Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on jälleen työvoimapula - Lappiin haetaan lukuisia kokkeja ja tarjoilijoita tes palkalla

Vierailija
05.11.2023 |

Mutta liian harvat Suomalaiset suostuvat matkustamaan Suomen toiselle puolelle muutamaksi kuukaudeksi minimipalkalla.

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä Suomessa tuetaan yrittäjiä. Jos et pysty tekemään miljoonia ja maksamaan jokaiselle työntekijälle tuplapalkkaa tessiin nähden, niin älä edes yritä. Jää suosiolla kortistoon niin kuin kaikki muutkin

Vastaus: Miksi yrityksen onnistuminen pitäisi maksaa työntekijöiden selkänahasta? Miksi työntekijän pitäisi tukea yritystä nähdäkseen itse nälkää?

Siksi että työntekijä saa siitä palkkaa jotta pystyy elättämään itse itsensä tukien nyhtämisen sijaan. Toki sinun omalla logiikallasi jos työntekijä on riittävän kyvykäs niin hän varmasti saa paremmankin työpaikan, eikö?

Eli siis työntekijän täytyy tehdä töitä palkalla jolla ei edes pärjää (samalla tuottaen pomolleen rahaa jolla tämä pärjää oikein hyvin) ihan vain siitä ilosta ettei ns. tarvitse nostaa tukia? Yrittäjälle valtion tuet kyllä kelpaa, siitä ei saa syyllistää.

Maksakaa kohtuullista palkkaa tai tehkää työt itse. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
122/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/12046463?locations=Lappi&&announced=0…

Esimerkiksi 4 hengen kimppakämpässä oma huone 650 e.

Siis mitä helvettiä!? Helsingin keskustasta yksiö samalla hinnalla!

No ei sentään, mutta mellunmäestä voi ehkä just yksiö irrota. Toki ei ihan metron vierestä.

Ihan kuule Keskustasta irtoaa metron vieressä. Esim. itse olen aina asunut suunnilleen tuohon hintaan täällä. Ja tilaakin enemmän kuin Lapin kimppakämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin olisit tuonne lähdössä vaikka hinta olisi puolet siitä.

Vierailija
124/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin mielelläni pienelläkin palkalla, jos vaan lisäksi työnantaja tarjoaisi matkat ja asumisen. Muuten ei ikävä kyllä kannata vaikka kuinka olisi elämys. 

Vierailija
125/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä Suomessa tuetaan yrittäjiä. Jos et pysty tekemään miljoonia ja maksamaan jokaiselle työntekijälle tuplapalkkaa tessiin nähden, niin älä edes yritä. Jää suosiolla kortistoon niin kuin kaikki muutkin

Vastaus: Miksi yrityksen onnistuminen pitäisi maksaa työntekijöiden selkänahasta? Miksi työntekijän pitäisi tukea yritystä nähdäkseen itse nälkää?

Siksi että työntekijä saa siitä palkkaa jotta pystyy elättämään itse itsensä tukien nyhtämisen sijaan. Toki sinun omalla logiikallasi jos työntekijä on riittävän kyvykäs niin hän varmasti saa paremmankin työpaikan, eikö?

Mitä ilmeisimmin saa, jos Lappiin ei ole noille palkoille ketään tulossa? Mites sikäläiset omat vetelät? -eri

Todellakin vetelät koska suhteutettuna asukkaiden määrään työttömyyttä on eniten mitä pohjoisemmaksi mennään ja siellä pitäisi olla tämä työttömyyspula.

Vierailija
126/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis työntekijän täytyy tehdä töitä palkalla jolla ei edes pärjää (samalla tuottaen pomolleen rahaa jolla tämä pärjää oikein hyvin) ihan vain siitä ilosta ettei ns. tarvitse no

Toivottavasti tukia lasketaan sen verran että se alkaa olla riittävä ilo. 

Vierailija
127/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sentään, mutta mellunmäestä voi ehkä just yksiö irrota. Toki ei ihan metron vierestä.

Ihan kuule Keskustasta irtoaa metron vieressä. Esim. itse olen aina asunut suunnilleen tuohon hintaan täällä. Ja tilaakin enemmän kuin Lapin kimppakämpässä.

No huh, huh. Kimppakämpän huoneessa 10m2 ja sulla 14m2? Sitte voit just 650e asua KESKUSTASSA, eli kamppi-rautatientori metrojen liepeillä. Tai no, sukulaisen vuokralainen on toinen vaihtoehto.

Vierailija
128/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne tuolla TE-palveluissa mitenkään tarkista oikeinkirjoitusta ennen ilmoituksen julkaisua...? Ei ilmeisesti. 😜

Vierailija
129/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin olisit tuonne lähdössä vaikka hinta olisi puolet siitä.

Jos palkka olisi oikeasti hyvä/kohtuullinen työhön nähden niin voisinkin. Mutta mikä järki jos minimin saa täälläkin kaupankassana, eikä siitä kaikki mene työmatkoihin ynnä muihin perähikiän yllätys elämisenkuluihin.

Vierailija
130/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh, huh. Kimppakämpän huoneessa 10m2 ja sulla 14m2? Sitte voit just 650e asua KESKUSTASSA, eli kamppi-rautatient

Väärin. 29-30m2 yksiö keskustassa on ihan mahdollinen 600-700€/kk halvimmillaan. Kalliimpaan en muuttaisi.

Ps. tämä voi tulla pöndeille yllätyksenä, mutta keskusta ei tarkoita vain Kamppia ja Rautatieasemaa, vaikka junantuoma näkeekin ne ensimmäisenä.

