+++ ENSIKOT vuoteen 2007 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.
[color=FF69B4]Bianco
[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...
[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.
Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä
Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.
[color=FF69B4]kille75
[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.
Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta
edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu
[color=FF69B4]Tuittu78
[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
[color=FF69B4]trixie2
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.
Kommentit (64)
Hiihii, näin sitä vaan kotoa nyt voi nettailla vaikka keskellä yötä...
Manco: kiitos kun vastasit kromosomikummasteluihin. Noin sen arvelin menevän. Olen siinä luulossa, että Suomessa saatetaan voida seuloa soluja siten, että jos vakava perinnöllinen sairaus tms. periytyisi esim. poikalapselle, voidaan valita vain tyttöalkioita. Tms. En oikein tiedä. Nyt vaan pitää miettiä, meneekö mies kromosomitutkimukseen vai ei. Emme ole vielä ihan päättäneet.
Toisaalta ajattelen niin, että jos miehellä olisi Y-deleetio ja saisimme pojan jolle periytyisi se, lääketiede ehtisi kyllä 30 vuodessa kehittyä niin, että hänkin ehkä voisi saada lapsia. Sitä paitsi toisaalta ihan turha ajatella näin pitkälle. Voi olla, että emme saisi poikaa. Voi olla, että hän ei koskaan edes haluaisi lapsia. Koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu. Tää tuntuu vähän liikaa jumalalta leikkimiseltä välillä tämä lapsitehtailu... Joka ei meillä ole siis vielä edes varsinaisesti alkanut!!!
Tänä viikonloppuna taas miehen sisar ja hänen poikaystävänsä puhui kuinka he hankkivat neljä lasta. Toivon sydämestäni, että he sitten todella saavat ne neljä lasta. En tiedä, ovatko he edes ajatelleet, että välttämättä toive ei toteutuisikaan!
Onneksi me ei ole ehditty rakentaa isoa taloa tms. ja vasta sitten saatu tietää lapsettomuusongelmasta! Olisi hieman ankeaa asua kolkossa talossa jossa neljä tyhjää lastenhuonetta odottaisi vuodesta toiseen vauvoja...
Huh, menipä synkäksi! Mutta noinkin voisi käydä.
Maaliskuuta odotellessa... Mieli on hyvä, suunnittelemme pienimuotoisia häitä syyskuuksi ja ehkä lomamatkaa maaliskuulle joten on paljon kivoja asioita tulossa! (Ei siis pelkkää hoitojen odotusta ole tää elo.)
Tulipa taas omaa napaa, mutta eikö tämä palsta sitä(kin) varten ole! Terkkuja ja halauksia kaikille teille! Olette mielessäni!!!!!!
Tänään tuli sitten testi positiiviseksi. Juuri tänään jolloin toivoin ettei tulisi. Tuntuu, että huominen inssi on liian myöhään. Joten täällä on jo hanskat tiskissä tämän inssin suhteen.
Voi paska..
Viimeksi lemmiskeltiin miehen kanssa keskiviikkona ja sen jälkeen ei ole uskaltanut kun on odottanut sitä ovisplussaa. Kun inssiin pitää olla edellisestä kerrasta 2-5vrk. Ärsyttää!!!
-Tuittu, kp15-
Taas vaan pikainen piipahdus, eikö tää kiire lopu ikinä - ees sunnuntaina?!
Eli Tuitulle piti kommentoida että no hätä, tuohan on ihan hyvä tilanne!!! Ovulaatiohan on positiivisesta testituloksesta jotain 24-48 tunnin päästä (en nyt ihan tarkkaan muista noita tuntimääriä mut kuitenkin). Eli ihan nappiin menee huominen inssi ajoitukseltaan!!! Inssihän käsittääkseni tehdään aina vasta seuraavana päivänä positiivisesta ovistestistä... Eli onnea matkaan, hyvin siinä käy, älä murehdi!!!!!!!
Oonkin tota muuten miettiny ku tosi usein luullaan että ovis on just sinä päivänä/sillä hetkellä kun se plussa siihen ovistestiin tulee... Mutta kun se lh-huippuhan on just ennen ovista, ei sen aikana. No, ymmärrän kyllä sen panikoinnin joka noitten testien kanssa tulee, kokeiltu on! Ei kiva, koskaan ei tiedä luottaako tulokseen vai ei tm...
No, hyvää sunnuntaita kaikille, tää lähtee töihin!!
