Mitä te muut työttömät teette päivät?
Alkaa käymään ihan työstä tämä sohvalla makoilu. Työpaikkojakaan ei voi hakea 24/7. Telkkaristakin tulee vaan 90 päivää morsiamena, Simpsoneita tai huutokauppakeisaria. Niin ja burgerimiegiä. Mitä oikeasti aikaa vievää tekemistä keksisi?
Kommentit (40)
Jos jämähdän palstalle tai katsomaan jotain sarjaa, en tee mitään muuta. Syöminenkin unohtuu.
en oo työttömäksi mitenkään erityisen aktiivinen- kuten en töissä ollessanikaan ollut - mutta: kävelyä, kirjasto, tietsikka (kuten nyt) kauppa ja kotihommat, ja jos ei riitä niin vaikka se sohva (en kylläkään omista) ja toki telkkukin.
Voit mennä ilkkumaan työpaikkojen oville että siinähän kärvistelette. Muista ottaa kaljaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kalastan keväästä syksyyn. Talvellakin jos on hyvät ilma niin käyn siikaa ongimassa usein. Siinä menee 4-6 tuntia kun istuu rannalla.
Kuntoilen ja pelaan pleikkaria myös. "
Kalassa käyminen. Tuosta sai vain haaveilla kun oli burn outin partaalla heikossa hapessa oravanpyörässä, missä mikään ei riittänyt eikä koskaan ollut tarpeeksi.
Kalastaminen on ihan parasta mun mielestä.
Se on kumma kun joko on töitä liikaa tai sitten töitä ei ole lainkaan.
Herään joka aamu klo 6 että ehdin tehdä kaikki hommat.
T. Pitkäaikaistyötön
Ala tekemään jotain käsitöitä. Neulo villasukkia joululahjaksi, ehdit tehdä vielä monet.
Käy kirjastossa, lue siellä lehtiä ja tee palapeliä (ainakin meidän kirjastossa on aina iso palapeli kesken), lainaa kirjoja.
Käy lenkillä, mene avantosaunaan.
Opiskelen ja koodaan. Välillä saisin freelancer -hommia mutta usein se ei ole sen arvoista koska Kela siitä suuttuisi ja ei olisi sitten varaa elättää itseään. Mistä saisi naiskumppanin joka ei joka treffien jälkeen fedaisi kun ei muka ole "tasaista" työpaikkaa.
Miksi työttömät ei ala yksityisyrittäjäksi? Näin ne saisi töitä ja he voisivat määrätä itselleen palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon rauhassa aamukahvit, sen jälkeen käyn lenkillä, jumppaan, syön lounasta, käyn suihkussa, luen kirjaa, teen palapeliä, koodaan, pelaan pleikkarilla, palstailen, neulon, käyn ruokakaupassa tai kirjastossa, teen päivällistä, siivoan, pesen pyykkiä, venyttelen, teen rentoutumisharjoituksia, katson tv-ohjelmia, hoidan huonekasveja.
Ei ole vielä käynyt aika pitkäksi kertaakaan, kohta vuoden olen ollut kotona.
Odotahan kun olet työttömänä 30 vuotta.
En ajatellut olla, mutta mulla on reservissä vielä vaikka kuinka paljon tekemistä.
Sijaisuuksia kouluissa. Ei tarvi paljon kotona päivisin olla kun lähes joka päivälle on töitä. Virallisesti oon silti työtön, kun ei mulla oo työsopimusta mihinkään. Oon kuuden koulun listalla ja vakkarisijainen jolle voi soittaa aamu kuudelta ja ilmestyn kasiksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät ei ala yksityisyrittäjäksi? Näin ne saisi töitä ja he voisivat määrätä itselleen palkan.
Ei taida tuo yritysmaailma olla sulle oikein tuttua. Liekö työelämäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tuo yritysmaailma olla sulle oikein tuttua. Liekö työelämäkään?
Minä olin ennen työtön ja sitten perustin firman. Nykyisin työllistän 45 ihmistä ja vuositulot on 200 000e.
Miksi te työttömät vaan valitatte ettekä tee mitään asioidenne eteen?
Silloin kun ei tuule niin työttömät pitäisi laittaa tuulivoimaloihin töihin pyörittämään niitä tuulivoimaloita lihasvoimin jotta sähkö ei oli silloin niin kallista.
Teen täyttä viikkotuntia keikkatöitä. Suomen systeemi vaan on sellanen, että olen työttömän statuksella, jotta turvaan työttömyyskorvauksen saannin heti mahdollisen keikkakatkon iskiessä. Lappu vaan täyttöön ja massit kolmessa päivässä tilillä. Jos vasta keikattomuuden iskiessä ilmoittaudun ja haen työttömyysrahoja, niin eka käsittely, te-selvittely ja muu ralli saattaa kestää jopa 2 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Ja epäonnistuessaan naulata itsensä velkavankeuteen. Kaupanpäälle 24/7 hommaa ja stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisuuksia kouluissa. Ei tarvi paljon kotona päivisin olla kun lähes joka päivälle on töitä. Virallisesti oon silti työtön, kun ei mulla oo työsopimusta mihinkään. Oon kuuden koulun listalla ja vakkarisijainen jolle voi soittaa aamu kuudelta ja ilmestyn kasiksi töihin.
Tykkäätkö olla sijaisena? Millä asteella?
Odotahan kun olet työttömänä 30 vuotta.