** SUURPERHEKUUMEILIJAT ** Viikko 1 vuonna 2007!!!
Ihanaa tätä vuotta olkoon se kaikille kuumeisille suurperheellisille hedelmällinen :)
Olkoon parisuhteenne onnellinen ja antakoon tämävuosi kaikille tarvisemansa :)
Kommentit (60)
Teinpä sit testin, joka siis oli täydellinen nega. Nyt voi täti huoletta tulla. Ei ole pienenpientäkään haamua masussa.
Olen siivonnut koko aamupäivän niin ahkerasti että nyt päätin palkita itseäni nettituokiolla:)
Ensin Neppikselle pahoittelut negasta. Tylsää kun se täti ei sitten tiedä koska pysyä poissa ja koska pitää saapua. Toisaalta voihan sieltä vielä plussa pamahtaa kun ei kerta tätiä näy niin aina on toivoa...
Täti saapui tänään odotetusti paikalle ja niinpä minä sitten popsaisen ensimmäisen simppojen surmatabun. Elokuulle asti aion noita pillereitä popsia ja sitten alkuvuodesta aletaan taas ihan tositoimiin. Jospa sitä sitten jossakin vaiheessa meillekin se pikkuinen saataisiin. Meidän lapset ovat syntyneet heinäkuussa, elokuussa, joulukuussa ja 2xhelmikuussa. Helmikuiset kaikenlisäksi samana päivänä yhdeksän vuoden ikäerolle eli 25.2.96 ja 25.2.05
Tervetuloa Minni mukaan joukkoon! Täällä on tosi kiva porukka kasassa ja on mukavaa kun saadaan uusia mukaan.
Ihana oli kuulla myöskin Pipsan kuulumisia. Käyhän useamminkin kertoilemassa kuulumisia jos vain kerkiät jossain välissä.
Nyt tarttis varmaankin mennä jatkamaan siivousta, mutta kun iski laiskuus. En ole muuten varmaan muistanut kertoakaan teille että meille syntyi kaksi päivää ennen joulua karitsa! Aivan ihana pikimusta pikkuinen jolla on valkoiset sukat, valkoinen hännäntöpö ja valkoinen pläntti keskellä päätä. Lapsetkin ovat aivan innoissaan ja käyvät joka päivä hoitamassa ja katsomassa lampaita. (meillä on siis emä ja pässi ja nyt sitten tämä karitsa).
Ja ei kun jatkamaan..
Medison
Aloitin hurjan wc:n siivouksen, kaappien järjestelyn ja petivaatteiden vaihdon: Sieltähän se täti tulla tupsahti paikalle, ihan muina miehinä tai naisina. En meinannut uskoa silmiäni.
Ihan totta, on siis naisen mieli ja keho ihan uskomaton pakkaus. Siis kp50 muuttui ykköseksi. Ja taas aletaan alusta.. huhuh..
Olenkin tässä surkeudessani unohtanut toivottaa Minnin tervetulleeksi. Ja onnea Medisonille pikkuisesta " vauvasta" :)
T. Neppis ja täti
Ja neppis...pahoitteluni. Lähetä se täti sit tännepäin kun suostuu lähtemään. Ei ihmeempiä kuulumisia.
Risella kp 21/29
meistä. Viivästyy vaikka kuinka ja tulee välillä etuajassa yms.
Pahoittelut negoista kaikille :o(
).( itsellä ei mitään tuntemuksia suuntaan taikka toiseen. Tissit turvoksissa (ei kipeät) maha julmetun turvoksissa sekä ainoa oire jonka voisi raskaus oireeksi lukea on se kun päivällä kävin vessassa niin pissa haisi todella voimakkaalle hormoonilitkulle... Puntarin mukaan turvotusta nyt n.1.5kg. Nyt menossa kp 29 ja vielä olis 10 pv siihen viimeiseen eräpäivään jolloin tädin pitäisi tulla. Tuossa laskin että jos ovis oli silloin kp21 niin kuin tikuilla olin bongaavinani niin dpo 10 olisi maanantai ja ehkä silloin voisi jotain näkyä mutta en aio käyttää yhtään raskaustestiä ennen kp 40. Etten pety turhaan nyt kyllä kun tuo päivä lähenee niin alkaa testauskin pyöriä enemmän mielessä niin voi olla tiukkaa odottaa tuonne kp40 asti
Väsyttääkin ihan kamalasti.Nukun aamuisin tuonne 10.30 asti ihan hyvin ja vieläkin voisin nukkua ja päivällä nukuttaa kamalasti mutta se taitaa olla ihan normaalia väsymystä suurperheen äideille.
Eikö se voi näkyä ovistesteissäkin raskaus? niitä kun olisi kaappi pullollaan ;o) mutta voiko olla näkymättä jos on raskaana??
Nyt iltapuuhiin jannujen kanssa.
Plussatuulia nyt kaikille :oD++++++++++++++++++++++
Niiloakseli kp 29/22-39->
Olen 36 vuotias kuuden lapsen mamma ja seitsemättä haaveilen....Isäntä on 38...
3 poikaa joista yksi enkeli ja 3 tyttöä. Ikähaitari lapsilla on suuri, ensimmäinen lentää kohta pesästä ja nuorin on yksi vuotias...
Tässä nyt ollaan ja ihmetellään josko tällä kierrolla tärppäisi. Terolut kuurin sain juuri kun sairastan toista sairautta (ei mitään vakavaa) ja yritetään jos tämä ja verenhyytymislääke auttaisivat ja olisin taas ns elävienkirjoilla...Toivottavasti tuo keltarauhashormoni auttaisi myös tässä raskautumisessa....
mammamiau + katras
Komea katras on sinullakin.
Niiloakselilla kyllä vaikuttaa myös lupaavalta. ++++++++++
).( NYt mun uuden vuoden lupaus: Päätin, etten enää seuraile oireita. Toivon,että kierto palautuisi normaaliksi.
Täti toi sit pari kaveriaankin mukaan kun tuntuu, ettei varavuoteetkaan riitä. On se laittanu mut pesemään vessan lisäksi myös uunin ja uunin taustan ;) Ei mitään normaaleja tätioireita: ei vatsakipuja, ei vihlontaa, ei selän jomotusta. Pieni päänsärky perjantai-iltana ja nyt vuotaa kuin teurastamolla. Ihan kahden kuukauden kertymät.. huoh..
Etukäteen ei mitään raivoamista eikä siivoamista. Aivan omituista!
Pakko jatkaa..
Neppikselle pahoittelut tädistä =0/ . Noin pitkä kerto pitäisi laissa kieltää !!
Niiloakselin oireet kuulostavat kyllä lupaavilta ja säteitä sinne ++++ !
Täällä ei ihmeempiä. Outoa on vain nykysellään se, että oviksen aikoihin olen niin kipeä ja tuntemukset kestää useamman päivän ?! Normaalia vai ei ?
Lasten loma lähenee loppua elikkäs huomenna alkaa normaali arjenpyöritys, mikä kait jo ihan hyväkin (0= ! Harmillista on vain se, että nyt on jäänyt tietysti näiden säiden takia kaikki ihanat talvijutut kuten luistelu ja pulkkamäessä kirmailu väliin, eihän se loma ja talvi lapsista miltään tunnu kun ei lunta ole!
Eipä tänne sitten kummempia.
Mami ja tytöt
Neppis: onkohan sama täti tulossa meillekkin kun olen siivonnut koko asunnon kaapit ja sisustanut puolet uudestaan eikä mitään normi oireita ole.Eilen heitin jo kirveen kaivoon kun vessassa käydessä pyyhkiessä tuli limaa jossa verisiä viiruja :o( ja sitten libresset housuissa nukkumaan ja ihmettelin kun ei mitään oireita ole mahakipua yms. mutta eipä ole vuotoakaan... ihan haalean rusehtavaa vuotoa kun oikein paperia tarkastelee (anteeksi jos yököttää) ja hirmuinen valkovuoto!
Kuitenki vaikuttaa tuon siivoamis vimman puolesta tädin tulolta. Tisseissä kumma puristava tunne ja aamulla yökkäsin kun pesin hampaita mitään muuta raskauteen viittaavaa ei ole.
Haluttaisi jo toisaalta testata huomenna (dpo10) mutta kun plussa kauhistuttaa ja negatiivinen saa mielen matalaksi joten katellaan ja odotellaan.
Niiloakseli kp 30/22-39
P.S pysyisköhän täti pois jos laittaisi valkosipulia ulko-ovenpieleen?? ;oD
eli ei tanaan tateja ja kp:t 29/ 26-32! ootellaan siis edelleen.
- levinia edelleen viluisena -
On tämä nyt jännää tämä tammikuun eka viikko meillä kun eka ooteltiin neppiksen plussa uutisia ja nyt niiloakselin.
kun nyt tulis niitä plussia.
Se oiskin ihanaa kun saatais kaikki samaan aikaan plussat...siis ne jotka niitä haluaa niin sais koko poppoo siirtyä yhessä tuonne odottajiin. ( haaveita vain nuo plussat). Täällä kyllä on ihan normaalit täti oireet. Mahaa turvottaa ja vatsaa vääntää...joten plussasta on turha edes haaveilla ennen kun täti on käynyt.
Risella kp 22/29
Kylläpä on muutamilla jännää kun testaus on ihan ajankohtainen juttu :)
Kunpa itsekin olisi jo tuossa jamassa..
Meillä alkaa nyt nuhat väistymään pikkuhiljaa ja vauvallakin nenä jo suht koht selvänä. Kauhulla oon " odotellu" sitä vatsatautia, mutta toivottavasti ei meille tulekaan.
Huomenna alkaa sit vanhimmilla lapsilla koulu ja vanhimmalla ihan uudessa koulussakin.
Mulla on ollu jo vähän semmosia fiiliksiä et menkat vois alkaa hetkenä minä hyvänsä tai sit vaan kuvittelen kaikenlaisia oireita kun niitä odottaa niin kovasti. No mutta, hyvää illan jatkoa kaikille!
Minni
Että ovistesti voi näyttää raskauden.. mutta testiviivan pitää siis olla vähintään yhtä vahva, mielellään vahvempi kuin kontrolliviiva. Siitä vaan rohkeasti testaamaan.
Ja yhdessä raskaustestissä, ohjeessa siis,sanottiin, että kannattaa testata aikaisintaan 19 vrk:n kuluttua suojaamattomasta yhdynnästä. Eli laskeskelet mikä pupuilu olis sattunu oviksen aikaan ja siitä sit 19 päivää..
Jotenkin mulla on kuitenkin nyt hyvä ja virkeä olo. Olen saanut kaikenlaista tehtyä eikä mielessä koko aikaa kummittele raskauden mahdollisuus/mahdottomuus.
Ei muuta kuin kohti uusia kaappeja..
t. Neppis the siivoushullu
Hei vaan Minni, oltiin yhtä aikaa :)
Ekaksi tervetuloa kaikille uusille palstailijoille! Kiva kun joukkomme kasvaa!
Ja seuraavaksi paljon plussatuulia piinailijoille, joita näyttää olevan monta tällä hetkellä! Itsekin olen toiveikas tämän kierron suhteen; kerrankin on ajoitukset kohdallaan (luulisin!?) ja tilaisuus ainakin yritetty käyttää hyväksi. Tuloksen tiedämme sitten kuun loppupuolella...
Arki alkaa sitten kunnolla huomenna tosiaan, eskarilainen näyttää nyrpeää naamaa (siis todellakin eskarilainen, eikä koululainen!). Mitähän sitten kun on koululainen ja pitäisi lähteä loman jälkeen kouluun?
Pitäisi varmaan lähteä viemään suihkuun noita armaita natiaisia, jotta ehtisi töllön ääreen katsomaan Idolsia...
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,
Suviruusu
Tämä äitee kävi eilen " lomilla" kotirumbasta.Kuopuksen syntymän jälkeen (1v7kk) enpä ole tainnut kokonaista päivää käydä missään ilman lapsia tai koko perhettä.Isäntä hoiti kotia ja lapsia.Ja hyvin oli kaikki sujunut.
Uusia kuumeilijoita oli taas tullut.Tervetuloa kaikille heille.
