Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 1

01.01.2007 |

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE!!!

AIHA

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkästä aikaa töitä,ja tuntuu kyllä jo jaloissa.Jotenkin motivaatio

työhön ihan hyvä,kun aattelen,että eipä tarvii enää kun 2kk tehdä keikkaa,niin pääsee äitiyslomalle.Teen kyllä töitä sitten,kun vaavi syntyy n.kerran kuussa viikonlopun.Sanoin töihin,että ilmottelen sitten,kun tuntuu,että kaipaan keikalle.On kyllä mahdollisuus olla vaan kotonakin pitkään,mutta sithän sen näkee kun vauva syntyy miten haluaa tehdä.

Saan tällä viikolla äitiysavustus rahan,ja aattelin ostaa sillä kaikkea mahdollista pikkutavaraa vaaville.Onpahan sitten valmiina,eikä tule tuhlattua rahoja muuhun.

Vaatteet oon raahannu kellarista,ja ostanukkin oon aika paljon.Ainakin monta pussia näyttää tavaraa olevan,vaikka ei meidän vaavilla pitänyt mitään olla=)Turvakaukalo ja vaunut on ostamatta,mutta ne ostetaan ensi kuussa.

Aikamoinen pallo minunkin maha on,ja töissä huomasin,että ei mahu enää pikkuväleistä pujahtamaan,kun maha ottaa kiinni=)

Huomenna lääkäri,ja katotaan mitä lääkäri sanoo kohdunsuusta,kun supistanukkin aika paljon.Pari kertaa ollu jo sellanen olo,että nytkö se tuli laitokselle lähtö=(vielä saisi kuitenkin muutaman viikon kasvaa ennen kun voi syntyä.

Huiskutin 26viikkoa

Vierailija
22/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee oikeata ruikutiruikuti tekstiä, pahoitteluni!

Kipeenä vielä ollaan, poskiontelontulehdus vaivaa, puoli naamaa särkee ja nyt korvakin tosi kipeä. Eilen menin asenteella lääkäriin, että nyt haluan lähetteen erikoislääkärille, että tutkitaan kunnolla ja maksan kaiken itse. Tää ylimielinen nulikka vaan vastasi, ettei siihen ole tarvetta. Määräsi uuden tuplasti vahvemman amoxicillin kuurin ja toivotteli hyviä paratumisia. Ei edes katsonut korvaan vaikka pyysin ja käski syödä paljon parasetamolia, ettei satu. Tietää kyllä tasan tarkkaan, että olen raskaana. Olisin halunnut punkteeraukseen, mutta ei täällä kuulemma tehdä niitä kuin erittäin pahoissa tulehduksissa. Aika moneen asiaan olen tässä maassa tottunut, mutta tähän en totu koskaan. Pelkään vaan pienen lapsukaiseni puolesta, Suomen neuvolasta antoivat hyvän HUSin numeron, josta voi tiedustella lääkkeistä. Soitin sinne ja voin turvallisin mielin syödä tiettyjä antibiootteja ja kuulemma buranaa vaan jos kovasti sattuu. Luojalle kiitos kotimaani ammattitaidon, kyllä sitä täällä ollessa osaa kunnioittaa.

Sori purkaus...

Millä viikolla Suomessa on neuvola lääkärit? Ollaan tulossa piipahtaa kun olen rv15 ja haluan ehdottomasti käydä tarkastuksessa. Ultrassa ei varmaan mitä ihmeempiä näy ja liian myöhäistä niskapoimulle?

Nyt painun takaisin nukkumaan, huomenna on pakko raahautua töihin.

Mukavaa viikkoa!

Lumituuli rv10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joulu ja uusi vuosi meni töitä tehdessä.Vielä loppiaisena teen näitä hoitoalan keikka töitä että saisi asiallista äitiyspäivärahaa.Minullakin on edelleen hajuaisti kateissa.kyynelkanava ja korva rusahtaa kun niistän...

Tavara asiaa : annoin joulupataan 2 muovikassillista tyttövauvan vaatteita ja heti perään näin unen että ultrassa näkyi jonkun edellisen asiakkaan poikavauva ja saan sittenkin tytön.Poikavauvan tuloon olen sopeutunut, vaikka " tyttöolo " on vieläkin.

