Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Kommentit (117)
Juuri näin! Myyjän pitää ottaa hyvät kuvat ja lisätä mitat, materiaalitiedot, paino (mahdollisuuksien mukaan), väri ja kaikki muutkin yksityiskohdat, tietysti tuotteesta riippuen. Oikeinkirjoitus olisi aika olennaista, jos haluaa tuotteensa löytyvän haulla.
Paljon on myös lukutaidottomia myyjiä, eivät osaa vastata selkeisiin kysymyksiin. On myös myyjiä, jotka eivät vastaa ostotarjoukseen mitään!? Siis kun haluaisi ostaa tuotteen pyydetyllä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Huutis on parempi koska sieltä näkee onko myyjä luotettava.
Tykkäsin aikanaan huutiksesta, mutta hekin ryhtyivät ahneeksi ja sen jälkeen siellä on ollut erittäin huonosti ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on antiikkinen säädettävä lasten valkoinen rautasänky pyörillä myynnissä 80 eurolla, messinki nupit päädyissä. Maksaa antiikkiliikkeessä 400-500 euroa, ostettu Hagelstamin antiikkiliikkeestä.
Antiikkipeili myynnissä 80 eurolla, ostettu Tukholman antiikkimessuilta 10 v sitten hintaan 300 euroa
Mulberryn käsilaukku aitoa nahkaa 100 eurolla, uutena maksoi jotain 600 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn käsilaukku 100 eurolla, uutena maksoi jotain 700 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn Cashmere-Angora-Merinovillainen klassikko ruutu kaulahuivi 80 euroa, uutena 300 euroa, kunto kuin uusi
Sillä ei ole juuri mitään merkitystä, mitä tuote on uutena maksanut. Kävin katsomassa ilmoituksesi, ja esim. lapsen toppahaalari
Ja kun monessa tilanteessa se on se ovh, mikä oli useampi vuosi sitten. Välillä näkee ilmoituksia, missä tuotteen hinta on korkeampi kuin mitä se on nykyään kaupassa. Mutta tietysti se alkuperäinen ovh. pitää mainita.
Surkea ilmoitus (eli olennaisia tietoja puuttuu) ja/tai liian korkean hinta. Tässä yleensä syy, että skippaan koko ilmoituksen.
Faktat selkeästi esiin, niin kauppa käy paremmin. Skippaan yli ilmoitukset, joissa on kaunis, ihana vanhanajan esine etsimässä uutta kotia. Sen sijaan 16 cm korkea ja 5 cm halkaisijaltaan oleva punainen lasimaljakko samasta tuuotteesta kiinnostaa, jos on punaista lasimaljakkoa etsimässä. Noin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on antiikkinen säädettävä lasten valkoinen rautasänky pyörillä myynnissä 80 eurolla, messinki nupit päädyissä. Maksaa antiikkiliikkeessä 400-500 euroa, ostettu Hagelstamin antiikkiliikkeestä.
Antiikkipeili myynnissä 80 eurolla, ostettu Tukholman antiikkimessuilta 10 v sitten hintaan 300 euroa
Mulberryn käsilaukku aitoa nahkaa 100 eurolla, uutena maksoi jotain 600 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn käsilaukku 100 eurolla, uutena maksoi jotain 700 euroa, kunto kuin uusi.
Burberryn Cashmere-Angora-Merinovillainen klassikko ruutu kaulahuivi 80 euroa, uutena 300 euroa, kunto kuin uusi
Sillä ei ole juuri mitään merkitystä, mitä tuote on uutena maksanut. Kävin katsomassa ilmoituksesi, ja esim. lapsen toppahaalari
Joskus tuli vastaan videotykin ilmoitus, missä kerrottiin ovh:n olleen 3.000 €. Joo, olihan se ollut sellainen noin viisi vuotta sitten.
Lastenvaatteita saan ainakin itse helpoiten myytyä, talvivaatteet ja kengät meni heti kaupaksi kun laitoin ilmoituksen.
Torissa ei tule enää edes minkäänlaisia tarjouksia, vaikka tuotteiden sijainti on Helsinki, jossa on eniten väkeä.
Lasten ulkovaatteet menee hyvin kaupaksi. Sisävaatteet vain, jos ne on merkkivaatteita ja laittaa hinnaksi pari euroa, muuten oikein ei vaikka olisivat uudenveroisia. Tripp trapit varusteineen menee hyvin. Iittala ja arabia menee jos myy halvemmalla kuin muut. Naisten vaatteet ja kengät ei mene millään ellei kyseessä ole joku tietty Marimekon mansikkavuorimekko tms kulttituote. Huonekalut ei mene ellei ole Artekia halvalla.
Itseäni ärsyttää mittojen kyselijät. Ilmoitan merkin, materiaalin ja koon ja tietysti myös sen jos tuote ei vastaisikaan kokoaan. Ja sitten on ne mahdollisimman tarkat kuvat.
Ja siis minä myyn vain hyvin vähän käyettyjä/uudenveroisia tuotteita jotka ovat itselleni olleet huteja ja vain tyyliin kerran päällä. Enkä osta koskaan mitään keinokuitua enkä siten sellaista kelleen myöskään eteenpäin myy.
Mutta aina tulee silti näitä pyyntöjä, että mittaa sieltä ja täältä. En jaksa. Onneksi ei ole tarvinnutkaan koska kyllä kaikki on viimeistään puolessa vuodessa menneet kaupaksi.
Itse olen myynyt siellä suuren määrän huonekaluja hyvällä menestyksellä. Hinta kohdalleen, rehellinen ja informatiivinen myyntiteksti kuvineen ja asiallisesti vastailee ostajaehdokkaiden kysymyksiin, niin hyvin on mennyt.
Parasta on myös, kun olen saanut sitä kautta annettua pois itselle aivan romua tavaraa, ja samalla sitten säästänyt jäteasemalle viennin kustannukset.
Vaatteita en ole onnistunut myymään torissa yhtä ainoaa kappaletta, vaikka samoja metodeja koittanut niidenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myynyt siellä suuren määrän huonekaluja hyvällä menestyksellä. Hinta kohdalleen, rehellinen ja informatiivinen myyntiteksti kuvineen ja asiallisesti vastailee ostajaehdokkaiden kysymyksiin, niin hyvin on mennyt.
Parasta on myös, kun olen saanut sitä kautta annettua pois itselle aivan romua tavaraa, ja samalla sitten säästänyt jäteasemalle viennin kustannukset.
Vaatteita en ole onnistunut myymään torissa yhtä ainoaa kappaletta, vaikka samoja metodeja koittanut niidenkin kanssa.
Mikä sitten on hinta kohdalleen siitä on aika eri näkemyksiä eri ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Torissa ei tule enää edes minkäänlaisia tarjouksia, vaikka tuotteiden sijainti on Helsinki, jossa on eniten väkeä.
Siellä on myös eniten tarjontaa. Kannattaa miettiä myös lähettämistä; ostajahan siinä kulut maksaa, niin miksi kieltäytyä kaupoista sen vuoksi.
Se on outoa kun väitetään, että ajat ovat kovat eikä vaatteita ole varaa enää ostaa, mutta silti halvat vaatteet esim juurikin Torissa tai sitten ei vissiin kirppareillakaan, mene kaupaksi? Ovatkohan ihmiset kuitenkin paremmissa varoissa kuin uutisointi antaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laita joku esimerkkilinkki, niin voidaan kommentoida.
Esim.
Uusi Guess huppari 20€, uudet verhot 10€, uusi smog toppatakki 10€
Ihan mielenkiinnosta. Mistä oikein keräät uusia tuotteita joita myyt? Onko ne varastettuja, tilaatko ulkomailta joitakin väärennöksiä, vai onko sinulla joku ostamisaddiktio ja ostat kaikkea, vaikka et tarvitse?
Myyn torissa välillä asioita, joista minulla ei ole mitään kiirettä päästä eroon eikä minun tarvitse myydä niitä. Toisaalta ei tarvitse pitää itselläkään. Vaikkapa joku Arabian astiasarja, jota en koskaan ottanut käyttöön eli on priima kunto. Mutta mahtuu laatikossaan se tuonne kaappiinkin olemaan. Hinnan olen laittanut melko korkeaksi, silti tietenkin alle sen mitä mikään nettikauppa halvimmillaan myy. Välillä nämä menee kaupaksi, välillä ei, sinänsä minulle on aika sama meneekö. Mutta ihmettelen kun välillä tulee viestejä, joissa haukutaan minut koska olen laittanut ilmoituksen tuolla hinnalla. Ei siis haluta ostaa eikä tarjota vähemmän vaan halutaan vain haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Se on outoa kun väitetään, että ajat ovat kovat eikä vaatteita ole varaa enää ostaa, mutta silti halvat vaatteet esim juurikin Torissa tai sitten ei vissiin kirppareillakaan, mene kaupaksi? Ovatkohan ihmiset kuitenkin paremmissa varoissa kuin uutisointi antaa ymmärtää?
Jos on tarve talvitakille, niin ei osteta ihan kivoja edullisia huppareita, vaikka kuinka halvalla saisi. Sukat ja alusvaatteet on myös pakko ostaa uutena, eikä niitä voi korvata Torin t-paidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kenenkin mielestä on halpaa, merkkivaatteet voi olla alkujaan yli 100€ ja vaikka niitä myisi halvalla 50€ hinnalla se on silti kalliimpi kuin markketti vaate jonka voi saada uutena reilusti alle viidelläkympillä. Ja todella paljon on ilmaisia vaatteita esim. kaupunkien roskalavaryhmissä niin ne todella köyhät ehkä hankkivat vaateensa sieltä. Kirppareilla ei aina ole sovitusmahdollisuutta niin ei voi tietää sopiiko vaate, jos ostaa netistä ja pitää postittaa tulee postimaksu maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
No minulla oli ennen hyvä rahatilanne. Ostin pakolliset hankinnat uutena kaupasta. Lisäksi ostelin käytettynä kaikenlaista ylimääräistä hömppää, esim lapselle ylimääräisiä vaatteita koska niissä oli kiva kuva tms. Nyt rahatilanne on huono ja olen luopunut kaiken tuon ylimääräisen ostamisesta. Pakolliset ostan edelleen uutena kaupasta, alennuksesta.
Ilmoitukset joissa sanotaan ovh ei tee hyvää vaikutusta. Ihan sama mitä se on aikoinaan maksanut, varsinkin vaatteissa kuosit menee ja tulee ja kauden lopussa ne myymättömät saa alennuksella niin se ovh ei meinaa yhtään mitään.