Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö opettajana kun rikkaiden perheiden lapsia viedään lomille ja pyydetään sitten vapaita koulusta?

Vierailija
05.11.2023 |

Niin

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä tuntemattomien elämä ja toivottavasti ei myös sinua.

Vierailija
2/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan köyhiä ja siksi ei ole varaa lomailla hiihtolomalla ja pääsiäisviikolla, kun hinnat on pilvissä. Pakko lomailla kouluviikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen että rikkailla on varaa lomailla kalliiseen sesonki aikaan, me köyhät sesongin ulkopuolella kun silloin paljon halvempaa ja siihen pitää lomia anoa.

Vierailija
4/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Se ärsyttää, että viikolla 2 on Sirpa-Jukka, Kikka ja Pertti-Rauno lomalla, viikolla 3 Juuulia ja Neeea ja viikolla 4 Virtaset, Siiri-Ada ja Lumi-Kirsikka. 

Sitten se, että jättävät esseet tms. tehtävät tekemättä. Anotun loman aikaisesta oppimis ajeesta vastaa huoltaja. En todellakaan halua jäädä pitämään tukiopetusta, jonka tarve on syntynyt loman aikana.

Vierailija
5/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika rikas itsekin, joten näin opettajana ei harmita. Otin juuri yhden ylimääräisen vapaapäivän ennen syyslomaa, että pääsin lähtemään lomamatkalle. Enemmänkin ajattelen, että niitä oppilaita harmitti olla koulussa, kun itse olin jo lomaa viettämässä.

Vierailija
6/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden? Viehättävä ap.

Vierailija
7/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tehtävän, esseen ja kokeen tekevät ma-ke välillä kun tulevat lomilta. Armo ei anneta eli hommat hoidetaan. 

Jokainen lomailkoot miten haluaa  kyllä se sitten todistuksessa näkyy jos on vajetta oppimiseen tullut. 

Yleensä nämä " lomailevat perheet" eivät muutenkaan välitä kersojensa koulusta.

Vierailija
8/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rikkaat tarvi omia lomia. Niillä on vara matkustaa koulujen loma-aikoina jolloin kaikkien matkojen hinnat kaksinkertaistuu tai jopa kolminkertaistuu. Kyllä ne olemme me joiden täytyy erikseen säästää lomiin, jotka tarvitsemme lapsille lomaa erikseen.

Vierailija
9/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Suomessa ole kuin oppivelvollisuus, ei koulupakkoa. Minulle olisi ihan sama vaikka kaikki olisivat kotiopetuksessa. Voisin tehdä sitten jotain muita töitä. Toki minä pääsen kohta eläkkeellekin.

Vierailija
10/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rikkaiden lapset ovat yksityiskouluissa ei näiden lapsia päästetä tavallisiin kouluihin jotka on tuhottu tarkoituksella - näin vähennetään kilpailua rikkaan eliitin lasten kanssa...

Vierailija
11/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse en koskaan päässyt millään lomalla yhtään minnekään. Olin kaikki lomat kotona turvenuija vanhempieni paskaa haistelemassa ja kuuntelemassa. Hyvä jos toiset pääsee. On kuitenkin surullista, kun nykyään jotkut lapset saa kaiken ja toiset eivät oikein mitään. Ja sitten en kaiken saaneet hieroo niitä rikkauksia köyhempien lasten naamaan.

Ei matkustaminen, siis sellainen perus rantaloma tai viikko keski-Euroopassa ole mitään hienoutta nykyään. Sellaisen saa järjestettyä jopa meikäläinen yksinhuoltaja. Se on priorisointiasia lähinnä. En osta uutta sänkyä, ajan 20 vuotta vanhalla autolla, lapset ei saa merkkivaatteita ym. mutta loma silloin tällöin onnistuu kyllä. Toiset vaan nauttii enemmän jostain uudesta telkkarista tms. Sitten on ne jotka on aivan totaaliköyhiä, heillä ei ole edes mahdollisuus priorisoida mitään, mutta yleisesti ottaen moni kadehtii matkoja kyllä aivan turhaan ja pystyisi itsekin matkustamaan jos ei laittaisi uusia tavaroita tärkeysjärjestyksessä lomailun edelle.

Vierailija
12/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me anottiin viimeksi rehtorilta lomat. Vaihtoehdot olivat oppivelvollisuuden keskeytys tai että merkataan lomaksi. Itse siis ehdotettiin että hoidettaisiin itse opetus tältä ajalta (2kk) muulla tavalla.Rehtori sanoi puhelimessa että opettaja laittaa kerran viikossa wilmaan koko viikon tehtävät tulemaan. Tämä järjestely sujui hyvin! 

Vierailija
13/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todella rikkaiden lapset ovat yksityiskouluissa ei näiden lapsia päästetä tavallisiin kouluihin jotka on tuhottu tarkoituksella - näin vähennetään kilpailua rikkaan eliitin lasten kanssa...

Miten tuo liittyi ap:n kysymykseen? Omat lapseni olivat muutaman vuoden yksityiskoulussa Ruotsissa ja ihan samat pohdinnat loma-ajoista sielläkin oli. Sillä erotuksella että Ruotsissa on koulupakko ja luvattomasta lomasta saattoi seurata lasu.

Vierailija
14/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaiden omista lomista aiheutuva lisätyö ja häiriö opetuksessa ärsyttää, ja vanhempien itsekkyys.

Mutta en kadehdi kenenkään lomia, kai nyt jokainen työssäkäyvä pystyy tänä päivänä matkustamaan niin paljon kuin haluaa. Minä ainakin pystyn.

Vierailija
15/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me anottiin viimeksi rehtorilta lomat. Vaihtoehdot olivat oppivelvollisuuden keskeytys tai että merkataan lomaksi. Itse siis ehdotettiin että hoidettaisiin itse opetus tältä ajalta (2kk) muulla tavalla.Rehtori sanoi puhelimessa että opettaja laittaa kerran viikossa wilmaan koko viikon tehtävät tulemaan. Tämä järjestely sujui hyvin! 

Oma kummilapsikin oli juuri keväällä puolitoista kuukautta purjehtimassa perheensä kanssa. Järjestely sujui nimenomaan noin. Suurin osa tehtävistä piti muutenkin tehdä sähköisesti. Jokseenkin huvittavia nämä toisten (viikonkin!) lomista ahdistujat. Vähän tuntuu, etteivät ole ihan kartalla nykyaikaisesta koulumaailmasta joko ikänsä tai asuinpaikkansa takia.

Vierailija
16/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen että rikkailla on varaa lomailla kalliiseen sesonki aikaan, me köyhät sesongin ulkopuolella kun silloin paljon halvempaa ja siihen pitää lomia anoa.

Ei se rikas halua maksaa yhtään sen enempää ylihintaa kuin köyhäkään. 

Vierailija
17/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppilaiden omista lomista aiheutuva lisätyö ja häiriö opetuksessa ärsyttää, ja vanhempien itsekkyys.

Mutta en kadehdi kenenkään lomia, kai nyt jokainen työssäkäyvä pystyy tänä päivänä matkustamaan niin paljon kuin haluaa. Minä ainakin pystyn.

Mitä tarkoitat itsekkyydellä? Ja varmasti pystyt matkustamaan, onhan sinulla valtavasti lomia. Tiedäthän, että kaikki eivät saa lomia koulujen loma-aikoihin? 

Vierailija
18/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaisitko vielä mitä lisätyötä, saati häiriötä syntyy, jos opettaja tekee jo lähtökohtaisesti työnsä niin, että merkitsee kaikki tehtävät Wilmaan? Olen toki vain koulunkäynninohjaaja ja sijaisope, mutten silti hahmota, mitä häiriötä puuttuva oppilas aiheuttaa?

Vierailija
19/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Se vähän pisti kadehtimaan, kun parkkipaikalle ilmestyy +50 te upouusia autoja, kun nuori täyttää 18-V ja saa kortin. Kun isi ostaa.

Vierailija
20/88 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Se vähän pisti kadehtimaan, kun parkkipaikalle ilmestyy +50 te upouusia autoja, kun nuori täyttää 18-V ja saa kortin. Kun isi ostaa.

Nykynuorten mielestä kortti on turha, jos kylkiäisenä ei tule autoa. Ja auto ei saa olla kavereiden silmissä vanha ja nolo. Meidän aikanamme oli ihan selvää, että ensin lainattiin vanhempien Saabia sen minkä saatiin, kunnes saatiin säästettyä autorahat itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi