** SUURPERHEKUUMEILIJAT ** Viikko 1 vuonna 2007!!!
Ihanaa tätä vuotta olkoon se kaikille kuumeisille suurperheellisille hedelmällinen :)
Olkoon parisuhteenne onnellinen ja antakoon tämävuosi kaikille tarvisemansa :)
Kommentit (60)
Leanna jo huhuilikin, niin piti tulla kirjoittamaan kuulumisia. Eli täällähän minä, olen ihan tarkoituksella nyt pysytellyt hiukan syrjässä, käynyt suurin piirtein kerran viikossa kirjoittamassa kuulumisia. Mulla alkoi työt tänään ja pienet aloittivat päivähoidossa ja miehen kanssa päätettiin että vauvan yritystä siirretään nyt vuodella että ehdin olla hiukan töissäkin. Saapi nähdä jaksanko odottaa sen koko vuoden.
Nostalgiaa, hm, mä aloitin täällä vuosi takaperin ja silloin meitä oli jotakuinkin 7-10 vakituista kirjoittajaa jos nyt en kauhean väärin muista.
Muistan vieläkin miten innoissani olin kun parin vuoden paussin jälkeen kurkkasin vauvakuume osastolle (kuopus oli silloin 10kk) ja huomasin että täällä oli meille suurperheellisille oma pinokin! On ollut ihana kirjoitella meitä kaikkia yhdistävistä asioista, sekä surullisista että iloisista! Jatketaan samaan malliin... Nyt on porukkakin lisääntynyt kovasti kun tuli näitä neliapiloita meidän pinoon, heh. Ja muille siis että meillä on viisi lasta ja kuudetta kuumeillaan.
Töissä tosiaan tänään ekaa päivää ja vähän jännäsin miten lapsukaiset tuonne hoitoon sopeutuvat. Hyvin aamulla jäivät vaikka 5v vähän vastustelikin ensin kun kotoa lähdettiin. Iltapäivällä kun mies haki lapset hoidosta niin samainen 5v kysyi että saako hän tulla tänne huomennakin:) Niin oli kivaa kuiteskin ollut. Tuo kuopus on nyt 1v10kk ja hän on muutenkin paljon rohkeampi ja vilkkaampi tapaus mitä isoveljensä joten hänen jäämistään en edes pelännyt. Hän lähtikin aamulla leikkeihin heti eikä ehtinyt edes äitille vilkuttamaan, nyyh. Olin oikein iloinen että lapset viihtyivät ja itsekin loppujen lopuksi ihan hyvillä mielin töissä. Viimeisen kuukauden tässä jo ehti vähän odottaakin sitä töihin menoa. Joten näin meillä.
Neppikselle peukut pystyyn! Olisipa mukava saada vuoden ensimmäinen plussa tänne suurperheellisten pinoon!
Medison + katras t94, p96, t97, p01, t05
myös täältä Etelä-Karjalasta! Tulin vaan pikaiseen kurkkimaan kuulumisianne. Täällä alkaa huomenna rv 37, kovasti supistelee ja Helmi-neiti möyryää vatsassa, saas nähdä meinaako etuajassa maailmaan vai pelotteleeko vain.. :0)
Muutoin ei kummempia, kirjaimellisesti elo arkirutiinien lisäksi odotusta..
Mittumaari, tyttötrio ja Helmi-vatsa
Pitkästä aikaa nyt sitten päätin minäkin kirjoitella kuulumisiamme ja jos vaikka innostuisin pitkästä aikaa mukaan joukkoonne.
Suurperhekuumeilijoiden alkuaikoina olin minäkin mukana ja ajoittain aika aktiivisestikin. Meillähän on uusioperhe johon kuuluu mun kolme lasta edellisestä liitosta (21v, 19v ja 15v), miehen kaksi edellisen liiton tuotosta (22v ja 20v) sekä meidän yhteiset pojat jotka ovat nyt 2v2kk sekä kohta 9kk. Täällä kotona asustelee noista kaikista enää kolme nuorimmaista eli poikia täällä " viihdyttää" pahimmassa murkkuiässä oleva naisenalku.
