Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Kommentit (117)
On siellä ihme porukkaa myös ostajana. Myin vajaa pari vuotta vanhoja vähällä käytöllä olleita JBL.n bluetooth kuulokkeita 3€(ovh 39€), koska en halunnut ilmaiseksi antaa jollekin jobbarille vaikka muuten olin valmis antamaan ilmaiseksi, joten 3€ ei maksa juuri mitään, mutta jättää jobbarit pois, koska muut myivät 15-10€, niin ei voittomarginaali maksa vaivaa hakea tai maksaa posteja. Sit tulee joku sankari, joka kyselee, että tuleeko usb-johto, entä seinälaturi, kauanko keskimäärin akku kestää? Teki mieli sanoa, että hinta on kolme euroa. Luuletko saavasi uutta ja missä olet elänyt, jos ei yhtä usb-johtoa löydy taloudesta? No lopulta nuo samat kuulokkeet on jossain kaapissa nyt, kun hinta vissiin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaate ei myy, ei ainakaan kovin monella eurolla. Turha kuvitellakaan, että jotakin perushupparia, vaikka olisi pitämätön, saa myytyä Torissa kuin korkeintaan hyvän paketin osana, ja sittenkin yht. korkeintaan 10 e.
Sille käytetylle 10e hupparillekin tulee puolet lisää hintaa ainakin postituksen kanssa, se karsii valitettavan paljon ostajia.
Tämäpä tämä. Oikeastaan mitään sellaista ei kannata ostaa -ja sitä mukaa myydä- jonka saa kaupasta esim. 10 eurolla. Vaikka tavarasta pyytäisi vain 2 euroa, tulee tuotteelle postimaksuineen lähes sama hinta kuin kaupasta ostetulle. Kaiken lisäksi paketti pitää hakea pakettiautomaatista / postista, joten fyysinen vaivannäkö on sekin yhtä suuri.
Lisäksi kaupasta ostetulla, uudella tuotteella, on palautusoikeus. Tämä on merkittävä asia vaatteita ostaessa. Siksikin merkkivaatteilla on parempi menekki. Merkkihupparin voi aina myydä eteenpäin, jos se ei olekaan itselle sopiva. Halpa bulkkitavara sen sijaan kannattaa tilata esim. Zalandolta. Sen voi palauttaa ilmaiseksi, jos vaate ei sovi tai miellytä.
Torilla saa olla tarkkana, moni pyytää tuotteista lähes samaa kuin mitä uusi maksaa kaupassa.
Esimerkiksi yksi koru, pyynti 80 euroa, kaupassa 90 euroa kaiverruksen kera.
Lasten kengät uudenveroiset 55 euroa, kaupassa tarjous 67 euroa.
Koiran juoksunaru 35 euroa, kaupassa 32 euroa.
Noissa siis täysin sama tuote. Eli myyjän ei kannata hinnoitella maksamansa mukaan vaan mihin hintaan tuotetta myydään myös tarjouksissa.
Hinnat ovat nousseet inflaation myötä niin paljon, että eivät enää vastaa useinkaan myytävän tavaran laatua ja tasoa. Kukapa maksaa ryppyisistä nuhraantuneista vaatteista monta kymppiä. Sama koskee esim. lasten jalkineita, joissa on vielä edellisen kauden kurajäljet näkyvissä. Jos myyjä viitsii nähdä vaivaa ja pestä ja silittää kankaiset tuotteet sekä puhdistaa jalkineet, niin eiköhän kauppakin kävisi paremmin.
Kävin päivä pari sitten Huutiksen sivuilla ja ällistyin, miten paljon hinnat olivat nousseet. Jotkut astiat esim. maksoivat lähes saman kuin uutena liikkeessä. Minä keräilen vanhaa kotimaista puristelasia ja vielä muutama vuosi sitten esim. kermanekkoja ja sokerikkoja sai varsin edullisesti. Sama koski hyväkuntoisia tarjoiluastioita. Onneksi minulla alkaa olla vitriini niin täysi, ettei sinne mahdu juurikaan uutta tavaraa enkä suostu maksamaan maltaita esineistä, jotka eivät ole designia eivätkä muutenkaan "muodissa".
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ovat nousseet inflaation myötä niin paljon, että eivät enää vastaa useinkaan myytävän tavaran laatua ja tasoa. Kukapa maksaa ryppyisistä nuhraantuneista vaatteista monta kymppiä. Sama koskee esim. lasten jalkineita, joissa on vielä edellisen kauden kurajäljet näkyvissä. Jos myyjä viitsii nähdä vaivaa ja pestä ja silittää kankaiset tuotteet sekä puhdistaa jalkineet, niin eiköhän kauppakin kävisi paremmin.
Kävin päivä pari sitten Huutiksen sivuilla ja ällistyin, miten paljon hinnat olivat nousseet. Jotkut astiat esim. maksoivat lähes saman kuin uutena liikkeessä. Minä keräilen vanhaa kotimaista puristelasia ja vielä muutama vuosi sitten esim. kermanekkoja ja sokerikkoja sai varsin edullisesti. Sama koski hyväkuntoisia tarjoiluastioita. Onneksi minulla alkaa olla vitriini niin täysi, ettei sinne mahdu juurikaan uutta tavaraa enkä suostu maksamaan maltaita esineistä, jotka eivät ole designia eivätkä muutenkaan "muodissa".&nb
Tähän on syynä myös kännykkäsovellus Lens. Jokainen kuvailee nyt sillä kippojaan ja kun se on vähän sinne päin kuin joku Astiataivaan kallis kermakko, niin hinta sitten sen mukaan.
Monesti näkee uusia juoksukenkiä jotka ovat kalliimpia mitä nettikaupassa esim joku pyytää maratonkenkistä (nike vaporfly 3) 280€ kun top4runningista saa samanlaiset 246€, ihan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Monesti näkee uusia juoksukenkiä jotka ovat kalliimpia mitä nettikaupassa esim joku pyytää maratonkenkistä (nike vaporfly 3) 280€ kun top4runningista saa samanlaiset 246€, ihan älytöntä.
En tajua miksi näissä ketjuissa aina tartutaan yksittäisiin myyjiin joilla on älyttömät hinnat, vieläpä usein sellaisiin jotka on tiedoilla löydettävissä, joskus jopa suoraan linkitettynä. Tuntuu jotenkin oudolta naureskella yksityisille ihmisille jotka eivät tiedä että heistä puhutaan Vauvapalstalla.
Joka tapauksessa Torissa on eritasoisia Niken juoksukenkiä 5 eurosta lähtien - ei se oikein tuo mitään lisäarvoa keskusteluun päivitellä jotain yksittäistä myyjää, joka pyytää omistaan tsiljoonan.
Saanut myytyä aina lähes kaiken. Vaatteita en edes yritä myydä.
Harkitsen tarkkaan mitä ostan.
Kyllähän käytetylläkin on hintapaineita ylöspäin ja se tietysti näkyy kiertoajassa.
Vierailija kirjoitti:
Torissa on nykyään niin paljon huijareita että moni karsastaa sieltä ostamista. Ei ole esimerkiksi minkäänlaista palautejärjestää myyjistä.
Se on Torin huono puoli. Itse olen saanut sieltä kohtuullilsen hyviä tavarooita, mutta olen muutenkin ostanut
muuta kuin vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ihmiset löytää ilmaista tavaraa FB:n roskalavaryhmistä.
Postimaksut nousee kokoajan, halpaa tavaraa ei kannata postittaa kun hinta kaksin- tai kolminkertaistuu postimaksun takia.
Paljon ylihintaista tavaraa myynnissä, suttuisia kuvia ja epämääräisiä ilmoituksia, turhauttaa käydä niitä ilmoituksia läpi kun siellä on ihan roskaa myynnissä.
Epävakaa maailmantilanne voi saada ihmiset säästämään rahaa.
Siinä jotain syitä miksi kauppa ei käy.
Juuri niin. Itsellä on ollut vaikeuksia hakujen kanssa. Jos valitsen vaatteita etsiessä, että naisten vaatteita ja
jotakin tiettyä kokoa, niin hups, yhtäkkiä sivusto heittää sinne miesten vaatekappaleita tai sellaisia kokoja, joita en
voi käyttää. Eli tuo hakuehtojen ruksaaminen pitää saada sujuvammaksi. Kun muutaman kerran on valinnut
taas kerran samat kriteerit, jotta voi jatkaa etsimistä, niin lopulta ei vaan viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on antiikkinen säädettävä lasten valkoinen rautasänky pyörillä myynnissä 80 eurolla, messinki nupit päädyissä. Maksaa antiikkiliikkeessä 400-500 euroa, ostettu Hagelstamin antiikkiliikkeestä.
Antiikkipeili myynnissä 80 eurolla, ostettu Tukholman antiikkimessuilta 10 v sitten hintaan 300 euroa
Mulberryn käsilaukku aitoa nahkaa 100 eurolla, uutena maksoi jotain 600 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn käsilaukku 100 eurolla, uutena maksoi jotain 700 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn Cashmere-Angora-Merinovillainen klassikko ruutu kaulahuivi 80 euroa, uutena 300 euroa, kunto kuin uusi
Sori vann, kaikki tuotteesi ovat sellaisia jotka eivät kiinnosta ainakaan minua yhtään. Onnea vaan kaupankäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn torissa välillä asioita, joista minulla ei ole mitään kiirettä päästä eroon eikä minun tarvitse myydä niitä. Toisaalta ei tarvitse pitää itselläkään. Vaikkapa joku Arabian astiasarja, jota en koskaan ottanut käyttöön eli on priima kunto. Mutta mahtuu laatikossaan se tuonne kaappiinkin olemaan. Hinnan olen laittanut melko korkeaksi, silti tietenkin alle sen mitä mikään nettikauppa halvimmillaan myy. Välillä nämä menee kaupaksi, välillä ei, sinänsä minulle on aika sama meneekö. Mutta ihmettelen kun välillä tulee viestejä, joissa haukutaan minut koska olen laittanut ilmoituksen tuolla hinnalla. Ei siis haluta ostaa eikä tarjota vähemmän vaan halutaan vain haukkua.
Haukkuja on tullut kerran tosiaan vastaan. Tarjosin tuotetta hänen ilmoitukseensa, niin vastasi ja haukkui ihan roskaksi, vaikka ihan ilmoituksen mukainen tuote oli ja ystävällisesti tarjosin.&
Joskus menin itsekin vastaamaan jonkun Ostetaan-ilmoitukseen, mutta lakkasi aika nopeasti kiinnostamasta, kun haukkui saman tien mun kuvan tuotteesta. Olisin voinut antaa lisätietoja ja kuvata tarkemmin, jos hän olisi malttanut asiallisesti pyytää. Hän kai oli tavallaan kiinnostunut, mutta kirjoitteli niin tökeröön sävyyn, että sanoin suoraan, että annetaan vaan olla, kun käytöstavat ovat hukassa.
Ainakaan XS-kokoiset vaatteet ei mene kaupaksi. Uudenveroisia, laatumerkkiä.
Lihoin niin paljon ettei itselle mahdu. Seuraavaksi uusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn torissa välillä asioita, joista minulla ei ole mitään kiirettä päästä eroon eikä minun tarvitse myydä niitä. Toisaalta ei tarvitse pitää itselläkään. Vaikkapa joku Arabian astiasarja, jota en koskaan ottanut käyttöön eli on priima kunto. Mutta mahtuu laatikossaan se tuonne kaappiinkin olemaan. Hinnan olen laittanut melko korkeaksi, silti tietenkin alle sen mitä mikään nettikauppa halvimmillaan myy. Välillä nämä menee kaupaksi, välillä ei, sinänsä minulle on aika sama meneekö. Mutta ihmettelen kun välillä tulee viestejä, joissa haukutaan minut koska olen laittanut ilmoituksen tuolla hinnalla. Ei siis haluta ostaa eikä tarjota vähemmän vaan halutaan vain haukkua.
Haukkuja on tullut kerran tosiaan vastaan. Tarjosin tuotetta hänen ilmoitukseensa, niin vastasi ja haukkui ihan roskaksi, vaikka ihan ilmoituks
En tiedä päteekö juuri sinun tapaukseesi, mutta itse olen myyjänä huomannut että joillain ostajilla on tapana negata tuotetta ja yrittävät sillä saada myyjä laskemaan hintaa. Myyn itse usein livekirppareilla, ja jotkut tympeät ostajat tulevat pöydän eteen, tarttuvat johonkin kiinnostavaan tuotteeseen, kysyvät hintaa ja sen kuultuaan alkavat käännellä ja väännellä esinettä suutaan mutristellen huomautellen kunnosta ja vioista ikävään sävyyn. Kuuntelen sitä aina hymyillen, tuollaisille tyypeille en ainakaan laske hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin siitä mitä myyt ja milloin. Myin juuri lapselle pieneksi jääneen lumilaudan 150 e. Ihan hyvä vaihtoarvo tässä kohtaa vuotta. Ei sitä olisi vaikkapa kesällä saanut kaupaksi.
Mä myin toissa kesänä peräkonttikirppiksellä sukset ihan hyvään hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen joku kirjoitti, että oli pelkästään eilen myynyt tonnilla siellä.
Ja mä olen ostanut Torista tänä vuonna tähän mennessä melkein 4000 eurolla tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Faktat selkeästi esiin, niin kauppa käy paremmin. Skippaan yli ilmoitukset, joissa on kaunis, ihana vanhanajan esine etsimässä uutta kotia. Sen sijaan 16 cm korkea ja 5 cm halkaisijaltaan oleva punainen lasimaljakko samasta tuuotteesta kiinnostaa, jos on punaista lasimaljakkoa etsimässä. Noin esimerkkinä.
Olen usein pohtinut että auttaako tuo ihana- ja suloinen-sanan viljely ilmoituksessa tosiaan myymään tuotteen paremmin? Kun kyllähän ostaja näkee omilla silmillään tavaran ja tietää heti onko se hänen omasta mielestään ihana, niin mitä lisäarvoa myyjän hehkutus tuo ostotilanteeseen? Minua ainakin vain ärsyttää lässyttävät myynti-ilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmat tiedot. Otsikko oikein jne. Olen saanut myytyä kaikki tavarani nopeasti.
Tämä. Raivostuttavia ne, joissa otsikon kohdalle on kirjoitettu vain "myydään" tai "ostetaan". Sitten siellä lukee "kuvankaltainen". Siis miten näitä pystyt haulla löytämään, kun otsikkoon tai kuvauskenttään ei osata kirjoittaa mikä tuote on kyseessä.
Siis laittakaa ilmoitukseen mikä esine on kyseessä! Vaatteesta ilmoita onko miesten vai naisten, koko ja väri.
Silloin voi löytyä ostaja. Vaatteen merkkikin olisi hyvä tieto. Puseron leveys kainaloiden alta, farkkujen tai
hameen leveys vyötärön kohdalta. Sama lastenvaatteista, kiitos. Kokomerkinnät ovat niin epäselviä
että nykyisin ei voi luottaa niihin. Olen vaatekaupassa joutunut sovittamaan jopa kolmea eri kokoa,
kun pelkkä kokonumero ei enää tarkoita oikein mitään. Ja kaikista myytävistä tavaroista ilmoittakaa
selvästi onko sitä käytetty paljon vai vähän.
Haukkuja on tullut kerran tosiaan vastaan. Tarjosin tuotetta hänen ilmoitukseensa, niin vastasi ja haukkui ihan roskaksi, vaikka ihan ilmoituksen mukainen tuote oli ja ystävällisesti tarjosin. Olisikohan käyttäytynyt samoin kasvotusten?