Työttömät,tehdäänkö työtä käskettyä ja huomenna aamulla vain "Mennään töihin"?
Ei kysytä lupia vaan mennään vaan. Katsotaan kuinka moni joutuu putkaan,kuinka moni potkitaan pihalle,kuinka moni saa tehdä työpäivän loppuun mutta ei saa siitä palkkaa. Niin ja kuinka moni sitten saa siitä työpaikan itselleen. Jos se kerta on niin helppoa että töihin voi vaan mennä niin mennään sitten!
Kommentit (103)
Joku kirjoitti toisessa ketjussa että hänellä on 3 AMK tutkintoa ja 2 sivua CV tä.
Miksi on työtön, valehteliko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ap olevansa nokkelakin? Niitä töitä todellakin on, jos ei nirsoile. Mutta kuten tässäkin ketjussa on jo nähty, niin työttömät ovat kovia laittamaan ehtoja, että sellainen ja tällainen työ ei sitten käy.
Kyllä kaikki työ on työtä. Ja työtä löytyy, kun lopettaa nirsoilemasta.
Olen hakenut siivoustyötä, koululle, päiväkotiin, kauppaan jne. Missä kohti nirsoilin?
Sinähän sen tiedät. Hait vain noita tavallisimpia paikkoja, joita hakee miljoona muutakin? Hait vain omalta alueelta? Vain kokopäivätyötä? Vain tietyn palkan ylittäviä paikkoja? Vain tietyillä työajoilla?
Ihan vain tiedoksi, että noihin töihin ei ole tarjolla vaihtoehtoa kokopäivätyö. Taikka vaihtoehtoa "tietyt työajat" ja "tietty palkka". Täälläkin haettiin esikouluun ja kouluun sijaisia VIIKON työsuhteisiin. Kaupan alan paikat on useimmiten 15-20 h/ vko.
Ja mitä on sitten ne "ei tavalliset", joihin voisi päästä ilman alan koulutusta? Tällä hetkellä täällä _neljän_ kunnan alueella on auki 41 työpaikkaa! Valitettavasti ei löydy pätevyyttä hammaslääkäriksi, lääkäriksi, opettajaksi tai ns. "miesten töihin", (jotain poraajia, asentajia, hitsaajia...). Loput on sitten juurikin niitä osa-aikaisia pienillä tunneilla, pienellä palkalla kauppaan, siivoamaan, lapsia kaitsemaan...
Kannattettava ajatus. Edes osa työttömistä esim satatuhatta kun "menee töihin" luulisi ainakin vinkunan työvoimapulasta loppuvan.
Nyt vaan rohkeasti vaikka työkkäriin istumaan tiskin taakse, pankkiin virkailijan paikalle, tulliin vahtimaan, toimistoon kääntämään paperia ja palaveeraamaan, kauppoihin kassaan, lehtiin toimittajaksi, eduskuntaan kansanedustajaksi, sairaalaan hoitajaksi.
Nyt tienaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ap olevansa nokkelakin? Niitä töitä todellakin on, jos ei nirsoile. Mutta kuten tässäkin ketjussa on jo nähty, niin työttömät ovat kovia laittamaan ehtoja, että sellainen ja tällainen työ ei sitten käy.
Ei se ole nirsoilua että haluaa työstä palkkaa. Palkaton työ on orjatyötä ja laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole nirsoilua että haluaa työstä palkkaa. Palkaton työ on orjatyötä ja laitonta.
Jos orjatyö on laitonta miksi sitten kunta järjestää ilmaista työvoimaa julkkarille ja yrityksille kuten täyttämään hyllyjä duopolille työttömiä pakottamalla jo valmiiksi mitättömän korvauksen poistamisen uhalla. Filatovin keksimällä "kuntouttavalla työllä". Näköjään demareiden mielestä palkallinen työ ei kuntouta.
Kyllä töitä on aina, jos ne vaan jollekulle kelpaa. Pyöritän parin hengen moniapufirmaa, joka tekee ihan kaikkea simppeleistä tietokonehommista muuttojen kautta pihatöihin ja aina on ollut keikkaa niin paljon kuin ehtii tekemään. Väitän, että monet pystyisivät elättämään itsensä "ihminen ja paku" tai "ihminen ja tietokone"-tyylisillä firmoilla, jos halua ja uskallusta olisi. Suomalaiset on kuitenkin opetettu lapsesta asti avuttomuksi ja odottamaan, että joku muu ratkaisee heidän ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ne työkkärissä sanoi että töihin pääsee heti kun vaan menee. Sitten kysyin minne pääsee töihin niin se nais virkailija sanoi keittiö firman nimen joten soitin sinne firmaan ja sanoin että täällä työkkärissä luvattiin sieltä työpaikka minulle ja tulen huomenna töihin sinne. Siellä joku firman johtaja ihmetteli että kuka olen ja sanoin että oon työtön työnhakija.
