20 vuoden parisuhde päättymässä..
Nainen haluaa lähteä, kun tunteet viilenneet.. Tuntuu pahalta. Mitenköhän selviää edes joulun.. pitäisi kestää kuin Mies. Saapa nähdä.
M43
Kommentit (828)
Eiku irtopalaa hakemaan. Siinä exät unohtuu
Vierailija kirjoitti:
Tätä en voi suositella. Ei ole reilua kumpaakaan osapuolta kohtaan - noin pitkästä suhteesta kestää oikeasti käsitellä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en voi suositella. Ei ole reilua kumpaakaan osapuolta kohtaan - noin pitkästä suhteesta kestää oikeasti käsitellä asia.
Tässä tapauksessa olen siitä myös 100% varma..
Tee kuten suurin osa miehistä vastaavassa tilanteessa: ota hernekeppi. Väliaikainen kumppani, jotta vältyt ajattelemasta menneitä. Kun sitten alkaa ajan myötä helpottaa, alat etsiä vakiokumppania ja heivaat herbekepin pellolle.
Varaat jouluksi puhelinnumeroita, joihin soittaa, ystävien, oman perheesi ja palvelevien puhelinten numeroita. Viimeksimainittuja useita, koska on kovasti ruuhkaa Jouluisin, että pääset läpi.
Ystävä kysyi, että "näetkö tilanteessa mitään positiivisia puolia" .. No en ainakaan vielä ole keksinyt yhtään.. AP
Tinder tulille ja sillä siisti.
Ai niin nyt kai tajuat kuinka tärkeitä ne miespuoliset kaverit ovat...
Soita niille ja liity harrastuksiin. Kyllä tästä selviää!
Vierailija kirjoitti:
Ystävä kysyi, että "näetkö tilanteessa mitään positiivisia puolia" .. No en ainakaan vielä ole keksinyt yhtään.. AP
Noh, käsi sydämellä, olitko itse tyytyväinen kaikkeen koko ajan? Tuskinpa. Nyt on ihan hyvä hetki palauttaa mieleen myös niitä hetkiä, kun itse mahdollisesti kyseenalaistit yhdessäoloasi kyseisen naisen kanssa.
Voihan se olla että sua loukkaa se ajatus että nainen ei pitänyt sua enää haluttavana, ei enää arvostanut miehenä jne jne. Miehenä tunnistan tämän. Mutta kyllä niitä kuule löytyy, jotka sinua arvostavat, vaikka tuleva exäsi ei enää sinua arvostakaan.
Mies haluaa tuntea olevansa arvostettu, se on totta.
Onhan noita toisella kierroksella olevia uusia naisia. Tiedä vaikka löytäisit entistä paremman. Märehdi joulu ja sitten kevättä kohti. Osta vaikka vene.
Onko teillä lapsia? Kumpi muuttaa nykyisestä asunnosta pois? Kerronpa jutun, joka saattaisi toivottavasti vähän tsempata. Aikoinaan erosin poikaystävästäni, joka otti eron todella raskaasti. 10 vuotta myöhemmin törmäsin häneen nuori tyttöystävä kainalossa. Oli löytänyt siis minua selkeästi nuoremman ja näytti onnelliselta. Olin vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan. Eli voi olla, että sinullekin löytyy joku nuori nainen ja elämä alkaa uudestaan.
Saman läpikäyneenä voin sanoa, että älä pidä mitään sisällä äläkä häpeä tilannetta. Jos sulla ystävä tai ystäviä, niin suu auki niille. Kerrot ja puhut. Se ei ole noloa ja yllätyt, kun ne ystävät kuuntelee ja antaa jeesiä jne. Näsissä tilanteissa ne oikeat ystävät nähdään. Toi tilanne on se, että nyt ei kuulu olla vahva vaan nyt pitää huutaa se sonta ulos. Se vie aikaa ja et nuku, kun asia pyörii mielessä, mutta se alkaa helpottaaa yhtäkkiä. Mieliala menee ylös ja alas ja se on normaalia. Erot on aina hanurista ja tuntuu ettei ole elämää.
