Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistan Gigantin myyjän pelon potkuista, jos ei saavuta kaikkia tavoitteita.

Vierailija
06.11.2023 |

Gigantin myyjä myi vanhukselle kaksi kallista sopimusta. Hänet irtisanottiin, kun juttu levisi mediaan. Ikävä tapaus.

Kuinka monella alalla onkaan nykyään tavoitteet, joihin pääseminen aiheuttaa ahdistusta ja vie työstä kaiken ilon.

Aina pitää tehdä enemmän ja paremmin. Meistä väännetään kaikki irti kuin tiskirätistä. Mun osalta tämä päättyy nyt. Olen ahkera, teen työtä hyvällä asenteella ja työmoraalilla, mutta nyt vain riittää. Terveys alkaa takkuilla. Niin kauan, kun me hullut juostaan aina lujempaa, meiltä vaaditaan aina enemmän. Töissä oli joskus ihan mukavaakin. Teen työni, mutta en enää "juosten"! Piti ottaa lisää lainaakin remppaa varten, mutta ehkä hidastan vähän kaikilla osa-alueilla.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen puhelinmyynti pitäisi ihan ensimmäiseksi kieltää. DNA:n puhelinmyynti esim. on lähinnä pakkomyyntiä ja yritystä kusettaa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä laitteiden ja palveluiden päälle. 

Vierailija
22/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kysyä työpaikkahaastattelussa miten mittaatte työn tuottavuutta. Tein kerran virhevalinnan, sen jälkeen olen oppinut kysymään tuon haastattelussa.

Onneksi on paljon paikkoja, jossa työntekijöihin luotetaan ja kannustetaan positiivisen kautta. Bonuksia on nälkäisimmille, kaikkien ei ole pakko niihin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa kun menee Giganttiin, kiersin myymälän niin oli 5 myyjää kysymässä matkalla, voiko mitenkään auttaa ja pitää heti kysyä jos tarvitsee jotakin. Verkkiksessä vaan moikataan ja powerissa joku saattaa kysyä, voiko mitenkään auttaa. Valitsen siis ennemmin verkkokauppa komin asioimiseen, kyllä sitä osataan itse kysyä jos jotakin tarvitaan.

Vierailija
24/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa kun menee Giganttiin, kiersin myymälän niin oli 5 myyjää kysymässä matkalla, voiko mitenkään auttaa ja pitää heti kysyä jos tarvitsee jotakin. Verkkiksessä vaan moikataan ja powerissa joku saattaa kysyä, voiko mitenkään auttaa. Valitsen siis ennemmin verkkokauppa komin asioimiseen, kyllä sitä osataan itse kysyä jos jotakin tarvitaan.

Kyllähän meistä jokainen voi vaikuttaa näihin liian ahneisiin työnantajiin. Ei osteta heiltä tuotteita / palveluja, kartoitetaan työpaikkahaastattelussa miten mittaavat / kilpailuttavat työntekijöitä. Ja porukkahan voi aina työpaikalla päättää, miten paljon työnantajan annetaan kiristää ruuvia. Hyvä, että nämä liikaa työntekijöistä puristavat paikat tulevat ilmi. Vastaavasti kehuja kannattaa antaa ja ilmiantaa myös reilut työpaikat.

Vierailija
25/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nämä kyselyt jotka tulee joka ostoksen jälkeen. Mitä pidit meistä jne. mIten ne vaikuttaa työntekijöihin ja miten niistä pääsee eroon? en vastaa niihin koskaan.

Vierailija
26/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pistetään ihan kylmästi pois koeajalla, jollei pysty myymään takuupalkkansa edestä. Puoli vuotta koeaika ja siinä aikaa opetella. Tosi moni on vuosien varrella joutunut lähtemään. Ihan laillista ja perusteina myyntitulos

Vierailija
27/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myyntityö on rankkaa nykyään mutta ei meillä sentään potkujen uhkaa ole

Kaikissa myyntitöissä on aina periaatteessa potkujen uhka läsnä. Tarpeeksi pitkään kun olet tekemättä riittävästi kauppaa, niin satavarmasti alkaa toimenpiteet ja mikäli tilanne ei muutu, on putken loppupäässä irtisanominen. Myyntityö on siksi henkisesti raskasta ja moni ei sitä kestä. Sellaista myyntityötä missä tulostavoitteita ei ole tai sellaisia ei käytännössä seurata, kutsutaan asiakaspalveluksi, ei myynniksi. Toki titteli voi olla myyjä, kuten alepan kassalla. 

