Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT vuoteen 2007 +++

01.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meitä enskoja nyt koetellaan oikein urakalla!

Tiedätkös mitä, kyllä teillekin se vauva tulee. Jostain syystä tämä matka äidiksi ja lapsiperheeksi on meillä pidempi ja kivikkoisempi kuin toisilla, mutta kyllä tämä pitkä odotus vielä palkitaan. Sinusta tulee loistava äiti, joka rakastaa lastaan enemmän kuin mitään ja tietää, että äitinä oleminen on etuoikeus eikä itsestään selvyys. Siinä vaiheessa, kun se pieni nyytti sinun syliisi laitetaan, niin kaikki tämä tuska ja epätoivo on vain kauaksi taakse jäänyt hauras muisto.

Vaikka välillä tuntuu, että meille annetaan enemmän kuin pystymme kestämään, niin usko pois. Tämä kaikki on se arvoista, kun oma vauva syntyy. Me ei luovuteta.

Halauksia ja jaksamista sinulle.

-Diina (the tädin kestitsijä)-

Vierailija
2/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Voi Naksu kuinka ikäviä uutisia!! Diina kirjoitti aivan totta, vaikkakin välillä on niin vaikeaa, niin eteenpäin vain on jaksettava. Ja todellakin me jos ketkä osaamme varmasti arvostaa jälkikasvuamme kunhan sinne asti ensin pääsemme. *halaa* Ja Diinallekin pahoittelut!

Brookelle pidetään peukkuja!!!

Vannis kiva kun olet palaillut lomalta. Lomalla on kyllä aina niin mukavaa.

ja sitten omaan napaan: Lääkäri/ultra oli eilen. Kohdun limakalvo on paksuuntunut mukavasti ja munarakkuloita noin 10 kpl. Lääkärin mielestä oikein hyvä määrä. Nyt vaan toivon kovasti, että kaikki 10 jatkavat kasvuaan, että saadaan ne kaikki talteen. Puregonin määrää nostettiin ja perjantaina taas ultraan, jolloin selviää lopullinen aikataulu..... huih, kuinka jo jännittää ja ehkä pelottaakin! Viimeiseen mahdolliseen hoitokeinoon on jouduttu turvautumaan...... se pelottaa myös!

Huiskutuksia ja haleja kaikille ihanille enskoille!

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kurjuuksien kurjuus, Naksu-kulta! :( Mitä ihmettä tää nyt meinaa, että se alkaa tollaisia kystia sinne kasvattamaan munasolujen sijaan?! Voi paska ja anteeksi ruma sana, mutta on tosi kurja olo sun puolesta! :(:(:( Miten nyt voidaan yhtä pientä ihmistä koetella noin?! Tosi masentava tilanne, eikä tässä oikein sanoja ole lohduttaa, mutta olet mun ajatuksissa!!! *halaa* Toivoa ei saa kuitenkaan koskaan menettää, vaikka välillä siltä tuntuu, ettei tästä mitään tule!

Takki tyhjeni ihan tosta Naksun uutisesta, enkä oikein muista mitä muuta pitikään kirjoittaa... Ainakin vielä

Diina: kovasti pahoitteluja sinnekin tädin lähestymisestä! On se vaan kumma, miten sitä aina se toivo kuitenkin siellä on olemassa, vaikka koittaa luomuihmeeseen olla uskomatta!

Kille: onneksi joku sentään antaa toivoa tähän kurjuuteen, mahtavat kasvatukset sulla! Tsemppiä punktioon! Aika jännää! Onneksi IVF:llä on tulokset kuitenkin yleensä hyviä! :)

Brooke: *bd* vaikket kovin toiveikas ollutkaan! :)

Vannis: ja sinnekin *bd* jos vaikka... :) Joka tapauksessa jänniä aikoja sielläkin elellään! Ja kiitos kommentoinnista noiden lääkkeiden suhteen sullekin!

Huoh, täytyy vaan koittaa sulatella tota Naksun uutista, kun sitä aina tulee kaikenlaisia uusia asioita tässä eteen, joihin ei ole ollenkaan tajunnut varautua...

Killa

Vierailija
4/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt päästä taas töihin ja harrastuksiin kiinni joulun jälkeen, josta seurauksena armoton väsymys ja kipeet lihakset =)

Pahoittelut tädistä sen riivaamille, aika monta teitä taisi olla. Saman akan riivaamana olin minäkin vuoden alkupäivät. Nyt onkin helppo laskea kp:t kun menee päivien kanssa samaa rataa. Ja mä yhdyn niin tuohon keskusteluun tuosta ymmärtämättömyydestä jos ei ole tätä tuskaa itse kokenut. Mulla on mennyt asian kanssa taas hetken hyvin kunnes tänään ystäväni iloisesti ilmoitti saavansa VIIDENNEN lapsen (tietää meidän hoidoista jne). Hehkutti asiaa sitten kovasti mulle. En osannut muuta kuin vaikeesti sanoo, että onnea ja enkä muuta. En mä sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi jotenkin mun kanssa tätä asiaa surra, mutta tuntuu jotenkin, että ikäänkuin mulle ¿ilkuttais¿, että hähää...taas meillä tärppäsi, on se niin helppoa....Tuleeks teille koskaan tuollasta fiilistä?

Killalle siihen listan päivitykseen. Voit laittaa meidän kohdalle sen clomifen sanan jälkeen, että: 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

Voi Naksu!! *halaa ja rutistaa* Ikävä kuulla, etteivät follikkelit kasvaneet. Tiedän niin tuon tunteen kun inssitkään ei toimi ja kystia löytyy ja ja....huoh! Mulla on vähän samat apeat fiilikset. Yritetään tästä vielä nousta yhdessä, eikö!!

Joko Tuittu kävi ultrassa kuulostelemassa mitä clomifen on saanut aikaan?

Voi Diina, eikö se ollutkaan enneuni? Harmi. Mä en myöskään enää pyöri siellä vauvakuumepuolella ollenkaan, tulee vaan niin paha mieli kun siellä käy.

AnnaV: sulla on ihanan positiivinen asenne =) Kun itsekin jaksaisi vielä uskoa. Alkaa jo vähän olla luovuttamisen makua ilmassa....

killelle hurjasti peukkuja punktioon. Seurasin sitä saksalaista sarjaa YLEeteemalta ja siinä yhdeltä naiselta saatiin punktiossa 42 munasolua!! Eiköhän sillä ollut yhtään turvonnut olo kun jo normaali kk kiertokin turvottaa =) Sulla siis hyvä saalis eli 10. Luulen, että kymmenestä saadaan hyvin vielä pakkaseenkin niitä talteen! Mun kaverihan meni kans sinne punktiota varten kerran ja sillä oli kasvanut yksi yksinäinen munasolu - mutta, siitäpä syntyikin ihkaihana pieni tyttö!! Eli ei se määrä vaan se laatu =) Kerrothan sitten meille miten kaikki etenee....jännitän täällä sun puolesta !! Tsempit.

ON: Ei siis mitään erikoista. Kp 9 ja ensi viikolla ensimmäinen käynti yksityisellä. Pelkään, että ne määrää meille vaan uuden inssin eikä päästäkään IVF:ään. No, mut sen näkee sit. Tänään oli TOSI huono päivä ja useamman kerran olen käynyt silmiäni työpaikan vessassa pyyhkimässä. Kyllä se joskus ottaakin koville.

Hyvää uuden vuoden alkua kaikille! Ihanaa kun olette olemassa!

t. Afternoon

Vierailija
5/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Omanapaista tekstiä tulossa.. :)

Tänään pistetään 3 kerran Gonal-F. Perjantaina ultra miten vaikuttaa ja mitä jatkossa.. Mies ihanan huolehtivainen ja paapoo... :) Mutta pysyy kaukana ku pistän... :) Ei kait kaikkea voi vaatia? :) Vähän jännittää mitä perjantaina sanotaan.. Mutta ilmoittelen sitten ku tiedän jatkosta enemmän.. Äkkiä se aika sit loppujen lopuks meni..

Halauksia kaikille, Olette ihania... :)

Trixie

Vierailija
6/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kurjaa! Vatsaa väänsi kun luin viestisi. Voimia!!!

Vierailija
7/64 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuren suuret pahoittelut täältäkin, mutta älä nyt heitä toivoa vielä eikä heitetä kukaan muukaan. Diina kirjoitti tosi kauniisti tuolla edellisellä sivulla.

Aftis, on tullut samanlaisia oloja ja monta kertaa! Yksikin tuttuni ilmoitti toisesta raskaudestaan itsetyytyväiseen sävyyn näin: Me ollaan niin hedelmällisiä että tulen raskaaksi suunnilleen heti kun aletaan keskustelemaan asiasta" . Eipä siinäkään oikein saanut suustaan muuta kuin vaisun onnittelun.