Ja toivottavasti Tuittu helpotti mieltä ees vähän...
jatketaanko vielä tässä entisessä pinossa vai joko pitäisi perustaa uusi?
Täällä kärvistellään edelleen piinan kourissa, kp 36/33. En ole kumminkaan vielä testailemassa, koska tällainen myöhästyminen on tädille ihan mahdollista. Ärsyttävää joka tapauksessa!
Hyvää viikon alkua kaikille, yritän keskittyä työntekoon vaikka se onkin vaikeaa!
Ootpa, Brooke, rautahermoinen! :)
Tein uuden pinon ja päivitin esittelylistan, toivottavasti muistin tehdä kaikki muutokset, joita oli toivottu! Hihkaiskaa, jos en muistanut! :)
Killa
Eli meillä on punktio aika perjantaina 19.1 klo 10.00 Siirto on sit maanantaina klo 14.00 Munasoluja oli tullut lisää.. niitä kasvaa 9+8 ja hyvältä näyttää..
Olen varmasti jotenki vinksahtanut ku punktio ei jännitä yhtään.. No ehtii vielä.. :)
Palailen kertomaan jahka taas on uutisia.. Luultavasti en ehdi käydä netissä pe-ti aikana. Ollaan vantaalla viikonloppu.. Lyhyempi matka siitä sit maanantaina tampereelle.. Mut jos mahdollisuuksia on tulen piipahtamaan..
Halauksia! Olette mahtavia!!! :)
Trixie
Kun ei kerran muut tuu kuulumisiaan kertomaan, niin aloitan sitten omanapaisesti itsestäni: tädin kanssa siis juhlittiin eilen oikein todella, sillä tädillä oli yhtä kosteat juhlat kuin meikäläisellä! Ihmeellinen tulva-vuoto, jollaista ei aikoihin ole nähtykään! :o No jospa sitä ei sit tarttisikaan tänä vuonna montaa kertaa kestitä, niin olkoon nyt sit tän kerran oikein kunnolla! ;) Kierrot menee varmaan aika kivasti maaliskuista hoitoihin lähtöä ajatellen eli pari kiertoa tässä ehtii ennen sitä olla.
Pitää vielä teitä ihania kohtalotovereita kiittää ymmärryksestä ja tuesta: eilen tuli taas todistettua, että nainen joka on tullut raskaaksi ekayrittämällä ei vaan tajua mitään, vaikka rautalangasta vääntäisi! Mulla on kerrassaan ihania ystäviä, joista yleensä on kunnon tuki ja turva, mutta tässä kipeässä lapsettomuusasiassa saa mitä idioottimaisempia (joskin hyväätarkoittavia) kommentteja kuulla.
No se siitä vinkumisesta, tosiaan kiva kun te olette olemassa! :)
Sitten vielä tervetulotoivotus Rouwalle, oon tainnut unohtaa sanoa! No nyt on esittelykin sitten listalla! :)
Pitäisköhän muuten päivittää tota esittäytymislistaa? Monella on varmaan tilanne sen kokoamisesta muuttunut, joten jos haluatte laittakaan uutta tekstiä, niin päivitän seuraavaan listaan!
Killa
Pakko tulla kertomaan tilannetiedotus:
Tein tänään testin (kp 32/25-28), puhdas nega. Oireita ei ole, mahaa kolotellut tätimäisesti jo viikon verran. Koko viime vuonna ei ole ollut näin pitkää kiertoa, eli jotain kummaa nyt tapahtuu..??
Hassua miten sitä toivo herää, vaikken enää myönnäkään jatkuvasti toivovani vauvaa. Testin tekeminen kuitenkin jännitti ihan mielettömästi, enkä oikein tiedä olenko tyytyväinen vai pettynyt testituloksesta... Ehkä tässä tapahtuu taas vanhanaikaisesti, eli heti testin tehtyä kurvaa eukko pihaan. Jos ei kurvaa, niin aamulla testaan vielä uudelleen.
Täytyy taas sanoa, että tämä palsta on ihana, kun saa purkaa vähän fiiliksiä aina tarpeen tullen :)
Plussarikasta vuotta 2007 kaikille!
Oon@
Täällä ollaan taas töissä loman jälkeen, vähän tökkivältä tuntuu vielä mutta jospa se tästä taas.
Killa, mun tiedoissa ei oikeastaan ole muuta päivittämistä kun ikä (joka on nyt jo 33). Muuten tilanne vielä jonkin aikaa ennallaan. Ei tosin kauan, sillä jos ja kun täti tänne hyökkää viikon-parin päästä niin tilaan meille saman tien ajan tutkimuksiin.
