Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkeiden HEINÄKUISTEN vuoden eka viikko ja VAUVAVUOSI 2007

01.01.2007 |

Aloitan taas tämän meidän viikon ja toivotan kaikille onnellista uutta vuotta! Vuodesta 2007:hän tulee meille ikimuistoinen!

Tänne kuuluu sukulointia ja ummetusta (mikä siihen auttaa?) ja alkavaa anemiaa (veriarvot oli aika huonot, 106, neuvolassa viime viikolla), mutta Unelma ja Lempi voi hyvin.

Terv,

kunpavauva

11+6

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä Cavalierista varsinaisesti mitään, mutta kaksi koiraa meilläkin on. Täytyy kyllä sanoa, että koirien saama huomio on huomattavasti vähentynyt lasten jälkeen. Koirat vain kulkee tuossa mukana eli esim. kouluttaminen nyt lasten ollessa pieniä olsii jäänyt kokonaan. Tietty meillä kaksi pientä yhtäaikaa, että voihan se siitäkin johtua ;).

Ronsu taisi miettiä kuntoilupuolta ja Masuasukkiko kans... Minä olin ennen edellistä raskautta ihan himoliikkuja, mutta nykyään olen harrastanut lähinnä kävelyä. Jumppaa en viitsi nyt aloittaa, kun on niin pitkä tauko takana, mutta tänään kävin salilla ja hyvältä tuntui. En tiedä, kun minun neuvolatäti suositteli lähinnä rauhallisia kävelylenkkejä liikunnaksi. Eikös nykyään ole enemmän sellainen linja, että hyvä jos odotusaikana liikkuu.

Ulkona on nyt ihanaa ja oma mielikin siitä kovasti piristynyt ja kai sitä muutenkin alkaa nyt olla pirteämpi. Joulukuussa en koskenutkaan opiskelujuttuihin tai jaksanut muutenkaan mitään, mutta nyt olen ollut paljon aktiivisempi. On mukava olla, kun ei koko ajan okseta, ihan silloin tällöin vähän etoo.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

Peerit rv 14+3

Vierailija
22/64 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin jo muutamat kyselleet minun vointiani (kiva, että joku on kaipaillut ;))

Vointi on edelleen aika sama, kipuilu ja pieni tuhruilu jatkuu...tosin en ole enää jaksanut olla " huolissaan" , kun selvästi on vähenemään päin.

Kiireiltäni en ole joutanut kirjoittelemaan yhtään. Yrityksen perustaminen vie nyt kaiken ajan ja tässä on hieman reissailtukin....käytiin viikonloppuna tuolla ruotsin puolella tuttuja moikkaamassa ja muutenkin " rentoutumassa" ....nyt sitten alkaa taas hillitön rumba. Sydänäänet kävin kuuntelemassa viime torstaina ennen reissua, kun oli sen verran kovat kivut ja siellähän yke puuskutti tasaisesti....ei tarvitsisi noita kipuja enää tulla.

Liikkeitä olen tuntenut jo kohta 1,5 viikkoa....en uskonut että näin ajoissa voisi niitä tuntea, mutta pitkäraajainen vauva kun on ja istukka takana niin eipä se vissiin ihme olekaan....joko muilla liikkeet tuntuu?

Ihana oli lukea kaikkiea kuulumisia ja taidatte kaikki voida jo ihan mainiosti....niin ne viikot vain etenee ja massut kasvaa (tosin itselläni ihan muusta syystä kuin vauvasta ;)). Liikkumaan en ole päässyt, pakolliset pikkulenkit koiran kanssa...mies hoitaa pidemmät. Ei ole uskaltanut noiden kipujen ja vuotojen kanssa. Lääkäri suositteli myös nyt rauhallisempaa linjaa...hyvä jos työt jaksaa tehdä.

Nyt aamupalalle ja sitten töihin.

Weimari ja Himpula 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tässä porukassa jotkut ovat jo liikkeitäkin tuntenut! Se tekee kyllä raskauden aika paljon todemmaksi!

