IS Pettämistilasto: Siis nuoret ovat uskollisia, mutta keski-ikäiset ja vanhukset sexihurjastelee vieraissa sängyissä?
Tai no missä itse kukin hurjastelee. Mikä tuon selittää? Onko nuorena se oma kumppani vielä ihana ja vetävä, mutta viimeistään keski-ikäisenä on täysin siihen tympääntynyt?
Riettaimmat sexiseikkailijat ovat tuon graafin mukaan ikäryhmissä 75v. plus ja 55-64v.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taatusti ei ole tuon kyselyn vastaajat edustava otos imäryhmästään. Nykyään ei enää saada kyselyvastauksia lähes kaikilta, kuin ennenvanhaan. Taatusti vastaajat valikoituvat niihin, joita aihe koskettaa.
Millainen ihminen ylipäätään vastaa johonkin Iltalehden kyselyyn? Samaa tasoa kun nämä kaalimadon yms. kyselyt, joista Iltasanomat uutisoi tieteellisinä tutkimuksina: näin ja näin moni runkkaa/on pettänyt/harrastanut kimppakivaa/näin monta seksikumppania ihmisillä on jne jne.
IS haku kaalimato+kysely:
https://www.is.fi/haku/?query=kaalimadon%20kysely&category=kaikki&perio…
Sanoma Oy:n journalismin taso on päätä huimaavaa.
Vanhat kurpat luulevat ansaitsevansa parempaa vaikka itse näyttävät petolinnun perseeltä. Nuorilla on vielä itsetunto kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on vastanneet kysymykseen, oletko joskus pettänyt kumppaniasi, eli koskee koko elinaikaa.
On kai se aika selvä, että mitä vanhempi ihminen, niin sen verran elettyä elämää takana.
Miksei ihmiset lue juttua ennen kommentointia?
Mä en lukenut ja ihmettelinkin jo, miten jotkut 75+ ikäiset jaksavat vielä juosta pettämässä.
No eihän sitä tarvi erikseen juosta, esim samassa vanhainkodissa tai senioriasuntolassa voi olla jokin vetävä daami, tai charmantti hopeaselkä, johon tuntee vetoa eikä se ole oma puoliso.
Repäistään paskaiset vaipat tieltä pois ja hommiin! Hajuhaitoista viis!
Olisi mielenkiintoista myös nähdä, että missä iässä pettäminen useimmiten tapahtuu. Veikkaisin ns. pikkulapsiajan siinä 30v kieppeillä (35v?) olevan otollista aikaa.
No kyllähän täytyy olla typerys jos ei tätä ole tiennyt. En tunne yhtäkään paria joissa toinen ei olisi pettänyt. Jokainen pettää kun tilaisuus tulee. Osa tietysti sulkee tältä silmänsä, vaikka ei se sitä estä.
Kuolemanpelko saa hurjastelemaan.
Nuorempana sitä oli näissä asioissa ehdottomampi. Nuorena sitä on muutenkin takakireämpi monessa asiassa. Nykyään ei enää, voisin pettää helposti. Tai olen kyllä pettänytkin.
Tämä nyt taas ei tilaston kriteereitä täytä millään tasolla. Siinä ei tosin olisi mitään yllättävää, että pettäminen johtaa todennäköisemmin eroon liiton alkutaipaleella. Mitä enemmän on hävittävää materialistisesti, sen helpompi on vakuuttaa jäämään itsensä suhteeseen.
Miten ihmiset eivät osaa lukea ja tulkita yksinkertaista tilastoa. Joo, olisin itsekin vastannut vielä 38 v että en ole pettänyt. Se tapahtui vasta seuraavana vuonna. Mitä kauemmin elää, sitä enemmän ehtii tapahtua asioita. Tilasto olisi ihan erilainen, jos olisi kysytty, oletko pettänyt esimerkiksi viimeisen vuoden aikana tai vaikkapa nykyistä kumppania.
Reaalitodellisuudessa esimerkiksi eroa pitkästä suhteesta usein edeltää aika, jolloin sitoutuminen rakoilee ja toisinaan käy niinkin, että uusi löytyy, ennen kuin edellinen liitto on lopullisesti taputeltu.
Se on aika helppoa vielä pari- kolmekymppisenä todeta polleana, että en ole tehnyt sitä tai tätä ja olen parempi ihminen. Ikää kun tulee, joutuu huomaamaan, että kaikki ei aina mennytkään kuin strömsössä omallakaan kohdalla.
N52
Nuoret ovat idealisteja, keski-iässä ajattelu on jo realistisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä järkytti tuo, että yli 75-vuotiaista 70.3% pettää kumppaniaan, kun taas nuoremmilla luku on n.50%.
Siinä sanottiin on pettänyt, ei pettää eli se on voinut tapahtua vaikkapa 40-vuotiaana.
Nuo osuudethan eivät enää 40-50-vuoden jälkeen juurikaan nouse eli keski-iän kriisissä pettäjät on pettää. Harvempi pettää ekaa kertaa enää sen jälkeen.
Todellinen selitys: nuoret jaksavat vielä valehdella.
Petin miestäni, kun seksiä oli ollut viimeksi 4,5v sitten. En kadu pätkääkään. Ei 75 -vuotiaat kumppaneitaan petä. Kenen kanssa muka? Tuo tarkoittaa sitä, että 2/3 on pettänyt elämänsä aikana.
Mulla on seksisuhde n. 60v miehen kanssa. Olen miestä 17 vuotta nuorempi. Mies on avoliitossa ja ollut puolisonsa kanssa varmaan 15 vuotta. Tiedän, että mies on pettänyt aiemminkin. Kerran mun kanssa oli kännisäätö ja tiedän yhden naisen jonka kanssa on myös kännissä säätänyt. Mies on ollut naimisissa aiemmin, että onkohan sitten tuossakin liitossa pettänyt. En tiedä eikä se mulle edes kuulukaan.
Tilasto on "tilasto" tuota voi tulkita myös siten että laskee ikäryhmien erot. Alle 25 v on pettänyt 22.5 %, 25- 34 v 39.9 % todennäköisesti heistä osa on pettänyt alle 25 vuotiaana eikä sen jälkeen ja jos oletetaan sukupolvien käyttäytyneen samoin niin pettämisprosentti on 39.9 - 22.5 = 17 4. Samaa kaavaa jatkaen 35-44 v. 16.8 %, 45-54 v 6.7 %, 55- 64 v 5.8 % ja siitä yli ei yhtään. Osahan jatkaa pettämistä mutta ei sentään kaikki.
Tuo tilsto kertoo vain ja ainoastaan iltiksen lukijoista, jotka on vaivautuneet äänestämään. Minä en ole ikinä pettänyt, enkä viitsinyt vastata kyselyyn
Ei kannata kommentoida tutkimusta, jos ei ymmärrä lukemaansa!
Tämä tarkoitettu ap:lle.
taasko vika on aina miehissä setti? etkö näe mitä tutkimus osoittaa? sukupuolten välillä ei juurikaan ole eroa tässä asiassa.
miehet: 54%
naiset: 52%