Työttömät,tehdäänkö työtä käskettyä ja huomenna aamulla vain "Mennään töihin"?
Ei kysytä lupia vaan mennään vaan. Katsotaan kuinka moni joutuu putkaan,kuinka moni potkitaan pihalle,kuinka moni saa tehdä työpäivän loppuun mutta ei saa siitä palkkaa. Niin ja kuinka moni sitten saa siitä työpaikan itselleen. Jos se kerta on niin helppoa että töihin voi vaan mennä niin mennään sitten!
Kommentit (103)
"Just näin. Minä vaihdan kylkeä klo 7 ja nukun makeasti yhdeksään kun mietin samalla niitä onnettomia pikkutyömuurahausia jotka viimassa ja tuiskussa menevät kiltisti tienaamaan minulle kotoilurahaa :)"
Tämä työhönmenotempaus ei tietenkään koske sosiopaattipuolue PS:ää, joka mieluummin loisii perseenhajuisilla sohvillaan.
Appiukko sanoo että töitä saa kun menee hattu kädessä jämäkästi pyytämään. Joten teen työkkärin ja apen mieliksi ja marssin pipo kädessä sairaalaan kertomaan että olen uusi työntekijä. Voin siivota tai leikata,kaikki kelpaa!
PS ei halua töihin eikä se halua maksaa veroja. Se on puolue, jonka väki haluaa vain ryypätä, ruikuttaa ja maata jouten.
Suunnitelkaa ja toteuttakaa. Mielenilmaus kannattaa organisoida hyvin vaikka somessa, jotta se tepsii.
Hyviä työhönmenokohteita:
Teollisuustyönantajat ja EK, Eteläranta 10, Helsinki
PS puoluetoimisto, Yrjönkatu 8-10, Helsinki
Kokoomuksen puoluetoimisto, Museokatu 10, Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä hakemalla niitä löytää. Mutta ei kannata haaveilla johtajan paikoista jos on ollut vuosia työttömänä
Hassua, tässä jutussa Yli-Viikaria kiitellään aktiivisesta työnhausta https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7e86769d-8f3a-435d-b247-7a37b212c… kun muutamaan työpaikkaan on hakenut julkisesti. Kuitenkin kun katsoo aikajanaa, niin hänhän on jo pitkäaikaistyötön, kun pari vuotta ollut työttömänä.
:DD
Nyt kun ei hälle johtajan pestit aukene niin siivoojaksi pääsee. Tai lähihoitajan koulutus. Ai ei kiinnosta?
Ei teidän työttömien täydy tai edes pidä töihin vain "mennä". Mitä teidän tulisi tehdä, olisi arvioida omaa kokonaistilannettanne sekä objektiivisesti, että realistisesti. Alkaen nyt esimerkiksi koulutuksesta. Se että on kouluttautumaton herran vuonna 2023, on äärimmäisen boomeria ja erittäin W T:tä. Ei ihme, jos töiden saanti on vaikeaa pelkällä peruskoulupohjalla.
Jos tutkintopaperi löytyy mutta töitä ei, niin sitten tulisi kartoittaa ja olla avoin KAIKILLE työllistymistä edistäville palveluille. Ei tyrmätä työkokeilua, koska "se on orjatyötä", tai istua naama happamana kunt. työtoiminnassa koska "se on pupukurssi".
Te neropatit kuvittelette, että vaikka asutte 35 asukkaan kunnassa 150 km päässä lähimmästä sivistyksestä ettekä osaa mitään, niin teille tulisi silti löytyä heti se unelmien työpaikka joka on kevyttä ja josta maksetaan mansikoita. Ei työelämä toimi niin. Niihin unelmiin edetään pikkuhiljaa ja vaiheittain. Jonkun on ehkä otettava suurempi ponnistus, kuin toisen. Joten asettukaa hetkeksi ulkopuolisen asemaan, ja tarkastelkaa itseänne. Ottaisitteko itsenne töihin? Jos ette ottaisi, niin miksi? Kun olette tunnistaneet/tunnustaneet syyn tai syyt, niin miettikää seuraavaksi, mitä asialle olisi tehtävissä.
Tervetuloa töihin. Tarjoamme kaikille ilmaiset kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän työttömien täydy tai edes pidä töihin vain "mennä". Mitä teidän tulisi tehdä, olisi arvioida omaa kokonaistilannettanne sekä objektiivisesti, että realistisesti. Alkaen nyt esimerkiksi koulutuksesta. Se että on kouluttautumaton herran vuonna 2023, on äärimmäisen boomeria ja erittäin W T:tä. Ei ihme, jos töiden saanti on vaikeaa pelkällä peruskoulupohjalla.
Jos tutkintopaperi löytyy mutta töitä ei, niin sitten tulisi kartoittaa ja olla avoin KAIKILLE työllistymistä edistäville palveluille. Ei tyrmätä työkokeilua, koska "se on orjatyötä", tai istua naama happamana kunt. työtoiminnassa koska "se on pupukurssi".