On mullekin noin kuntakokeilussa sanottu, että erääseen firmaan tässä paikkakunnalla ei tarvitse kuin mennä töihin, mitään kokemustakaan ei kuulemma tarvittaisi. Oli kova kiusaus tehdä samanlainen lyhyt ja ytimekäs hakemus: "mulle on työpaikka luvattu teiltä. Tulen huomenna töihin kello 7:00." Väkersin sitten kuitenkin ajatuksen kanssa ihan asiallisen hakemuksen CV:n kera painottaen kyseisen firman alaan kuuluvia työkokemuksia ja koulutuksia, hieman vinkaten että "teillä on kuulemani mukaan juuri nyt hyvä tilanne ottaa töihin, siksi haen". Enkä saanut yhtäkään tuntia edes keikkahommaa, saati sitä "luvattua" kokopäivätyötä. Kuntakokeilujen toimivuuteen olisi olemassa lahjomaton ja toimiva mittari, jos vain halutaan ottaa käyttöön. Vuosittain varmasti monta sataa tuhatta tällaista vastaavantasoista höpöhöpö-työllistymissuunnitelmaa tässä maassa tehdään, niin montako prosenttia niistä suunnitelmista johtaa siihen "luvattuun" työllistymiseen. Luulenpa tuon prosentin olevan aika alhainen!
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti toisessa ketjussa että hänellä on 3 AMK tutkintoa ja 2 sivua CV tä.
Miksi on työtön, valehteliko.
Tuossa onkin kyseessä sellainen omasta halustaan työttömänä oleva.
Tykkään kyllä käyttää verorahoja opiskeluun, muttei ikinä hae töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän työttömien täydy tai edes pidä töihin vain "mennä". Mitä teidän tulisi tehdä, olisi arvioida omaa kokonaistilannettanne sekä objektiivisesti, että realistisesti. Alkaen nyt esimerkiksi koulutuksesta. Se että on kouluttautumaton herran vuonna 2023, on äärimmäisen boomeria ja erittäin W T:tä. Ei ihme, jos töiden saanti on vaikeaa pelkällä peruskoulupohjalla.
Jos tutkintopaperi löytyy mutta töitä ei, niin sitten tulisi kartoittaa ja olla avoin KAIKILLE työllistymistä edistäville palveluille. Ei tyrmätä työkokeilua, koska "se on orjatyötä", tai istua naama happamana kunt. työtoiminnassa koska "se on pupukurssi".
Te neropatit kuvittelette, että vaikka asutte 35 asukkaan kunnassa 150 km päässä lähimmästä sivistyksestä ettekä osaa mitään, niin teille tulisi silti löytyä heti se unelmien työpaikka joka on kevyttä ja josta maksetaan mansikoita. Ei työelämä toimi niin. Niihin unelmiin edetään pikkuhiljaa ja vai
Auttaisi, jos nuorenisin noin 15 vuotta. Miten, en tiedä. Myös kolmen sairauden parantuminen auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän työttömien täydy tai edes pidä töihin vain "mennä". Mitä teidän tulisi tehdä, olisi arvioida omaa kokonaistilannettanne sekä objektiivisesti, että realistisesti. Alkaen nyt esimerkiksi koulutuksesta. Se että on kouluttautumaton herran vuonna 2023, on äärimmäisen boomeria ja erittäin W T:tä. Ei ihme, jos töiden saanti on vaikeaa pelkällä peruskoulupohjalla.
Jos tutkintopaperi löytyy mutta töitä ei, niin sitten tulisi kartoittaa ja olla avoin KAIKILLE työllistymistä edistäville palveluille. Ei tyrmätä työkokeilua, koska "se on orjatyötä", tai istua naama happamana kunt. työtoiminnassa koska "se on pupukurssi".
Te neropatit kuvittelette, että vaikka asutte 35 asukkaan kunnassa 150 km päässä lähimmästä sivistyksestä ettekä osaa mitään, niin teille tulisi silti löytyä heti se unelmien työpaikka joka on kevyttä ja josta maksetaan mansikoita. Ei työelämä toimi niin. Niihin unelmiin edetään pikkuhiljaa ja vai
Kai sinä tajuat,että ne työkokeilut ja kuntouttavat maksetaan myös täysin sinun verorahoillasi? Koska kelaltahan se raha silloinkin tulee..
