Minkälainen vaimo uhkaa miestään poliisilla?
Kyseessä on riita, joka on syntynyt vaimon pitkäaikaisen käytöksen seurauksena. Vaimo kokee riidat ihan eri tavalla. Aikaisemmin vaimo on aina aloittanut riidat ties mistä syystä, suuttunut, provosoinut, huutanut ja jopa kontrolloinut minua. Olen aina pyydellyt anteeksi. Nyt kun lopulta panen vastaa ja tivaan miksi hän on viime vuodet käyttäytynyt hullusti ja en jaksa enää tällaisia riitoja. Vaimo soittaa poliisille...Olen kuulemma uhkaava.
Emme käytä huumeita tai muita päihteitä, alkoholia joskus maltillisesti. Ulospäin meillä on kaikki hyvin, normaalia paremmin.
Onko tämä normaalia, että vaimo omaa miestä uhkaillaan poliisilla?
Tietysti rauhoituin heti, en missään nimessä halunnut, että lapset näkevät isänsä menevä poliisiautoon, tulisivat varmaan muistamaan sen koko ikänsä. En nyt ymmärrä, vaimo saa provosoida minua ja suuttunut minulle, mutta jos panenkin vastaan, vaimo kutsuu poliisit apuun?
Emme edes riidelleet lasten aikana, mutta olisivat varmasti heränneet siihen, että poliisi on kotona.
Kommentit (63)
Yksilöterapiassa olen huomannut, että syyllinen ongelmiin etsitään asiakkaan ulkopuolelta. Ja jos syyllistä ei löydy, niin se vaikka keksitään.
Mutta että tuota tapahtuu pariterapiassakin... Uskomatonta!
Mikä sun tekosyy on pysyä tuollaisessa liitossa?
Joku elämänhallintansa menettänyt draama kuningatar, hermoraunio läheisriippuvainen pelkuri.
Tai sitten vaan sellainen, joka mahdollisen nyrkkitsppelun uhatessa ei ole mielestään tasaväkinen ja kokee pientä epämiellyttäyyttä tilanteessa, jossa toinen ei uhkaavassa tilanteessa poistu tai peräänny pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan parisuhdeterapian paikka. Kuulostaa siltä, että ulkopuolinen apu voisi olla kohdallaan.
Eihän tuollainen enää millään parisuhdeterapialla korjaannu. Terapia edellyttää, että molemmilla on halu korjata asioita. En usko, että tuolla vaimolla on aikomus korjata yhtään mitään.
Tämä osui nappiin. Vaimoa ei pariterapia ole kiinnostanut, vaikka puhuin siitä monta vuotta. Lopulta, kun päästiin, tilanne kääntyi pariterapiassa ihan päin vastoin. Vaimo jotenkin osasi puhua terapeutit ympäri. Heitä oli yhteensä kolme, kahdessa eri jaksossa oltiin ja meillä oli vielä yksilöterapiaa. Minulle tehtiin kaikenlaisia testejä, kun vaimo esitti kuinka huolestunut oli minusta. Vaimoa ei tarvinnut testata kuinkaan. Naiset ovat naisten puolella. Minusta se vika pi
Heidänkin koulutukseensa sisältyy feministisiä oppeja joissa mies on aina syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Oma epäusko tilanteeseen, mikä vaimosta on kuoriutunut esiin. Jotenkin haluaisin uskoa, että tuo käytös naisilta on normaalia, siksi tuo otsikkokin on tuollainen.
Pariterapiahan meni mönkään. En saanut apuja ymmärtää vaimoni käytöstä vaan se meni hullummaksi. Pariterapiassa ei ollut mitään loppuyhteenvetoa vaan ne loppuivat yksilöterapiaan. Minä avauduin pariterapiassa ja vaimo ei. Eli kun minä kerroin ongelmista ja vaimo ei, niin periterapeutit päättelivät minullahan ne ongelmat vain oli. Vaimo vielä sanoi, ettei ole ollut mitään riitoja ja niiden kaikkien typerien riitojen takia minä sinne halusin mennä.
Tässä aukeaa itsellekin tämä hullunkurisuus.
Yksi esimerkki tästä hullunkurisuudesta vielä, että joskus vaimo suuttui siitä, että lähden kauppaan väärissä takissa, pilaan meidän maineen. Sitten vaimoa ei haittaa kuitenkaan haittaisi poliisiauto etuoven edessä.
Poliisilla uhkailu ei ole normaalia parisuhteessa.
Jos vielä epäilet, että olisiko sittenkin, niin sanon uudestaan: Ei ole.
