Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Kommentit (117)
Torissa nykyään ihmiset vaan kysyy onko tämä vielä saatavilla/myynnissä, sitkun vastaa että on, niin näistä ostajaehdokkaista ei enää kuulu mitään. Osa saattaa tarjota jotain hintaa ja kun siihen vastaa et ok sopii, niin sit heistä ei enää kuulu. Mikä juttu? Lopettakaa turha kysely jos ette aio ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sulla on liian korkeat hinnat, siksi. Kaikki menee kyllä kaupaksi, jos vaan hinta on kohdillaan.
No ei kyllä mene. Vaikka laittaa euron tai 50 senttiä, niin "kaikki" ei mene. Vaikka ei ole rikkinäistä tai huonoa tavaraa.
Tuo on totta, tosi halvallakaan ei välttämättä mene, jos oikea ostaja ei näe ilmoitusta. Ja sama ostaja olisi voinut ostaa paremmallakin hinnalla.
Tällä palstalla on kummallinen ajatus, että jos Torissa tavara ei mene HETI, hinta on väärä ja se pitäisi heti alentaa pilkkahintaan.
Joillekin tavaroille nyt vaan on pieni kohdeyleisö, joka ei välttämättä satu näkemään ilmoitusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät on ahneita, jos huonekalun hinta on markkinoilla vaikkapa 400-500 euroa, niin 80 euron hintapyyntö on kyllä kohtuullinen.
Aitoa antiikkia myydessä tulee muistaa, että iän myötä antiikki nostaa vaan lisää arvoaan.
Paitsi kukaan ei nykyään osta "markkinahinnalla" mitään huonekalua, vaan alesta jossa ne on yleisemmin -50%. Eli olet maksanut siitä mukamas 500e sohvasta oikeasti sen 250e, jolloin se 80e käytetystä tuotteesta on ihan liikaa, varsinkaan jos ei ole lainkaan uudenveroinen. Otsin itse juuri vähän aikaa sitten alestä pöydän, mikä tottakai markkinahintaan on 400e mutta alennuksien jälkeen oli vaan 100e. Ihan turha lähteä kyseistä pöytää esittelemään "kaupassa maksaa 400e!" kun en minäkään sitä 400e edes siitä maksanut.
Höpö höpö. Et ymmärrä antiikista mitään. Tavallista huonekalua ei voi verrata antiikkihuonekaluihin. Antiikkia ei myydä alennushintaan antiikkimyymälöissä. Olen harrastanut antiikkia jo yli 10 vuotta joten tiedän taatusti asiasta enemmän kuin sinä Ikea huonekaluinesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät on ahneita, jos huonekalun hinta on markkinoilla vaikkapa 400-500 euroa, niin 80 euron hintapyyntö on kyllä kohtuullinen.
Aitoa antiikkia myydessä tulee muistaa, että iän myötä antiikki nostaa vaan lisää arvoaan.
Paitsi kukaan ei nykyään osta "markkinahinnalla" mitään huonekalua, vaan alesta jossa ne on yleisemmin -50%. Eli olet maksanut siitä mukamas 500e sohvasta oikeasti sen 250e, jolloin se 80e käytetystä tuotteesta on ihan liikaa, varsinkaan jos ei ole lainkaan uudenveroinen. Otsin itse juuri vähän aikaa sitten alestä pöydän, mikä tottakai markkinahintaan on 400e mutta alennuksien jälkeen oli vaan 100e. Ihan turha lähteä kyseistä pöytää esittelemään "kaupassa maksaa 400e!" kun en minäkään sitä 400e edes siitä maksanut.
Apilanlehden ensimmäisen lautassetin saa postikulujen hinnalla, niin sitte sitä kaupataan normaalihinnalla, vaikka jokainen tietää, ettei siitä kukaan ole sitä maksanut. Eri asia, jos on koko astiasto, niin sitten on jonkun täytynyt maksaakin niistä. Ostajaa ei kannata pitää tyhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät, ilmoittakaa tuotteesta jo ilmoituksessa tarkat tiedot! Olen etsinyt Torista päiväpeittoa, joka on puuvillaa, tietyn kokoinen ja väriltään valkoinen. En kiinnostu, jos kuvailet epämääräisesti päiväpeiton olevan pehmeää materiaalia ja sopivan parisänkyyn.
Tuossa syy miksi just vein päiväpeittoja useamman hyväntekeväisyyskirpparille. En jaksa kyselijöitä 10 euron tuotteesta.
No laita siihen ilmoitukseen tiedot kunnolla, niin ei tartte kysellä.
Itse olen saanut hyvin myytyä viimeisen viikon aikana lasten suksia, monoja ja luistimia.
En ole valmis ostamaan mitään perus vaatetta uutenakaan korkeiden postikulujen vuoksi, enkä myöskään siksi että vaatteella ei ole vaihto/palautusoikeutta. Sen sijaan olen valmis ostamaan tuntemieni kotimaisten vaatemerkkien käytettyjä hyväkuntoisia vaatteita, kun tiedän jo sovittamatta mikä on kokoni ja mikä on kyseisen vaatteen laatu.
Paremmat tiedot. Otsikko oikein jne. Olen saanut myytyä kaikki tavarani nopeasti.
Ne kyselijät ja ilmaan haihtujat olisivat kiinnostuneita ostamaan mutta kun pitäisi tuote maksaa ovat rahattomia. Köyhä ei kykene ostamaan edes käytettynä kirppikseltä
Huutis on parempi koska sieltä näkee onko myyjä luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vanhoja joulukoristeita, jos vaan jostakin saisi.
