Ruuan kotiinkuljetus (Foodora, Wolt, tms)
Olen pienipalkkainen ja en ymmärrä miten teillä ihmisillä riittää rahaa maksaa näiden kuljetuspalveluiden kalliimmista hinnoista?
Esim Pizzasta joutuu täällä kuljetuksen kanssa maksamaan lähes tuplahinnan siihen verrattuna mitä se maksaa pizzeriasta haettuna. Sama esim Kebapien kanssa. Vai oletteko onnistuneet keplottelemaan hinnat alemmiksi, vai miten, en ymmärrä?
Itselläni riittää ylimääräisestä rahasta kuukausittain noin kahteen pikaruokaan. Elän aika lailla kädestä suuhun, eli mitään vaateostoja ja muita hankintoja ei palkallani hankita. Koulutukseni vuoksi en isompiin rahoihin pääse käsiksi.
Paljonko olette valmiita maksamaan esim pizzalautasen kokoisesta pizzasta kotiin kuljetettuna (vaikka kolmella täytteellä)?
Kommentit (24)
En noita käytä, kun eivät meille kuljeta, mutta sama asia kuin muunkin ruuan kanssa: välillä tehdään kattilallinen hernesoppaa itse niin toisinaan on varaa kalliimpaan. Mutta jos sä jo syöt sitä halpaa ruokaa kaiket päivät ja rahat on silti loppu, niin ei ole tilailut sun juttu.
En ole ikinä käyttänyt vaikka asun Hgin kantakaupungissa. Olen kai liian pihi sitten.
En tilaa ravintoloista joissa on suuri kuljetusmaksu. Maksimi on 3e, mieluiten etsin ravintolan jossa on ilmainen kuljetus.
Vanhaan aikaan saatoin silloin tällön tilata pizzan kotia kun sen pysty tekeen soittamalla ja maksamaan sitte ovella. Nykysin pitäis olla jotku ihmesovellukset eikä mulla ole eikä tule enkä siis nykysin tilaa. Ne otti muistaakseni 2 euroo kuljetuksesta ja se oli huonolla kelillä ihan siedettävä maksu.
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja wolttaamme noin viisi kertaa viikossa. Ihan hyvin riittää rahat ja oikeastaan tulisi kalliimmaksi hakea ruuat itse.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt vaikka asun Hgin kantakaupungissa. Olen kai liian pihi sitten.
Samat. Myös käyn ihan itse hakemassa mitä se sitten onkaan
Asun keskustassa ja kaikki kävelymatkan päässä. Ei tulis mieleenkään tilata kotiin yhtään mitään. Silti esim naapurilleni kannetaan jatkuvasti kotiinkuljetuksella ruokaa. Ei jaksa esim käydä Subwayssa tien toisella puolella. No mikäs siinä jos rahaa on.
Hyödynnän ilmaiset kuljetukset ja maksan ruoan lounasedulla (12,70 + loput tililtä). Joskus maksoin 7,90 kuukauden kuljetuksista, kun oli tarvetta. Siihen ei sisältynyt tällä seudulla tarpeeksi valinnanvaraa, joten olen ollut sittemmin ilman.
Wolttaan kerran pari viikossa. Kuljetusmaksu on 7 euroa sisältäen palvelumaksun. Jos tilaan esimerkiksi salaatin se tulee kokonaisuudessaan maksamaan paikasta riippuen 21-25 euroa. Lempiravintolani pizza tulee maksamaan 25 euroa. Ihan hyvin voin tuollaiset summat maksaa. Minulla ei ole omaa autoa ja kävelyetäisyydellä ei ole ravintoloita, joten jos lähtisin itse hakemaan julkisilla menisi siinäkin aikaa. Voisihan sitä rahansa paremmin käyttää, mutta maksan omat laskut enkä elä yhteiskunnan tuella joten käytän rahani mihin haluan. En ole isotuloinen mutta en köyhäkään.
Vierailija kirjoitti:
En kutsu kehitysmaalaisia tontilleni,joten käyn ravintoloissa syömässä.
Siellä ne ''kehitysmaalaiset'' heiluu keittiössä.
Itse tilaan foodoran kautta kaupasta ruokaa, kun en voi kantaa painavia kauppakasseja leikkauksen jäljiltä. Viikko sitten latasin sovelluksen ja sain 30 päiväksi ilmaiset kuljetukset. 🤷
Tilaan lähipizzeriasta missä hoitavat itse kotiinkuljetuksen.
Olen pienituloinen, joten en käytä tuollasia. Tosin en käyttäisi kuin hätätilanteessa vaikka olisikin rajattomasti rahaa. Haluan itse valita ruokani marketista tai käydä hakemassa/syömässä ravintoloissa - niitä riittää kaupungissa. Ja myönnettävä on, että yksi merkittävä tekijä on sosiaalinen fobiani, joka aiheuttaa ahdistusta kun pitäisi odotella jonkun vieraan tuloa, ei kiitos (samasta syystä vältän myös postin sun muiden kotiinkuljetuksia).
Vierailija kirjoitti:
Tilaan lähipizzeriasta missä hoitavat itse kotiinkuljetuksen.
Minä tilaan myös ravintoloista, jotka hoitavat itse kuljetuksen eikä se maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen, joten en käytä tuollasia. Tosin en käyttäisi kuin hätätilanteessa vaikka olisikin rajattomasti rahaa. Haluan itse valita ruokani marketista tai käydä hakemassa/syömässä ravintoloissa - niitä riittää kaupungissa. Ja myönnettävä on, että yksi merkittävä tekijä on sosiaalinen fobiani, joka aiheuttaa ahdistusta kun pitäisi odotella jonkun vieraan tuloa, ei kiitos (samasta syystä vältän myös postin sun muiden kotiinkuljetuksia).
Tilaan paljon Amazonista enkä koskaan näe kuka sen paketin tuo. Avaan oven summerista ja ne jättää paketin vaan eteiseen, josta käyn sen hakemassa.
Kun tällainen isompi tyttö asuu kolmannessa kerroksessa eikä talossa ole hissiä, ei ole paljoakaan vaihtoehtoja. Portaiden alas kapuaminen olisi aikamoinen rääkki puhumattakaan mitä se olisi toiseen suuntaan. Hiki ja ahdistus ja nälkä tuli pelkästä ajatuksesta.
Voi että mää vihaan ilmasua iso tyttö. Läs ki sää olet, myönnä.
Kerran olen tilannut Woltin kautta pizzan, kun olin just tullut reissusta. Pizzeria oli alle kilometrin päässä mistä pizza tuotiin. No, 1,5 tunnin päästä pizza vihdoin saapui ja oli kylmä, kova läpyskä. Enpä ole enää tilannut mitään, ois ollut viisampaa mennä itse sinne pizzeriaan syömään...
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan aikaan saatoin silloin tällön tilata pizzan kotia kun sen pysty tekeen soittamalla ja maksamaan sitte ovella. Nykysin pitäis olla jotku ihmesovellukset eikä mulla ole eikä tule enkä siis nykysin tilaa. Ne otti muistaakseni 2 euroo kuljetuksesta ja se oli huonolla kelillä ihan siedettävä maksu.
Edelleen pystyy suurimmasta osasta ravintoloita tilaamaan soittamalla tai niiden omilta nettisivuilta.
Tänne maaseudun syrjäkylälle ei kyllä mitään pizzoja tai muutakaan saa kuljettua lainkaan. Tulisi maksamaan liian paljon että olisi kannattavaa. Siispä käytyäni kaupassa 40 km päässä pyöräytän pizzat itse ja joskus teen muutaman kilometrin päässä asuvalle naapurillekin samalla.
Ymmärrän kyllä että kaupungissa asuvat kiireiset tai jalattomat ihmiset haluavat ruuan kotiovelle.