Onnistuin tuossa lomalla olemaan edes laskematta kiertopäiviä, mutta nyt jos oikein laskin niin on kp 23/33. Yritystä on ollut nyt ahkerasti, mutta enpä silti usko plussaan kun ei sitä tätä ennenkään ole tullut.
Oon@llahan on jännät paikat! Harmi se nega, mutta niin kauanhan on toivoa kun ei tätiä näy!
Kirjoitelkaahan muutkin uuden vuoden kuulumisianne! Kuka nappaakaan tämän vuoden ensimmäisne plussan?
Brooke
Ja oikein hyvää uutta vuotta 2007 koko poppoolle! Toivotaan että meistä jokainen pääsisi myös tuonne O-puolelle tänä vuonna bd bd bd
Mitäs piinailijoille kuuluu? En muista lukeneeni Naksun lopputulemaa? Saapuiko se ferrari-kuski vai...? Ja mitä Oonalle kuulukaan tänään?
Killalle iso huiskutus! Eikö olekin outoa että vuodot voi olla niin erilaisia eri kierroissa? Aina kun tulee tuollainen " tulvavuoto" , niin mulla ainakin käy mielessä, että siihen on syynä ehkä tosivarhainen km.
Brookelle on peukut pystyssä - jokainen kierto on uusi mahdollisuus!
Täällä on käynyt ennätyksellinen vilske vällyjen välissä *punastelee* Itse asiassa olisi pitänyt lukea kaikki vapaapäivät tentteihin, mutta muunlainen telmiminen vei pääosan ajasta : ) Vaikka eipä siitä meidän projektin kannalta ole hyötyä, kun on vasta kp 7, mutta kyllähän se mieltä piristää.
Nyt joka iikalle ihanaa vuoden alkua ja tsemppiä teille kaikille jotka olette taas palailleet arkisen aherruksen pariin! Tämäkin yrittää pakertaa taas kauheasti kertyneitä töitään... Heippa!
Jessica
Kotiuduttu ollaan uuden vudoen vietosta ja olo vieläkin raihnainen...
Killa: Pahoittelut tädin ryökäleestä! Ja höh, jotkut vaan ei tajua mitä suustaan päästää! Oon liian usein törmänny tilanteeseen, jossa joku sanoo, että no kun en mä voi ymmärtää kun en oo kokenu tota samaa! Hitto vie, kun ei kaikkea tarvii kokea jotta voi olla toiselle tukena ja osoittaa empatiaa, mun mielestä siis! Aika erikoista ettei pysty asettumaan toisen asemaan jos ei oo ite ollu just samassa tilanteessa - tai ainakin yrittää pitäis!!! Pöh, harmittaa sun puolesta!!
Oona: Heiii vanha kamu!!! Siellä se vaan elää vilkasta " seuraelämää" , niin sitä pitää! :) Ja jänniä aikoja elelet, tuuhan heti kertomaan kun tilanne selviää!! bd bd bd
Brookelle kanssa huiskutuksia! Hyvä kun oot saanu pidettyä vauva-asioita pois mielestä, se ei oo kovin helppoa!
Jessica: Vai on telminnät menossa! Täällä vähän sama homma, kummasti ollaan piristytty tuossa mielessä! Vaan kohta täytyy taas pitää taukoa kun pitää jemmata inssisimppoja - jos päästään siihen tässä kierrossa! Mitenkäs teillä etenee, hoidot meinaan?
Eli omaan napaan sellaista, että nyt on menossa kp4 ja pahin pettymys ehkä jo takana. Tosin epätoivo on täällä vielä, se ei ole hävinnyt... Huomiseksi sain taas ajan polille, pistoshoidot aloitetaan kai sitten heti kun clomit jäi tässä kierrossa väliin... Eipä sen kummempia, uutta putkeen vaan katkera maku suussa... :(
Kaikille vielä hyvää vuotta 2007, nyt sitten kyllä revitään ne plussat vaikka mikä olis!!!!!!!
Ei ole aikoihin ottanut niin koville herääminen kuin tänä aamuna. Jotenkin sitä toivoi aloittavansa uuden työvuoden pirteänä ja reippaana, mutta katin kontit. Silmät ristissä tihruttaen ja sanoissa sekoillen sain kun sainkin päivän päätökseen. En onneksi ollut ihan ainut väsähtänyt työpaikalla. Toivottavasti teidän muiden tiistai on sujunut mukavammin.