Sen kun näkis että joku lusmu menisikin joskus töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut siivoustyötä, koululle, päiväkotiin, kauppaan jne. Missä kohti nirsoilin?
Sinähän sen tiedät. Hait vain noita tavallisimpia paikkoja, joita hakee miljoona muutakin? Hait vain omalta alueelta? Vain kokopäivätyötä? Vain tietyn palkan ylittäviä paikkoja? Vain tietyillä työajoilla?
Miksi syytät työtöntä? En ehtinyt edes kysyä työaikoja tai palkkaa kun työnantaja sanoi ettei töitä ole. Ymmärrätkö, töitä ei ole. On todella vaikea mennä väkisin töihin kun tarvetta ei ole ja sinä syytät nirsoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin ruveta ministeriksi.
Olet luultavasti parempi kuin nämä nykyiset - et ainakaan voi olla huonompi
Tätä töihin menoa ilman turhaa rekryprosessia täytyy alkaa mielessään jalostaa. Kun joku kiinnostava paikka menee sinne paikan päälle kyselemään eikä lähde kuin vartioiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
vois mennä kokeileen finskin lentäjän hommia yhden nousun ajan,ja laskun.
No mene. Tehän jatkuvasti hoette, ettei mitään sopivuuksia oikeasti ole vaan kuka tahansa normijärkinen oppii työn kuin työn.
Mä teen tuon joka arkiaamu, ja saan olla töis puoli päivää, siitä maksetaan jopa palkkaakin 😎 Mutta työkkärin listoilla oon silti tuon puolipäiväisen takia 😅
Meillä on koko ajan pula lähihoitajista (ja sairaanhoitajistakin) ja hoitoalalla riittää töitä mistä valita. Itse en amk-tutkinnollani työllistynyt, joten piti vaan vetää kumihanskat käteen ja alkaa pestä niitä p*itä. Koulutus lähihoitajaksi oli 2 vuotta aikuisena, töitä voi tehdä jo opiskeluaikana.
Eikö meillä nykyisin pitäisi olla lähihoitajien pääsykokeet ihan pullollaan porukkaa? Voiko olla, että kaikki työttömät ovat niin selkä- ja muita vaivaisia, ettei voi tehdä fyysistä työtä? Vai onko se tämä "hyi kakka"-asenne?
Kyllähän siinä meni aika lailla unelmat uusiksi siitä, mitä haluaisin tehdä työkseni, mutta ei auta itku työmarkkinoilla.
En ole pätkääkään hoivaviettinen, mutta väistelen ne työpaikat, joissa on asiakkaita/potilaita, joita en halua hoitaa. Töitä riittää kyllä. Ihmisille riittää, että olen asiallinen. Olen laittanut omaksi rimakseni sen, että kunhan en hermostu asiakkaalle/potilaalle niin olen ihan ok hoitaja. Totta kai teen työn huolellisesti, siis merkkaan lääkkeet oikein yms, mutta niinhän tekisin kunnolla nämä tietokonehommat ihan missä vain työssä.
Kyllä tekevälle töitä löytyy. Joskus se vaan on vähän kakkaa hommaa, mutta saahan sitä samalla yrittää hakea parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen huomenna orpon työpaikalle, heitän petterin niska-perse -otteella ulos ja sanon että minä tulin nyt töihin!!
hah hah haa! Tämä oli hyvä!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä on aina, jos ne vaan jollekulle kelpaa. Pyöritän parin hengen moniapufirmaa, joka tekee ihan kaikkea simppeleistä tietokonehommista muuttojen kautta pihatöihin ja aina on ollut keikkaa niin paljon kuin ehtii tekemään. Väitän, että monet pystyisivät elättämään itsensä "ihminen ja paku" tai "ihminen ja tietokone"-tyylisillä firmoilla, jos halua ja uskallusta olisi. Suomalaiset on kuitenkin opetettu lapsesta asti avuttomuksi ja odottamaan, että joku muu ratkaisee heidän ongelmansa.
Jos käy, että en omista ajokorttia, enkä terveydentilani takia voi sellaista hankkiakaan. Muuten kykenen kyllä töihin.
Ja taas meni aivan pieleen sun mutuilu.
Selvästi Kallion vihenpiipertäjä on nyt jo pössyissä, kun noin levottomia juttelee.
Suurin osa PS väestä on ihan duunareita ja tunnen useammankin päällikkötason kaverin, joka kannattaa Perussuomalaisia. Yrittäjissäkin on PS kannattajia.