Vierailija
131/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: Mikä ongelma on siis maksaa palkkaa jos et itsekään tee rahalla mitään vaan kannatat orjatöitä eli tekemistä ihan vaan tekemisen ilosta.

Vierailija
132/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh, huh. Kimppakämpän huoneessa 10m2 ja sulla 14m2? Sitte vo

No tulihan sitä selitystä. Eli oliko sukulaisen kämppä? Sulle on vissiin sörkkakin "keskustaa"? Laita tänne heti linkki, jos löydät yhdeltäkään kämppäsivulta yli 18m2 yksiön vapailta markkinoilta 650e. Ja kyllä. Bönde olen, mutta stadissa since 2001.

Vierailija
133/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on työvoimapula niin silloin ei mitään tes palkkoja maksella vaan silloin maksellaan 20-40 euron tuntipalkkoja.

Sinäkö sitten olisit valmis maksamaan jonkun 60€ jotta saat ravintolasta nakit ja ranskalaiset? Miten pitkään luulisit sellaisen puljun pysyvän pystyssä?

Miksi matalapalkkoja ei voi nostaa kun ne vaikuttaa heti tuotteen hintaa mutta eikö korkeakoulutettujen palkka vaikuta tuotteen hintaan?

Meillä on satoja tuhansia insinöörejä,esimiehiä,asiantuntijoita,tutkijoita yms... Eikö heidän palkka vaikuta tuotteen hintaan?

Oletetaan hypoteettisesti että ravintolassa on vaikka 30 tarjoilijaa, 15 kokkia ja 2 esimiestä. Nostetaan tarjoilijoiden ja kokkien palkkaa 200€, jolloin kulut nousee 9000€ kuussa.

Ei kiinnosta. En ole ravintola-alalla, enkä käytä ravintolapalveluita, kun osaan tehdä itse ruokani.

Vierailija
134/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: Mikä ongelma on siis maksaa palkkaa jos et itsekään tee rahalla mitään vaan kannatat orjatöitä eli tekemistä ihan vaan tekemisen ilosta.

En edelleenkään maksa kenellekään palkkaa, mutta asiakkaan roolissa en ole valmis maksamaan palveluista niin paljon mitä se vaatisi että te kouluttamattomat laiskiaiset saisitte niin paljon rahaa kuin ilmeisesti vaaditaan että viitsisitte ehkä käydä töissä. 

Vierailija
135/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään maksa kenellekään palkkaa, mutta asiakkaan roolissa en ole valmis maksamaan palveluista niin paljon mitä se vaatisi että te kouluttamattomat laiskiaiset saisitte niin paljon rahaa kuin ilmeisesti vaaditaan että viitsisitte ehkä käydä töissä. 

Hyvänen aika, sittenhän olet ilman ko. palvelua, jos laiskiaiset ovat paremmissa työpaikoissa. Ei se sen vaikeampaa ole.

Ehkä sinun kannattaisi muuttaa johonkin kehitysmaahan?

Vierailija
136/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti :D

Paljonko tuossa "asunnossa" on neliöitä. Kokonaisuudessaan neliöihin nähden 3000e/kk. Ei ole kyllä ahneudella rajaa.

Lisäksi vielä ainakin joissakin TESseissä on kyllä pykälä, että matkatöissä sulla pitää olla ihan oma kämppä, eikä mitään kimppamajoitusta, mutta tottakai paskapää"yrittäjät" yrittää kiertää näitäkin pykäliä. Irvokasta meininkiä

Enkä kyllä ikinä ole komennustöissä ollessani joutunut maksamaan vuokraa,vaan sen asumisen maksaa se työn tilaaja. Ei helvetti :D

Vierailija
137/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, sittenhän olet ilman ko. palvelua, jos laiskiaiset ovat paremmissa työpaikoissa. Ei se sen vaikeampaa ole.

Jos sinut huolitaan parempiin työpaikkoihin niin mitä siinä oikein valitat? 

Vierailija
138/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan sitä selitystä. Eli oliko sukulaisen kämppä? Sulle on vissiin sörkkakin "keskustaa"? Laita tänne heti linkki, jos löydät yhdeltäkään kämppäsivulta yli 18m2 yksiön vapailta markkinoilta 650e. Ja kyllä. Bönde olen, mutta stadissa since 

Vastaus: Ihan yksityinen, kaupungilla olisi vielä halvempi. Jos jaksaisit yhtään tutkia vuokra-asuntosivustoilta niin huomaisit että nämä hinnat ovat ihan mahdollisia 20-30m2 (jopa isommista joskus) yksiöstä Keskustassa.

Mutta nyt taitaakin olla kyse siitä ettet osaa myöntää olevasi väärässä. Pointti on se että 600-700€ yksiö Hakaniemessä, Sörnäisissä, tai missä vaan mikä ei ole ydinkeskustaa (tai sinun mielestäsi keskustaa), on joka tapauksessa parempi kuin samaan hintaan 10m2 huone solussa Lapissa keskellä ei mitään, vain jotta voisi tehdä töitä minimipalkalla.

Vierailija
139/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
140/198 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinut huolitaan parempiin

En minä valita, tämähän on oikein tervettä kehitystä. Itsekin olen töissä työvoimapula-alalla, ei tarvitse lähteä korpeen pikkupalkoille. Kannattaa kysyä paikallisilta työttömiltä, miksei heitä kiinnosta. Ei ole asuntoloukkujakaan.