Alunperin meidän lapsiluku piti olla täynnä näiden poikien jälkeen, mutta yllätys yllätys, meillä kuumeillaan jälleen. Meidän kuumeilu on tällä kertaa " osakuumeilua" eli mieli vielä muuttuu aina päivän mukaan. Nyt on sillätavalla hieman erilainen tilanne, että mies on meillä nyt se jota ajoittain vielä enemmän kaihertaa ajatus vielä yhdestä pikkuisesta. Varsinaista yrtitystä meillä ei vielä ole ollut, mutta ei kyllä keskeytettyä ja varmoja päiviä lukuunottamatta muuta ehkäisyä olla käytetty. Kovin kauaa meillä ei ole aikaa enää odotella sillä mulla tulee neljäkymppiä kohta täyteen ja mieskin täyttää kesällä jo 46v.
Saattaa tosiaan olla niin, että kohta annetaan vielä se mahdollisuus sillä mä sain just vakituisen työn ja aloitan parin viikon päästä siinä joskin nyt aluksi osa-aikaisena. Osa-aikatyötä saan tehdä työpaikan puolesta niin kauan kun haluan eli sillä saralla meillä on nyt vihdoin asiat kunnossa. Ja tila-autokin ostettiin viime viikolla joten nyt olisi senkin suhteen mahdollista perhettä kasvattaa.
Nyt lähden nukkumaan. mutta jospa aktivoituisin jälleen kirjoittelemaan kanssanne. Hyvää Uutta Vuotta kaikille kuumeilijoille ja jo odottaville...
Terkuin Vaahtis ja sakki
Meillä on tänään päivä alkanut hieman ennen kello viittä, ei sitten nuo kaksi pienintä nukkunut... No täytyy koittaa jotenkin pitää silmät auki ja toivoa että hermot pysyy kasassa kun tätä ikuista univelkaa on jo niin hirveästi.
Meilläkin isompien koulut alkaa vasta 8.1. Minusta on ollut ihan mukavaa kun on hieman pidempi tämä loma, ehtii kunnolla lapset rentoutua. Mies ei ole pystynyt pitämään yhtään lomaa ja se on kyllä hieman ikävää.
).( Pupuilut meillä on ollut nyt ihan jäissä joten luulenpa että toivon voi heittää jo nyt tältä kierrolta, huoh...
Neppikselle jälleen tsempityksiä! Oletko jo pohtinut uutta testailu ajankohtaa =0) ?
Nyt täytyy kehitellä neideille jotain tekemistä, kun kolmonen noita lastareita oottelee eikä ne taida vielä varttiin alkaa (o: .
Hauskaa keskiviikkoa!
Mami
Ihanaa kuulla kuulumisia noilta ' vanhoilta' ; itekin alan kuulua nostalgia-sarjaan kun vuosi tulee kohta tayteen liittymisesta!
Se toinen ikava puoli on etta siis tosiaan on jo vuosi kun taalla olen roikkunut, eikohan jo olisi korkea aika saada se pysyva plussakin aikaiseksi! (=huudahdus ylakertaan*)
Viimeisia piinapaivia vietetaan; kp 25/ 26-32 . Hassua, miten oikein pelottaa menna ostamaan se rtesti, mieli edelleen pelkaa hurjasti km, tai negoja! Taidan siis antaa ajan kulua ennen testaamista; jos siihen sitten enaa olisi aihettakaan...
Neppikselle peukut pystyyn ja tietysti muillekin! +++ kaikille!
- levinia kera yhden verigreipin, heh -
Sanoin kuvaamaton tunne, mies näyttää vihreää valoa vielä viidennelle lapselle <3<3<3
Jummi olen ihan hötkynä jo pelkästä luvasta, pitihän sitä sitten heti samantien äsken pistää kokeeksi jo siementä itämään vaikkei sitä tässä vaiheessa kiertoa vielä ihan tarvitsisi ;D
nyt siis 9vrk menossa kierto yleensä 28-32vrk, miten tuo lie sitten edes merkitään :)) Nyt sitten viimeinen vitonen saa luvan tulla <3<3<3
Joku kyseli, että koska olin ajatellut testailla ja siihen nyt tarvisin sitä apua.
