Lue keskustelun säännöt.
työ ja työ eli hittoon oravanpyörä!
08.11.2023 |
Onko muita? Olin siis aiemmin työmyyrä. Sitten jouduin osa-ajalle. Huomasin, että paljon mukavampaa oli juoda kahvia ja katsella ihmishälinää. Viettää aikaa raikkaassa luonnossa kuunnellen lintujen lauluja. Uinti metsälammessa lenkkeilyn ohella... ym. Paljon paljon mukavampaa kuin työssäkäynti. Niinpä sanoin itseni irti ja enää en moiseen pas...aan lähde! Sanokoon orpohallitus mitä tahansa! Meillä on vain 1 elämä ja jo yli n.40 vuotta töitä tehneenä katson olevani vapautettu työn ikeestä! Olen veroni ja siten työttömyyteni maksanut.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ole mikään pakko, jos pärjää taloudellisesti jotenkin muuten. Puolison rahoilla, omaisuudella, työttömyyskorvauksella tai vaikka toimeentulotuella.
Moni kuitenkin haikailee korkeampaa elintasoa kuin mitä joutilaisuus mahdollistaa. Siksipä minäkin edelleen käyn töissä. Olen laskenut, että jokainen vuosi työelämässä nostaa käytettävissä olevaa rahamäärää 100€/kk. Puolet on tulevaa nettoeläkettä ja puolet tulevia pääomatuloja.
Olen kuitenkin 50 täytettyäni ja lainani maksettuani vähän höllännyt säästämistä ja sijoittamista. Pidän vuodessa vuosiloman lisäksi pari viikkoa palkatonta, että voin matkustella kesäloman lisäksi myös syksyllä, vuodenvaihteessa ja keväällä.