Toisaalta tuosta tulospaineesta myös sitten maksetaan. MMA:n oman alan tilaston mukaan myyjän keskipalkka oli viime vuonna 5680€/kk. Mutta vain aniharva myyjä toimii pelkällä kiinteällä palkalla. Se raha pitää tehdä isoilta osin provisiona, myyntibonuksina jne. 

Vierailija
28/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko myyjälle varoitus jos ei saa minua vaihtamaan liittymää uuden puhelimen heiltä ostaessani?

Vierailija
29/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityössä ehkä hitusen ymmärrän tulostavoitteita. Alalle menevät tietävät sen ja ovat usein myynti- ja kilpailuhenkisiä.

Sitä, että tuloksia kytätään ja ahdistellaan työntekijöitä, muilla aloilla, en ymmärrä enkä hyväksy. Toivottavasti näidenkin firmojen nimet tulevat medioihin ennemmin tai myöhemmin. Sairaaksi on mennyt joillain aloilla, nimiä nyt mainitsematta.

Vierailija
30/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockkan päälliköillä oli ihan hulluja mielipiteitä. Ensin vaadittiin lisämyyntiä ja yksi tuote riitti. Sitten määrä nousi kolmeen. Samoten myyjän olisi pitänyt palvella kolmea asiakasta yhtäaikaa, esim. yksi sovittaa vaatteita, toiselle etsitään soviteltavaa ja kolmannelle ehdotellaan. Ja kierros alusta. Ensiluokkaista palvelua, NOT!

Vierailija
31/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon provikkapalkan huomaa aina silloin tällöin. Kaupat yritetään klousata nopeasti ja sen jälkeen asiakas unohdetaan.

Olin kauan sitte kodinkoneliikkeessä töissä. Silloin oli tuotteet tunnettava. Meillä oli hyvä provikkapalkka. Koko myynti laskettiin yhteen, sitten vähennettiin kaikki yrityksen kulut ja mitä jäi jäljelle, niin jaettiin tasan kaikkien kesken.

Silloin kaikki yrittivät parhaansa olematta törkeitä. Jokaisen tulos vaikutti kaikkien palkkaan.

Vierailija
32/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä suomalaisia ollaan haukuttu kulutusjuhlista, mutta minusta sille ei ole perustetta. Ensiksikin kodinkoneliikkeitä on nyt huomattavasti vähemmän olemassa kuin esim. 80-luvulla, samoin autojen myyntiennätys Suomessa on vuodelta 1989, jonka jälkeen ei olla päästy lähellekään niitä lukemia, autokauppa on suorastaan hiipumassa ihan kuoliaaksi tässä maassa, autokannan keski-ikä on ihan euroopan romuluokkaa, muut ajavat selvästi uudemmilla autoilla, jne.

Ebaylla näkyy vaikka minkälaista värkkiä ja hilavitkutinta mitä täällä ei ole nähtykään, monesti niissä mainitaakin että seller wont ship to Finland.

Minusta ei ole kertakaikkiaan minkäänlaista näyttöä suomalaisten "kulutusjuhlista".

Vierailija
33/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko myyjälle varoitus jos ei saa minua vaihtamaan liittymää uuden puhelimen heiltä ostaessani?

Jos kyse on vain sinusta, niin ei nyt sentään. Mutta jos liittymää ei saa myytyä yhdellekään besservisseröivälle vauva-palstan aktiivikäyttäjälle, niin ensin aletaan katsomaan missä mättää ja ennen pitkään tulee varoitus huonoista myyntituloksista. Jos meno ei edelleenkään muutu ja myynnit laahaa, niin alkaa keskustelut siitä että onko tämä oikea paikka olla hommissa. Jossain kohtaa tulee irtisanominen, jos sitä ennen ei ole itse tajunnut lähteä myymään vaikka orvokkeja kukkakauppaan, missä tulostavoitteita ei ole. 

Vierailija
34/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun otsikon mukaisen tilanteen aiheuttajahan on silloin yritys itse arvoineen.

Raha  edellä mennään rankasti, jopa niin ettei ihan normaali yritystoiminta tuloksineen riitä.

Vierailija
35/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinatalous on sivistyksen irvokas vastakohta. Eikö tämä ihmiskunta todellakaan onnistunut pysymään tällaisen paskan yläpuolella?

LOL. Markkinatalouden vaihtoehdot ovat omavaraistalous ja suunnitelmatalous. Olen ihan varma, että sinusta ei ole tuottamaan kaikkea tarvitsemaasi itse. Tiedämme myös, että mikään Gosplan ei toimi.

Vierailija
36/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on ollut se kun eräässä kaupassa halusi vastaantullut myyjä kirjata itse hyllystä löytämääni ja ottamaani tuotteeseen jotain. Vissiin omat koodinsa että sai provisiota tai jotain.

Tuli tunne että onko edes itsepalvelumyymälä kyseessä.

Ei ollut kyse edes gikantista.

Vierailija
37/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen puhelinmyynti pitäisi ihan ensimmäiseksi kieltää. DNA:n puhelinmyynti esim. on lähinnä pakkomyyntiä ja yritystä kusettaa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä laitteiden ja palveluiden päälle. 

Sille puhelinmyyjälle kannattaa sanoa ihan ensimmäiseksi, että kiellät kaiken puhelinmyynnin. Se auttaa kummasti.

Vierailija
38/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä kyselyt jotka tulee joka ostoksen jälkeen. Mitä pidit meistä jne. mIten ne vaikuttaa työntekijöihin ja miten niistä pääsee eroon? en vastaa niihin koskaan.

Minä vastailin niihin yhteen aikaan. Silloin oli kohta mihin kirjoitella oma viesti. Laitoin aina, että muuten meni hyvin, mutta tämä kysely kyllä ärsyttää ja pilaa koko ostostapahtuman. Nykyisin aika monessa noissa kyselyissä onkin, että halutessasi voit antaa palautetta.

Vierailija
39/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon provikkapalkan huomaa aina silloin tällöin. Kaupat yritetään klousata nopeasti ja sen jälkeen asiakas unohdetaan.

Olin kauan sitte kodinkoneliikkeessä töissä. Silloin oli tuotteet tunnettava. Meillä oli hyvä provikkapalkka. Koko myynti laskettiin yhteen, sitten vähennettiin kaikki yrityksen kulut ja mitä jäi jäljelle, niin jaettiin tasan kaikkien kesken.

Silloin kaikki yrittivät parhaansa olematta törkeitä. Jokaisen tulos vaikutti kaikkien palkkaan.

Kauan sitten tuli käveltyä ulos kodinkoneliikkeestä, kun pyykkikoneita tuli esittelemään myyjä tupakkatauolta. En kestänyt sitä joka hönkäyksestä tulevaa löyhkää, mentiin toiseen läheiseen liikkeeseen, mistä sitten ostettiin Mielen kone.

Nykyään tuntuu, ettei myyjät enää tunne myymiään tuotteita. Nettimyynti rokottaa niin paljon, myymälöissä käy lähinnä tällaiset vanhat jäärät, jotka haluavat nähdä luonnossa, mitä ovat ostamassa. Tuo pyykinpesukoneen ostoreissu oli aika silmiä avaava, että todella kannattaa käydä katsomassa. Oltaisiin muuten saatettu päätyä entiseen merkkiin, mutta todettiin, että on huonontunut niin paljon, että ostetaan jokin parempi. Mieletkään eivät ole enää entisellään.