Päätinkin että että en ota uutta äitiyspakkausta, vaan ostan sillä rahalla käytetyt tredikkäämmäät kuomurattaat.meillä on esikoiselta v.2000 emmaljungan coronadoyhdistelmät.Siniset keltaisilla ankan poika kuosilla.vaunukoppa osa menee mutta en halua 2 vuotta käyttää kulahtanutta ratasosaa. Tahtoo trendikästä esim. hopea-mustaa kuosia.Ostan sitten kirppikseltä esim. v2005 beesin haalarin ja makuupussit. pakkauksien makuu pussit ja pussilakanat aion säilyttää kaikille muistoksi.tää pienin saa ne vain tällä tavallla.reilulla 140 saa varmaan ihan asialliset rattaat mielellään emmaljungat ( scooterit tai teutoniat )lisäksi ostamme käytetyn grago auto baby-kaukalon.

kerrroimme tytöille ja suvulle vauvauutisen joululahjaksi,vaikka viikkoja yli 20 ei omanalihavuuden takia vielä näy oikein mitään jos ei tajua katsoa.....

jouluna söin kauheasti kaikkea hyvää ja en uskalla edes vaakaan mennä.....

joulukuusi ja koristeet kotona vielä paikoillaan.kun ne saa pois niin sitten katse kohti huhtikuuta ,LA 22.4 !

Vierailija
24/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpas taas pitkästä aikaa. :-)

Eilen oli eka neuvola ja kovastihan siellä papereita täytettiin. Kaikki meni aika rutiinilla, sillä onhan tässä jo kaksi raskautta takana. Hb oli 136 ja verenpaineet 130/81.

Ekasta raskaudesta kilot jäivät kaikkinensa sairaalaan, mutta toisesta raskaudesta jäi vielä kiloja. Kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta (mulla ei ole koko kilpparia, mutta arvot pielessä) ja painohan ei meinannut tämän toisen raskauden jälkeen tippua millän. En siis halua grammaakaan lisää elopainoa. Onko muita joille lisäkilot eivät ole tarpeen???

Olen siis nyt tarkkaillut syömisiäni entistä tarkemmin. En missään nimessä laihduta, vaan jätän pois ylimääräiset sokerit ja rasvat.

Onko muita joille lisäkilot eivät ole tarpeen???

Olen oksennellut aika harvakseltaan, kun kahdessa ekassa raskaudessa oksensin joka päivä 5-8 kertaa. Nyt en oksenna edes ihan joka päivä, kummallista!

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää uutta vuotta 2007!

T: Ona rv 8+3

Vierailija
25/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola ja kovastihan siellä papereita täytettiin. Kaikki meni aika rutiinilla, sillä onhan tässä jo kaksi raskautta takana. Hb oli 136 ja verenpaineet 130/81.

Ekasta raskaudesta kilot jäivät kaikkinensa sairaalaan, mutta toisesta raskaudesta jäi vielä kiloja. Kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta (mulla ei ole koko kilpparia, mutta arvot pielessä) ja painohan ei meinannut tämän toisen raskauden jälkeen tippua millän. En siis halua grammaakaan lisää elopainoa. Onko muita joille lisäkilot eivät ole tarpeen???

Olen siis nyt tarkkaillut syömisiäni entistä tarkemmin. En missään nimessä laihduta, vaan jätän pois ylimääräiset sokerit ja rasvat.

Olen oksennellut aika harvakseltaan, kun kahdessa ekassa raskaudessa oksensin joka päivä 5-8 kertaa. Nyt en oksenna edes ihan joka päivä, kummallista!

Vierailija
26/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/35 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kauheasti, kun tuo minun teksti tuli noin monta kertaa. Tämä vauva-lehden palsta ilmoitti jostain järjestelmävirheestä ja sen takia tuo tuli niin monta kertaa. Ei ollut siis mitenkään tarkoitus kasvattaa pinoa turhaan.

T: Ona

Vierailija
28/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökin täällä jo hereillä, kun vein miehen aamuvuoroon töihin. Pääsinpä ainakin rauhassa koneelle nyt, kun iltaisin tän tahtoo valloittaa toi meidän miesväki.