Joalin miettii koiranpentua - niin ihania kun koiranpennut ovatkin, itse en usko, että jaksaisin vauvan kanssa samaan aikaan. Tosin, tiedän aika monen joka on päättänyt juuri mammalomalla ottaa pennun ja hyvin on mennyt. Meidän labbisvanhus kuoli vähän aikaa sitten ja kyllä mekin ollaan mietitty pitäisikö meidän rottineidille hankkia seuraa toisesta koirasta. Ollaan kuitenkin päädytty odottamaan.

ON: Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Oli oikein ihana ja pirteä tyyppi ja jutustelu oli helppoa. Kuulin sydänäänetkin ensimmäisen kerran - ihanaa! Nyt on paljon helpompaa mennä torstaina ultraan kun tietää, että hengissä siellä ollaan!

Vierailija
24/64 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalin kyseli koiran ottamisesta vauva-aikana ja olikin saanut jo monta kannaottoa.

Ensiksikin cavalier on kyllä lapsiperheen koira jos mikä.Ainahan koira on koira ja tietenkin vastuu ihmisellä ja vannomaan ei voi mennä ettei mitään yhteenottoja satu mutta ainakin meillä koirat eivät kyllä milloinkaan ole osoittaneet mitään uhkia tai agressioita lasta kohtaan. Päinvastoin välillä joutuu niitä suojella 2-vuotiaan " hyökkäyksiltä" . N. 1 1/2 vuotiaana pojalla oli kausi kun aina oli koiran kimpussa ja keksi mitä ihmeempiä juttuja haukun pään menoksi mutta toinen vaan anovasti katsoo isäntää että voisitko ottaa tuon pois.. Eivät juurikaan haukahtele eivätkä tuhoa paikkoja-- paitsi nyt pentu luulee junarataa ja vetureita omiksi leluikseen .. Cavalier on tosi ihmisrakas ja hellyyttä ja paijausta kaipaava rotu joka jaksaa kyllä tehdä pitkiäkin lenkkejä mutta ei kärsi vaikka joutuu välillä tyytymään vahän lyhempiinkin.

Ajankohtaan sitten: Viisaita sanoja monet ovat jo kertoneetkin. Ainakin meidän perheessä lapsen syntymä oli niin mullistava ja kaiken ajankäytön ja voimavarat vievä juttu että pienen pentukoiran koulutus/opetus olisi ollut tosi vaikea juttu. Koira oli silloin 1 1/2 v ja tuntuu että jäi ihan liian vähälle huomiolle. Itse ottaisin koiran sen verran ennen vauvan syntymää että ehtisi sen peruskoulutuksen,hihnaharjoittelut, perus tottelevaisuusjutut, sisäsiistiksi opettamisen hoitaa ennen tuota vauvan tuomaa mullistusta sillä sitä se on aina perheessä oli sitten helppo tai vaativampi vaavi. Meidän 5kk cavalier on juuri nyt oppinut sisäsiistiksi kutakuinkin. Tai sitten toinen vaihoehto meille olisi kun vauva olisi jonkun kk vanha että tietyt rutiinit olisivat tulleet vauvaperheeseen. Mutta samaan aikaan älkää ottako, sen neuvon annan.

Tottakai ratkaisette itse asian eikä näihin ole yhtä oikeaa vastausta enkä itse ole mikää asiantuntija muutakuin meidän perhekuvion osalta. Mutta cavalier rotuna on iki-ihana, kuten varmaan monet muutkin ;) (Meitin cavat on muuten blenheimeja )

T. toivo jonka masutoivo liikahtelee jo niin että äippä tuntee...

Vierailija
25/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Nyt on jo niin pitkä aika kun on viimeksi vauvelinsa olemassaolon nähnyt, että alkaa iskeä hermostuminen. Mun seuraava neuvola-aika on vasta kuun lopussa ja vasta sitten pääsee varmistamaan että sielä ollaan vielä hengissä. Kun mulla ei tunnu eikä näy missään! Ensikertalaisena sitä ei oikein tiedä missä vaiheessa paino oikeasti alkaa lisääntyä ja maha kasvaa, puhumattakaan liikkeistä. Oonhan mä tietty niistä lukenut että ei välttämättä vielä, mutta olis edes jotain. Ympärillä kyllä näkyy isomahaisia ja haluaisi jo itsellekin kärsimättömänä sellaisen, että raskaus olisi itselle jotenkin kongreettisempaa. No, varmaankin siihen isoon mahaan ehtii vielä aikanaan tuskastuakin, ainakin heinäkuun helteissä.

Miten aikaisin teillä aiemmin synnyttäneillä eka raskauden liikkeet alkoivat tuntua? Ei kai mun tarvi vielä viittä viikkoa odottaa ennenkuin ne tuntee!? Etupuolella oleva istukka taitaa vielä siirtää liikkeiden tuntemista myöhemmäksi, vai?

Joka päivä meinaan soittaa neuvolaan ja siirtää aikaa aikaisemmaksi, että kuulis ne sydänäänet...

Sekin vielä kun mun mies kävi äsken lomalla Keski-Euroopassa ja toi sieltä ison pinon vauvan vaatteita ja mulle muutaman mammapaidan... etteivät olisi ihan turhia...

terkuin: Turhaan lie hermoileva oikku ja öttiäinen 15+1

Vierailija
26/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se neuvolantäti suostu kuuntelemaan niitä sydänääniä ihan ylimääräiselläkin käynnillä. Saisit itsellesi mielenrauhan. Tuosta liikkeiden tuntemisesta joudun valitettavasti sanomaan, että minä taisin tuntea ekat oikeat liikkeet vasta 20+ viikoilla. En ihan tarkkaan muista.

Soittelehan sille neuvolantädille, vaikka heti huomenna, josko pääsisit ylimääräiselle käynnille!

Ja varmastikin kaikki on hyvin... Tosiaan eihän tässä vaiheessa pitäisikään mitään näkyä eikä tuntua raskauden suhteen, varsinkaan ekan raskauden kohdalla!

Peerit 14+5

Vierailija
27/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä palasin tänä iltana Kanariansaarilta, jossa lähinnä koko viikon matkan hysteerisesti pelkäsin toksoplasmoosia. Miten te jotkut uskaltauduitte Thaimaahan? No, minä menen varmuuden vuoksi neuvolaan tekemään toksoplasmaveritestin ensi viikolla, koska minä tiedän, ettei minulla ole immuniteettia. Olin kyllä ERITTÄIN tarkka syömisestäni, mutta eihän näistä voi tietää.

Ultrassa selvisi muuten, että vaavien istukat on taas edessä eli saan varmaan minäkin odottaa liikkeiden tuntemista pitkälle 20+ -viikoille kuten esikoisenkin kanssa, jonka istukka oli edessä tyynynä. Kateellinen teille, jotka tunnette liikkeet!

Pitäkää peukkuja, ettei minulla ole toksoplasmoosia. Olen niin hysteerinen!

kunpavauva

14+0

Vierailija
28/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin minäkin toksoplasmoositestissä vauoden vaihteessa. Ihan kaiken varalta. Olin siinä flunssassa ja kovasti pelkäsin, että se on siksi niin sitkeässä kun minulla on toksoplasmoosi. Ei ollut. Onneksi!!

ruu. 16+1

Vierailija
29/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahuksen työt kun tulevat häiritsemään.

Niin, tosiaan, olinhan minäkin Thaimaassa tosi tarkka käsihygienian suhteen. Mutta en jotekin hirvittävästi osannut toksoplasmoosia pelätä, enemmän pelkäsin huonoa keittiöhygieniaa ja mahdollista salmonellaa... Olen lähdössä viikon päästä Italiaan, ja se matka ei jännitä läheskään yhtä paljon kuin Thaimaan matka. Toivotaan, ettei mitään ikävää myöskään siellä ilmaannu.

Onko sulla kunpavauva jotain oireita?

ruu.

Vierailija
30/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra vahvisti tänään, että kaikki on pikkuisella hyvin. Niskaturvotus oli 2mm. Pää-perämitta meni multa ohi, ilmeisesti kätilö vain mittasi sen mutta ei sanonut ääneen sitä. Vastasi viikkoja 13+6 (tänään 13+1) joten hyvin oli kehittynyt. Vauva oli kovin liikkuvainen eikä halunnut esitellä niskaansa, joten saatiin ihailla vauvaa n. 45 min. ennen kuin saatiin viimeinenkin mitta. Sen sijaan pikkuinen esitteli meille kaikki sormet ja varpaat, kasvojaan y.m. Ihanaa! Sydän sykki kovasti ja joi lapsivettä ja ilmeisesti pissasikin. Kaikki siis näyttäisi jo toimivan hyvin...