Mun pari ystävää kuunteli ja toinen niistä sano näin. Muista, että sulla oli elämää ennen naista, sulla oli elämä naisen kanssa ja sulla on elämää naisen jälkeen.. Se ei tuntunut silloin miltään, mutta kun se pahin fiilis oli mennyt ohi, niin aloin ajttelemaan mitä ystävä sanoi ja minun mielestä hän sanoi todella hyvin ton asian. Koska noin se menee ja nyt sanon sinulle saman ja nyt se ei tunnu miltään, mutta jonain päivänä ymmärrät.
Sinulla oli elämää ennen naista, sulla oli elämä naisen kanssa ja sinulla in elämää naisen jälkeen. Tsemppiä ja voimia. Muista, aika auttaa. Nyt suret.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia? Kumpi muuttaa nykyisestä asunnosta pois? Kerronpa jutun, joka saattaisi toivottavasti vähän tsempata. Aikoinaan erosin poikaystävästäni, joka otti eron todella raskaasti. 10 vuotta myöhemmin törmäsin häneen nuori tyttöystävä kainalossa. Oli löytänyt siis minua selkeästi nuoremman ja näytti onnelliselta. Olin vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan. Eli voi olla, että sinullekin löytyy joku nuori nainen ja elämä alkaa uudestaan.
Suuren ikäeron suhteet harvemmin kestää, mutta kiva, että vihdoin edes hetken ilon löysi.
Ensimmäinen kommentti oli tyhjentävä. Jos on mahdollista niin puhu jollekin joka kuunteleen, näitähän on jotain matalan kynnyksen vertaistukitoimintaakin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko oikea vai vasenkätinen?
Arvatenkin mihin viittaat, niin molemmilla onnistuu ;)
Vierailija kirjoitti:
Saman läpikäyneenä voin sanoa, että älä pidä mitään sisällä äläkä häpeä tilannetta. Jos sulla ystävä tai ystäviä, niin suu auki niille. Kerrot ja puhut. Se ei ole noloa ja yllätyt, kun ne ystävät kuuntelee ja antaa jeesiä jne. Näsissä tilanteissa ne oikeat ystävät nähdään. Toi tilanne on se, että nyt ei kuulu olla vahva vaan nyt pitää huutaa se sonta ulos. Se vie aikaa ja et nuku, kun asia pyörii mielessä, mutta se alkaa helpottaaa yhtäkkiä. Mieliala menee ylös ja alas ja se on normaalia. Erot on aina hanurista ja tuntuu ettei ole elämää.
Mun pari ystävää kuunteli ja toinen niistä sano näin. Muista, että sulla oli elämää ennen naista, sulla oli elämä naisen kanssa ja sulla on elämää naisen jälkeen.. Se ei tuntunut silloin miltään, mutta kun se pahin fiilis oli mennyt ohi, niin aloin ajttelemaan mitä ystävä sanoi ja minun mielestä hän sanoi todella hyvin ton asian. Koska noin se menee ja nyt sanon sinulle saman
Voisin kuvitella, että juuri noin asia taitaa olla. Yli 20 vuoden aikana koetut asiat kattavat aika laajan skaalan asioita, niin mielikuvat puolison kanssa koetuista asioista liittyy oikeastaan kaikkeen. AP
Ei tarvitse kestää. Anna itselles lupa tuntea mitä tunnet. Itku, viha, suru, ihan kaikki - päästät ne ulos. Vaikka jossain huoneessa yksin tai keskellä metsää, mutta päästä ne ulos. Helpottaa. Käsitellä asia itsensä kanssa.
Oon mies ja sama jo takana, joskin vain kymmenen vuoden reissu - mutta tulipahan tehtyä - takanapäin. Se on tuskaa ja siinä mies revitään kappaleiksi. Mutta sitten kootaan uudelleen ja elämä jatkuu.
Naisia on maailma täynnä, hyviä ystäviä ei. Muista pitää kiinni niistä hyvistä ystävistä. Se on mun neuvo - mies miehelle.