HUS-alueen terveydenhuolto romahti! Päivystyspotilailla on jo 3 päivän jono!
Nyt ei kannata sairastua vakavasti, hoitoon ei pääse!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutisten-tiedot-ennatysmaara-pa…
Kommentit (308)
Lapissas palveluasumisen asukkaat saaneet rokotukset, onkohan muualla edes aloitettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarokotukset-alueilta-tomakka-v…
Koronavirusten määrä on kasvussa Lapissa. Lapin hyvinvointialueen infektioylilääkäri Markku Broas kertoo erityisesti Lounais-Lapin tilanteen olevan hankala.
Broas on kuitenkin tyytyväinen siitä, että palveluasumisen asukkaat on hyvin pitkälti saatu rokotettua. Muiden osalta rokotukset ovat alueella vielä kesken.
Ketju uutisesta jossa eläkeläinen on joutunut kylmään jonottamaan rokotusta.
https://nitter.cz/HeikkiRay/status/1722250617773756920#m
"Halutaanko meidät tappaa?" Esko, 86 Esko on fiksu mies. Hän on väistellyt koronaa koko pandemian ajan. Hän käyttää myös hengityssuojainta, mutta ei valitettavasti ole saanut parempaa tietoa viranomaiselta suojaimen laatuvaatimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi monissa tapauksissa avun saa yksityiseltä. Ja sairaalahoitoa vaativissa tilanteissa pääsee päivystysjonon ohi kun hakee lähetteen yksityiseltä.
Ei toimi aikuisilla. Itse sain joskus yksityiseltä yleislääkäriltä lähetteen päivystykseen erikoislääkärille, kun tämän yleislääkärin mielestä asia vaati kiireellistä erikoislääkärin hoitoa. No mitäs tapahtui päivystyksessä. Ensin menin erikoislääkärin puolelle odottelemaan ja kun olin siellä pari tuntia odotellut, niin joku hoitaja tuli sanomaan että "Me ollaankin päätetty tässä että meet tuonne yleislääkärin puolelle". Sitten jouduin siellä odottamaan puoli päivää, että pääsin yleislääkärille, joka ei tiennyt asiasta mitään, eikä päästänyt erikoislääkärille. Totesi ettei sille vaivalle voida mitään ja se paranee jos paranee ja käski kotiin ilman mitään hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi monissa tapauksissa avun saa yksityiseltä. Ja sairaalahoitoa vaativissa tilanteissa pääsee päivystysjonon ohi kun hakee lähetteen yksityiseltä.
Ei toimi aikuisilla. Itse sain joskus yksityiseltä yleislääkäriltä lähetteen päivystykseen erikoislääkärille, kun tämän yleislääkärin mielestä asia vaati kiireellistä erikoislääkärin hoitoa. No mitäs tapahtui päivystyksessä. Ensin menin erikoislääkärin puolelle odottelemaan ja kun olin siellä pari tuntia odotellut, niin joku hoitaja tuli sanomaan että "Me ollaankin päätetty tässä että meet tuonne yleislääkärin puolelle". Sitten jouduin siellä odottamaan puoli päivää, että pääsin yleislääkärille, joka ei tiennyt asiasta mitään, eikä päästänyt erikoislääkärille. Totesi ettei sille vaivalle voida mitään ja se paranee jos paranee ja käski kotiin ilman mitään hoitoa.
Niin ja lisäyksenä vielä että siis "tutkimuksina" oli ainoastaan yksi verikoe, vaikka ois tämän yksityisen yleislääkärin mukaan pitänyt tehdä magneettikuvaus asap.
Mun serkku otti peräjälkeen influenssa- sekä koronarokotuksen. Lopputulos: anafylaktinen shokki ja sydämen pysähdys. Selvisi kuitenkin vaikka lähellä oli kuolema
Nuo rokotteet ei ole ratkaisu virustauteihin vaan oman immuniteetin vahvistaminen.
Virukset muuntuu nopeammin mitä rokotekehitys pysyy mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nyt tarjota maassa laittomasti oleskeville ilmainen ja kattava terveydenhoito jonon ohi
Voi itku tätä disinformaation määrää. Etkö ole lukenut juttuja mm. ukrainalaisista jotka ei saaneet lapselleen hoitoa Suomesta vaan palasivat sotaa käyvään maahan jossa poika leikattiin? Tai että vastaanottokeskuksista ei pääse lääkäriin, koska hoitaja estää?
Lisäksi saavat niin minimin kuin mahdollista. esimerkiksi silmälaseja, kuulolaitteita yms. ei saa.
Sama homma kuin aiemmin eli päivystys vetää kyllä, mutta osastot on täynnä koronapotilaita sun muita ja jengi joutuu makaamaan päivystyksessä.
Jos saat vaikka sydärin, se kyllä hoidetaan, mutta jatkohoito ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa vahvasti etätyösuositukselta. Tuleekohan lockdowneja enää? Jos terveydenhuolto ei enää toimi, niin jotainhan on nyt tehtävä.
Missä niitä "lockdowneja" oli? Lahessa ei ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku otti peräjälkeen influenssa- sekä koronarokotuksen. Lopputulos: anafylaktinen shokki ja sydämen pysähdys. Selvisi kuitenkin vaikka lähellä oli kuolema
Nuo rokotteet ei ole ratkaisu virustauteihin vaan oman immuniteetin vahvistaminen.
Anafylaktinen sokki on allergiareaktio. Eli serkkusi sai allegisen reaktion jostain rokotteen osasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on (toki aliresurssoinin lisäksi) siinä, että tunaroitiin iäkkäiden koronarokotusten ajoitus (taas). Tietenkin he sairastuvat sankoin joukoin vakavastikin kun tautia on paljon liikkeellä ja tukkivat terveydenhuollon siltä osin. En tiedä kenen idea oli säästää ja yhdistää nämä koronarokotteet influessakorotteen kanssa annettaviksi kun tautiaallot alkavat niin eri aikaan. Joka tapauksessa idea oli huono enkä ymmärrä mitä oikein kuviteltiin. Nämä seurauksethan eivät ole yllättäviä lainkaan. Enkä oikein usko, että säästöä tuli, ei rahassa eikä myöskään henkilökunnan tarpeen osalta.
Tyhmät pomot ideoimassa taas kerran. Suomessa julkishallinnon HR-puoli tekee epäonnistuneita rekrytointiratkaisuja, ja hallinnon sisällä ylennetään ihan vääriä tyyppejä johtotehtäviin.
Mika Salminen valittiin THL:n pääjohtajaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nyt tarjota maassa laittomasti oleskeville ilmainen ja kattava terveydenhoito jonon ohi
Voi itku tätä disinformaation määrää. Etkö ole lukenut juttuja mm. ukrainalaisista jotka ei saaneet lapselleen hoitoa Suomesta vaan palasivat sotaa käyvään maahan jossa poika leikattiin? Tai että vastaanottokeskuksista ei pääse lääkäriin, koska hoitaja estää?
Lisäksi saavat niin minimin kuin mahdollista. esimerkiksi silmälaseja, kuulolaitteita yms. ei saa.
Mutta tänne juurtunut monikulttuurinen väki taatusti saa.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteethan juuri vahvistavat immuunijärjestelmää. Elimistö tunnistaa taudinaiheuttajan nopeammin, kun se on saanut kokemusta sen heikennetystä muodosta rokotteen kautta. Eli puolustus toimii tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Lapissas palveluasumisen asukkaat saaneet rokotukset, onkohan muualla edes aloitettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarokotukset-alueilta-tomakka-v…
Koronavirusten määrä on kasvussa Lapissa. Lapin hyvinvointialueen infektioylilääkäri Markku Broas kertoo erityisesti Lounais-Lapin tilanteen olevan hankala.Broas on kuitenkin tyytyväinen siitä, että palveluasumisen asukkaat on hyvin pitkälti saatu rokotettua. Muiden osalta rokotukset ovat alueella vielä kesken.
Ketju uutisesta jossa eläkeläinen on joutunut kylmään jonottamaan rokotusta.
https://nitter.cz/HeikkiRay/status/1722250617773756920#m
"Halutaanko meidät tappaa?" Esko, 86 Esko on fiksu mies. Hän on väistellyt koronaa koko pandemian ajan. Hän käyttää myös hengityssuojainta, mutta ei valitettavasti ole saanut parempaa tietoa viranomaiselta suojaimen laatuvaatimuksista.
Jollei koronaa ole vielä sairaalaan mennessä, asia korjataan. Melkein viidesosalla husin potilaista korona. Hengityssuojaimet eivät edelleenkään ole käytössä sairaaloissa.
https://nitter.cz/zin_zah/status/1723456365916496383#m
Nearly a fifth of patients at Helsinki and Uusimaa hospital district HUS are receiving treatment for Covid infection.
Hallitus leikkaukset romahduttavat työikäisten terveyden. Itse en enää voi tehdä välillä sijaisuuksia enkä olla sitten välillä työtön. Saan nukuttua vain 4 h yössä, koska raha-asiat stressaa, olen siis tällä hetkellä sijaisena.
Unilääkkeet on jo aikanaan kokeiltu, niillä täytyy nukkua vähintään klo 20.00 - 10. 00 asti aamulla ja järkyttävä väsymys.
Varautukaa, että kohta ei saa mihinkään työpaikkaan sijaisia ja työkyvyttömyyseläkkeisiin tulee jättikasvu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanottava yksikkö arvioi kiirellisyyden, se ei ole mikään automaatio.
Nooh, ainakin lapsipotilaan kanssa se on ollut näin joka kerta eli noin 10.
No sitten varmaan on oikeasti ollut kiireellistä sairaalahoitoa vaativa tilanne. Ei sillä ole merkitystä onko lapsi kyseessä. Jos ei tarvitse sairaalahoitoa niin sitten ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaukset romahduttavat työikäisten terveyden. Itse en enää voi tehdä välillä sijaisuuksia enkä olla sitten välillä työtön. Saan nukuttua vain 4 h yössä, koska raha-asiat stressaa, olen siis tällä hetkellä sijaisena.
Unilääkkeet on jo aikanaan kokeiltu, niillä täytyy nukkua vähintään klo 20.00 - 10. 00 asti aamulla ja järkyttävä väsymys.
Varautukaa, että kohta ei saa mihinkään työpaikkaan sijaisia ja työkyvyttömyyseläkkeisiin tulee jättikasvu.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista 181000 työkyvyttömyyseläkkeellä eli eläkkeelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät taisi unohtaa, että työttömät ei olekaan robotteja. Unettomuudesta pääsee eläkkeelle. Unilääkkeet kun ei sovi, sitten pitää ainakin olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät taisi unohtaa, että työttömät ei olekaan robotteja. Unettomuudesta pääsee eläkkeelle. Unilääkkeet kun ei sovi, sitten pitää ainakin olla kotona.
Onhan se nyt parempi, että 40-vuotiaat ovat eläkkeellä saatikka 6 kuukautta sijaisena vuodessa ja 6 kuukautta ansiosidonnaisella joka on 800 eli 122 euroa pienempi kuin kansaneläke + takuueläke, jonka he saavat kun jäävät eläkkeelle.
En tiedä päättäjien matikan numeroita.
2-4 h yöunilla voi tulla aika paljon virheitä töissä.
On toi rahastressi paha, kun hallitus leikkaa ansiosidonnaiset.
Työkyvyttömyyseläke kutsuu.
Sote-alan pakkorokotukset kantavat hedelmää.
Lisäksi mitä enemmän piikkejä, sitä enemmän sairaita.