Vierailija
31/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välillä palloilen täällä, olen kuitenkin jonkinasteisesta lapsettomuudesta myös kärsinyt...Siis mulla myös istukka etuseinämässä, ja liikkeet tuntuu kyllä nyt jo! Tosin aika satunnaisia ovat, mutta sellaista kunnon muljumista ja paineen tunnetta selvästi sitten kun tuntuvat, nyt rv14+5. Jospa sulla Kunpis tuntuiskin aikaisin jos on kerran 2 vauvaa matkassa =)

Jatkakaa samaan malliin =)

Vierailija
32/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi raskaana oleville tulla nimenomaan oireettomana?

RouvaH: Olipa kiva, kun kirjoitit tuon! Juuri tuollaista painoa olen tuntenut masussani, joka sitten on hävinnyt - ikään kuin vauva/t venyttelisi mahaani vasten. Ehkä se onkin jo liikettä - jippiajee! Alankin sitten odotella niitä liikkeitä jo nyt, enkä vasta viikolla 20 +. Ehkä tarkkaan " kuuntelevalle" tarjoillaan pientä pingotusta ja painamista.

Tulinpa iloiseksi!

Miten pitkään mahdollisen tartunnan jälkeen sinne toksoverikokeeseen kannattaa mennä? Viikko vai kolme viikkoa?

Vierailija
33/64 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tänään oli taas neuvola. Vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin ja kovasti hän siellä liikkui ja meni karkuun. Neuvolatädin mukaan massu on jo kivasti pullahtanut esiin, mutta mitään mittoja ei vielä otettu. Tosin mä olen niin lyhyt, että neuvolatäti arveli, että massusta saattaa tulla aika hyvän kokoinen kun se kasvaa niin paljon eteenpäin ei niinkään sivuille. Pissa ja verenpaine oli hyvä, tällä kertaa säästyin verikokeilta ne ei ole mulle mitään herkkua. Paino oli nyt noussut 250g/vko, mutta vielä ei olla lähelläkään sitä painoa, mikä mulla oli silloin raskauden alussa, mutta jospa se tästä alkaisi nyt pikkuhiljaa nousta. Nyt jos alkaa nousemaan, niin uskalla taas aloittaa vähän enemmän tuota liikunta puolta. Tosin kunto on vielä niin kamalan huono, ettei sitä edes jaksa pahemmin rehkiä. Kuukauden päästä on taas neuvola ja sitä ennen ehtii olla jo rakenneultrakin.

t. Joalin + aarre rv 16+3

Vierailija
34/64 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: kyllä mulla joskus sellaisia tönäisyjäkin tuntuu, mutta niitä en osaa tulkita. Voivat olla vaan kohdun venymisestä johtuviakin. Mutta vauvan liikkeet ovat tosiaan just sellaista hidasta heikkoa paineentunnetta niinkuin joku venyttelisi siellä =) Ilma suolistossa tuntuu vähän erilaiselta =) Eikös sulla ole toinen raskauskin jo, eli voisi ajatella että liikkeet tuntuisi tosi aikaisessa vaiheessa?

Joalin: mä oon myös pieni ja vähän huimaa ajatella kuinka tukala olo tulee olemaan loppuaikana! Toivotaan ettei tule kovin kuuma kesä/heinäkuu!

Tavallaan on kiva että vatsa näkyy, pitemmillä ihmisillä se ei ehkä näillä vkoilla vielä näkyisi. Toisaalta oisin halunnut vielä vähän aikaa piilotella tätä töissäkin...vaan ei onnistu =)

Vierailija
35/64 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirsin neuvolaa viikolla aikaisemmaksi ja kävin siellä tänään. Kyllä sieltä sydämen syke kuului, niin että turha huoli pois ja kaikki hyvin. Ihmeellistä on myös se, että viimeisen viikon aikana mahakin on yhtäkkiä alkanut pullistua ...ja minä kun jo luulin ettei se ikinä kasva :) Hemoglobiini on aika alhainen, joten täytynee aloittaa raudan syönti. Seuraavaksi jäädään odottelemaan rauhassa rakenneultraa.

Terkkuja muille heiniksille!