Eli nyt on kp 47/28-46 (tädin pitäisi tänään olla täällä..viimeistään) Ja kp41 28.12 testasin sen vuoden viimeisen negan. Taas toivo kurkkii kaivosta vaikka oikeasti ei pitäisi olla mitenkään todennäköistä, että olis plussa tulossa. Mahdollisuus toki on.. Tai sit tää kierto taas venee entistäkin pidemmäksi :( Milloin mä testaan? Suuri äänestys käyntiin ;)
Siinä sitä omaa napaa nyt sitten.
Älyttömän mukavaa lukea teidän muisteloita, mikä tosiaan voi olla kyllä raskastakin.. roikkua pitkään täällä kuumeilupuolella.. Jotenkin tuntuu, että nyt kun on vauhtiin päässyt, ei osaisi osastoa vaihtaakaan vaikka sitä tietysti toivoo.
Plääh.. ei mitään järkevää sanottavaa..
Neppis the epätietoinen
toisaalta olisi järkevää testata heti niin ei pääse toivo liian korkealle ja voi YRITTÄÄ rentoutua jolloin täti tulisi ehkä kylään ja toisaalta toivon elättelykin on kivaa ja mitä pidemmälle menee niin sitä parempi plussaus mahdollisuus...
Itse laitoin pari kolme päivää pisimmä kierron päälle ja testaan joskus kp 42-43
En kyllä osaa parempaa sanoa :o/
Itse varmaan pissin päätöksestäni huolimatta monta turhaa tikkua :o(
).( kierto päiviä jo 26/22-39-> ja ihan oireeton olen. Taisi nuo kaikki kummitusoireet johtua oviksesta ja nyt ei mitään tietoa missä kroppa menee :o) menee missä menee kyllä se joskus selviää plussa tai ei...
Helppo nyt sanoa kun piina alkaa vasta viikon päästä. Tätiä voisi enteillä mun järjetön siivoaminen tänään. Tuli siivottua kaapit ja heitettyä kaikki turhat,rikkinäiset vaatteet/tavarat roskiin ...
niiloakseli tätiä odotellessa :o/ hitaasti aika mataa...
ei vielakaan muutosta omaan napaan.kp 26/26-32; ens keskiviikkoon asti olis toivoa, mutta kylla kai nuo tatoset tulee, kun ei oireen oiretta ole?!
Kotosalla kakkonen on korkeessa kuumeessa; taalla kiertaa selvasti joku isompi virus kun monet serkuistakin on sairaana+vanhemmat!
Mieskin on ollu jo monta paivaa, mutta nyt siis jo parempana.
Ystavan hautajaiset olisivat tanaan paivalla: kova pala menna sinnekin, mutta kylla se tasta. 36- vuotiaana kuoli syopaan, ja hanelta jai miehen lisaks kaksi lasta, 4- ja 11- vuotiaat! Elama on joskus kovaa!
Eipa tannepain kummempia; viettakaa mukava paiva!
- levinia kp 26 -
Viimeyö meni hieman paremmin, kuopus ja kolmonen nukahtivat aamutuimaan vielä viereeni kun mies lähti töihin. Kuopus kylläkin kakat housussa, joten tuoksut eivät olleet parhaasta päästä (0= .
Tänään pitäisi yrittää lähteä esikolle (ellei sitten muillekin) kenkiä ostamaan. Näinköhän sieltä vielä kivoja kenkiä löytyy ?Muutoin ei tällekään lomapäivälle kummempia suunnitelmia, taivas näyttää harmaalta, mutta vielä ei onneksi sada. Kyllä se kunnon talvi pienellä pakkasella ja lumella olisi kuitenkin mukavampaa.
Neppis, on tuo jännä tilanne, ehkäpä nyt parin päivän sisään , jos ei tätiä kuulu voisit testailla. Johan siitä edellisestäkin sitten alkaa olla aikaa.
Leviniallakin jännittävä tilanne (0=, peukutuksia sinnekin!
Mami
Pikaisesti nyt tässä hetken..
Palelu jatkuu iltaisin mutta huomasin, etä isäntä oli käynyt pannuhuoneessa räpläämässä ja oli kämppä normaalia viileämpi.. Että se siitä oireesta ;)
Tänään ei olekaan yhtään raskautunut olo. Tilasin eilen pari testiä, mahdollisesti huomenissa ovat täällä. Pissaan sit lauantaiaamuna.
Mun toiminta suunnitelma oli tulla raskaaksi helmikuuhun mennessä mut kun töihin pitäis ilmoittaa jo tässä kuussa koska tulen. Uusiksi meni suunnitelmat. No tän testin tulos on melkoisen selvä ja alan pohtia uusia kuvioita..
Neppis the pessimisti kp 48/28-hamaan tulevaisuuteen
Neppiksellä onkin jännät paikat...hitsi kun jännittää sun puolestasi. Meillä ois aikomus saada plussa-uutisia viimeistään kesään mennessä...toivotaan ettei mee pidemmälle. Mikä kuukausi teiän lapset on syntyneet...meillä kaikki kolme ovat loppuvuoden lapsia. 1 ja 2 syntyneet joulukuussa ja 3 marraskuussa.
Mitään ihmeempiä ei kuulu tänne...alkaa olla tämä loma pian ohi ja vihdoinkin arki alkaa. Muksuilla alkaa olla ihan selvästi jo tekemisen puute.
Ihan mielelläni meen minäkin taas töihin kun ei sitä vauvelin alkua meille vielä suotu...yritän keskittyä nyt vaan kaikkeen muuhun ja laittaa vauva-ajatukset oottamaan sitä H-hetkeä jolloin on lupa alkaa hehkuttaa...
Mitenkäs mä lasken nyt kiertoani sen km jälkeen...joku kirjotteli, että km vuotopäivästä alkaen!!!!! Niin kai sitten.
Hyvät loppuviikot!
Risella kp 19/29
Levinialle myös + säteitä ja pahoittelut ystävän menetyksestä!
Meidän lapset syntyneet marraskuussa,helmikuussa,2x lokakuussa ja elokuussa.Nyt sitten maaliskuussa.
L+5+rv 29kai?
Neppikselle ++++
Levinialle suuri halaus täältäkin.
Tänne kuuluu ihan hyvää. Vatsa on valtavan kokoinen. Äitipolilla kävin aamulla ja kaikki oli kunnossa. Painoarviot 500g ja 535g. Omat istukat on kummallakin ja vauvojen tarjonnasta riippuu synnytystapa. Tällä hetkellä A-vauva jalkatarjonnassa ja B-vauva raivotarjonnassa.
Ruokaa täytyis lähteä laittamaan, kohta tulee ulkoa nälkäistä porukkaa.
Yritän palailla jossain välissä.
Pipsa +5 ja kaksoset rv22+6
onnea LASTWISH,pääsette yrittämään,hienoa! bd bd
NEPPIS ei ihme että toivo elää,ja syystäkin,
kun ei tätiä näy,ei kuulu..sehän kuulostaa hyvältä!
myöhäisiä plussia on meidänkin ipanat.. :)
minä varmaankin sinuna odottelisin sunnuntaihin ja sitten testailisin.
onpa jännää!
monet entiset kuumeilijat ovatkin jo onnellisesti raskautuneet,voi kun hienoa!onnea kaikille tasapuolisesti!
tänne ei ihmeitä,pääsin tänään kampaajalle rentoutumaan,oli kyllä mukavaa!
meitin kolmonen lähti naapuriin yökylään kaverilleen,ja me muut täällä ootellaan idolsia.pojat on ihan innoissaan kun alkaa uudestaan.
eipä kummempia,palailen taas! :)
-nasuli ja katras
kyllä elämä voi tosiaan olla julmaa..
-nasuli taas
Aah. täällä lämmittelen ihanissa plussatuulissa, joita sieltä päin puhaltelee.. niin ihanaa mutta mutta
Ääh tätä piinailua, koko ajan on epämukava tunne. Iltaisin käy mielessä, että nyt se täti, tänä yönä, kömpii mun ja miehen väliin. On se tehnyt sen ennekin. Ei ole röyhkeydellä rajaa.
Melkein haluttaa kulkea pampersit pöksyissä ihan kaiken varalta, niistä vaan tulee niin hikinen olo.. yök..
Vatsaa juilii, välillä alaselkää ja reisiä pakottaa tuttuun tyyliin.
Miten Levinian vointi?
Entäs Niiloakseli?
Kiva kuulla Pipsan kuulumisia myös.
Missä Medison?