Killa: Kylläpä se täti valitsi tuloajan. No, saipa sekin sitten kunnolla nauttia uuden vuoden kosteista kestityksistä. Ja parhaimmassa tapauksessa tätihän ei teillä enää liiemmin tänä vuonna vieraile. bd Ikävä kuulla, että joku on törttöillyt kommenteissaan. Itse en ole puhunut tästä l-asiasta kovinkaan monelle, osittain juuri tuosta syystä. En usko, että ihmiset tahallaan haluavat pahoittaa toisen mielen, mutta ajattelemattomia lipsahduksia sattuu. Itseäni riepoo edelleen kommentti ymmärtämisestä: " Ymmärrän kyllä, kuinka pahalta pettymykset sinustakin varmasti tuntuvat. Itse olin ihan masentunut jo kahden kuukauden jälkeen." Tämän siis lohkaisi henkilö, joka raskautui siitä kolmannesta kierrosta ja itselläni oli siinä vaiheessa pettymyksiä takana vuoden verran. Olipa taas kyyneleet lähellä. Niin ja toinen tämän henkilön lempisanonta: " Kyllä mä uskon, että teille se vauva vielä tulee. En vaan osaa ajatella, etteikö sulla koskaan olisi lapsia." Niin no, enhän sitä itsekkään voinut kuvitella... Ja mitä tekemistä tällä asialla on uskomisen kanssa? On siis oikeasti ihan älyttömän kiva, että meillä on täällä tällainen ikioma enskajengi. Ei tarvitse turhia selitellä eikä pelätä toisten kommentteja.
Oon@n pupunkorvat ovat taas kasvaneet. Vai? Kiva, että olet taas kirjoitellut. Ja tietysti paljon plussatuulia sinnekin päin. Jospa vaikka kuitenkin pääsisit ekana tämän vuoden o-junaan.
Brookella on kohta jännät päivät, bd. Toivotaan kuitenkin vielä sitä plussaa, ei luovuteta ihan vielä. Samat fiilikset on kyllä täälläkin, mitenkäs se plussa nyt tulisi kun ei ole tullut ennenkään. Mutta kuitenkin, jospa sittenkin tällä kertaa olisivat kuu ja tähdet olleet oikeassa asennossa ja kaikki muutkin taivaankappaleet kohdillaan...
Kasvaako Jessicallekin pupunkorvat? ;) Ihanaa, että teillä on ollut mukavaa " laatuaikaa" . Tuntuu kivalta kuulla, että fiilikset säilyvät kaikesta laskelmoinnista huolimatta. Itse joskus mietin, että miltäköhän miekkosesta mahtaa tuntua, kun suurinpiirtein testitikku kädessä houkutellaan vällyjen alle. No, mitäpä ei tämän asian eteen tekisi. Niin, ja kyllä niihin tentteihin ehtii lukemaan myöhemminkin. Tentithän ovat uusiutuva luonnonvara.
Naksu: Kiva kuulla, että olet elävien kirjoissa. Oli huolestuttavan hiljaista. Yritä jollain keinolla karkoittaa se epätoivo ja suuntaa ajatukset jo tulevaan. Huomenna pääset kuitenkin jo laatimaan uutta " sotasuunnitelmaa" . *rutistaa vielä lohdutukseksi*
Mitekäs muut enskat? Onko uuden vuoden riennoista selvitty hengissä?
OmaanNapaan ei kuulu mitään erikoista. Päiviä on tänään kasassa 27 ja ovisplussasta on nyt sitten 10 päivää. Ajattelin odotella ainakin viikonloppuun ennen testaamista. Masua nipistelee oudosti ja olo on kuin olisi muiden herkkujen ohella syönyt puoliksi täytetyn rantapallon. Huolestuttavinta tässä on se, että toiveet ovat taivaissa -niin itselläni kuin miehelläni. Pelottaa toivoa näin paljon. Eilen piti oikein kyyneleitä vuodattaa, kun tuntuu niin ahdistavalta. Voi, kun joku voisi kertoa kannattaako ylläpitää tätä toivoa... Onko joukossa siis ketään selvännäkijää? Nyt olisi keikkahommia tarjolla.
Tulipas sitä tekstiä taas! Onneksi täällä ei laskuteta käytettyjen merkkien mukaan ja palstatilaa ei ole ainakaan vielä rajattu. Mukavaa viikon jatkoa kaikille. Viestitellään taas!
~hermoraunio-dese~
täällä taas, eipä oikein työt maistu!
Voi Dese, toi kuulostaa kyllä niiiiiin hyvältä : ) Täällä ollaan hengessä mukana piinistelemässä!!
Pupunkorvat kasvaa juu, ihan hassua miten nyt toi pupuilu taas maistuukin... Mä olen kyllä aina muutenkin vähän salaillut mieheltä niitä otollisia aikoja, ettei sille tulis mitään paineita hommailun suhteen.
Ja Naksulle kanssa peukutuksia, ei muuta kuin uutta yritystä kehiin! Mulla on se tilanne, että tää kierto luomuillaan, kun tyks on nyt lomilla, eivätkä siis anna syödä Clomeja ilman ultrausta. Katsotaan helmikuun kierrossa sitten sitä seuraavaa inssiä.
Nyt sulattelemaan kinkkua, mä aion aloittaa taas aktiivisemman liikunnan, kun käväisin tuossa vaa´alla ja muutama kilo oli tullut ihan huomaamatta lisää!
Palaillaas huomenna taas asiaan.
*huiskuti huiskuti*
Jessica
täällä taas, eipä oikein työt maistu!
Voi Dese, toi kuulostaa kyllä niiiiiin hyvältä : ) Täällä ollaan hengessä mukana piinistelemässä!!
Pupunkorvat kasvaa juu, ihan hassua miten nyt toi pupuilu taas maistuukin... Mä olen kyllä aina muutenkin vähän salaillut mieheltä niitä otollisia aikoja, ettei sille tulis mitään paineita hommailun suhteen.
Ja Naksulle kanssa peukutuksia, ei muuta kuin uutta yritystä kehiin! Mulla on se tilanne, että tää kierto luomuillaan, kun tyks on nyt lomilla, eivätkä siis anna syödä Clomeja ilman ultrausta. Katsotaan helmikuun kierrossa sitten sitä seuraavaa inssiä.
Nyt sulattelemaan kinkkua, mä aion aloittaa taas aktiivisemman liikunnan, kun käväisin tuossa vaa´alla ja muutama kilo oli tullut ihan huomaamatta lisää!
Palaillaas huomenna taas asiaan.
*huiskuti huiskuti*
Jessica
Naksu: hei siellähän sä olet! Mäkin ehdin jo ihmetellä mihin sä jouduit! Pahoittelut tätsän saapumisesta! Onni onnettomuudessa on, että pääsette kuitenkin heti uuteen yritykseen! :)
Oona: harmin paikka toi nega! Kyllä se ois saanut plussa olla, vaan ehkä se siitä vielä... *bd*
Brooke: toivotaan, ettei sun tarttiskaan sitä aikaa varata! :)
Jessis: kiva, kun oot taas linjoilla ja ihanaa, että jaksatte jatkaa harjoittelua! :D Hoh, kukahan mut sais innostumaan näinä pimeinä iltoina kun ei millään jaksais muuta kuin nukkua töiden jälkeen. ;) Mies-parka ihan helisemässä, kun peti on kylmä kuin mikä... Mä jotenkin odotan sitä, kun hoidot alkaa, että sit ei oikeesti tartte miettiä petissä mitään muuta, kuin hauskanpitoa! Jos se helpottais?!
Dese: huh, jännää! Jospa sä ottaisitkin sen vuoden ekan plussan! bdbdbdbdbd Täytyy nähtävästi päivystää täällä viikonloppuna positiivisia uutisia... :)
Ja taas pitää kehua teitä, kun heti tajuatte mitä toiset tarkoittaa!