Ei eroa tarvitse perustella. Muille kuin itselleen. Jos tilanne ei ole korjattavissa, niin sitten ei muuta vaihtoehtoa ole. Mutta erolla ei saa koskaan uhkailla. Ensin ongelmista ja ratkaisuista pitää keskustella.
Poliisit ei kuulemma tykkää kotikeikoista.
Vierailija kirjoitti:
Poliisilla uhkailu ei ole normaalia parisuhteessa.
Jos vielä epäilet, että olisiko sittenkin, niin sanon uudestaan: Ei ole.
Anna mä arvaan. Kunnollisen miesparan sukulaiset ja kaverit kääntävöt tilanteen niin, että naisen vika tuokin. Outoa ja huonoa käytöstä naiselta. Hei totuus ei pala tulessakaan ja jotkut tulevat kuulemaan vielä kaikkia valheita mitä eräästä suhteesta ja naisesta, äidistä, on levitelty.
Järkevä ihminen kysyy ja miettii, miksi on uhkailtu poliisilla? Ihan huvikseen tai liioiteltuna? Ehkä kannattaisi keskittyä sen henkilön käytökseen, jonka pohjalta on täytynyt lausua sana poliisi. Voisiko hän muuttaa käytöstään, jotta noin hulluun asiaan kun poliisin kutsuminen, ei tarvitse turvautua? Jos ei edes tiedä tarkkaan miksi on noin ollut esim. ollut todistamassa tilannetta, ei kannata yrittää miettiä mitään.
Ja mitä tulee siihen että ei ole normaalia tuollainen parisuhteessa, niin kannattaa lähinnä miettiä kenen toimesta tuo epänormaalius on koitunut? Ehkä hänen toimiaan kannattaa enemmän ihmetellä kun sen naisen, joka on niin "hullu" että on tuollaisessa suhteessa.
Jos selvää väkivallan uhkaa on ollut, tuskin kukaan hyväksyy tuollaista mistään syystä, vaikka joku väittäisi olevan joitain syitä vihastua. Ja väitän että monessa suhteessa voi väkivaltaan tai turhan tuimaan aggressiivisen suutahtamiseen taipuvainen olla tuollainen valitettavasti ihan ilman mitään järkevää mistä provosoitua tai vihastua. Ainakin puolueettoman ja järkevän ihmisen näkökulmasta. Kyllähän sitä joku voi suuttua vaikka siitä, että ruoka ei miellytä ja karjua siitä ja katsoa itse, että ihan hyvä syy oli siihen. Ja jotkut hilpeät vielä samaa mieltä.
Melkein hilpeää, että aina käydään kiinni siihen mitä nainen on tehnyt tai ei tehnyt.
Jopa vänivaltatilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma epäusko tilanteeseen, mikä vaimosta on kuoriutunut esiin. Jotenkin haluaisin uskoa, että tuo käytös naisilta on normaalia, siksi tuo otsikkokin on tuollainen.
Pariterapiahan meni mönkään. En saanut apuja ymmärtää vaimoni käytöstä vaan se meni hullummaksi. Pariterapiassa ei ollut mitään loppuyhteenvetoa vaan ne loppuivat yksilöterapiaan. Minä avauduin pariterapiassa ja vaimo ei. Eli kun minä kerroin ongelmista ja vaimo ei, niin periterapeutit päättelivät minullahan ne ongelmat vain oli. Vaimo vielä sanoi, ettei ole ollut mitään riitoja ja niiden kaikkien typerien riitojen takia minä sinne halusin mennä.
Tässä aukeaa itsellekin tämä hullunkurisuus.
Yksi esimerkki tästä hullunkurisuudesta vielä, että joskus vaimo suuttui siitä, että lähden kauppaan väärissä takissa, pilaan m
Ap, tuo käytös EI ole naisilta normaalia. Älä yleistä jos sinun vaimosi on tuollainen.
Mun ex aviomies sanoi esimerkiksi, että syy miksi halusi minusta avioeron oli se että olen kuulemma liian rauhallinen ja tasainen nainen eikä minusta ole hänelle haastetta. Että näinkin voi olla. Tässä olisi vapaa ja liian rauhallinen nainen jollekin miehelle😀
Mitkö ne syyt ovat, miksi hän on suuttunut?
Herran jestas vika on ainoastaan sen henkilön, joka riita tilanteessa ei osaa riidellä ilman aggressiivisuutta, väkivaltaa tai uhkailua. Miten tuollainen voi olla epäselvää joillekin? Jos osaisi normaalisti riidellä, tuskin poliisin tarvitsee puuttua.
Riidan aiheita voi olla vaikka mitä. Se että riidassa on muuten aina 2 osapuolta ei ole totta. Joskus joku voi aloittaa riitelyn ilman mitään järkevää syytä mistä vihastua tai aloittaa varsinaisesti riitelemään. Normi keskustelu voisi olla paikallaan tai korkeintaan pieni hiiltyminen, miten nyt ihmiset yleensä saattaa kiivqstua, jos eri mieltä ollaan.
Jos ei itsekritiikkiä omaa ollenkaan, omasta mielestä tietenkin aina on syytä riidellä ja tulistua jopa aggressiivisuuteen asti.
Joskus on syytä vihastua paljon, joskus vähän, joskus ei ollenkaan. Nämä ovat tietenkin subjektiivisia näkemyksiä ja vahvasti puolueellisten ei ainakaan pitäisi olla päättämässä, mikä on kenenkin vika ja koska on aihetta ja koska ei.
Itse en näe oikein mitään syytä hulluun vihastumiseen aggressiivisella twistillä. Pitäisi olla jotain todella pahaa sen toisen osapuolelta, että ehkä vähän ymmärrystä löytyisi tuollaiseen.
Kaksi pitkää jaaritusta, joista ei tahdo tahdo saada tolkkua. Mitä niissä oikein sanotaan?
Osalla kansalaisista suomen osaaminen on surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkö ne syyt ovat, miksi hän on suuttunut?
Vaikka se että pesin pyykit auttaakseni häntä. Sen jälkeen en ole pyykkejä pessyt.
Laitoin vääränlaisen vitsin naapurille.
Haastattelu ja kuva lehteen ja minulle oli varmaan typerä pipo päässä.
Kysyin vaimolta voiko hän kuoria perunat, kun minulla on työpäivä menossa.
Vaimo kysyi apuja puhelimen salasanoihin liittyen, suuttui kun neuvoin. Hän ei tarvinnutkaan apua. Kuulin kyllä kysymykset.
Kysyin vaimolta, mitä tapahtui hänen kaveriporukan tapahtumassa?
Vaimo halusi koiran ja sanoin, ettei minulla ole aikaa eikä rahaa koiraan. Tästä vaimo halusi riidellä melkein vuoden. yritti saada lapset mukaan minua vastaan. Vaimolla oli työvuoroja niin, ettei hän ehtisi koiraa hoitaa vaan ne olisi jäänyt minulle. Mulla oli kädet täynnä lastenhoitoa muita kotihommia. Päivisin mulla oli omat työt.
Halusi pojan huoneeseen remontin. Mulla sama vastaus kuin koirasta. Tää remppariita seurasi ihan heti tuon koirariidan perään.
Minulla oli vääriä mielipiteitä, kukkapenkin kukkien asettelun suhteen, sisustuksen suhteen, ylipäätänsä kaiken suhteen. Ihan vaan sen takia kun se oli minun suusta.
En jaksanut odottaa vaimoa kukkapenkin laittoon ja lähdin sisälle 25 minuutin odottelun jälkeen.
Kysyin vaimolta, miksi mä jouduin aina pyytämään anteeksi? tästäkin tuli riita.
jne..
Jotenkin tuntuu, että ap kaunistele omaa osuuttaan tai sitten on keksinyt koko jutun.
Ei välttämättä ole keksitty juttu. Olen ollut tilanteessa sivustaseuraajana, kun yksi osapuoli soitti poliisille vain manipuloidakseen tilannetta. Häntä ei kukaan tai mikään uhannut muuten kuin enintään hänen oman päänsä sisällä. Mielenterveystapaukset löytävät uhkia tarvittaessa vaikka koivun lehdestä.
Ootko ajatellut sellaista vaihtoehtoa kuin ettei vaimossasi muuta vikaa ole kuin se ettei itse ole ymmärtänyt erota sinusta?
Jos vaimo olisi kokenut tilanteen uhkaavaksi, niin hän olisi soittanyt poliisit eikä jäänyt jahkailemaan ja uhkailemaan.
Se että vaimo vain uhkaili, kertoo sen, että hän ei kokenut uhkaa. Esitti sitä vain, jotta sai uhkailtua ja miehen hiljaiseksi.
Millaisista asioista vaimo on suuttunut ja provosoitunut silloin kun on aloittanut riidat?
Ei tuo ole sukupuolikysymys. Vaan tuossa on kyse siitä, että nuo "auttajat" valitsevat puolensa, kun heidän pitäisi olla puolueettomia. Ja he ottavat manipuloijan puolen, kun ilmeisesti koulutuksessa ei opeteta tunnistamaan manipulointia. Ja vaikka sitä ei pystyisi tunnistamaan, niin pitäytymällä puolueettomuudessa ja tasapuolisuudessa se manipuloinnin vaikutus kutistuisi. Mutta näin ei useinkaan nyt tapahdu.