Nyt en ehdi enempää, työt kutsuu... Omasta navasta ei uutta kerrottavaa, kp 31/33 ja tädin odottelua vaan...

Vierailija
8/64 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti omia kuulumisia..:)

Eli tänään (kp11) oli ultra ja kaikki oli ihan ok. Oikealla oli 13mm johtofollikkeli ja molemmilla puolilla paljon pieniä rakkuloita. Limis oli kuulemma parempi kuin viimeksi. Harmi kun en tajunnut kysyä kuinka paksu se oli.. Mutta perjantaina aloitan oviksen tikuttelun ja jos ei maanantainakaan ole testi positiivinen niin sitten menen iltapäivällä uudelleen ultraan. Katsotaan miten käy..:)

Tosiaan aika hitaasti munasarjat toimii, mutta parempi hitaasti kuin ei ollenkaan. Ja tosiaan tikuttelen ovista eikä ole piikkejä. Jos olisin uskossa, niin voisin vaikka sanoa, että ¿Herra varjelkoon minua piikeiltä..¿ :) (toivottavasti kukaan ei pahastunut..) Viimeksi inssi tehtiin muistaakseni kp15 clomikierrossa, muuten minulla ei ole tarkkaa tietoa oviksen ajankohdasta.

NAKSULLE vielä jaksuja kaiken epäreilun keskelle!! Olisin niin mielelläni piinaillut yhdessä kanssasi..:(

DIINALLE pahoittelut lupaavan kierron päättymisestä tätikesteihin..:( Tsemppiä ensi viikon lääkärikäynnille!

KILLE menee hyvää vauhtia kohti punktiota.. Vautsivau! Hienon määrän olit jo onnistunut munimaan!! Itse en ole muuten koskaan tykännyt hevosista, en edes pikkutyttönä. Tosin en kyllä oikeastaan välitä eläimistä lainkaan.. friikki..:)

Millaiset ennusteet on ED julkisten jonoissa? Tarkoitan siis miten kauan jouduttekaan odottaa?

BROOKEKIN näyttää olevan heppatyttöjä.. Toivottavasti tämän päivän aurinko toi piristystä ja energiaa (ja uudet pupunkorvat)!! :) Piinailupeukutuksia.. bdbdbdbd

Miten AMALIAN hoidot etenee? Kiva kuulla sinusta! Juuri huhuilin sinua tuolla Hoidokeissakin..:)

Hienoa KILLA että pääsette heti maaliskuun kierrossa aloittamaan hoidot! Vau.. Siihen ei ole enää pitkä! Tiedä vaikka plussattais molemmat sitten siinä maaliskuun inssipinossa..;) Pääsittekö ottamaan ne verikokeet julkisella? Niin ja tuohon clomi-pistos-kysymykseen en oikein osaa vastata.. Itselle on tehty vain clomi-inssi ja nyt siis toinen samanlainen tulossa. Ootko muuten syönyt clomeja aikaisemmin?

BIANCOLLE paljon peukutuksia.. Jospa se luomuylläri piileskeleekin taukokierossa..:)

DESELLE pahoittelut tädistä.. höh! Löytyikö hiihtolomaksi lohtumatka?;)

VANNISKIN on palannut lomalta.. Missäs olit?

Missä AFTIS käytte hoidoissa? Tampereella? Ainakin AVAsta olen kuullut pelkkää hyvää ja on siellä käynyt muutama tuttavakin onnistunein lopputuloksin.:) Eiköhän ne yksityisellä kuitenkin kuule myös omia toiveita, joten luulisin että pääsette sitten suoraan IVF:ään jos niin haluatte.

Mitä hoitoa varten TRIXIE piikitteleekään? Tsemppiä perjantain lääkärikäyntiin!

Nyt menen köllöttelemään miehen kainaloon ja katsomaan telkkua. Piti mennä tänään jumppaan mutta laiskuus voitti..;)

-Tuittu-

Vierailija
9/64 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme vihdoin netin kotiin! Nyt voin palstailla vähän ahkerammin. Mies kyttää vieressä, kivaa. :) Se odottaa nettiin pääsyä, joten olen nopea...

Naksu: voi kuinka ikävää!!! :( Olen pahoillani puolestanne. Tsemppiä.

ON: Kaikki lähetteet veri- ja kromosomikokeisiin on nyt saatu julkiselle puolelle, enää pitää miehen mennä niihin. Ja tässä odotellessa ei juuri muuta kuulu... Maaliskuun loppu sais tulla mun puolesta jo!

Onko kellään tietoa, mitä tehdään jos mieheltä löytyy Y-deleetio kromosomeista? Seulotaanko silloin automaattisesti pojanalut pois hoidoissa?? Hoitaja ei osannut puhelimessa vastata kysymyksiini... En löytänyt netistäkään tietoa. Tää on kai niin harvinaista tämä tällainen.

Kiitos kaikille tsempityksestä!

Vierailija
10/64 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulen vastaamaan sulle, kun tääl taas näitä lueskelen kaikkia viestejä ja samat asiat käytiin itse läpi kuin mitä teillä nyt.

Meillä noista kromosomitesteistä sanottiin yksityisellä, että jos se poikkeama on eli vaurio (todennäköisesti) periytyis poikalapselle, niin ois pitänyt käydä juttelemassa kromosomi-expertin kanssa siitä mitä se siis oikeasti tarkoittaa, ja kai lähinnä laittaa meidät ajattelemaan tilanne tulevaisuudesta, miten kerrotaan sitten pojallemme siitä jne, jos ois päätetty jatkaa omilla soluilla.

Mä en tiedä yhtään noista seulonnoista, tehdäänks Suomessa edes sellasia? Meille ei ainakaan puhuttu mitään.

Tsemppiä teille, se on iso asia kun kohdalle tulee, jo se että odottelee tuloksia ja miettii et mitä jos se poikkeama löytyykin. Meillä sitä ei onneksi ollut, joten ei jouduttu tekemään Isoa päätöstä.

Vierailija
11/64 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille!

Hieman on ollut hiljainen viikko enska-pinossa, mutta hyvähän se on että on muutakin elämää valillä ;)

Miten Naksu voi?

Sellaista ajattelin kysäistä, että rassaako jotain muutakin pitkät kierrot. Tiedän, että menkat on alkamassa hetkenä minä hyvänsä, kun se on siitä jo merkkejä antanut, mutta kummallisen kauan sitä joutuu lähes joka kierto odottamaan.

Nyt mennään jo kp 35, eikä kunnon vuoto ole vieläkään alkanut. Ärsyttävää, tulis jo kun kerran on tullakseen. Pillereiden jättämisen jälkeen on tullut yksi tai kaksi megakiertoakin, yli 50 pv.

Miten muilla pitkäkierolaisilla, ovuloitteko? Minä en ole onnistunut ovista koskaan tikkuun bongaamaan, mutta viime kierrossa lääkäri sanoi ultrassa että ovis on tapahtunut. Oletteko saaneet kiertoja kuriin jollain lääkkeillä, vai onko tuo 36-37 sellainen kierto, jota ei vielä lähetä lyhentämään?

Tsemppiä!

Vierailija
12/64 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkanen paukkuu melkein kymmenessä miinus asteessa, hui! Tuntuu tosi kylmällä ku on ollu tällanen " syksytalvi" :) Noh, ei auta kun vetää paksumpaa vaatetta niskaan!

Väliaika katsausta tulin tekemään taas tänne seuraanne. Soittelin tuossa just terkalle mitä oli kokeista löytynyt, kävin siis niissä kp22 ja kp3 labrakokeissa, mitään mullistavaa ei löytynyt, kaikki ok :) wihiii! Nyt sitten ootellaan viikon, parin päähän lähetettä aukiolotutkimukseen. Iiks, jännittää mahtaako sattua hirveesti...??

Hirveän iloinen oon ettei kokeista löytynyt mitään, mutta samalla tuolta mielen syövereistä hiipii sellaset ajatukset että jos se " vika" nyt löytyykin sitten miehestä..jotenkin haluaisin että jos jotain " vikaa" on, niin se olisi minussa. Ensinnäkin naiset on lääkärin mukaan helpompia hoitaa ja apua saa paremmin. Ja toisekseen tuntuu että jollain tapaa kestäisin sen paremmin jos vika olisi minussa...vaikeita asioita.

Nyt on ollut jotenkin tavallista enemmän mielimaassa näitten lapsettomuus asioiden kanssa :( lähes jokatoinen (no melkein! ;)) tuttu ja tutuntuttu odottaa lasta tai on saanut lapsen lähiaikoina, jokainen on tyrkyttämässä vauvojaan syliin ja kaiken huippu oli kun miehen yksi sukulainen työnsi vauvansa mieheni syliin ja hirveetä vihjailua että jos se teihinkin nyt tämä vauvanteko tarttuu kun hoidatte näitä...joopajoo..teki mieli paukasta kaikki hoitosuunnitelmat ja muut pöytään että repikää siitä..ei taida enää sylissä pidot tässä tapauksessa auttaa :( argh!

Anteeksi omanapaisuuteni :(

Välistä pieni toivon pilkahdus onneksi nostaa päätään ja toivon meille jokaisella hoidokki enskalle ensi jouluksi omaa pientä tonttua :)

Ootte mielessä joka päivä <3

-apila

Vierailija
13/64 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trixie: pidetään peukkuja !!

Tuitulle tsemiä että saat plussan tikkuun =) ja pääset inssiin. Joo, nyt mennään ekaa kertaa AVA-klinikalle. Olen kuullut kans pelkästään positiivista siitä paikasta eli toivon, että meillekin käynti on ¿positiivinen¿ =) Vähän jännittää, että mitä ne siellä saa selville ja mitä hoitoa ne määrää. Hyvissä käsissä siellä varmasti ollaan.

apila ¿ hienoa, että tulokset oli ok!! Mulla se aukiolotutkimus ei sattunut, mutta muistaakseni jollekin muulle se oli yhtä tuskaa. Toivotaan sulle, että saat sen kivuttomamman version!

*Huiskutus kaikille muillekin!*

t. Afternoon

Vierailija
14/64 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apila, kiva kun sinäkin ilmoittauduit! Kyllä meistä jokainen on tainnut saada osakseen noita muiden ihmisten ajattelemattomia kommentteja... No, kyllä varmaan me ensikot ainakin muistamme olla töräyttelemättä mitään sellaista sitten kun (huom. KUN) meillä itsellämme on lapset.

Diinalle pitkistä kierroista: Mä lopetin pillerit jo yli 2 vuotta sitten, vauvan yritys kuitenkin alettiin vasta puoli vuotta myöhemmin. Olin syönyt niitä yli 10 vuotta melkein koko ajan, pari taukoa taisi jossain välissä olla. ja mullahan oli ihan mahdottomia kiertoja silloin alkuun, aina yli 40 päivää, joskus jopa yli 50. Valitin asiasta työterveyshoitajalle, ja hän otti verikokeet joiden mukaan kaikki kuitenkin oli OK. Hän oli sitä mieltä, ettei tuon pituisille kierroille vielä tarvitse tehdä mitään ja käski vain odotella. Itse kyllä jäin vähän epäilevälle kannalle ja ajattelin että vaadin kyllä piakkoin tarkempia tutkimuksia, mutta sitten kierrot lyhenivätkin itsekseen ja nyt ovat yli vuoden olleet keskimäärin 33 päivää, joskus vähän alle tai yli. Sehän on kai vielä ihan normaalin rajoissa. Mutta jossainhan vikaa kuitenkin on kun en raskaudu, en tiedä sitten liittyykö se noihin pitkiin kiertoihin vai ei.

Muistelen kyllä että mulla olisi ollut kierrot pitkiä jo silloin nuorena kun en ollut pilelreitä vielä edes syönyt, eli ilmeisesti mulla vain on taipumusta sellaiseen.

Oviksen bongaamisessa olen aina ollut huono. Silloin kun kierrot oli oikei pitkiä, en edes yrittänyt etsiä ovista kun ei ollut mitään hajua milloin se voisi olla. Johan tikkujakin olisi mennyt kauheasti. ja olen muutenkin vähän huono noiden tikkujen kanssa, kun en kuitenkaan meinaa muistaa tikutella joka päivä. Näistä lyhyemmistä kierroista olen joskus ollut bongaavinani oviksen mahakipujen ja limojen perusteella, mutta ihan varma en ole siitäkään. Voi olla kuvitteluakin vain. Mutta noissa 33 päivän kierroissa se mahdollinen ovis on ollut jossain kp 18 paikkeilla.

Olikohan tästä nyt mitään apua, ei varmaan, no tulipahan selitettyä taas omaa napaa.

Brooke jolla piina jatkuu, kp 32/33.

Vierailija
15/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus vaan tässä töitten välissä.

Naksulle ensin superhali, on toi kanssa ihme touhua noiden munisten kanssa!! Toivottavasti kystat katoaa ja kaikki menee paremmin sitten ensi kierrossa. Mullakin oli toissakierrossa ultratessa n. 15 mm kysta vasemmassa munasarjassa, ja se oli kokonaan kadonnut viime kierrossa. Mutta ihmetyttää tosiaan miksei sun rakkulat kehity, vaikka Clomeja muistaakseni vetelit ihan vanhaan malliin? Kyllä nää naisten " vehkeet" on niin omituisia! Miehillä vaan joko on hyvää spermaa tai sitten ei, vähän noin kärjistettynä...

Brookelle peukut on taivasta kohden, olispas nyt kiva kun saatais tähän huonojen uutisten joukkoon jotain positiivistakin! bd bd bd bd

Nyt en muista (enkä ehdi selata) mitä muuta oli, monella oli hoidot jo täysillä aloitettu tai ainakin aikoja varattuna, teille kaikille kovasti tsemppiä. Joku kyseli siitä aukiolotutkimuksesta; ehkä pitäisi jättää kertomatta, mutta mulla se sattui kyllä aika tavalla ja kohtu supisteli jonkin aikaa (vaikka olin ottanut ohjeiden mukaisesti Buranan), mutta kyllä se ihan rauhallisesti hengittelemällä meni ohi ja touhua voitiin jatkaa. Eikä siinä nyt voida puhua mistään täysin ylitsepääsemättömästä kivusta; ja täähän on myös täysin yksilöllinen homma - useimmilla ei kai tunnu oikein missään : )

ON: ei mitään uutta, kp 17 ja oviksen huippuhetket meneillään (limoista päätellen, en jaksanut tikutella tässä kierrossa). Pupuiltu ollaan edelleen ahkerasti, joten ans kattoa mitä tää luomukierto tuo tullessaan.

Nyt heippa kaikille ja mukavaa/rentouttavaa viikonloppua joka Enskattarelle! Pus pus, ootte kivoja : )

Jessica

Vierailija
16/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys siis kaikille pitkästä aikaa! Täti on pakannut taas kamansa ja häipynyt, joten mielikin alkaa olla aurinkoisempi. Tämä viikko on ollut kyllä totaalista matalalentoa ja kyyneleitä on riittänyt vaikka muille jaettavaksi. Kiitos kaikille, taas kerran, tsempityksestä ja lohdutuksesta. Olette ihania!

Kille: Kiva, että muniksia on kasvanut noin hyvä määrä. Mitenkäs tämän päivän lekuri? Millaisen aikataulun saitte?

Vannis: Kiva, että teillä hoidot etenee ja erityisen kiva on tietysti se, että olet päässyt liiasta stressistä eroon. Kyselit meidän jatkosuunnitelmista ja eipä niissä paljoa ole kertomista. Clomeja on jäljellä vielä kahteen kiertoon ja sen jälkeen kaikki on vielä avoinna tiettyyn pisteeseen saakka. Joko sitten jatkamme näin tai siirrymme elämässämme eteenpäin. Olemme mieheni kanssa nimittäin tehneet aikoja sitten päätöksen, ettemme aloita rankempaa hoitorumbaa ja siinä päätöksessä pysymme edelleenkin. Todennäköisesti aloitamme adoptioprosessin tämän vuoden aikana, mikäli Herra Haikara ei tulostaan ilmoita. Jollakin tavalla tänä vuonna meidän perheessä aloitetaan vauvan/lapsen odotus. Sen ajatteleminen tuo hymyn kasvoille!

Brooke vielä piinailee. Pidän peukkuja sulle/teille aivan valtavasti. Hyvä, että pystyn viestiä kirjoittamaan kun peukut sojottavat pystyssä. :D

Diina: Pitkiin kiertoihin en osaa mitään faktaa sanoa, mutta itse marssin kesällä lääkäriin kun kp oli 48 eikä tädistä näkynyt vilaustakaan. Reilu puoli vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot pysyivät siis siinä 28-32, mutta sitten yhtäkkiä pompsahtivat tuollaisiin lukemiin. Lääkäri määräsi luget tasoittamaan kiertoa ja niiden nappuloiden avulla kierrot olivat 26-26 kunnes taas parissa edellisessä on menty yli 30. Pitkissä kierroissa voi oviskin olla ihan ok, mutta sen löytäminen onkin sitten hankalampi juttu.

Naksu: Jaksamista sinullekin! Ei ole reilua, että ihmisiä tällä tavalla koetellaan. Luulisi, että vähempikin määrä huolenaiheita riittäisi. Toivottavasti mielesi on jo parempi. Onneksi saitte nimenne heti listalle, jospa ei sitten odottelemiseen menisi ihan hirveätä aikaa.

Trixienkin ultra on ollut tänään. Mitenkäs siellä meni?

apila: Mukava kuulla, että labrat olivat ok. Toivottavasti olisi kaikki muukin, eikö vaan. Olen itse miettinyt myös tuota " vian" löytymistä. Olisiko se helpompaa jos " vikaa" olisi vain minussa (kuten todettu on) vai helpottaisiko se tuskan ja surun jakamista, jos myös miehessä olisi jotain häikkää. Jotenkin tuntuu siltä, etten millään tavalla osaisi auttaa ja tukea miestäni, kun omissakin tunteissa on niin paljon selvitettävää. Nämä ovat todellakin vaikeita asioita!

Paljon, paljon vilkutuksia Killalle, Jessicalle, Tuitulle, Afternoonille, AnnaV:lle, EDille ja tietysti kaikille muillekin! Olette tärkeitä ihan kaikki.

Nyt yritän kovasti leikkiä pientä kodinhengetärtä, joka pyykkää ja siivoaa ennen viikonlopun aloittamista. Voi jäädä toki yrittämiseksi. Mukavaa viikonloppua kaikille!

~dese~

Vierailija
17/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan tasapuolisesti kaikille Enskoille! Pidin vähän pidemmän loman joka suhteessa, niin taas sitten jaksaa sekä työt että nää kimurantit vauva-asiat.

Dese: Ihana kuulla, että teillä on tollanen asenne ja suunnitelma tulevaisuuden varalle. Helpottaa ainakin edes vähän, kun tietää mitä tekee.

Mulla on yks tuttavaperhe, joka on adoptoinut kaksi lasta. Tää äiti sitten kertoi mulle kerran yhden asian, jota en koskaan unohda. Eli joku oli kysynyt syytä miksi he eivät voi saada omia lapsia. Arvatkaapa mikä oli vastaus? Hän kysyi takaisin, että miten niin ¿omia lapsia¿ ja selitti, että vaikka heidän lapset eivät olekaan heidän biologisia lapsiaan, niin he ovat taatusti yhtä paljon omia kuin ketkä tahansa lapset! Oli kysyjälle menny sormi suuhun.. ;o)

Tsemppiä pyykinpesuun ja siivoukseen!

Jessicalle peukkuja, kun ovikset bongattu ja peittoja pöllyytelty¿

Brooke jatkaa piinailua¿ peukut on ylhäällä!

Apila: Mulla kokemukset aukiolotutkimuksesta on ihan positiiviset. Mun kohtu kun on kallistunu taaksepäin, niin sitä katetria laitettaessa ne joutu tavallaan vetämään sitä kohdunsuuta eteenpäin, että saivat katetrin paikalleen. Se nipisti vähän, mut sitten se itse aukiolojuttu ei kyllä mulla tuntunu missään. En vuotanu jälkeenpäin ja ei ollu mitään kipuja muutenkaan.

Killelle oikeen hirmusesti peukkuja, että onnistutte!

VihervaaranAnna ja Killa: Toivotaan että se maaliskuu sieltä nopskaan tulis. Meilläkin alkaa silloin nimittäin toivottavasti tapahtua ja hoidot jatkuu¿ Insillä aloitetaan.

Diina: Mä oon toiselta nimeltäni mrs.Pitkäkierto eli mulla ei oo IKINÄ ollu alle 34 päivän kiertoja. Ei edes enne pillereitä. Mulla on kierrot välillä 34-55 (viime vuoden tilasto) ja gyne sanoi, että mun munasarjat on sen muotoiset, etten koskaan saa ¿normaalia¿ kiertoa.

Ovuloin kuitenkin ihan normaalisti kun sitä ollaan seurattu ultralla eli 2 viikkoa ennen kuin menkat alkaa ja tunnistan aina oviksen limoista ja kivuista ja saan viivat tikkuun.

Mulla on koitettu kiertoa lyhentää clomeilla ja ne vaikuttaa siten, et saan entistä pitemmät kierrot.. Eli ei oo meikäläisen lääke se.

Bianco: kamalanpaljon peukutuksia teillekin. Ovis hyödynnetty ja asiaa kuuluvat ¿toimenpiteet¿ suoritettu. Ei sitä koskaan tiedä jos vaikka plussa yllättäis :o)

Vannis: tsemppiä jatkoon ja hyvä kun oot viettäny stressittömän ajanjakson ja saanut lomailla

Naksulle hirmuisesti jaksamista. Toivottavasti oot jo pikkusen paremmalla mielellä? Nyt kuitenkin teidän nimet on syksyn listassa ja sitten taas tapahtuu. Tiedän, että ei paljon lohduta ja pelottaa vietävästi. Mut kuten itsekin mietit, niin onneks ei tarvii enempää aikaa ¿tuhlata¿ insseihin, jos lääkäri oli valmis laittaan teidät IVF jonoon.

ON: kp19 ja ovista oottelen sitten hamassa tulevaisuudessa..

Muillekin Enskoille paaaljon terveisiä ja vilkutuksia.

terkuin Piggeliina

Vierailija
18/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittelen ivf hoitoja varten..

Ultra tuloksia.. Toisella puolella 8kpl ja toisella 7kpl follikkeleita kasvamassa. Tänään pistän vielä nomaalin 150yksikköä huomenna aloitetaan rinnalle orgalutran. Ja sunnuntai iltana ultra ja maanantaina uudet ohjeet aamusta.. Sellaista täältä.. Palailen taas.. Remontti kutsuu.. :)

Trixie

Vierailija
19/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan pakko tulla kiittämään teitä kaikkia ihanuuksia, olette niiiiin loistavia! Teidän tuki ja myötäeläminen on ihan omaa luokkaansa, vedet silmissä olen kirjoituksianne lukenut! Vetää ihan hiljaiseksi, yksikään lähipiirissä ei oo osoittanut läheskään noihin mittoihin ylettyvää empatiaa, tukea ja ymmärrystä!!! Kiitos kiitos kiitos!!!

Täällä on " uutisista" selvitty ihmeen hyvin, ihmeen vähän asia on pyörinyt päässä... Taitaa olla jotain defenssin omaista toimintaa mulla, jos hirveesti miettisin niin olisi aivan varma että kasassa en pysyisi! Pakko vaan porskuttaa eteenpäin...

Nyt pitää taas mennä, tulen huomenna paremalla ajalla kommentoimaan!

Vierailija
20/64 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou kaikille!

Ja heti omaan napaan: tänään oli lääkäri ja punktio on ensi tiistaina, klup!! Alkaa jo jännittää!!! Kohdun limakalvo entisestään paksuuntunut ja munarakkuloita kummallakin puolella 6 kpl eli pari tullut lisää. Näyttää kuulemma hyvältä. Jotenkin olo on ihmeellisen rauhallinen ja luottavainen, vaikka toisaalta hiukan jännittää ja pelottaa, mutta muutoin tosi hyvä olo!

Aftis: hyvä kuulla, että jollakin on onnistunut yhdelläkin muniksella. Mä toivon, että me saadaan jotain pakkaseenkin, niin sitten mahdollisella seuraavalla kerralla olis vähän simppelimpää.

Ja yksityisellä taitavat tehdä mitä vain haluatte eli jos haluatte ivf:ään luulisin sen onnistuvan. Ainakin meidän klinikalla olisi onnistunut.

Trixie: koskas teillä on punktio? tiedätkö jo?

Tuitulle tsemppiä inssiin!!

Mites Diinan piinailut?

Apila: hyvä ettei labrakokeissa löytynyt mitään ikävää. Mulla aukiolotutkimus ei sattunut ollenkaan, ehkä vähän nipistä samalla lailla ku papa-näytettä otettaessa. Mutta niinku sanottu, niin riippuu tapauskohtaisesti ja kipukynnyksestä. Otin 2 burana 400 mg tuntia ennen toimenpidettä.

Aftis: ensi käynti menee varmasti hyvin ja pian tiedätte miten edetään. Hyvä!

Halauksia kaikille muillekin Killa, Dese, Brooke, Piggeliina, Jessis, Naksu ja kaikille muillekin ketä en erikseen nyt muistanut!!!!

Rentouttavaa talvista (vihdoin ja viimein) viikonloppua!

Kille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi