Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutis on parempi koska sieltä näkee onko myyjä luotettava.
Torissakin on nykyään mahdollisuus tunnistautumiseen. Pitää katsoa, että myyjällä on sellainen kilpisymboli nimimerkin perässä.
Olen eri. Tunnistautuminen voi suojata petkuttajilta. Mutta huutonetissä on lisäksi aikaisempien ostajien
arvio myyjästä. Tyyliin on oltu tyytyväisiä / ei ole oltu tyytyväisiä. Se kertoo kyllä paljon.
Myyjät eivät suostu myymään. Olisin ostanut yhden jutun, mutta myyjä vetkutteli kiireisiin vedoten. Pari kertaa ehkä kuukauden välein totesin tuotteen ilmeisesti menneen muualle. Myyjä vastasi sen olevan myynnissä ja lupasi lähettää, mutta sitten ei enää kuulunut mitään, joten annoin asian olla. Raha ei vaihtanut missään välissä omistajaa, myyjä ei edes ehdottanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat selkeästi esiin, niin kauppa käy paremmin. Skippaan yli ilmoitukset, joissa on kaunis, ihana vanhanajan esine etsimässä uutta kotia. Sen sijaan 16 cm korkea ja 5 cm halkaisijaltaan oleva punainen lasimaljakko samasta tuuotteesta kiinnostaa, jos on punaista lasimaljakkoa etsimässä. Noin esimerkkinä.
Olen usein pohtinut että auttaako tuo ihana- ja suloinen-sanan viljely ilmoituksessa tosiaan myymään tuotteen paremmin? Kun kyllähän ostaja näkee omilla silmillään tavaran ja tietää heti onko se hänen omasta mielestään ihana, niin mitä lisäarvoa myyjän hehkutus tuo ostotilanteeseen? Minua ainakin vain ärsyttää lässyttävät myynti-ilmoitukset.
"Ihana" on jo riittävän typerä sana, mutta "suloinen" saisi itseni jo ostajana karkotettua muualle. 😁 Ei kiitos.
Mulla on vaatteita myynnissä pienillä muutaman euron kirppishinnoilla. Kaikki siistejä ja todella hyväkuntoisia, silitettyjä, merkit peruskamaa tyyliin Esprit, Only yms. Kaiken huippu oli ostaja, joka olisi halunnut ostaa postituksella neljä vaatetta ja mulle olisi myyjänä jäänyt postikulujen jälkeen käteen 10 senttiä. Siis tällä 10 sentillä olisin myynyt nuo vaatteet ja paketoinut ja postittanut. 🙄 Kaikkea ne yrittääkin.
Ei osata kirjoittaa ilmoituksia tyyliin: jääkiekkoluistimet, koko EU 39, lestit leveys EE (tieto löytyy luistimen kielestä), terät terottamattomat, kunto tyydyttävä, hinta 10€. Merkki XYZ.
P.S. Ostaja tulee hakemaan tuotteen luotani.
Noilla tiedoilla ihminen löytää heti ilmoituksia selatessa oikean tuotteen. Moni unohtaa kirjoittaa ilmoitukseen tuotteen kokonumeron, merkin ja värin. Harva jaksaa klikkailla auki satoja ilmoituksia.
Tuossa ilmoituksen lukijan pitää älytä se, ettei ole suotavaa jopa teräaseen tapaan käytettävien luistimien kanssa kulkeminen kaupungilla keskellä ihmisjoukkoja. Siksi tuollaiset tuotteet on hyvä myydä kotoa käsin. Voihan sille ostajalle laittaa valmiiksi jakkaran ja antaa luistimen terissä olla suojat, että ihminen voi kokeilla sopiiko luistin kunnolla jalkaan. Ilman suojia tulee lattiaan jälkiä eli mielestäni ne ovat tavallaan luonnollisella tavallaan kauppaan kuuluva osa. Yleensä suojia käyttävät myös käyttävät luistimiaan tarkemmin eivätkä lähde huvikseen millekään pihajäälle sepelin sekaan kokeilemaan liukuuko luistin.
Myös ostohaluisella vaihto suklaalevyyn tai kahviin saa lähinnä verenpaineen nousemaan, koska kaikilla ei ole tietoa Suomessa myytävien tuotteiden yksityiskohdista. Eikä jokaisella ole kauppaakaan ihan vieressä ja mikään ei takaa, että siellä olisi toivottua tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmat tiedot. Otsikko oikein jne. Olen saanut myytyä kaikki tavarani nopeasti.
Tämä. Raivostuttavia ne, joissa otsikon kohdalle on kirjoitettu vain "myydään" tai "ostetaan". Sitten siellä lukee "kuvankaltainen". Siis miten näitä pystyt haulla löytämään, kun otsikkoon tai kuvauskenttään ei osata kirjoittaa mikä tuote on kyseessä.
Yleensä vielä se ilmoituksessa oleva yksi ainoa kuva on otettu pimeässä perunalla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitusten kävijämäärät jäävät tosi pieneksi nykyään, ellei ole ihan joku huipputuote tai annetaan ilmaiseksi -ilmoitus.
Annetaan-ilmoituksille tulee hetkessä aivan valtavasti katsomiskertoja oli sitten kyse mistä tahansa tavarasta. Uskon monella olevan tallennettuna hakuna ilmaistavarat ja saavat saman tien notifikaation sovelluksen kautta.
Mikään? Sitten vian täytyy olla joko tavaroidesi tai ilmoituksesi laadussa. Ostan torista jatkuvasti, mutta otan yhteyttä myyjiin vain, kun ymmärrän sekä tekstistä että kuvasta mitä olen ostamassa. Jos teksti jättää arvailuja tai kuva on hämärä ja suttuinen, en lähettele viestejä tarkistaakseni oliko myynnissä nyt sitä vai tätä vai molemmat tai koskiko hinta yhtä vai kahta ämpäriä.
Joskus käy toki niinkin, että ohitan ilmoituksen, jos myyjällä on tuotteeleen aivan epärealistisen korkea hintapyyntö. Rikkinäistä käyttötavaraa en osta enkä vastaanota edes ilmaiseksi.
Olen lakannut ostamasta Torista huijareiden vuoksi. Palasin takaisin huutikseen, vaikka siellä onkin heikommin tavaraa.
Luulen, että ihmiset ostavat vain todella tarpeeseen. Kaikilla on nurkat täynnä tavaraa.
Te akat ette vaan osaa käyttää huuto.netiä jossa ei renkaanpotkijoita ole.
Olen kuullut huijauksista. Ostan muualta.
Torissahan on otettu käyttöön vahva tunnistautuminen, joten siinä ainakin yksi asia jolla voi yrittää karsia huijareita pois.
Vierailija kirjoitti:
Te akat ette vaan osaa käyttää huuto.netiä jossa ei renkaanpotkijoita ole.
No tämä "akka" käytti Huutonettiä itsepäisesti kunnes ostajat siirtyivät kokonaan Toriin. Nyt ostajat ovat ilmeisesti siirtyneet taas jonnekin muualle, mutta ei ne ainakaan Huutonettiin ole takaisin siirtyneet.
Koittaisitte päättää!
Tunnustan, että selailen toria ihan luvattoman paljon ja tallennan kivoja tuotteita suosikit listalle, vaikken ole välttämättä aikeissa ostaa. Ilmoituksista n. 10% häviää nopeasti eli myydään 1-2 päivän sisällä eli jos jotain oikeasti haluaa, pitää olla nopea. Suurin osa ilmoituksista kuitenkin jää sinne useiksi viikoiksi ja käyn niitä välillä katsomassa ja mietin, että tarvinko oikeasti. Kai se pelkkä selailu auttaa tavarapaljouden vähentämiseen, kun voi tavallaan fiilistellä ihania löytöjä, mutta todeta että pärjää kyllä ilmankin. Ostan torista vain kun tuote on mahdollista noutaa, myyjällä ei ole satoja muita ilmoituksia, ilmoitus on selkeä, tärkeät tiedot on jo otsikossa ja kuvat ovat hyvät, hinta kohtuullinen ja suhteessa laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät on ahneita, jos huonekalun hinta on markkinoilla vaikkapa 400-500 euroa, niin 80 euron hintapyyntö on kyllä kohtuullinen.
Aitoa antiikkia myydessä tulee muistaa, että iän myötä antiikki nostaa vaan lisää arvoaan.
Sorry, mutta kaleveiden huonekalut eivät nosta arvoaan ihan automaattisesti. Suomessa saa sentään jotain vielä ja vähän naurattaa ne hintapyynnöt posliinikorosteista, esim lomonosv eläimistä. :D Englannissahan antiikkia saa paljon halvemmalla. Nuorisoa ei kiinnosta.
Kyllä se kauppa käy kun hinta on kohdallaan. Olen itse ostanut varmaan valehtelematta 100 eri ostosta torista 2 vuoden sisään, johtuen siitä, että perheeseen syntyi esikoinen ja muutimme isompaan asuntoon yksiöstä.
Tässä on myös tullut aika hintatietoiseksi käytettyjen tavaroiden arvosta.
Mitä itse olen myynyt niin käyttämätön naisen s-m kokoinen merkkivaate on 5 euron arvonen, jos ylipäätään menee kaupaksi. Niitä on varmaan muillakin pieneksi jääneenä älyttömästi myynnissä. Ehkä poikkeksiakin on merkistä riippuen.
Yllättävän hintavia puolestaan ovat juuri ne Ikean kalusteet, joita on kaikilla (tai valmistettu massoittain). Esim. olen huomannut, että lack lipasto tai kallax hylly menee heti kaupaksi puoleen hintaan siitä mitä Ikeassa myydään.
Täyspuiset vanhat hienot kalusteet yleisesti ottaen taas ovat kaupan aika halvalla ja pidempään torissa.
Ihmiset välillä pyytävät tavaroista melkein samaa hintaa, mitä kaupassa, syystä että ne ovat melkein uusia tai uusia. Mutta eivät ymmärrä sitä, että ihmiset hakevat kirpparilta oikeasti edullisia hintoja eikä mitään kaupan alennusmyynti hintoja - niitä voi hakea kaupan alennusmyynneistä.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tuli mieleen muutama asia.
Jos tietystä tavarasta on paljon tarjontaa, laske sen hintaa.
Jos tuote on rikkinäinen ja vastaavaa tavaraa on paljon tarjolla, korjaa se tai heitä pois.
Jos tavaraa on vähän tarjolla, katso tuotteen kunto. Tarvittaessa huolla sen kunto korjaamalla, pesemällä, silittämällä (riippuen tuotteesta).
Lue kommentit torista, mitä kanssasi tehneet henkilöt ovat kommentoineet. Jos mainitaan nopea tavaran toimistus ehjänä ja hyvin pakattuna, tavarasta kiinnostunut saattaa ostaa sen tuotteen juuri sinulta hieman kalliimmallakin. Turha sekoilu ostajana ja myyjänä karkottaa mahdolliset ostajat.