Mulla oli sit siinä sokerirasituksessa se paastoarvo koholla, se oli 5,1 kun sais olla 4,8. Muut arvot oli ihan ok. Jouduin sit hakeen eilen neuvolasta dieettiohjeet ja verensokerimittarin :( Tänään aloitan syömään dieetin mukaisesti ja lauantaina aloitan mittaukset. Kuuden päivän tarkkailu nyt aluksi ja neljä kertaa päivässä pitää mitata verensokeri. Jos ei tänä aikana arvot ylity kuin max. kerran niin sitten sen mittailun saa lopettaa siihen. Jos ylittyy useammin, niin taas jatketaan 6 päivää jne. Tosi tarkkaa tää homma nykyään, esikoisesta mulla oli paastoarvo 6 ja kakkosesta 5,6 eikä niistä ollut muuta toimenpidettä kuin tuo dieetti ja sit tarkastettiin verensokeri neuvolassa parin viikon päästä uudestaan. Aina se oli laskenut sillä dieetillä. Olin kyl ihan järkyttynyt eilen, kun tajusin et joudun sen sokerimittarin ottaan kotikäyttöön ja pisteleen itseäni monta kertaa päivässä! No, kaipa tästäkin selvitään... :)

Huh, huomenna olis sitten vihdoin se kauan kaivattu ultra! Alkaa jo vähän hermostuttaa... Toisaalta ihana helpotus kun pääsee tästä epätietoisuudesta. On se sit kumpi vaan, mutta kunhan saa tietää varmaksi. Se on vasta klo 16.20 ja sitten käydään vielä kaupoilla, että voi mennä aika myöhäiseen ennenkuin pääsen kertomaan tuloksen, mutta koitan kuitenkin heti huomenna tulla ilmoittamaan :) Jännää!

Luna ja " Aarre" rv 27+6

Vierailija
29/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen listaa mitä vauvalle vielä hankittava,ja pitkä näyttää tulevan,vaikka aattelin ettei paljo mitään tarvii=)Pieni ihminen valtaa kyllä kauheesti tilaakin kotona,saa nähdä miten mahdutaan,kun asunto aika pieni.Parin vuoden päästä kyllä ois aikeena muuttaa isompaan.

Vauva tooooosiiiii vilkas,ja multa katkee kylkiluut.Eipähän tarvii miettiä onko kaikki ok,kun möyrii koko ajan.

Eilen oli neuvola,ja kaikki oli kunnossa,hemoglobiini noussu hyvin,ja painokin noussu vähän liiankin hyvin.2,5kg kuussa,ja meni mieli matalaksi=(Nyt painan yhtäpaljon,kun kakkosesta viimiselläni..huokaus.

Mites muiden painot?

Supistukset oli alkanut pehmittää kohdunsuuta,mutta ei vielä auennu onneksi.Käski ottamaan rauhallisesti,mutta väkisellä joutuu jotain tekemään.

Huiskutin 26+2

Vierailija
30/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ona:

Minä! Mulla on 10kg jäljellä edellisistä raskauksista. Nyt oon ihan kauhuissani, kun joulun jälkeen joskus 16+ hyppäsin vaa' alle ja joulusta on tullu puoli kiloa. TÄNÄÄN (17+0) oli sitten jo KILO! :O Ei se vauva voi yhtäkkiä tota painoa noin paljon kasvattaa, joten kyllä mun syömisissä jotain mietittävää on. Kauhistuttaa ku nla on ens ti, et ehdinkö saada turvotuksia aisoihin. Sitä paitsi kun nlan th oli sitä mieltä, ettei tarvis ennen rv 20 tulla painoa... :/

Eli kinkun sulatusta kehiin...

Hulda 17+0! :O

Vierailija
31/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa on tullut ainakin 3 kg:a. Edellisissä raskauksissa

tuli ensimmäisessä yht. 12 kg ja toisessa yht. 10 kg.

Nyt vähän ihmetyttää, että mistä paino kertyy...

Yksi vaihtoehto on, että raskaus on pidemmällä kuin

luulisi. Toinen vaihtoehto on, että meille tulee kaksoset.

Tämä olisi todella hämmentävää.

Np-ultra on varattu vasta 2,5 viikon päähän, joten

sitä ennen ei selviä mitään. Terkkari ei sanonut

neuvolassa mitään, vaikka ihmettelin painonnousua.

Hän ei myöskään katsonut mahaa tms. Maha on siis

oikeasti iso!

Hulda80:

Ona:

Minä! Mulla on 10kg jäljellä edellisistä raskauksista.

Hulda 17+0! :O

Vierailija
32/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 5,1 on sokerirasituskokeen paastoarvon raja, joten sinulla

ei menisi rajasta yli!