Joku kyseli lasten syntymäkuukausia.Meillä ovat syntyneet tammikuussa,huhtikuussa ja toukokuussa.On ollut oikein kiva kun keskimmäinen ja kuopus syntyivät huhti- ja toukokuussa.Oli kesä ja valoisa aika edessä.Ja lasten kanssa saattoi mennä melkein heti ulos.Esikoinen syntyi tammikuussa.Oli pimeää ja pakkasta kovasti.
Joku mietiskeli kuka on ensimmäinen " raskautuva" tälle vuodelle suurperhekuumeilijoissa.Mukava jäädä odottelemaan ja kuulostelemaan.On hauskaa jännittää toisten puolesta kun oma " yritys" ei ole vielä edes alkanut.Ihmettelen minäkin kuitenkin tädin omituista käytöstä kun ei ole ilmoittautunut,vaikka olisi pitänyt jo pari päivää sitten.Mulla on älyttömän säännöllinen kierto.Se on tarkasti 28pv.Ja melkein tunnilleen tietää milloin pitäisi tädin vierailun alkaa.Vaikka mulle laitettiin kuparikierukka kesällä kierto on säilynyt.Jos ei tätiä kuulu,täytyy varmaan minunkin testailla parin päivän päästä.Muistaako kukaan kuinka harvinaista on kierukkaraskaus?Olishan se ihmeellistä jos sellaista olis tapahtunu.Täti se varmaan kiusaa vaan kun ei ajallaan saavu.Ei ole kyllä yhtään raskausoireita.Mulla yleensä on alkanu pahoinvointi jo ennen kun olen testit tehny,joten ei pelkoa.
Meillä vaivaa outo virus vai mikä lienee meidän kuopusta.Täytyy huomenna mennä lääkärille.Kolme viikkoa on ollu yskää.1 1/2 viikkoa sitten oli yhden vuorokauden ajan korkea kuume ja sen jälkeen lämpöä päivittäin.Poika on virkeä mutta yskii limaista yskää öisin ja iltaisin.Käytin viime viikolla häntä lääkärillä.Mutta hän sanoi että ei ole mitään lääkittävää eikä vielä edes labroja otettu.Hänellä on ollu kaksi korvatulehdusta vastikään.Nyt ei kyllä korvia oireile.Huolestuttaa tuo sitkeä lämpö.
Taitaa olla iltapesujen aika.Täytyy lopettaa tällä kertaa...
tervetuloa uusille listalla!
).( täti tuli sitten kylään :o( eilen oli jo ekat merkit vessassa käydessä joten lasken sen kp 1:seksi eli tänään kp2
ihan hyvillä mielin kun nämä ovat ekat jotka tulee ilman llääkkeellistä apua ja nyt vaan peukut pystyssä että loppuvatkin ilman lääkkeitä.
Kierto oli kuin olikin normaali eli 29 pv eka kerta yli vuoteen!!! eli tästä on hyvä jatkaa yritystä.
Parempaa onnea muille plussaa odottaville!!
ovistikut odottaa jo tädin lähtöä :o)
Niiloakseli kp 2/29-39
Edelliset kuukautiset olivat siis 26.12 mutta olivat todella omituiset, neljä päivää omituista ruskeaa tuhrua eikä kunnon vuotoa ollenkaan. Sitä edelliset olivat 5.11.06 tänä aamuna sain haamuviivan??+?
Rinnat vuotavat kirkasta nestettä ja mua oksettaa . . . Olenko mä jumpe tullut raskaaksi ennen kun edes päätettiin alkaa yrittämään?? Vai mitä ihmettä tämä nyt on :|
Jos tästä sitten pian oksentamaan lähden kun olo on niin kamala (norovirus meillä oli jo jouluna joten sitäkään tämä ei voi olla)
Mahtavaa! Taidat sitten olla ensimmäinen meistä suurperhekuumeilijoista joka plussas :) Mulla ainakin kaikki haamut on ollu varmoja plussia ku mä aina hätiköiden testailen todella aikaisessa vaiheessa.. Onnea!
Ollaan tipahdettu niin kävin vaan nostamassa meiät alkusivulle...