Meidän mukulat ovat syntyneet helmi-,huhti-,elo- ja joulukuussa. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat saaneet alkunsa kevään ja kesän aurinkoisina aamuina ;) Niinkuin olen ennenkin valitellut; ei osaa meidän simpat pimeässä suunnistaa..
Nyt tuo juniori hermostuu..taas on mentävä. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille.
Haluan liittyä joukkoonne, koska vauvakuume on kamala eikä väisty millään ja mieskin vielä haluaa yhden (ainakin) vauvan :)
Mulla ei kyllä ole kuukautiset alkanu vielä edellisen synnytyksen jälkeen (06/06) mutta eiköhän ne pian ala niin sitten pääsee jännäämään oikein kunnolla..
Meillä lapset vm. 93, 95, 02, 04 ja 06. Ite oon 32v ja mies 36 ja asustellaan Vantaalla.
Ihanaa kun tässä pinossa on muitakin kuumeilijoita näin paljon.
Jännään että koska menkat alkaa, kun koskaan ennen eivät ole synnytyksen jälkeen olleet näin kauan pois, mutta toisaalta, enpäs ole ennen näin paljon imettänykään kun ei ole maitoa riittänyt.
Harvemmin sitä oikein odottamalla odottaa kuukautisten alkamista :)
Hyvää viikonlopun alkua kaikille!
Mun viestit eivat kyl kulje tana aamuna normaalisti ollenkaan, taas kirjoittelin ja tanne asti ei tullut?!
Kiitokset kaikille lohdutuksen sanoista, kivalta tuntuu kaiken tan keskella; kakkonen on viela sairaana, keuhkoputkentulehdus ja angiina ja siis laakekuurilla.
Uudelle tervetuloa!
ja omaan napaan; tein liuskatestin aamusta ja kylla se nega odotetusti siihen paiskahti! Nivusiin sattuu aina valilla oikein kunnollakin, joten alkaisivat sitten jos ovat alkaakseen... sunnuntainahan noitten vasta pitaiskin ilmestya, viimeistaan ens keskiviikkona! Joten viela odottelen..kp:t 27/ 26-32
Eipa meillapain muuta!
-levinia-
Joulu tuli ja meni.Lahjavuoret olivat isot,vaikka yritimmekin hillitä itseämme ostelun kanssa.Alennusmyynneissäkin tuli käytyä.Kävimme isojen tyttöjen kanssa ostamassa ulko- ja kouluvaatteita.
Tuntuu että tuo aika kuluu niin äärettömän nopeasti.Uuden vuoden aaton vietimme kotona.Vieraina oli lähisukulaisia.Syötiin hyvin ja ammuimme raketteja.Kuopus säikähti pamahtelua ja niin rakettien katseleminen tapahtui sisältä.
On tämä kiva paikka käydä lukemassa kanssasisarten juttuja.Täytyy myöntää ettei kovin moni tutuista ole samassa elämäntilanteessa,siis haaveilemassa suurperheestä.Siksi usein sitä on ajatustensa kanssa aika yksin.Kun tuo mieskään ei ole kypsynyt samalle kannalle,lohtua ja tukea löytyy täältä.Sitä vain olen miettinyt miksi mieheni on etsiskelemässä meille toiseksi autoksi volkkarin minibussia,kun tällä porukalla mahdumme tavalliseen autoonkin vielä.Olisiko pieni toivon kipinä vielä olemassa??!!
Oletteko tehneet uudenvuodenlupauksia?Minulla ei ole tapana sellaisia tehdä,mutta tänä vuonna tein poikkeuksen.Raskauksien myötä tuo paino on vähän päässyt nousemaan ja tarkoituksena olisi päästä normaaliin BMI-mittoihin.Eli se tietää 13kg:n painon pudotusta.IIIIK!!Kaikki makea maistuu niin hyvälle.Ja valitettavasti omat harrastukset ovat ainakin väliaikaisesti jääneet lasten harrastusten myötä.Liikkumista pitäisi lisätä.Aivan terveydellisistä syistä ajattelin yrittää laihtua.Olen sairaanhoitaja ammatiltani ja olen jalkojen päällä lähes koko ajan työssäni.Siksi ylimääräiset kilot rasittavat niveliä kovasti.
Siis hyvää uutta vuotta kaikille!!!Plussatuulia vauvaa yrittäville!