Pitänee vielä vähän avata tota ekaa kommenttiani siitä, kun kaikki ei ymmärrä (pitkä selotus, älä lue jos et jaksa :) ) eli yksi hyvä ystävä kommentoi ekana kun erehdyin sille suremaan menkkojen alkamista, että " ai miksi harmi et alkoi? Eikö oo hyvä, kun kierrot pysyy kurissa?" tietäen hyvin, kuinka kauan tässä on vauvaa tahkottu. No ok, ei toi vielä kovin paha ollut, se varmaan muisteli niitä aikoja, kun mun kierrot sekoili ihan kunnolla. Mutta tota ei kannattaisi mulle sanoa kp1! Niin tai täällä olisin sen kommentin varmaan hyväksynytkin. :)
No mä yritin sit jatkaa avautumista siitä miten kipeä asia tää lapsettomuus on ja kertoa, että hoitoihin sit lähdetään parin kuukauden kuluttua. No tää sama tapaus totesi siihen malliin että " eikös nyt kannattaisi vielä odotella" ja ehdotti, että me alettais käyttämään kortsua väliaikaisesti, koska hän on kuullut että joskus pitkään yhdessä ollut pari alkaa jotenkin " hylkiä" toisiaan, kun on jatkuva altistus päällä! Nimittäin kuulemma usein pariskunta joka on pitkään yrittänyt raskautta ja tulee ero, niin kummatkin saavatkin uusissa suhteissa pian raskauden alkuun! Hohhoijaa, saman mäkin olen kuullut, mutta täytyypä sanoa että en ihan tohon usko, enkä takuulla siirrä hoitoihin lähtöä enää päivääkään pidemmälle! Toi kommentti oli yhtä typerä, kuin usein kuultu kommentti " älä stressaa, niin heti tärppää" . Teki mieli kysyä, että vaihdanko seuraavaksi sitten miestä, jos siitä ois apua!
Harmittaa vaan, kun ton suuntaset kommentit saa mut kertomaan kavereille kuulumisia entistäkin vähemmän ja sitten kommentit on sitä myötä entistäkin hölmömpiä eli osittain ihan omakin moka. Sanoinpa sitten vaan, että tässä on nyt kotikontit kokeiltu, eikä kiinnosta enää odotella.
Kiitos kun taas sain purkaa teille tätä harmitusta! Heti tuli parempi mieli! :) Eilen kyllä joku kumma ahdistus valtasi taas minutkin, vaikka aika kivasti on mennyt pitkään. Tällaista se on, vaihtelevaa!
Killa
Täällä ollaan taas reilu kahden viikon palstatauon jälkeen. Joulu ja uusi vuosi mennä viuhahti ja huomenna loikoillaan viimeistä lomapäivää. Onneksi on pehmeä kahden päivän työviikko loman jälkeen niin ehtii vielä viikonloppuna palautua menneiden viikkojen juhlista. :)
Mutta ensin teidän kuulumisiin.. Olen lomien aikana pudonnut aikaisemmista pinoista kärryiltä, joten nyt aloitan tämän pinon kuulumisista.
NAKSULLE ja JESSICALLE pahoittelut negoista.. Höh.. Olisi teille nyt ne plussat voineet paukahtaa! Uutta matoa vaan koukkuun ja eiköhän se asia sillä sitten korjaannu..;)
KILLA: Taidetaan mennä samoissa kp:ssä, koska minäkin kippistelin tädin kanssa uuden vuoden. Kohtahan on jo maaliskuu ja sitten pääsette tekin hoitojen alkuun! Vaikka toki odottavan aika on aina pitkä.
Olen muuten samaa mieltä siitä että tätä lapsettomuutta ei voi ymmärtää kukaan muu kuin sellainen, joka on käynyt samoja tunteita läpi. Empatiaa voi kyllä antaa, mutta nämä ikuiset lohduttelut ¿älä stressaa¿, ¿lopeta yrittäminen¿ jne. ei kyllä lohduta yhtään. Parhaita kommentteja on ehdottomasti olleet esim. ¿Toivon niin kovasti että te onnistuisitte¿ ja tietysti kuunteleminen ilman neuvomista!
OONALLE pahoittelut negasta!!!! Tämä naisen kuukautiskierto on kyllä sitten ihmeellinen kaikkine heittelyineen.
BROOKELLE plussasäteitä piinailun keskelle!! bdbdbdbd
Ja DESELLE vasta niitä säteitä lähteekin! Ainakin lupaavia oireita on siellä ilmassa!! bdbdbd
Muille enskoille vilkutuksia!!
ON: Lopuksi tietysti omia kuulumisia.. Ihme, että jaksoin näin kauan odottaa..;) Eli täällä mennään lupaavasti kohti päämäärää eli G:tä..:) Tänään on kp3 ja ensimmäinen clomi napattu. Huomenna varaan ultra-aikaa ensi viikolle. Tänään saavutin myös pisteen E, sillä endo antoi myös siunauksensa hoitojen jatkamiselle!!! Olen jotenkin niin innoissani kun pitkästä aikaa saan minäkin ehkä piinailla!!! VAU!!!
-Tuittu-
Voihan pimeys!
Kuinka montaa muuta ottaa päähän tämä ainainen pimeys? Syksy on vielä ihan ihanaa aikaa silloin ruska kukoistaa ja illat alkavat hämärtyä. Mutta tämä talvinen pimeys on kyllä jotain ihan muuta. Tänään juuri mietin bussipysäkillä seistessäni, että jos en olisi syntynyt Suomeen, en varmaan voisi asua täällä (ainakaan talvia). Toivon, että saatais lumi maahan, niin johan valaistuisi päivä ja mieli.
KILLA: > Toivottavasti olet saanut jo tädin häädettyä matkoihinsa. Noita kommentteja joutuu kyllä kestämään aika paljon. Suurin osa niistä on varmasti ihan ajattelemattomuuttaan, mutta ei kai se ole syy olla tyly. Mutta me enskat ollaan täällä sitä varten, että tiedetään miltä toisesta tuntuu. Ja maaliskuukin lähestyy hurjaa vauhtia!
JESSICA: > Vipinää vällyissä, hyvähyvä! Kyllä sitä saa ja pitää muutenkin peittoja pöllyttää kuin vain " vauvantekomielessä" . Juu, tentteihin kyllä ehtii lukea myöhemminkin :)
NAKSU: > Harmitukset siitä tyhmästä negasta, joka tuli pilaamaan " hyvän" piinan. Nyt vaan kohti seuraavaa inssiä, eikös se sananlasku mene just niin että " Toinen kerta toden sanoo!"
DESE: > Hui, kuulostaa tosi hyvältä! Selvännäkijäksi en uskalla heittäytyä, mutta kyllä meille enskoillekin kuuluu niitä plussia tulla, joten sä voisit vaikka korkata tämän vuoden niiden osalta. Se olisi mahtava vuoden aloitus. Mä jännään hieman sun jälkeen ja elän tällä hetkellä aika samoja fiiliksiä. Kunpa se nyt olisi sitä, meille molemmille!
TUITTU: > Kiva nähdä sinutkin linjoilla! Palstatauko tekee varmaan välillä ihan hyvää, niin ei tule niin paljoa näitä asioita pyöriteltyä. Ihanaa nähdä, kuinka olet innossasi tulevista piinoista, tai ainakin siitä parhaasta mahdollisestä lopputuloksesta joita piinailu voi antaa! Lähetä endo menemään äläkä anna paluuosoitetta!
OMAT KUULUMISET: > Voi tätä toiveikkuutta! Kuka laittaisi jäitä hattuun!? Tänään kp 28/32-34. Välillä on niin raskautunut olo että, ja välillä saan hukattua kaikki oireet. Näen unia, joissa olen raskaana. Jopa mies näki unen että meille syntyi vauva. Unethan ei mitään ennusta, mutta kertoo korkeista toiveista. Jännittää ja samalla pettymys pelottaa.
Kävin muuten tuolla vauvakuumepalstoilla pyörimässä. Virhe. Iso virhe. Siellä ne ekasta kierrosta raskautuneet höpisivät keskenään (okei, rumasti sanottu, myönnän). Kuitenkin tuntui, että siinä heidän maailmassa suurin huoli lapsen saannissa on se, minkä merkkinen turvaistuin vauvalla tulisi olla. No tämä on TOSI omanapaista, antakaa anteeksi. Ärsytyskynnys tuntuu olevan korkealla tämän asian suhteen.
Muuten elämä näyttää valoisalta, siis piinasta ja pimeydestä huolimatta.
Iloista keskiviikkoiltaa!
-Diina the Piina-
Hei kaikki mukavat enskapalstalaiset!
Olen pitänyt lomaa minäkin, siis palstailusta. En ole ehtinyt työpäivinä tänne ja kotona kun ei ole vieläkään nettiä, niin on jäänyt palstailu vähiin. Olen siis pudonnut muista kuin tän vuoden kuulumisista... Toivottavasti tietoni päivittyvät pian!
Killa: Kylläpä oli ymmärtämättömiä kommentteja! Itsekin nielin pahaa mieltä jouluaattoillallisilla, kun miehen sukulaiset alkoi vaahdota lapsenteosta. Miehen siskon tuore kihlattu sitten jopa kysyi suoraan multa, milloin olemme ajatelleet hankkia lapsia. Minä pidin hetken miettimistauon ja vastasin vain nopealla vastakysymyksellä: " Entäs te?" Siihenpä sitten vastakihlautunut miekkonen vaivaantuneena mutisi jotain, että kun nyt selvitään ensin tästä kihlautumisesta... Heitti kuitenkin vielä vitsinä että " Ehkä tänä yönä!" Voi huhhuh, tuntuu pahalta kun emme halua kertoa sukulaisille tilanteesta, ja sitten joutuu tuollaisten kysymysten kohteeksi. Joulupäivänä oma äitini rupesi puhumaan siitä, kuinka monella heidän ystävistään on jo lapsenlapsia. Mitäpä itse siihenkään olisin osannut sanoa. Minusta tuntuu kaikkein ikävimmältä se, että omien toiveiden lisäksi sukulaiset näyttää kohdistavan jotain odotuksia ja toiveita meihin. Kunpa ne tietäisi, että toiveet voi jäädä täyttymättä!!!
Menipä omanapaiseksi. Anteeksi. Pointtini olkoon se, että ymmärrän täysin, kuinka pahalta ajattelemattomat ja tietämättömät kommentit tuntuu.
Tuittu: Teillä siis hoidot pääsee jatkumaan, ihanaa ja jännää!!!
Naksu ja Jessica ja Oona: negapahoittelut!!!!!! Harmi. :(
Brooke ja Dese ja Diina: PPPAAALLLJJOOONNN piinatsemppiä!!! Älkää tappako toivoa pettymysten pelossa, toivo on elämän siemen! Tai jotain.
Lisää omaa napaa:
Meille siis kuuluu vain hoitoon pääsyn odottelua. Noin viikko sitten saimme tietää julkisen puolen ensikäyntiajan. Se on vasta maaliskuun lopussa. Eli vielä kolme kuukautta odotusta, kun tätä ennen jo yksi kuukausi on oltu jonossa. Tuntuu pitkältä ajalta. Ensikäyntiä ennen miehen pitää mennä vihdoin hormonitesteihin ja vielä kerran simppatestiin. Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa, että pääsee ensikäynnille. Toivon hartaasti, että ICSI-hoitojen aloittamiselle ei ole mitään esteitä ja että hoidot pääsee nopeasti alkuun. Onneksi sentään plussana on tosiaan hoitojen halpa hinta verrattuna yksityispuoleen!
Niin kuin yksi viisas ystäväni totesi, loppupeleissä tuolla neljän kuukauden odotuksella ei ole merkitystä. Onko lopulta väliä, onko tuleva lapsemme joskus tulevaisuudessa 99,7- vai 99,2-vuotias. Hahaa.
Näin lopettelen pitkän vuodatuksen ja lähetän kaikille paljon hyvää mieltä vuodelle 2007!!! Toivon että toiveemme toteutuvat!
Tervehdys kaikille ja Suuresti onnea tälle alkaneelle vuodelle!
Uusi vuosi vaihtui mukavasti ystävien seurassa mökillä. Paljon on ollut puhetta ystävien tökeröistä kommenteista. Meidän ystävistä yksi on raskaana sekä tietävät meidän koko hommasta, ovat tienneet koko ajan. He ovat aivan ihania ihmisiä ja täytyy antaa heille täysi tunnustus myötä elämisestä. Lisäksi he toivovat satasella meidän puolesta. Luulen, että tämä asia on myös vaikea heille, koska tietävät meidän tilanteen. Sanoivat myös ennen aloitustaan, etteivät haluaisi raskautua ennen meitä. Mutta eiväthän he meitä olisi voineet odottaa..... On nää vaikeita asioita!!!
Mulla oli eilen lääkäri ja nollaultra. Kaikki näytti olevan niinkuin tässä vaiheessa pitääkin olla eli aloitin tänään Puregonin piikityksen ja se meni ihan helposti. Eiliseen iltaan mennessä ei ollut mitään oireita, mutta eilen illalla alko lihassärkyä ja alavatsan kramppaus. Luulin jo tulevani kipeäksi, mutta ehkä nämä ovatkin vain oireita sumuttelusta. Lääkäri uudestaan ens ma ja näyttäisi siltä, että punktio toteutuu viikolla 3. Voi että toivon niin kovasti tämän onnistuvan!!!! Toisaalta myös pelottaa koko homma! Mutta tällä hetkellä fiilikset on vaihteeksi hyvät.
Nyt pitää alkaa tuijottaa Greyn anatomiaa. Palailen taas!
Vilkutukset kaikille!
Kille
Punktioaika selviää maanantai aamuna. Käyn huomenna illalla uudelleen ultrassa ja soitan maanantai aamuna tampereelle... Arvelisin perjantaina.. Mut en ole varma.. Toinen vaihtoehto on tiistai mutta sitä epäilen.. Kerron heti kun saan tietää... :)