Te neropatit kuvittelette, että vaikka asutte 35 asukkaan kunnassa 150 km päässä lähimmästä sivistyksestä ettekä osaa mitään, niin teille tulisi silti löytyä heti se unelmien työpaikka joka on kevyttä ja josta maksetaan mansikoita. Ei työelämä toimi niin. Niihin unelmiin edetään pikkuhiljaa ja vai
Ja sinä "neropatti" et edes ymmärtänyt aloitusta.
Kuka sinutkin on töihin ottanut kun ymmärrys on idarin luokkaa?
Aloitus kuuluikin MENNÄ TÖIHIN, koska sitä toitotetaan, että töihin vain MENNÄÄN.
Ei puhuttu mitään koulutuksesta tai töihin hakemisesta
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ap olevansa nokkelakin? Niitä töitä todellakin on, jos ei nirsoile. Mutta kuten tässäkin ketjussa on jo nähty, niin työttömät ovat kovia laittamaan ehtoja, että sellainen ja tällainen työ ei sitten käy.
Kyllä kaikki työ on työtä. Ja työtä löytyy, kun lopettaa nirsoilemasta.
Se on helppo huudella. Haluaisin nämä huutelijat itse samaan tilanteeseen hakemaan ihan mitä tahansa työtä ja lopulta tekemään ihan mitä tahansa työtä. Mun mies uhosi joskus, että hänelle on ihan sama mitä työtä tekee (on amk-koulutettu ja tekee alansa työtä esimiesasemassa). Minä tähän, että nythän meidän ongelma on sitten ratkaistu. Minä voin siis alkaa hakea alani töitä isommalta alueelta ja sinä otat loparit, että voidaan muuttaa mun työn perässä. Voit sitten hakea vaikka kaupan kassan tai henkilökohtaisen avustajan hommia, koska oman alasi töitä tuskin samalta paikkakunnalta löydät (paikkoja ei ole auki kuin joskus harvoin ja hakijoita niihin on kymmeniä). Noh saatatte arvata, miten tässä kävi...
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuuluikin MENNÄ TÖIHIN, koska sitä toitotetaan, että töihin vain MENNÄÄN.
Puhu vain omasta puolestasi. Otatko kaiken muunkin kirjaimellisesti? Jos joku haukkuu sinua homoksi, niin puetko sukkahousut jalkaan ja lähdet kyltin kanssa kadulle tarjoamaan persettäsi?
On aika paljon yksinkertaisempaa huudella "mene töihin", kuin "mene koulutukseen tai muuhun tarpeelliseen tilannettasi vastaavaan työllistymistä edistävään palveluun". Ei ihme että olet työtön, jos sinulle täytyy yksinkertaisiakin asioita vääntää ratakiskosta vielä sen lisäksi, että olet juuri sellainen jäärä joita ensimmäisellä viestilläni tavoittelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aloitti viime viikolla 2 työtöntä palkkatyössä, kumpikaan ei tullut töihin kolmantena työpäivänä. Oli sairastuttu! Voi sentään.
Huolehtisit hygieniastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Otatko kaiken muunkin kirjaimellisesti? Jos joku haukkuu sinua homoksi, niin puetko sukkahousut jalkaan ja lähdet kyltin kanssa kadulle tarjoamaan persettäsi?
On aika paljon yksinkertaisempaa huudella "mene töihin", kuin "mene koulutukseen tai muuhun tarpeelliseen tilannettasi vastaavaan työllistymistä edistävään palveluun". Ei ihme että olet työtön, jos sinulle täytyy yksinkertaisiakin asioita vääntää ratakiskosta vielä sen lisäksi, että olet juuri sellainen jäärä joita ensimmäisellä viestilläni tavoittelinkin.
Voi kulta pieni, MINÄ en ole työtön, ehkä juuri siksi koska YMMÄRRÄN mitä kirjoitetaan. Sinä taidat kaivata sitä ratakiskoa.
Ja kuinka monta homoa tunnet jotka käyttää sukkahousuja eivätkä ole esim. ammattitansdijoita?
Et YHTÄKÄÄN.
Jo tuo "heittosi" kertoo, että et älyä etkä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Töitä hakemalla niitä löytää. Mutta ei kannata haaveilla johtajan paikoista jos on ollut vuosia työttömänä
Tämä juuri on se ongelma monen työttömän kanssa, kuvittelevat että samantien pääsee esimiestason hommiin.
Ja sit ei duunit enää kiinnosta, jos joutuu aloittamaan ihan pohjahommista.
Vierailija kirjoitti:
Te neropatit kuvittelette, että vaikka asutte 35 asukkaan kunnassa 150 km päässä lähimmästä sivistyksestä ettekä osaa mitään, niin teille tulisi silti löytyä heti se unelmien työpaikka joka on kevyttä ja josta maksetaan mansikoita. Ei työelämä toimi niin. Niihin unelmiin edetään pikkuhiljaa ja vai
Työvoimapula on nimenomaan näillä pienillä paikkakunnilla. Kyllähän siellä löytyy kaikkeen hommaan tekijä, missä on paljon ihmisiä. Mutta yritäpä löytää sieltä 35 asukkaan joukosta ammattitaitoinen mikä tahansa, niin valinnanvaraa ei kerta kaikkiaan ole, ja jokaiseen hommaan ei ammattilaista noista asukkaista kerta kaikkiaan riitä.
Emmää huomenna. Vapaapäivä.
-Työttömän statuksella oleva keikkatyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on se ongelma monen työttömän kanssa, kuvittelevat että samantien pääsee esimiestason hommiin.
Ja sit ei duunit enää kiinnosta, jos joutuu aloittamaan ihan pohjahommista.
Mistä sinä tämän olet keksinyt? En itse tiedä ketään, jonka pitäisi päästä pomon hommiin. Milloinkaan. Kohtuullista olisi saada kokopäivätyö ja palkkaa edes 2000 € brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ap olevansa nokkelakin? Niitä töitä todellakin on, jos ei nirsoile. Mutta kuten tässäkin ketjussa on jo nähty, niin työttömät ovat kovia laittamaan ehtoja, että sellainen ja tällainen työ ei sitten käy.
Kyllä kaikki työ on työtä. Ja työtä löytyy, kun lopettaa nirsoilemasta.
Olen hakenut siivoustyötä, koululle, päiväkotiin, kauppaan jne. Missä kohti nirsoilin?
Sinähän sen tiedät. Hait vain noita tavallisimpia paikkoja, joita hakee miljoona muutakin? Hait vain omalta alueelta? Vain kokopäivätyötä? Vain tietyn palkan ylittäviä paikkoja? Vain tietyillä työajoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minunkin työpaikkaani kuljetusalalla palkattaisiin heti 8 kuljettajaa. Myös yksi suuri työnantaja järjestää rekrykoulutuksen, jonne otetaan kymmeniä opiskelijoita. Työpaikka on varma, ja töitä kyllä piisaa. Mutta hakijoita ei ole. Työ on vuorotyötä, ja palkkakin on lopulta aika kehno, kun lisät on surkeat. Päivät ovat pitkiä. Edes noihin koulutuspaikkoihin ei löydy tarpeeksi osallistujia, vaikka YMPÄRI SUOMEN näitä koulutuksia on milloin kenelläkin työnantajalla. Eli muutaman kuukauden koulutuksella saat työllistävän ammatin.
Nyt tätä työtä tekevät myös eläkeläiset, on itseasiassa ala, jossa töitä jatketaan myös eläkkeellä, joten edes se 57-vuotias ei ole liian vanha.
Vastaavia aloja ja työpaikkoja on ympäri Suomen, eri aloillakin siis. Silti niitä työttömiä ei näy koulutuksiin hakeutumassa. Miksihän?
Ei todellakaan tarvi kuin mennätöihin.
Mikset kerro mitä nämä paikat on?
Sehän oli siinä kerrottu. Kuljetusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kahta työtä. Eipä ole näihin paikkoihin ollut tunkua. Voisin luopua toisesta, mutta aina vaan minua sinnekin pyydetään. Ja se johtuu siitä, että tämä kakkostyöni on sellainen, jota jotkut kutsuvat paskaduuniksi. Se on hyvinpalkattua, siistiä sisätyötä, mutta niin vain näissä työttömyysketjuissa sekin luokitellaan paskaduuniksi. Joten minä teen sen sitten, kun ei teille työttömille kelpaa.
Missä se paikka on, tuun huomen.
Voit mennä siellä oman kotisi läheisyydessä. Paikka on sijaisuudet, tuuraukset, vuokratyö, ym silppu. Ole hyvä, voit ilmoittautua vuokratyöfirmaan vaikka heti tänään.
Mutta annas kun arvaan. Se ei ole mielestäsi sinun arvoistasi hommaa, joten jätät väliin. Aivan kuten aiemmin jo sanoinkin.
Mä menin joskus vuosi sitten ilmoittautumaan yhteen paikkaan, että tulisin nyt töihin. Sieltä paikasta oli tarjottu mulle töitä noin vuotta aiemmin. Mulla oli silloin jo toinen työ tiedossa, joten jouduin kieltäytymään. Menin aulaan ja sanoin haluavani tavata sen henkilön, joka mulle aiemmin tarjosi töitä. Aulassa oli vahtimestari, joka hymyili jotenkin terapeuttisesti ja sanoi, että se henkilö ei ole nyt paikalla. Jos olisi ollut paikalla, olisinkohan vain voinut aloittaa työt? Vai oliko paikalla, mutta töihin ei sittenkään voi noin vain mennä?
Myöhemmin hain tähän firmaan töihin useita kertoja relevantilla työkokemuksella, mutta en päässyt.