Minulla meni toisen lapsen raskaudessa paastoarvo rajan yli

hiukan, mutta näiden uusien rajojen myötä arvo ei olisi

ylittynyt. Näin terkkari sanoi minulle neuvolassa. Lisäksi

hän sanoi, että katsotaan tarvitseeko minun tällä kertaa

mennä lainkaan sokerirasituskokeeseen!

Toisen lapsen raskaudessa jouduin tuohon kokeeseen vain

sen vuoksi, että esikoiseni oli yli 4,5 kg eli huomattavan

suuri. Toinen lapsi oli kevyempi, mutta silti yli 4 kg.

Toisen lapsen loppuraskausaikana pidin vähän dieettiä,

kun paastoarvon raja tosiaan ylittyi silloisilla raja-arvoilla.

Ehkä se vaikutti toisen lapsen painoon, tai sitten toisen

lapsen paino olisi olut joka tapauksessa pienempi.

Luna76:

Mulla oli sit siinä sokerirasituksessa se paastoarvo koholla, se oli 5,1 kun sais olla 4,8. Muut arvot oli ihan ok. Jouduin sit hakeen eilen neuvolasta dieettiohjeet ja verensokerimittarin :(

Luna ja " Aarre" rv 27+6

Vierailija
33/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi jolle ei painoa tarvitsisi paljon kertyä! Edellisessä neuvolassa rv13 painoa oli tullut alusta n.1kg ja joulun jälkeen en oo kauheesti vaa' alle uskaltanut :O Oonkin nyt yrittänyt jättää makean syönnin vähemmälle (välillä kauheat himot! :b) ja juoda paljon. Luin että vihreä tee ja ananas auttais turvotukseen. Mulla onneksi neuvola vasta 15. päivä, joten toivon ettei paljoa painoa edelliseen olisi tullut! :O

Luna: Millaset dieettiohjeet sait? Itsellä kanssa sokerirasitus edessä, kuopuksestakin kävin mutta arvot silloin ok. Sukupuoli tietoja odotellessa :)

Mä oon tulossa allergiseksi jollekin tai jotain...!? Astianpesuaine ainakin saa kädet kirvelemään ja punaiseksi, naaman puhdistusaineet ja rasvat kirvelee vaikka oon käyttänyt samoja pitkään ja ennen ei mitään, ja naamaa kirvelee muutenkin ja tulee sellaisia punaisia laikkuja. En siis oo koskaan ollut allerginen tms. millekään, joten tää on ihan uutta!

Masussa tuntuu pientä möyryämistä silloin tällöin, mikä on todella helpottavaa kun tietää että siellä kaikki kunnossa :)

PP 16+4

Vierailija
34/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: Mä kävin kans siellä sokerikokeessa ja mulla oli paasto 5.1 ja eka tunnin jälkeen 8.2 ja kahden tunnin jälkeen 4.3. Meillä on täällä kans uudet rajat käytössä, joten ei pitäis mulla aiheuttaa toimenpiteitä toi 5.1, mut mulla on neuvola 12.1 niin kuulen mitä terkka sanoo. Onnea huomiselle, jännätään mukana.

Vatsa näyttää kasvaneen kovasti ihan parin viime viikon ajan, alkaa jo ihmiset huomata, että vauva on tulossa. Kävin tänään ostamassa emmaljungan hoitolaukun ja sen kovapohjaisen kantokopan, josta saa sit pohjalevyn poistamalla lämpöpussin. Ekat hankinnat vauvalle nyt tehty!

Ruoka ei oikein tunnu maistuvan, vatsa täyttyy pienestä ja jos syö liikaa alkaa kamala kiristys ja ahdistus. Hedelmät maistuu ja kaikki rasvainen ihan yököttää.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

NAKSU ja NASU rv26+5

Vierailija
35/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna76 ultrauutisia sitten ihan kärsimättömänä nyt jo odottelen, vaikka se on vasta illalla, mutta nyt jo jännittää sun puolesta.

AIHA: Sua sen verran huhuilen, et etkö sä oo jo pitkään tehnyt osa-aika työtä vaikka kakkonenkin on vielä niin pieni? Minkä ikäinen teidän kakkonen oli kun aloitit työt ja miten teillä on hoito järjestynyt? Meinaan vaan kun mulla ei ois kauheesti mahiksia olla kotona pitkään ja ajattelin et jos menisin osa-aikaisesti töihin kesän jälkeen. Mut mietityttää et miten se onnistuu. Kiitos jos viitsit vastata ja auttaa.

LapaLepa rv 28+1