Torissahan on myynnissä joulukoristeita vaikka kuinka paljon. On vanhoja ja uusia. Millaisia etsit, minullakin on, mutta en ole vielä laittanut myyntiin, harkitsen kannattaako edes. Viime vuonna laittoin ja ei tullut yhtään kyselyä.
Se on totta, että myynti on nyt heikkoa. Ehkä jotkut tarpeelliset ja harrastustuotteet menevät. Kodin astiat ja tavarat ja vaatteet eivät liiku. Paitsi Marimekko yms.
Oikeasti vanhoja, ei mitään 2000-luvun kimalteita.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vanhoja joulukoristeita, jos vaan jostakin saisi.
Roskalavaryhmät toimii hyvin. Olen sekä saanut että lahjoittanut.
Ainut ongelma on musuvyöry. Niiltä puuttuu käytöstavat ja kyky pitää sovituista asioista kiinni. Ne varaa tavaroita joita eivät pääse/halua hakea. Eli on ok tulla tunti myöhässä, ängetä rappukäytävään, rynkyttää ovea, valokuvata postiluukkua ja lopuksi lähettää valitus ryhmän yp.lle.
Mutta laittamalla ryhmissä eston musunimille homma toimii taas.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Et ymmärrä antiikista mitään. Tavallista huonekalua ei voi verrata antiikkihuonekaluihin. Antiikkia ei myydä alennushintaan antiikkimyymälöissä. Olen harrastanut antiikkia jo yli 10 vuotta joten tiedän taatusti asiasta enemmän kuin sinä Ikea huonekaluinesi.
Tuossa ei puhuttu mistään antiikista vaan ihan perus huonekaluista, joita osteteaan kaupasta.
Antiikkiliikkeet myös myy antiikkitavaroita ylihintaan, eikä niiden hinnat oikeasti ole niin korkealla. Myös antiikkihuonekaluissa se hinta riippuu kysynnästä, eikä iästä. Esimerkiksi liinavaatekaappi oli pari vuotta sitten haluttua, koska sitä käytettiin paljon sisustuslehdissä, mutta kun tuo loppui, loppui myös kysyntä ja niiden hinta on romahtanut siitä mitä se oli aiemmin.
Ja antiikkimyymälöissä kyllä myydään alennuksellakin. Et ole tainnut koskaan käydä eri antiikkiliikkeissä?
Ihmisillä ei ole rahaa sellaiseen, jota eivät tarvitse. Postittaminen on kallista, joten vaikka myisit eurolla laske myös mitä postimaksut ovat. Usein ei kannata ostaa jotakin vaatetta juuri kuljetuksmaksujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Huutis on parempi koska sieltä näkee onko myyjä luotettava.
Torissakin on nykyään mahdollisuus tunnistautumiseen. Pitää katsoa, että myyjällä on sellainen kilpisymboli nimimerkin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät, ilmoittakaa tuotteesta jo ilmoituksessa tarkat tiedot! Olen etsinyt Torista päiväpeittoa, joka on puuvillaa, tietyn kokoinen ja väriltään valkoinen. En kiinnostu, jos kuvailet epämääräisesti päiväpeiton olevan pehmeää materiaalia ja sopivan parisänkyyn.
Tämä. Itse etsin kesällä muksulle mopokypärää. Ja en klikannut yhtäkään ilmoitusta auki, missä ei jo otsikossa kerrota sitä kokoa. Näin esimerkkinä.
Tai myydään elektroniikkaa, mutta ei edes kerrota tarkkaa mallia. Sitä on sitten ihan turha vinkua, kun ei tule edes katselijoita.
Oikeita ostajia ei tunnu olevan liikkeellä. Vain kyselijöitä. Viimeksi juuri yksi oli jo ostamassa, mutta kun annoin maksutiedot, hävisi kuin pieru saharaan...Viikon jälkeen laitoin viestin ettei taida kauppoja tulla ja pistin estoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sulla on liian korkeat hinnat, siksi. Kaikki menee kyllä kaupaksi, jos vaan hinta on kohdillaan.
No ei kyllä mene. Vaikka laittaa euron tai 50 senttiä, niin "kaikki" ei mene. Vaikka ei ole rikkinäistä tai huonoa tavaraa.
Tuo on totta, tosi halvallakaan ei välttämättä mene, jos oikea ostaja ei näe ilmoitusta. Ja sama ostaja olisi voinut ostaa paremmallakin hinnalla.
Tällä palstalla on kummallinen ajatus, että jos Torissa tavara ei mene HETI, hinta on väärä ja se pitäisi heti alentaa pilkkahintaan.
Joillekin tavaroille nyt vaan on pieni kohdeyleisö, joka ei välttämättä satu näkemään ilmoitusta ollenkaan.
Eli todennäköisesti ilmoitus on ihan täysin surkea ja surkeilla tiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paremmat tiedot. Otsikko oikein jne. Olen saanut myytyä kaikki tavarani nopeasti.
Tämä. Raivostuttavia ne, joissa otsikon kohdalle on kirjoitettu vain "myydään" tai "ostetaan". Sitten siellä lukee "kuvankaltainen". Siis miten näitä pystyt haulla löytämään, kun otsikkoon tai kuvauskenttään ei osata kirjoittaa mikä tuote on kyseessä.
Myyjätkin voisivat vähän kertoa tarkemmin mitä ovat myymässä. Otetaan nyt vaikka tämä esimerkkinä:
https://www.tori.fi/kainuu/Rukka_ajohanskat_120200070.htm?ca=18&w=3
Kun ei edes ole tietoa hanskojen koosta, niin en kyllä jaksa alkaa edes kyseleen.
Tämä on muuten totta. Ilmoitusten kävijämäärät jäävät tosi pieneksi nykyään, ellei ole ihan joku huipputuote tai annetaan ilmaiseksi -ilmoitus.