Vierailija
36/64 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää ihanaa, kun on vähän lunta ja pakkasta. Lunta tietty sais olla enemmän ja pakkasta vähemmän, mutta nyt ei passaa valittaa. Ollaan käyty pulkkamäessäkin vihdoin tänä talvena :).

Täällä taas olen ihmettelemässä miten muilla menee ja mitä kuuluu? Kävitkö Oikku jo neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa?

Oma vointi on melkoisesti kohentunut. Välillä oli jopa oikein reipas vaihe, mutta minullakin on tainnut nyt hb laskea liikaa, kun armottomasti väsyttää. Oli jo viimeksi neuvolassa laskenut, eikä ollut alunperinkään kovin korkealla. Rautalääke voisi tehdä hyvää. Oman puntarin mukaan painokaan ei ole noussut ja siitä olen tyytyväinen. Kamalasti pelottaa. ettei masussa ole kaikki hyvin, kun aamuöisin koko alavatsaa jomottaa, kun herään. Toisaalta olen nyt ollut tuntevinani muutamana iltana pikkuisen liikkeet.

Peerit 15+3

p.s. Ruupikkuiselle hyvää Italian matkaa ja tulkaahan muutkin kuulumisia kertoilemAan

Vierailija
37/64 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että pääsit jo sydänäänet kuulemaan. Kyllä se kummasti oloa helpottaa... ainakin vähäksi aikaa ;)

Peerit

Vierailija
38/64 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hii Peerit! Samaan aikaan linjoilla ja vähän samaa asiaakin eli alhainen hemoglobiini. Mullakin Hb on aina ollut matala ja nyt vielä laskenut.

Miten muut ootte jatkaneet liikuntaa? Minä kävin viime viikolla pitkästä aikaa jumppailemassa pulsea (en hypellyt) ja body pumpia ja tuntui, että pumpissa laitoin liikaa painoja kun oli sen jälkeen pientä kipuilua koko illan. Ei lie enää uskalla liikaa riuhtoa, varsinkaan kun kuntoilussa on ollu aina välillä kiireiden takia enempi ja vähempi taukoa ja kunto senkin puolesta rapistunut.

Tässähän se menee arvokas aika netissä lusmuillessa kun pitäisi tenttiin lukea... no ehtiihän sitä loput viimeisenä iltanakin eli huomenna paahdetaan hullun lailla... siis nyt nukkumaan!

Muiden kuulumisia odotellen

oikku rv 15+6

Vierailija
39/64 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä verran teidän hemoglobiinit ovat laskeneet? Itseäni väsyttää aika lailla, ja viime neuvolassa hb oli 117, mielestäni tämä on aika alhainen kun normaalisti se on 142. Neuvolalääkäri ei kuitenkaan määrännyt rautalisää. Ehkäpä voisin sen omapäisesti aloittaa.

Syökö kukaan kalkkilisää vielä? Itse suon sitä multivitan raskaus monivitamiinia, mutta epäilen kalkin ja raudan imeytymistehokkuutta. Ehkäpä alan ottamaan myös kalkkilisää, kun en jou maitoa tai syö maitotuotteita. Otan aamulla multivitan, päivällä kalkin ja illalla raudan. Voi sitä pillereiden määrää... Aamuisin otan lisäksi Gefilus tabletin, ehkäisee kuulemma pikkuisen vatsavaivoja. Tiedä häntä sitten.

Kiitos Peerit matkatoivotuksista. Olen menossa ihan työmatkalle Roomaan, mutta kivaahan se silti on! Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

ruu. + napero 16+6

Vierailija
40/64 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään ja hemoglobiini alle 100. Siis rautalisää ja sassiin. Obsidania suositteli kätilö ja hain sitä Mannerheimintien apteekista. Toivottavasti jaksuni nyt siitä paranisi.

Unelmalla ja Lempillä vaikuttaa kaikki olevan hyvin. Minulla on sellainen olo, että alempi vauva (A) on poika ja ylempi (B) tyttö. eihän nämä olot ikinä pidä paikkaansa, mutta onko muilla " oloja" ? Yritän olla rakenneultrassa kysymättä sukupuolesta niin säilyy ylläri loppuun asti.

kunpavauva

Unelma ja Lempi 15+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi