkaan ja huomenna sitten sen normaalin 75 IU. Vatsaa on tänään sattunut muutamaan kertaan tosi kovaa, tiedä sitten mitä siellä tapahtuu...

Mukavaa illanjatkoa kaikille, palailen taas!

Vierailija
49/64 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou tyttelit!

Yhdyn edelleen teihin, että on mahtavaa kun meillä on näin ihana pino ja ihmiset täällä. Näitä asioita, kun ei oikein voi ymmärtää, jos ei ole joutunut läpikäymään näitä juttuja.

Dese: olen samaa mieltä kuin Naksu lugejen suhteen eli niitä jatkettaisiin vielä plussan jälkeen.

Diina: minäkään en oikein jaksa heti raskautuneiden kommentteja ym. vaikkakin tietenkin se on iloinen asia, mutta jotenkin vaan sitä vaan itselle tulee mieleen, etteivät ne oikein ymmärrä kuinka onnekkaita oikeasti ovat.

tuittu ja Naksu ovat menossa kohti inssiä. Peukut pystyyn ja Tuitun kanssa piinaillaan vielä samaan aikaan. Kivaa saada piinaseuraa! Käykää pliis kertomassa kuulumisia myös täällä. Itte kirjottelen myös tuolla ivf vko3/4 -pinossa. Mutta muistan myös teitä täällä.

Oon@: Voi hitto sitä ryökälettä! Kohta nokka taas vaan ylös ja etiäpäin.

AnnaV: toivotaan, että aika menee nopsasti. Ja tuo on niin totta, ettei sillä muutamalla kuukaudella ole merkitystä, mutta tiedän myös ettei sitä millään jaksais odottaa.....

ON: Suuremmat oireet on hävinnyt. oiskohan ne sittenkin olleet flunssaoireita. Tosin tänäänkin ratsastuksen jälkeen alavatsaa vähän juili.... eli eiköhän siellä jotakin tapahtune. Lääkärini muistaakseni sanoi, että ratsastuksen kanssa pitää ottaa rauhallisesti ja punktion jälkeen parin viikon tauko. Pitäisköhän jo vähän hellittää ja pyytää jotakuta liikuttamaan hepo? Inssin jälkeen sanoi, ettei ratsastuksella ole merkitystä.

Halaukset kaikille enskoille! Nyt alkaa House!

Kille

Vierailija
50/64 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas pitkästä aikaa kaikille enskoille! Jälleen pahoittelut siitä, etten enää pysty kommentoimaan läheskään kaikkien juttuja, kun ne jäivät jo tuonne viime vuoden pinoon, mutta nyt tuntuu tosiaan oman mielenterveyden kannalta paremmalta roikkua täällä vähän harvemmin. Ei tosiaankaan johdu teistä, ihanaa, että olette olemassa...

Pahoittelut tädistä Oonalle ja vielä Naksullekin, vaikka Naksullahan on kai kohta jo uusi yritys edessä. En osaa vielä kuvitellakaan, miten kurjalta tädin tulo tuntuu hoitojen jälkeen, kun tavallisesta piinailustakin tippuu aina niin korkealta vaikka järki sanoisikin, ettei paljon toivoa ole. Voimia!

Ja Brookelle vielä myöhästyneet onnittelut kihlauksen johdosta - kiva, että on vähän jotakin muutakin ajateltavaa tämän kuumeilun lisäksi!

Vihervaaran Annalla oli ihana tuo ajattelutapa, voi kun itsekin osaisi ajatella noin... Eipä se tulevan lapsen iässä tosiaan muutama kuukausi tai vuosikaan paljon paina, itse ei vaan millään jaksaisi odottaa eikä tästä enää nuorru... Me vasta odotetaan jonottamaan pääsyä, saapa nähdä, miten kauan meillä menee ennen kuin päästään edes odottamaan odotusta tai jotain.

Killa kyseli mahdollisista muutoksista esittelyteksteihin, meillä voisi ainakin vaihtaa nuo ikuisuuksia syynissä olleet simpat vihdoinkin tuomion saaneisiin, eli vaikka näin:

ElisaDay tai pelkkä ED

Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella.

Peukutuksia vielä piinailijoille, siellä taisi olla ainakin Diina ja Dese jännäämässä!

Eipä kai sitten muuta kuin mukavia viikonloppuja kaikille! Mitäköhän piristystä sitä keksisi näin sateisella säällä?

Halein

ED

Vierailija
51/64 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tosiaan energiat kateissa, kun on koko ajan niin sateista ja harmaata. Onneksi sentään viikonloppu on tulossa. Ja ensi viikolla sitten piinaviikko!

Kille, onko sulla oma hevonen? Mulla on kaksi, ja hieman mietityttää miten niiden hoitamisen ja liikuttamisen kanssa sitten selviytyy jos ja kun mekin sitten mennään hoitoihin ja jos sitä joskus raskautuisi. Pitää varmaan sitten opettaa mies ajamaan ja ratsastamaan! Kysymykseesi en kyllä osaa vastata, kun me ei tosiaan olla vielä hoitoihin asti edes edetty.

Varasin juuri toiselle hevoselleni astutuksen kevääksi. Toivottavasti sen raskautuminen sujuisi hieman helpommin kuin emännän! Yhden versan se on jo tehnytkin ja silloin ainakaan ei ollut ongelmia. Olisi ihanaa, jos itsekin sitten jo keväällä olisin raskaana, voisimme hevosen kanssa sitten yhdessä kasvatella mahojamme. Mutta nehän on vain haaveita...

Oon@, voi kurjuus että se täti taas löysi sinut! Toivotaan että tuo pitempi kerto oli vain joku tilapäinen häiriö. Pitkät kierrot on jotain maailman ärsyttävintä, itsellänikin oli silloin vauvayrityksen alussa sellaisia 40-50 päivän kiertoja ja olin aivan hermoraunio niiden kanssa. Toki joillakin on vieläkin pitempiä. Nyt on ollut aika säännöllinen 33 päivää ja mun mittapuun mukaan se on lyhyt, jollekin muulle sekin voisi olla jo pitkä.

Mä en ole käynyt vauvakuume-puolella ollenkaan sen jälkeen kun " muutettiin" tänne puolelle. Ei ole oikein aikaakaan lueskella monia pinoja, kun kirjoittelen yleensä työajalla. Ja sieltä taitaisi saada itselleen vain pahan mielen kun huomaisi miten helposti toisilla käy nämä jutut.

Vilkutuksia kaikille tässä mainitsemattomillekin enskoille!

Brooke

Vierailija
52/64 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikapikaa käymässä ennen viikonloppua;

Oonalle ihan ekaksi toooosi iso tsemppihali - harmittaa sun puolesta ihan kauheasti!

Eiköhän nyt kaikki tosiaan lopeteta yrittäminen, niin kyllä se siitä ; ) Hih, mua oikeesti naurattaa jo toi kommentti, siskonikin sitä hokee joka kerta kun voivottelen tätä lapsettomuuden tuskaa.

Brookelle peukut pystyssä, toivottavasti saisit humman kanssa yhdessä kasvatella masuja - nyt en muista oliko muita piinailijoita, sorry!

Diina, mulla ihan samat fiilarit noista muista palstoista, parempi pysyä vaan täällä meidän Ensikkopinoissa.

Ihan kauhea kiire, kohta loppuu työaika, ja olen koko alkuviikon poissa, niin yritän pakertaa täällä ihan hiki otsalla... Eli olen nettipimennossa ens torstaihin asti! iiiih, valmiiksi jo vieroitusoireita.

Aivan ihanaa viikonloppua kaikille Enskoille, olette maailman paras porukka! Plussasäteitä ja kaikkia muitakin kivoja juttuja

toivottelee tosi kiireinen

Jessica (ja edelleen kasvavat pupunkorvat)

Vierailija
53/64 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä allekirjotan sen kommentin, että lapsettomuutta ei voi ymmärtää jos ei sitä itse ole kokenut. Mullakin on useita vuosia sitten ollut läheinen ystävä, joka kamppaili näiden samojen asioiden kanssa kuin me nyt. Onkohan sitä itselläkin tullut lauottua tymiä kommentteja.. Varmaan. Harmittaa, että elämä on kuljettanut meidät erilleen.

Tästä meidän tilanteesta ei tiedä kuin ihan kourallinen ihmisiä, ainoastaan yksi ottaa aina asian puheeksi, äärettömän tyhmien, ärsyttävien ja kaikkitietävien kommentien kera. Ja itse hän saa " vahinko" vauvan nyt helmikuussa. Oikeastaan harmittaa, että alunperin puhuin koko lapsettomuudesta.

No mutta nyt teidän kuulumisiin..

Tuittu, kiva kuulla susta ja ennekaikkea upeaa, että saitte luvan jatkaa hoitoja! Jälkeenpäin katsottuna aika menee aina nopsasti. Onnea matkaan! Mä olen samaa mieltä sun kanssa, se toisten puolesta tohkeissaan oleminen on kaikkein vaikeinta.

Diina, mä ainakin olen kyllästynyt tähän pimeään, tänä vuonna jotenkin enemmän kuin ennen. Peukut pystyssä, että sun tuntemukset tarkoittaa plussaa!

AnnaV, toivottavasti pääsette pian hoitoihin " käsiksi" ! :)

Desellä on tosi jännät paikat! bdbdb

ED kiva kuulla susta. =)

Naksu, voi olla, että mäkin ehdin siihen tammikuun inssipinoon. Hui.

Jessica, kyllä pupunkorvien kasvattelu piristää mieltäkin! ;)

Killa, maaliskuuhan on ihan kohta, varsinkin jos aika ravaa tämmöistä vauhtia.

Kille hyvältä vaikuttaa!

Brooke, me mennään aika samoissa, mulla kp 26. Kummasti niitä päiviä tulee näin loppukierrosta laskettua..

Mitä milkalle kuuluu? Tulehan kertomaan jos käyt täällä lueskelemassa vielä!

Huiskutuksia kaille

:) amalia

Vierailija
54/64 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis tytöt!

Ihana ilma ollut tänään ja ehkä kaikki enskat on olleet ulkoilemassa, kun täällä on ollut niin hiljaista.

Brooke: mulla ei oo omaa hevosta, mutta käyn kaverin hevosella ratsastamassa ja hoitamassa muutaman kerran viikossa. Tänään kiipesin taas selkään ja ratsastelin varovaisesti. Pikkasen on jotain outoa tuntemusta munasarjojen seutuvilla sekä kiertävät ja venyttävät liikkeet aiheuttavat krampin tunnetta. Oli kivaa olla ulkona hevosen kanssa, kun ei satanut ja oli muutoinkin aurinkoinen ilma.

Punktion jälkeen tulee sitten parin viikon mittainen tauko ratsastamiseen. Kuinkahan oikein selviän? No täytyy käydä vaan paijailemassa.

ED kiva kun olit käynyt pistäytymässä. välillä tauot täältä tekee ihan hyvää psyykkeelle.

Jessica sulla mahtaa olla kohta isot pupunkorvat.... ;-)

ja vielä omaa napaa: neljättä päivää pistelen Puregonia. Ja toistaiseksi pistäminen on mennyt ihan jees. Sumuja vähän vähennettiin, mutta edelleen sumuttelen. Oireita ei oikeestaan oo muuta kuin, että alavatsaa välillä viiltelee/kramppailee tai jotain sen suuntaista. Maanantain ultra jännittää, onko siellä mitään kasvanut vai ei.....

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille ihanille enskoille ja haleja!

Kille

Vierailija
55/64 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enskat ei näköjään ole kovia palstailemaan viikonloppuisin, kun on ollut niin hiljaista! No alkuviikosta sitten taas uudella innolla! :)

Olitte miettineet noita vauvakuumepuolen meininkejä: mä ei ole siellä juuri käynyt, kun melkeinpä kaikki kaverit siirtyi tälle puolelle samaan aikaan! :) Joskus käyn kurkkaamassa vieläkö siellä joku tuttu pyörii, mutta eipä niitä muita viestejä jaksa enää juuri lueskella. Tuntuu hassulta, että itsekin on joskus ollut yhtä innoissaan kaiken maailman nippailuista...

[b]Tuittu[/b]: ihan mahtavaa, että teilläkin asiat taas etenee täyttä vauhtia! Sit vaan plussa kehiin! :) Toi oli muuten hyvin sanottu, että kuunteleminen ilman neuvomista ois se toivottava reaktio ihmisiltä! Ne neuvot kun on lähinnä joko hölmöjä tai jo kokeiltuja. Yhdelle ihmiselle, joka ei ihan lähipiiriin kuulu, kerroin just meidän tilanteesta ja se oli just ihana, kun vain pahoitteli, muttei sitten yrittänyt keksiä mitään lohduttavaa sanomista. :)

[b]Diina[/b]: mikä tilanne?! Joko olet testannut vai ootatko pitkäänkin? *bd*

[b]AnnaV[/b]: aika pitkälle meni toi teidän ensikäyntiaika! :/ Toisaalta mun mielestä kun tässä itse hoitojen alkamista odottelee, niin nopsaan tää aika on lopulta mennyt. Siis taaksepäin katsottuna. Odottavan aikahan kun on tunnetusti pitkä! Toivottavasti pääsette siihen ISCIin sitten kuitenkin pian ensikäynnin jälkeen!

[b]Kille[/b]: onnea munisten kasvatteluun ja punktioon! :) Mites muuten on, kun siinä saksalaisessa sarjassa " Toiveena lapsi" nainen nukutettiin punktion ajaksi, niin eihän Suomessa nukuteta?

[b]Brooke[/b]: ajatteleppas, jos ei tarttiskaan sun varata aikaa lekurille vaan plussa pärähtäis tikkuun! *bd*

[b]Dese[/b]: kiitos kysymästä, nyt taas vähän parempia päiviä ollut, mutta yllättäen kuitenkin jonkinlainen stressi tässä ja muissakin asioissa on iskenyt. Mä en yleensä tosiaan stressaa asioista, joten tää on vähän outoa! :o No ehkä se siitä taas aikanaan... Joko sä testasit?! *bd*

[b]Oona[/b]: no johan oli kurja juttu! :( Toivotaan, että miesasiat selviää positiiviseen suuntaan ja saat testattuakin positiivisen tuloksen! :) Käyhän välillä kertomassa kuulumisia!

[b]Naksu[/b]: tsemppiä huomiseen lekuri-käyntiin! :)

[b]Oma napa[/b]: sainpa soitettua sinne VL:oon niistä labroista ja tosiaan ennen hoitoja pitää olla tutkittuna hepatiitti B ja C, HIV ja kuppa. Sain meille molemmille lähetteen niihin, mutta yritän varmaan saada ne kuitenkin terveyskeskuksen kautta. Ei ne nyt tässä tilanteessa hirveän kalliit olisi, mutta sit kun aletaan maksella noita lääkkeitä ja hoitoja, niin niistä ei sit kuitenkaan voi säästää. Saa vaan nähdä miten saan miehen niihin testeihin, kun se pelkää ihan yli kaiken kaikenlaista pistämistä! En viitsinyt vielä puhua mitään, selvitän eka saanko niihin edes julkiselle sitä lähetettä. Sekin tuli sitten varmistettua, että voin tosiaan sitten varata ajan kp3 lääkärille, jolloin luultavasti päästään aloittamaan hoidot heti samaan kiertoon. Vähän vaan jäi ihmetyttämäään, kun silloin lääkärin vastaanotolla lääkäri puhui ensisijaisesti pistettävistä hormoneista ja vain vaihtoehdoksi mainitsi Clomit. No nyt puhelimessa ollut kätilö puhui koko ajan Clomeista ja vain kun kysyin, että onko siellä maininta niistä pistoksista, että on niistäkin. Tavallaan clomit tietty ois halvemmat, mutta jotenkin omalla kohdallani mietin niiden tehoa, kun kuitenkin ovis on tavallisesti ollut aika myöhään. Joutuuko sitä sitten hyppäämään ultrissa moneen kertaan, kun ei ole niin tarkkaa se homma kuin pistettävillä hormoneilla? No kaipa tuokin sitten selviää...

Jokos me ensi viikolla saadaan vuoden eka plussa?!

Killa

Vierailija
56/64 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin sitten erikseen vielä aloitusta noista inssilääkityksistä, kun jäi mietityttämään.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9272421&p=1&tmode=1&smode…

Jos Enskojen inssi-asiantuntijoilla ois kommentoitavaa aiheesta, niin olisi kiva! :) Harmittaa, kun näistä on varmasti joskus keskusteltukin, mutta kun ei silloin just ollut itselle ajankohtaista, niin eipä tullut perehdyttyä...

Vierailija
57/64 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palajan seuraanne taas kirjoittelutauolta. Anteeksi, että olen näin onneton kommentoimaan, mutta sen lupaan että aina luen kaikki jutut ja jännään ihan jokaisen kanssa täydellä sydämellä!

Killalla asiat etenee! Tosi hienoa että pääsette tositoimiin jo ihan pian!

Ja Killellä pistämis- ja sumuttamissysteemit jatkuu! Onnea ultraan, ilmoittelehan sitten kuulumisia!

Vieläkö Jessica mahtuu oviaukosta, vai joko korvat ottaa yläkarmiin? ;)

Koskas Naksulla on ultra ja inssi, oliko se inssi suunnitelmissa viikolle 3 vai muistanko ihan väärin?

ElisaDaylle heilutukset - kiva kun taas piipahdit!

Milkaa jäin kaipailemaan minäkin, joku muukin on huhuillut. Vieläkö liikut täällä - jos, niin käypä huikkaamassa kuulumisia!

ON: Ovistesti näytti kahta yhtä vahvaa viivaa eilen. Inssiin ei tässä kierrossa siis päästy, kun luomuna oltaisiin menty, ja sunnuntaisin ei onnistu. Nyt sitten täytyy jännätä, miten pitkä kierto tästä tulee, eli ehditäänkö ennen helmikuun alun lomareissua vielä inssiin, vai tuleeko meille toinenkin taukokierto hoidoissa :(

Onhan me toki hyödynnetty nyt tieto tästä oviksesta, mutta enpä kovin toiveikkaasti suhtaudu onnistumiseen. Totesin kyllä miehelle, että olisipa hauska näyttää lääkärille pitkää nenää ja onnistua ihan itse :) Mutta kovasti kyllä sormet syyhyäisi päästä taas tositoimiin hoitojen kanssa!

Päivittäisitkö Killa muuten muuten tuohon esittelypinoon minun kohdalleni tutkimuksista jotain tällaista: Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

Kiitos ihanalle palstaemolle, ja heilutuksia kaikille enskoille - reipasta seuraavaa viikkoa!

Bianco

Vierailija
58/64 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan tulla kertomaan, että täältä suunnalta sitä plussa-aaltoa on melko turha toivoa tulevaksi. En ehtinyt edes tikkuun pissiä, kun täti antoi ensimerkkejä itsestään. Lopetin siis kuitenkin ne luget jo silloin perjantaina ja ajattelin, että tulee sitten täti jos on tullakseen. Ja niin se eukko sitten taitaa tullakin.

Nyt on omat ja miehen kyyneleet taas hetkeksi kuivattu ja elämä jatkuu, vaikkakin vähän alavireisesti. Pitäis keksiä jotain kivaa ajateltavaa, jotta sais mielen paremmaksi. Taidan siirtyä matkasivuille selailemaan hiihtolomareissua, jospa vaikka kaukomaiden aurinko kutsuisi luokseen.

Parempaa viikonloppua ja uuden viikon alkua teille enskaystäville!

~dese~

Vierailija
59/64 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Voi harmi Dese! Tsemppiä taas uuteen yritykseen!

Bianco: ikinä ei tiedä jos vaikka luomuplussa yllättäis..... Tiedän, kuulostaa uskomattomalta, mutta....

Killa: Kyselit clomeista ja piikityksistä inssissä. Itselleni kaikki neljä inssiä tehtiin clomi-kiertoihin ilmaan mitään muita lääkkeitä. Clomien kanssa kävin ultrassa ainoastaan ekassa clomikierrossa, jolloin katsottiin ettei munarakkuloita kasva liikaa. oviksen tikutin aina ja sitten tietty inssissä ultrattiin ensin ja katsottiin vielä tilanne. Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä.... piikityksistä en osaa sanoa.

Omasta navasta: en millään jaksaisi odottaa huomiseen lääkäriin.... sit tiedetään kuinka munikset on oikein kasvaneet. Töiden kanssa joudun vähän kikkailemaan, että pääsen lääkäriin.

Kille

Vierailija
60/64 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt ehdi päivittää tuota esittelylistaa, joten eiköhän me vielä mahduta tähän samaan pinoon?!

[b]Naksu[/b]: lääkärikuulumisia odotellaan!!!!

[b]Kille[/b]: ja sieltä kans!!!! Kiitos muuten kommentoinnista noiden lääkkeeiden suhteen! :)

[b]Dese[/b]: voi itku, pahoittelut tädistä! :(

[b]Bianco[/b]: siis toivotaan luomuplussaa! *bd*

Vilkutukset vielä kaikille muillekin! Nyt täytyy rientää, mutta palailen varmaan kyttäämään niitä lekuri-kuulumisia vielä tänään...

Killa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan