Rohkeiden HEINÄKUISTEN vuoden eka viikko ja VAUVAVUOSI 2007
Aloitan taas tämän meidän viikon ja toivotan kaikille onnellista uutta vuotta! Vuodesta 2007:hän tulee meille ikimuistoinen!
Tänne kuuluu sukulointia ja ummetusta (mikä siihen auttaa?) ja alkavaa anemiaa (veriarvot oli aika huonot, 106, neuvolassa viime viikolla), mutta Unelma ja Lempi voi hyvin.
Terv,
kunpavauva
11+6
Kommentit (64)
Minulla oli hb silloin pari viikkoa sitten 119, mutta kuvittelen sen edelleen laskeneen tämän väsymyksen ja hengästymisen tunteen takia. Saatanhan siis vain kuvitella, mutta mieluummin syön rautaa kuin mietin. Tosin ajattelin vain syödä niitä multi vita special plus tai jotain sinne päin, kun niissä sitä rautaa on. Se on muuten totta, että rautaa ja kalkkia ei kannata samaan aikaan ottaa, kun kalkki estää raudan imeytymistä.
Minullakin on tentti perjantaina, mutta en kyllä pääse lukemaan ennen kuin lapset nukkuu...
Peerit 15+4
Pitkästä aikaa koetan pinoutua tännekin. Tuntuu vain, että aika kuluu siivillä eikä itse oikein meinaa pysyä enää kyydissä.
ragazzina, hienoa että sait hyviä uutisia ultrasta...kyllä mua aina jännittää ultraan meno, oli se sitten kuinka useasti tahansa. Mukava oli myös lukea, että joalinin paino on nousu suunnassa, täällä sitä alkaa olla jo liikaakin...ainakin siltä tuntuu (kröhöm...nolo).
Oikun neuvolakuulumisia olen myös odotellut ja ruupikkuisellle toivotan oikein hyvää matkaa.
myös peeritin, rouvah:n ja muiden kuulumiset lämmittävät mieltä...niinkuin aina :)
Kunpavauva kyseli onko noita " tuntemuksia" vauvan sukupuolesta ollut. Kyllä on, tällä kertaa mulla on aika vahva poikafiilis, kun taas esikkoa odottaessani oli tyttöfiilis...joka muuten sitten piti ihan paikkansa.
Mitäs muuta sitten tänne....hmm, töitä ja pirun paljon kiirusta tuon yrityksen perustamisen kanssa. Mutta enää viikko ja sitten mua voikin tituleerata yksityisyrittäjäksi...hui.
Vauva voi kaiketi ihan hyvin....potkuttelee ihan kivasti välillä, kunhan itse jaksan keskittyä ja rauhoittua vastaanottamaan vauvan liikkeitä...tosin tuo esikko vie paljon aikaa, joten se niin kutsuttu oma aika on kortilla.
Neuvolaa tässä odotellaan malttamattomana, jotenkaan en vieläkään osaa rauhoittua ja nauttia tästä, kun pelko on koko ajan läsnä.
Pitää ottaakin osaa tuohon teidän Hb-keskusteluun, mulla se on ollut onneksi aina hyvä, esikon aikana pysytteli koko raskauden ajan 140 tietämissä, tosin tipahti pari viikkoa ennen synnytystä alle 120, mutta äkkiä nousi takaisin. Tässäkin odotuksessa ollaan mukavasti taas 138 lukeman luokkaa, joten taitaa taas mennä ilman rautalääkitystä...en kyllä kaipaisikaan....ihan on jo ummetusta ilman sitäkin ;)
Jahas, pitää varmaan nyt lopettaa ja lähteä vielä pikku-askareiden pariin...niin ei tarvitse sitten loppuviikosta tehdä muuta kuin olla vaan.
Palaillaan taas ja pitäkääs pinkkaa etusivulla niin minäkin hidastelija pysyn vielä kärryillänne.
Weimari ja Himpula 17+2
Minä olen säästynyt noilta hemoglobiiniongelmilta, mutta nyt olen jatkuvassa seurannassa kohoneen verenpaineen takia. :( Ensi viikolla Hyvinkäälle tutkimuksiin; toivottavasti saan jatkaa töissä ja vaivaani keksitään joku muu ratkaisu!
Taitaa olla meikäläisellä oikein tahtojen taistelu tämä ensimmäinen näin pitkälle edennyt raskaus. Toivottavasti selviydyn loppuun asti voittajana!
Onko jollain kokemusta kohonneesta verenpaineesta itsellä tai tuttavilla?
Taru rv 16+5
Kirjotin päivällä pitkän viestin ja sitten se katos johonkin bittiavaruuteen...ei jaksa kaikkea uudestaan kirjottaa. Sen verran vaan, että olin tänään neuvolassa.
Verenpaine ok, hemppa 123,sydänäänet 140 (oli lepäilemässä), Mutta mikä kaikkein hassuinta, mitattiin sf-mitta ekaa kertaa. Se oli 17cm ja sama kuin kaksosista viikolla 18+3, eli 4 päivää tähän päälle ;) Käyrillä ollaan ihan yläpuolella.Kuulemma tasoittuu kun raskaus etenee. Toivottavasti, muuten tulee aikamoinen massu taas jos samaa tahtia menee ;) Ja paino oli noussu 880g/viikko =o Apua, vaikken ole joulua lukuunottamatta juuri herkkuja syöny =/
POtkuttelut tuntuu jo oikein kivasti! Välillä kauheet bileet masussa.
Odotellaan ens viikon rakenneultraa että näkis sen istukan tilanteen...
Kaikilla tuntuu menevän mainiosti noin pääpiirteissään?? Np-ultrat alkaa kai viimesiltäkin oleen takana...
Mites Taru (menihän oikein?) ne sun verenpaineet, onko ne paljonkin koholla?? Ei mulle tule oikein muuta kuin raskausmyrkytys mieleen, ja se on tosi harvinaista sun viikoilla. Hyvä että seuraavat kuitenkin!
T:Ipanapiina ja Sisu 17+6
Tässä vielä vähän tarkennuksia tohon verenpaineasiaan: keskiarvoa ei ole vielä laskettu, mutta alapaine on ollut aina yli 90 ja muutaman kerran yli satakin. :( Viikon päästä olen viisaampi, mutta kyllähän siinä on raskausmyrkytyksen suurempi todennäköisyys loppuraskaudessa, mutta ei välttämättä. Kai ne miettii nyt lääkityksen aloittamista ja käsittääkseni vuodelepo on yksi mahdollinen paineiden laskija. Ei vaan paljon kiinnostaisi maata sängyssä puolta vuotta!
Muuten kuuluu ihan hyvää ja en minä mitään olossani huomaa, vaikka paineet ovatkin korkeuksissa. Tämä taitaa nyt olla sitä keskiraskautta, koska päivät menevät mukavasti ja välillä ei edes muista olevansa raskaana. Kaipa se maha jossain vaiheessa alkaa kasvaa -ehtiihän siihen myös varmasti kyllästyäkin?
Mukavaa talviviikonloppua kaikille heiniksille!
Taru rv 16+6
Moikka kaikille!
Tänne eteläänkin ollaan nyt saatu kunnon lumi, toivottavasti nyt pysyisi, ettei taas ensi viikolla olisi maat mustana.
Oikku kyseli liikunnasta. Mä käyn kerran viikossa jumpassa, kun se on työväenopiston niin sitä aloittaessa en ollut raskaana. Siellä on aina sykkeen kohotus ja lihaskuntoa. Mä olen sitten sykkeenkohotuksen aikana aina kävellyt tms, koska mulla ainakin alkaa sattumaan mahaa juokseminen ja pomppiminen. Selkälihaksia en mahalleen maate pysty tekemään ja vatsojakin hyvin vähän. Mulla kun sen kovan laihtumisen myötä on kaikki voima hävinnyt niin ihan hyvä saada lihaksi treenattua, että jaksaa sitten vauvaa nostella.
Ruulla on kanssa kunnon pilleriarmeija sama täällä. Mä syön kans kalkkia, koska en juo maitoa ollenkaan. Mä kans otat multivitan 2+ sekä maitohappopillerin. Lisäksi sitten otan vielä minisun eli siinä on d-vitamiinia ja tätä siksi kun neuvolatäti sanoi. Jokohan olet työmatkalla tarttuiko sieltä jotain vauvalle?
Hirveän monella on ongelmia tuon hempan kanssa. Mulla se oli ekan kerran 134 ja viime kerralla sitä ei edes otettu, otetaan kuulemma ensi kerralla. Mulla on kyllä aina ollut arvot kohdallaan sen suhteen, joten täytyy toivoa, että pysyvät myös hyvänä.
Kunpavauva mietti onko tuntemuksia pojan ja tytön välillä. Alkuun mietin kovasti tyttöjen nimiä jne jne. Nyt lähinnä mietin lastenhuoneen sisustusta ja eniten tulee mieleen kaikkia poika juttuja. Mehän ollaan menossa sinne 4d:hen, joten jospa siellä selviäisi kumpi on tulossa. Meillä mies toivoo kamalasti poikaa. Välillä kyllä sanon, että toivottavasti et kamalasti pety, jos tuleekin tyttö. Mutta hän on kuulemma aivan varma, että isin poika sieltä tulee.
Taru mä olen kans pohtinut tuota verenpainetta, kun mun äidillä se on todella korkea ja vähän tietty itseään pelottaa ja epäilyttää voisiko raskaus nostaa sen mulla huimiin lukemiin. Toistaiseksi se on ollut ihan ok.
Onko kukaan tehnyt jo suurempia hankintoja? Mä olen ihan hirveästi nyt katsellut vaunuja ja käynyt niitä tiirailemassa 5 eri liikkeessä. Mä haluan 3pyöräiset menopelit vauvelille ja nyt tutustumisien jälkeen olen päätynyt Teutonian Spirit S3 ¿malliin. Aion ottaa myös riskin ja tilata ne suoraan Saksasta. Eräässä liikkeessä ko malli oli nyt tarjouksessa 699¿, tämä sisältää siis vaunun ja pehmeänkantokopan. Saksasta jos tilaan niin saan hintaan 637¿ vaunun, pehmeänkantokopan, hyttysverkon, sadesuojan ja postikulut sis. tuohon hintaan. Säästö se on pienikin säästö varsinkin, kun joudumme kaikki hommaamaan ilman lahjoituksia/lainoja sukulaisilta ja kavereilta. Tällä hetkellä melkein kaikille joko on juuri tullut vauva tai on tulossa. Tänään ostin turvakaukalon kun satuin näkemään tarjouksen eräässä liikkeessä. Erittäin kevyt, kotimainen ja helppokäyttöinen kaukalo ja hinta oli sopiva vain 80¿. Onneksi miehen veljellä on sitten seuraava turvaistuin meille, mutta kaikki vauvatarvikkeet ovat ehtineet myydä aikoja sitten.
Joku päivitteli jo painon kanssa, mulla ei sitä ongelmaa tässä ole ollut lähinnä päinvastoin se ei tahdo vaan millään nousta. Se on sen matkan jälkeen noussut vain kilon. En sitten tiedä mistä mahtaa lähteä, mutta massu ainakin kasvaa. Jouduin eilen käymään ostamassa mamma sukkahousut, kun tavalliset puristavat massua. Kohta pitää saada uusia hameita, kun ainoa jota tällä hetkellä enää pystyn käyttämään alkaa olla kohta kireä. Muuten täällä voidaan ihan hyvin ja pahoinvoinnista ollaan päästy vihdoin eroon.
Iloista viikonlopun jatkoa kaikille!
t. joalin + aarre rv 17+4
Surulliset pari viikkoa takana, siis vauvat kunnossa, mutta muita ikäviä asioita joista eniten mieltä kaivertavat kolari ja tuo koiran sairauden diagnosointi. Ortopedi löysi viime viikolla nivelrikkoa sekä koiran lonkista että etupäästä ja se ikävä kyllä voi olla erittäin kinkkinen tilanne noiden pienten pirpanoiden kanssa. On ihan he¤#ttiä miettiä mitä tehdä? Koiramme oireilee murahtamalla kipeisiin paikkoihin koskettaessa (muuten kyllä oma iloinen höseltäjä) ja se ei tietenkään ole hyvä, nyt vaan niin toivoo että lääkityksestä voisi olla apua. Kurja tilanne¿
Muuten ihan hengissä, täällä kaikilla tuntuu raskaus etenevän tasaiseen tahtiin. Nuo teidän hb-arvot ovat kyllä joillakin aika hurjia jo tässä vaiheessa, mä en tajua kuinka pysytte pystyssä. Tsemppiä teille! Tuota painoa täällä on myös paljon pohdittu ja koska kiloja varmasti tulee, mutta missä vaiheessa? Itselläni on myös ihan mukava tilanne vielä, 1,4 kg on paino noussut ja en sitä kauheesti huomaa. Tosin vatsa alkaa olla reippaan kokoinen ja nyt se on jo välillä tiellä siis esim. kenkiä laittaessa tai kyykkyyn mennessä.
Meillä ei siis kummia, olen kyllä ollut tuntevinani jotain ihmeellistä ¿muljahtelua¿ masussa, voisivatko jo olla liikkeitä? Weekendinä yöllä kun en saanut unta, mulla oli ihan ihmeellinen olo- masussa on elämää =) Voiko liikkeet tuntea tässä vaiheessa, kun kuitenkin vasta ensimmäiset ovat tuloillaan?
Sitten vielä¿mun mieltä on askarruttanut sellainen, että voiko iho kuivua raskauden aikana normaalia enemmän? Siis mulla on alkanut kutisee ihan älyttömästä vaikka kuinka rasvaan se ei tunnu auttavan. Mä luin jo lääkärikirjaa ja epäilin jotain syyhypunkkia¿mutta tuli vaan mieleen, että voiko raskaudella olla vaikutusta? Pitäisikö siis kokeilla jotain eri pesuainetta ja rasvaa tms.? Onko kellään kokemusta / tietoa?
Kirpeää talvistaviikkoa kaikille!
Onni rv 17+5
Mä tunsin kaksosten eka kunnon potkasun, ja nyt Sisun liikkeet tuntuu päällepäin jos laittaa käden ja masu myös heilahtelee potkujen voimasta =) Eli hyvinkin tunnet jo liikkeitä! Mulla oli kaksosisa oottaessa ihan olematon rasvakerros mahassa, ja tosi tiukat vatsalihakset, ehkä siksi tunsin aikaisin. Nyt on lihakset löysät ja laardiakin jo vähän ;)
T:Ipanapiina ja Sisu 18+3
Kiva kuulla Joalinistakin pitkästä aikaa, samoin kaikista muistakin, jotka harvemmin kirjoittelee tai useammin. Eli toisin sanoen kiva on aina käydä lukemassa muiden kuulumisia...
Onni ikävää, että teillä on nyt kurjita juttuja meneillään. Minun vanhempien koiralle annettiin nivelrikkoon hoidoksi kultapiikkejä. Aluksi veivät kivut pois ja auttoivat reilu puolikin vuotta, mutta aina vähemmän aikaa vaikuttivat, kun niitä useammin annettiin. Koiralla oli kuitenkin jo paljon ikää ja kuoli sitten ihan vanhuuteen.
Ihon kutina voi johtua kuivumisesta tai esim. maksa-arvojen kohoamisesta. Jos epäilet Onni, että se on jotain muuta kuin ihon kuivumisesta johtuvaa, soita ihmeessä neuvolaan...
Yhden kerran olen tosiaan nyt siellä salilla käynyt. Tarkoitus oli käydä useamminkin, mutta saa nyt nähdä. Käveltyä tulee lähes päivittäin. Tyttö tai poikaoloon en osaa oikein varmasti sanoa. Ehkä enemmän kallistuisin tytön suuntaan. Minä vieläkin mietin sitä 4d-ultraa, kun kuitenkin löysin ultrauspaikan läheltä. Siellä näkisi sukupuolenkin.
Minua vähän rassaa, kun olin jo muutamana iltana ihan selkeästi tuntevinani liikkeet ja sen jälkeen ei ainakaan viikkoon mitään. Paitsi ehkä mahdollisesti tänä aamuna. Neuvola on vasta 7. päivä. Tuntuu, että pieni ikuisuus päästä kuulemaan sydänääniä. Yritän ajatella, että kaikki on hyvin ja jos ei ole, ehtii sen totuuden kuulla sitten ensi viikollakin.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.
Peerit rv 16+3
Piitkän sepustuksen äsken tein mutta hävis!!
Siis: Hyvin täällä voidaan. Vauvan liikkeet tuntuvat iltaisin kun lösähdän lempipaikkaani sohvannurkkaan. Huomenna on rakenneultra joten se hiukka jänskättää. Harmi ettei mies pääse mukaan kun on työmatkalla koko viikon.
Painoa ei vielä ole tullut yhtään mistä olen enemmän kuin tyytyväinen koska lähtöpaino oli jo ylipainon puolella. Maha on kyllä pullahtanut siihen malliin että ulkopuolisetkin huomaavat että raskaana tässä ollaan.
Onni kun kysyi kutinasta niin täällä kans. Hirmu kutina ollu ja monta viikkoa ja öisin herään usein siihen raapiseeni. En ole saanut soitettua neuvolaan ja konsultoitua asiasta olen vain raapinu. Tuo raskaushepatoosin uhka tietty vähä mietityttää mutta ei se taida olla mahdollista vielä näillä viikoilla. On kuitenkin vasta noita loppuraskauden juttuja. Mutta ensi viikolla neuvola, täytyy ottaa puheeksi sillon.
Esikko heräsi joten pulkkamäkeen mars! toivo 17+5
Jatkanpa vähäsen kun häirittiin viimeks, ja läppäri taas syöny osan tekstistä. Eli tuplista ekat liikkeet 14+ ja nyt rv15+.
Sukupuolista: Tyttöolo on mulla, mutta eipä taida pitää paikkaansa np-ultran mukaan ;) Katsotaan nyt perjantaina jos jotain vilahtais rakenneultrassa. Mutta 25-26 viikolle ajattelimme varata 4d-ajan, että sit viimestään..Aivan sama sinänsä kumpi on, kunhan nyt syntyy hyvävointisena.
Hankinnoista! Ootteko jo ostanu jotakin ja jos niin mitä? Meillä on kyllä vaatteita tallella ja turvakaukalo, mutta sänky, hoitopöytä ja rattaat pitäs hankkia. Mitään en ole vielä tälle naperolle uutta ostanut, eikä tässä kyllä mitään kiirettä olekaan. Tuplien kanssa oli vähän eri meininki, kun arvasin joutuvani lopussa lepäämään. Nyt toivon että pysys liikuntakyky sen verran hyvänä ettei tartte höntyillä =) Mites muut?
T:Ipanapiina ja Sisu 18+3
Todellakin tämä vuosi on se meidän tulevien lasten syntymävuosi....malttamattomana ja jännityksellä siis odotellaan pienokaistemme kehitystä ja syntymää.
Täällä uusi vuosi tuli ja meni, kotosalla oltiin, syötiin hyvin ja paukuteltiin raketteja. Mies otti muutaman oluen ja itse ihan vain limulinjalla tytön kanssa.
Tämä päivä meneekin sitten jo ihan lepäillessä ja valmistautuessa uuteen arkeen.
Kerran siis vielä onnea ja hyvää Uutta Vuotta kaikille!!!
Weimari ja Himpula 14 tasan
Vuodenvaihde sujui nopeasti sairastaessa. Mulla on taas flunssa, eikä se tunnu millään lähtevän pois. Sairaslomaa on ollut jo 6 päivää ja jatkettiin vielä kolmella päivällä. On pomo varmaan tyytyväinen... Mutta minkäs teet, tässä tilassa en puolikuntoisena töihin mene.
ruu. 13+6
Uusi vuosi tuli vietettyä perinteisesti lasten kanssa yöllä muutamia raketteja ampuen ja tinaa valaen.
Eipä kai nuo pomot aina tykkää noista sairaslomista, mutta ei siellä töissä puolikuntoisenakaan kannata olla ja itseänsä rasittaa. Itselläni on jo takana kuusi viikkoa sairaslomaa hyperin takia ja n. viikon välein olen joutunut pomolleni soittamaan ja kertomaan saikun jatkumisesta. Viimeksi ennen joulua soitin ja sanoin loman jatkuvan vielä kaksi viikkoa. Mua kyllä ihan oikeasti harmitti taas kerran soittaa, mutta pomo olikin hyvin kannustava ja mukava ja sanoi ihmisten terveyden menevän työnteon edelle. Pomo sattuu vielä olemaan miespuolinen, eikä edes tiedä raskaudestani tai ainakaan en ole sitä hänelle kertonut.
Olen tässä edelleen odotellut vesirokkoa kun perjantaina kävin siellä vasta-ainekokeissa. Tulokset tulevat sitten jossakin vaiheessa tällä viikolla ja taas saa odottaa. No, tässä odotellessa alkaa flunssan poikanen hiipimään kurkkukivun muodossa. Toinen lapsista jo parani omastaan, mutta toisella näyttää tänään olevan aikas huono päivä. Taitaa tuo astma hiukan lisätä oireita. Äidin kainalossa tuntuu onneksi olo hiukan paremmalta ja varsinkin kun saa herkkuja ja hiukan lisää astmalääkkeitä, niin eiköhän se siitä parane. Taidankin tästä lähteä pojan viereen huilailemaan ja lukemaan Harry Potteria ääneen.
-Masuasukkiko (rv 10+jotakin)
Np-ultrassa on nyt sitten käyty. Kaikki oli oikein hyvin ja viralliseksi la:ksi tuli nyt sitten 13.7. Eli ilmeisesti nyt on 12+4 menossa. Alan olla jo ihan sekaisin noiden viikkojen kanssa.
Jos ne vasta-aine tulokset tulee tällä viikolla nii eihän tässä onneksi ole enää montaa päivää jäljellä odottamista. Toivottavasti olet vesirokon jo sairastanut.
Peerit
Monien muiden tapaan olen minäkin onnistunut sairastumaan flunssaan eikä kyllä ole yhtään kiva olo! Eikä tämä tauti näytä menevän parissa päivässä ohi niinkuin yleensä. Kävin jo otattamassa nieluviljelyn jos se olisi vaikka ollut taas angiinaa niinkuin viime huhtikuussa edellisen epäonnistuneen ICSI-siirron aikoihin, mutta virus se taitaa olla kun mulle ei ole soitettu että pitäisi hakea antibioottikuuri. Pieni pelko on pikkusen puolesta, mutta ei tämän taudin pitäisi häneen vaikuttaa... eihän?! Panadolia olen ottanut, mutta ei ne ole kovinkaan hyvin auttaneet.
Raskauden " mukavana" oireena vaivaa minuakin edelleen ummetus. Mulla on siihen auttaneet kuivatut luumut. Eilen hotkin niitä pitkästä aikaa huomaamattani oikein urakalla ja alkuyö menikin vessassa... tehokas lääke!
Minäkin suunnittelen 4d-ultraan menoa. Koska sinne kannattaisi mennä ja paljon se yleensä maksaa? Kaupunki tarjoaa niskapoimun lisäksi rakenneultran 20 viikolla ja ICSI:n tehneille ylimääräisen ultran 35 viikolla. Iloinen yllätys! Silti haluan vielä tuon 4d:n. Rakenne mulla on 20.2.
Nyt tekisi jo mieli alkaa ostamaan mamma vaatteita, mutta ei minulla vielä raskaus kovinkaan paljon vatsassa näy. Tai no kyllä se sitten kun on syönyt niin ylävatsa alkaa pömpöttää! Eikös sen söpön vauvamasun pitäisi tulla alavatsalle... no eiköhän se aika tule, että ihmiset ympärillä huomaa sen vatsan kasvamisen oikeassa kohdassakin :) Opiskelukavereilleni en siis aio kertoa ennenkuin itse huomaavat.
Lörpöttelyn lopuksi ei muuta kuin kuulumisiin! Toivottavasti te muut säästytte flunssalta ja muilta harmeilta.
oikku ja öttiäinen 13+1
Kiva taas lukea kuulumisianne, etenkin kun itsellä on samantyyppisiä ajatuksia, tapahtumia ja tuntemuksia :) Ummetuksesta täälläkin on vähän kärsitty ja luumuja olen popsinut joka välissä. Luumujugurtti on myös hyvää ja vettä pitäisi muistaa juoda, ainakin äidin ohjeiden mukaan se auttaa ummetukseenkin.
Eilen olimme NP-ultrassa, jossa kaikki hienosti. Pienokainen vastaa kooltaan viikkoja ja laskettu aika ei muuttunut (22.7.). Np-turvotus oli sallituissa rajoissa, mikä oli iso helpotus. Olin jo ehtinyt kehittää pienen stressin tuon takia...
Hyvää vointia kaikille heinäkuisille!
Inka 11+5
Neuvolantäti soitteli aamupäivällä ja kertoi onneksi hyviä uutisia mun vesirokkovasta-aineista. Näytteestä kuulemma löytyi vanhan infektion vasta-aineita jonkin verran ja uudesta infektiosta ei ollut merkkejä, joten olen sitten ilmeisesti kenenkään tietämättä sairastanut vesirokon ilman perinteisiä oireita. Neuvolan mielestä mun ei kuitenkaan jatkossa kannata asian kanssa leikkiä, sillä koska olen sen hyvin lievänä sairastanut, niin se voi kuulemma uusiakin. Eli jatkossa välttelen kuitenkin paikkoja, joissa tiedän vesirokkoa olevan.
Kävin myös eilen klinikalla tarkistuttamassa munasarjani, koska kärsin hyperistä tosi pitkään ja lääkäri halusi seurata tilannetta. Toisessa munasarjassa on vielä kysta, mutta se oireilee aikas vähän, joten ensi viikolla olisi tarkoitus palata töihin kuuden viikon levon jälkeen. Masuasukilla sen sijaan näytti kaikki olevan ok. Lapsivettä normaalisti ja niskakin näytti kuulemma hyvältä noin äkkiä katsottuna. Ensi viikolla sitten neuvolassa eka käynti ja sen jälkeen ultra kaupungin puolesta.
Sain myös vihdoinkin luvan alkaa kevyesti kuntoilla, jippii! Nyt onkin tosi rapakuntoinen olo, ettei ole varmaan koskaan aikaisemmin ollutkaan. Kunhan tämä flunssa helpottaa, niin suuntaan oitis lenkkipolulle. taidan kuitenkin kävellä alkuunsa pienen lenkin.
-Masuasukkiko (rv 10+4)
Ummetukseen tosiaan auttaa luumut, yleensä kuitupitoinen ravinto ja runsas veden juonti ja tietenkin liikunta. Nuo nyt varmaan ne yleisimmät keinot. Raskaana olevahan voi käyttää myös apteekista saatavaa Duphalacia, jos ummetus oikein pahaksi äityy.
Toivottavasti Ruupikkuisen flunssa on jo helpottanut. On kuulemma tosiaan sitkeää sorttia. Pidän peukkuja itseni ja lasten puolesta, ettei sairastuttaisi. Pientä nenän tukkoisuutta on ollut havaittavissa aamuisin, mutta muuten ollaan pysytty nyt pitkään terveinä.
Minäkin saattaisin tykätä käydä 3d/4d ultrassa, mutta en tiedä onko sellaista ultraa missään lähellä. Luin jostain, että se maksaisi n. 200¿ ja kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jää siinä 140¿. Olishan se ihanaa kurkistaa pikkuista kunnolla ja näkisi, että kaikki tosiaan hyvin, kun meillä ei sitä rakenneultraa ole. Tehdäänkö tuo joskus viikoilla 22-24?
Hienoa Masuasukkiko, että vesirokkoasia ainakin tältää erää kunnossa!
Jännä juttu, että minulla on pahoinvointi palannut np-ultran jälkeen. Onko tämä siis jotain henkistä? Toisaalta luulen, että asiaan vaikuttaa se, että mies meni takaisin töihin, joten itse joutuu olemaan paljon aktiivisempi päivisin ja sitten on paljon väsyneempikin. En tiedä, mutta kerkesin olla jo niin tyytyväinen hyvään oloon, että jotenkin ihan sietämätöntä tämä paha olo.
Kohta täytyy lähteä hammaslääkäriin, joten mukavaa viikonloppua vielä kaikille...
Peerit 13+0
p.s. Mehän voitais kirjoitella tähän samaan pinoon, vaikka koko tammikuu. Sopiiko muille? Ei katoaisi kaikkien jutut niin nopeasti ja toisaalta meidän pino on ollut hieman hiljaisempi.
Mun hemoglobiini ei koskaan ole ollut paljoakaan 125:ttä suurempi ja se oli ennen joulua otetussa veressä 117 ja nyt 114. Terkkari suositteli mullekin sitä Obsidania. En oo vielä ehtiny hakea. Mun pillerisatsiin kuuluu tavallinen multivita ja yks 5ug D-vitamiinia tämän pimeän ajan yli. Kalkkia en lie tarvi, kun syön maitotuotteita.
Nyt sitten on kai oikeasti luettava niitä tenttikirjoja... Moi!
oikku tasan 16 vkoa!