Minkälainen vaimo uhkaa miestään poliisilla?
Kyseessä on riita, joka on syntynyt vaimon pitkäaikaisen käytöksen seurauksena. Vaimo kokee riidat ihan eri tavalla. Aikaisemmin vaimo on aina aloittanut riidat ties mistä syystä, suuttunut, provosoinut, huutanut ja jopa kontrolloinut minua. Olen aina pyydellyt anteeksi. Nyt kun lopulta panen vastaa ja tivaan miksi hän on viime vuodet käyttäytynyt hullusti ja en jaksa enää tällaisia riitoja. Vaimo soittaa poliisille...Olen kuulemma uhkaava.
Emme käytä huumeita tai muita päihteitä, alkoholia joskus maltillisesti. Ulospäin meillä on kaikki hyvin, normaalia paremmin.
Onko tämä normaalia, että vaimo omaa miestä uhkaillaan poliisilla?
Tietysti rauhoituin heti, en missään nimessä halunnut, että lapset näkevät isänsä menevä poliisiautoon, tulisivat varmaan muistamaan sen koko ikänsä. En nyt ymmärrä, vaimo saa provosoida minua ja suuttunut minulle, mutta jos panenkin vastaan, vaimo kutsuu poliisit apuun?
Emme edes riidelleet lasten aikana, mutta olisivat varmasti heränneet siihen, että poliisi on kotona.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sitä sinun mainitsemaa kontrollointia. Vaimo kontrolloi sitä mistä puhutaan. Kun hän uhkaa poliisilla, niin sinä lopetat riidan aiheesta puhumisen. Ja vaimo pääsee pälkähästä.
Tätä kontrollointia harrasti pettäjä exäni, kun kärysi pettämisestä. Lopulta mä sanoin exälle vuorostani, että nyt jos et tästä kämpästä lähde niin kutsun poliisit. Lähti.
Tiedoksi vielä, kun joku siitä alkaa vouhkaamaan, että mä maksoin kämpästä vuokran oman osani.
Shokki se kärähtäminen varmaan exälle oli . Luuli olevansa hyväkin siinä. 5 vuotta katsoin peliään ja sitten riitti.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiten ihmisten riidat hoidetaan rauhallsesti keskustelemalla. Ilmeisesti teistä kumpikaan ei osaa ratkoa ristiriitatilanteita aikuisen tavalla?
Miten jokaiseen ketjuun ilmaantuukin aina joku sinun kaltaisesi toisten vähättelijä? Onko sinulla huono itsetunto?
Minä uhkasin poliisilla pitkäaikaista miesystävää, joka käyttäytyi henkisesti väkivaltaisesti eikä suostunut poistumaan asunnostani. Tosiaankin asuimme siis erillämme, kiitos luojan, sillä yhteisestä kodista on toista aika paljon hankalampaa häätää. No, uhkaus ei auttanut ja hän turvautui fyysisiin otteisiin estääkseen minua soittamasta, kun tartuin puhelimeen.
Seuraavaan kertaan mennessä olin miettinyt päässäni taktiikan, sain soitettua ja mies lähti sinivuokkojen matkaan. Suhde päättyi siihen, vaikka miehen mielestä meillä ei olisi ollut mitään hätää.
Noh, olipa aloittajan tilanne millainen tahansa, niin eipä tuota suhdetta kannata jatkaa. Joko vaimo on kiero ja uhkailee poliisilla ihan vain vallankäyttönä, tai sitten siihen poliisin kutsumiseen on ihan aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiten ihmisten riidat hoidetaan rauhallsesti keskustelemalla. Ilmeisesti teistä kumpikaan ei osaa ratkoa ristiriitatilanteita aikuisen tavalla?
No jotenkin vaimo ei vaan kuule, ihan sama millä äänensävyllä asiani kerron. Minulla itsellä on pitkäpiuhat ja pystyn ottamaan loukkauksia vastaan, mutta kyllä se raja minullakin. Vaimo osaa provosoinnin taidon.
Riidat johtaa siihen, että vaimolta tulee ulos lopulta 1-3tunnin monologi. Suuttumukseni laskee tuota kuunnellessa ja päättyy siihen, että minä pyydän anteeksi. Seuraavana päivänä tajuan, että eihän niissä jutuissa ollut oikein järkeäkään, mitä vaimo höpisi, pelkkää selittelyä vain. Riidan aiheesta ei oikeasti päästy sopuun.
Olimme pariterapiassa aikaisemmin, kun suhteessa oli luottamuspulaa. En usko vaimon sanoihin. Pariterapiaprosessin aikana piti tulla selväksi, ettei enää saa valehdella. Luottamus ei sillä rakennu. Nyt viimeisen valhe liittyy juuri tähän poliisilla uhkailuun. Tuon poliisiuhkailun jälkeen kysyin vaimolta, oliko saanut neuvon kavereiltaan vai pariterapiasta? Vaimo vastasi, että keksi itse. Nyt sanoikin, että pariterapeutti olisi neuvonut. Tämä alkaa olla liian hämmentävää. En tiedä kenen kanssa olen naimisissa, miksi pitää edelleen valehdella? Jos tuokin piti valehdella, mitä kaikkea minulle on valehdeltu?
Vaimosi harrastaa juuri sellaista henkistä väkivaltaa joka feministien mielestä on ok eikä sitä tarvitse tutkia. Mies on syyllinen maassamme kunnes toisin todistetaan.
Hanki suojaksesi piilokamera, jolla voit todistaa syyttömyytesi, jos jotain keksii?
Jos ap olet suhteessa patologisen valehtelijan kanssa, niin se valehtelu ei lopu millään sopimisella.
Joko hyväksyt puolisosi ominaisuuden ja sopeutat oman asenteesi ja toiminnan siihen tai sitten otat vaan niinpaljon etäisyyttä kuin mahdollista.
nimimerkillä "kokemusta on".
Ap. Vaimosi on selvästi feministi. Hankala puolustautua sellaista vastaan kun oikeuslaitos on täynnä näiden väkivaltaa puolustavia sukupuolentutkijoita.
Olisikohan parisuhdeterapian paikka. Kuulostaa siltä, että ulkopuolinen apu voisi olla kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään entinen puoliso jos soittaa poliisit omalle puolisolleen. Se vaan ei kuulu avioliittoon.
Kyllä se vaan kuuluu silloin, jos puoliso käyttäytyy tavalla joka ei kuulu avioliittoon eli oikeasti väkivaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan parisuhdeterapian paikka. Kuulostaa siltä, että ulkopuolinen apu voisi olla kohdallaan.
Eihän tuollainen enää millään parisuhdeterapialla korjaannu. Terapia edellyttää, että molemmilla on halu korjata asioita. En usko, että tuolla vaimolla on aikomus korjata yhtään mitään.
Kun vaimo uhkaa poliisilla, niin se kertoo siitä, että hän itse pelkää poliisia. Hän myös olettanee, että muut pelkäävät poliisia samalla tavalla, ja pitää siksi poliisilla uhkaamista erittäin tehokkaana kontrollointikeinona.
Miksi vaimo sitten pelkää poliisia? Vaimolla taitaa olla omallatunnollaan jotain, mitä ei haluaisi saattaa poliisin tietoon. Siksi poliisi pelottaa. Ehkä ap:n ja vaimon riidoissa on valjennut, että ap on selvillä niistä tulenaroista asioista, jotka vaimo haluaa salata poliisilta.
Vaimon on estettävä tulenarkojen asioiden paljastuminen keinolla millä hyvänsä. Poliisilla uhkaaminen on hyvä keino estää paljastumasta, sillä poliisihan on vaimon mielestä se pelottavin juttu maailmassa.
Älä ole moksiskaan vaimon uhkauksesta. Seuraat vain vaimon tekemisiä sen verran, että jos soittaa poliisit, niin lähdet pois kotoa ennen poliisin tuloa. Poliisilla olisi tuossa tilanteessa intressissä lähinnä rauhoittaa tilanne. Jos sinä et ole paikalla, niin poliisin näkökulmasta tilanne on rauhoittunut ja heillä ei ole kohteessa tehtävää.
Huomaa myös, että poliisi ei välttämättä saavu paikalle yhdestä soitosta. Heidän ensimmäinen neuvonsa vaimolle on lähteä pois tilanteesta.
Toki vaihtoehtona on, että soitat itse sinne poliisille ennen vaimoa. Itse en pidä ajatuksesta, että poliisi vedetään mukaan riitoihin, on niillä tärkeämpääkin tekemistä. Mutta tuolla saat vaimolle osoitettua, että sinulla on samat oikeudet soitella poliisille kuin hänellä. Ja että otat tosissasi sen uhkailun, joten jos vaimo haluaa poliisin, niin saamansa pitää. Sitten luot poliisille vaimosta syyllisen, että hän haastaa riitaa, sinä olet yrittänyt keskustelulla rauhoittaa häntä, mutta vaimo ei rauhoittunut ja halusi paikalle poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole moksiskaan vaimon uhkauksesta. Seuraat vain vaimon tekemisiä sen verran, että jos soittaa poliisit, niin lähdet pois kotoa ennen poliisin tuloa. Poliisilla olisi tuossa tilanteessa intressissä lähinnä rauhoittaa tilanne. Jos sinä et ole paikalla, niin poliisin näkökulmasta tilanne on rauhoittunut ja heillä ei ole kohteessa tehtävää.
Huomaa myös, että poliisi ei välttämättä saavu paikalle yhdestä soitosta. Heidän ensimmäinen neuvonsa vaimolle on lähteä pois tilanteesta.
Toki vaihtoehtona on, että soitat itse sinne poliisille ennen vaimoa. Itse en pidä ajatuksesta, että poliisi vedetään mukaan riitoihin, on niillä tärkeämpääkin tekemistä. Mutta tuolla saat vaimolle osoitettua, että sinulla on samat oikeudet soitella poliisille kuin hänellä. Ja että otat tosissasi sen uhkailun, joten jos vaimo haluaa poliisin, niin saamansa pitää. Sitten luot poliisille vaimosta syyllisen, että hän haastaa riitaa, sinä olet yritt
Kirjoitin nämä vinkit. Mutta oikeasti olen sitä mieltä, että ei tuo korjaannu kuin erolla. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollainen enää millään parisuhdeterapialla korjaannu. Terapia edellyttää, että molemmilla on halu korjata asioita. En usko, että tuolla vaimolla on aikomus korjata yhtään mitään.
Tämä osui nappiin. Vaimoa ei pariterapia ole kiinnostanut, vaikka puhuin siitä monta vuotta. Lopulta, kun päästiin, tilanne kääntyi pariterapiassa ihan päin vastoin. Vaimo jotenkin osasi puhua terapeutit ympäri. Heitä oli yhteensä kolme, kahdessa eri jaksossa oltiin ja meillä oli vielä yksilöterapiaa. Minulle tehtiin kaikenlaisia testejä, kun vaimo esitti kuinka huolestunut oli minusta. Vaimoa ei tarvinnut testata kuinkaan. Naiset ovat naisten puolella. Minusta se vika piti löytää.
Ap on joko trolli tai persoonallisuushäiriöinen.
Toivottavasti "vaimo" ymmärtää erota ja katkaista välit kokonaan, ellei ole jo niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä osui nappiin. Vaimoa ei pariterapia ole kiinnostanut, vaikka puhuin siitä monta vuotta. Lopulta, kun päästiin, tilanne kääntyi pariterapiassa ihan päin vastoin. Vaimo jotenkin osasi puhua terapeutit ympäri. Heitä oli yhteensä kolme, kahdessa eri jaksossa oltiin ja meillä oli vielä yksilöterapiaa. Minulle tehtiin kaikenlaisia testejä, kun vaimo esitti kuinka huolestunut oli minusta. Vaimoa ei tarvinnut testata kuinkaan. Naiset ovat naisten puolella. Minusta se vika piti löytää.
Tässä nähdään mitä feminismi on. Ovat aina miestä vastaan ja käyttävät henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samantyyppinen karu kokemus. Nuo sosiaali- ja terveysalan ihmiset menevät aivan kritiikittä siihen manipulointiin, jota toinen harjoittaa. Eivätkä koskaan ihmettele niitä ristiriitoja, joita tarinoissa on. Eivätkä kysy, että mikä johti käsiteltävään tilanteeseen. Yleistäen voin sanoa, että alan ihmiset ovat hämmästyttävän sinisilmäisiä. Toki nuo taitavat manipuloijat osaavat myös olla uskottavia.
Siinä mielessä poliisi on sinun paras kaverisi. Toki poliisikin menee manipulointiin, sillä eihän heilläkään ole ensin kuin osapuolten kertomukset. Mutta jos asiat etenisivät, niin rikosasioiden käsittelyssä kertomusten merkitys vähenee, ja silloin aletaan katsomaan todisteita. Pidät vain huolen, ettei vaimollesi kerry todisteita sinua vastaan.
Tuo nainen kuulostaa jotenkin epävakaalta. Jos tulee ero, niin kerää todisteita huolellisesti etukäteen todistamaan omaa hyvää isyyttäsi.
Ansaitset parempaa.
Ja laitattaisi ex-miehensä vankilaan jollain satuilulla. Seksuaalirikosjutuissa ei syyttömyysolettama paljon paina.