Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys: Uskotko kaiken ympärilläsi tapahtuvan itsestään vai uskotko että sinä itse luot kaiken mitä ympärilläsi tapahtuu?

Vierailija
05.11.2023 |

Eli siis oletko vain palanen tässä kaikessa heiteltävänä vai oletko itse kaiken luoja?

On tutkimuksia mitkä on osoittanu että jos ihminen uskoo tarpeeksi johonkin niin se voi oikeasti tapahtua

Otetaan esimerkki: On tapauksia missä ihminen on uskonut että hänen talossa kummittelee ja tavarat liikkuvat itsestään pois paikoiltaan, noh tämä henkilö on alkanut uskomaan siihen kokoajan enemmän ja enemmän ja alkanut pelkäämään tätä asiaa niin paljon että nyt yhtäkkiä ne tavarat onkin alkaneet lentää häntä päin, mitä enemmän hän on kohdistanut omaa energiaansa tähän ilmiöön sitä enemmän ne tavarat on alkanu lentelee päin. Kuuluisat "poltergeist" tapaukset

Eli siis heittääkö "kummitus" niitä vai luoko hän tämän kaiken itse koska hän käyttää niin paljon energiaa tähän asiaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuskopernikuslainen maailmankuva: kaikki ei pyörikään maan ympärillä, vaan MINUN ympärilläni! Koska minä tahdon!

Kuin lapsi joka luo rinnakkaistodellisuuden. Loppu viimein paetakseen itseään.

Vierailija
22/46 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin itsekeskeinen ajatus, että loisi todellisuuden ja ympäristön tapahtumat ajatuksillaan.

Toki, paitsi jos kyseessä on ikään kuin tietokonepeli. Yksinpeli, kaksinpeli, kuka tietää kuinka monen peli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut ihmiset määräävät elämäni suunnan. Olen lähettänyt 1400 työhakemusta, mutta ei ole otettu töihin.

Minun valinta ---> töihin

Muiden valinta ---> ei valita

= Olen muiden ihmisten valintojen takia ilman työtä.

Täysin samoilla linjoilla.

T: tuntematon 

24/46 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enkä koe olevani kaiken luoja. Pyrin tunnistamaan vaikutusmahdollisuuksiani ja tekemään hyviä valintoja minulle ulkoapäin tulleiden olosuhteiden puitteissa. Pääsääntöisesti tiedän olevani enemmän hyväksyvä mukautuja kuin tarmokas tahtoihminen.

Monille on tuttu tyyneysrukous: 

Jumala suokoon minulle tyyneyttä

hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa,

rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin,

ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Tyyneys on minulle helpompaa kuin rohkeus.

Vierailija
25/46 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden henkilön joka tietää tarkalleen vastauksen kysymykseen, hän on: Ramana Maharshi.

Vierailija
26/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa järki päähän nyt

Vierailija
27/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat olemassa minulle vain ajatuksissani. Jos en tiedä jotatin, ei sitä minulle ole olemassa, vaikka se jollekin toiselle, tai faktuaalisesti olisi olemassa. Toiset ihmiset ovat olemassa vain ajatuksissani, ja ovat sellaisia millaisiksi heidät ajattelen milläkin hetkellä. Jos joku sanoo mielestäni ikävästi jotain, niin hän on sillä hetkellä ikävä ihminen, mutta jos hän vaikkapa pyytää antteeksi sanomaansa, niin mielikuvani hänestä muuttuu jälleen.

Tästä syystä kuolleet ovat yhtä lailla olemassa kuin elävätkin, eihän meillä ole mitään muuta kuin tämä hetki elossa oloa, ja sitten menneisyys muistoissamme. Näiden lisäksi on kuvitelmat ja nimen omaan ne ajatukset tulevaisuudesta, mutta nehän eivät ole totta, vaan kukin hetki näyttää miten sillä hetkellä tulee käymään. 

Eli kun ajattelen rakasta ihmistä, ajattelen omia ajatuksiani, menneisyyttä hänen kanssaan, ja mahdollista tulevaisuutta. Rakkaan ihmisen kuollessa hän on yhtä kirkkaana lämpönä sydämessä, ja muistoissa, ero on vain siinä että en voi enää ajatella tulevaisuutta hänen kanssaan.

Vierailija
28/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden henkilön joka tietää tarkalleen vastauksen kysymykseen, hän on: Ramana Maharshi.

Myös:

J. Krishnamurti.

Paul Brunton.

Vierailija
29/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun ympärillä tapahtuu niin en minä sitä luo, en esimerkiksi voi oikein toisten tekemisiä luoda. Eikä sitä kukaan muu luo. 

Vierailija
30/46 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
31/46 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kuuluisat poltergeist-tapaukset ovat lavastettuja. Ihminen ei ajatuksillaan liikuta edes kevyttä puunlehteä.

Vierailija
32/46 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue E.H. Vihkimys-kirja, niin luulet vähemmän mutta tiedät enemmän.

Vierailija
33/46 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
34/46 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä harhoissa. 

Vierailija
35/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö juttuihin en ota kantaa. Mutta sosiaalisesti ihminen muovaa sitä millaisia edellytyksiä hänellä on tulevaisuudessa. 

Vierailija
36/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltergeist-tapauksissa on huomattu, että epävakaan personallisuuden tai esim. murroikäisen yleensä naispuolisen henkilön rakennuksessa oleminen on aiheuttanut nämä tapaukset.

Vierailija
37/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kuuluisat poltergeist-tapaukset ovat lavastettuja. Ihminen ei ajatuksillaan liikuta edes kevyttä puunlehteä.

Ei liikutakaan ajatuksella vaan tiedottomasti alitajuisesti. Eivätkä ole lavastettuja. Tutkittuja ja todistettuja kuten esim. Mäkkylän räyhähenki.

https://espoonperinneseura.net/perinnetietoa/kummitustarinoita/makkylan…

Vierailija
38/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle uskonsa mukaan. Toiset saa hyvää, toiset ei, mitäs uskoo väärin ja vääriin asioihin, eikä etsi totuutta, eli Jeesusta.

Vierailija
39/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi sataa itsestään.  Mutta se täytyy itse luoda pois, jos niin haluaa.  Lumi sulaa lopulta itsestään. 

Tuuli ja myrskyt toimivat itsestään. Joet, purot virtaavat itsestään.

Vierailija
40/46 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltergeist on soopaa, saissea