Onko pakko laittaa joulua, siivota, puunata?
Mua alkanu tympii koko stanan joulu! Nuorempana sitä aina oikein odotti, hösötti verhojen, hyllypapereiden, lahjojen, ruokien kanssa. Töitten puoleen voisi kyllä nytkin tehdä samaa, mutta ituttaa ajatuskin. Minä ja Joulu...ollaanko me kasvettu erilleen😊?
Kommentit (30)
Ei. Ei joulu esty tulemasta,vaikka et siivoaisi,leipoisi ym.
Ei ole pakko. Minäkään en laita vaikka kaikki sitä odottaa. En laita koska sain tehdä monta joulua kaiken yksin. Nyt en laita mitään ja yllättyvät sitten kun ei olekkaan ruokaa pöydässä.
T: perheen äiti.
Minä ja joulu kasvettiin erilleen aikuistumiseni myötä. Lapsena rakastin joulua, teininä se oli ihan kiva, nuorena aikuisena en erityisemmin enää välittänyt siitä ja nyt kolmekymppisenä en ole tippaakaan jouluihminen. En laita joulua mitenkään ja korkeintaan käyn syömässä äidin luona lähinnä hänen mieliksi. Jos minulla olisi lapsia niin kai sitä heille olisi "pakko" jonkinlainen joulu tehdä kun se on lapsille yleensä tärkeää.
Olen 45-vuotias, enkä ole koskaan tehnyt joulun eteen muuta kuin ostanut lahjoja ja ollut paikalla. Olenkin mies, harva nainen tähän pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias, enkä ole koskaan tehnyt joulun eteen muuta kuin ostanut lahjoja ja ollut paikalla. Olenkin mies, harva nainen tähän pystyy.
Minä en ole ostanut lahjoja enkä ole edes ollut paikalla. Vierailen ihan muina aikoina kuin jouluna.
N54
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehnyt saman.
T. Nainen
Ei se joulu tekemättä tule, mutta voit toki vähän keventää. Jätä esim ne hyllypaperit pois
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei joulu esty tulemasta,vaikka et siivoaisi,leipoisi ym.
Ei kai, mutta silloin kyllä kannattaa ainakin perheellisen kertoa muille, että meillä ei vietetä joulua.
Ja tarkoitan tällä siis sitä, että ei se joulu välttämättä tunnu yhtään joululta, jos ei ole mitään millä on luotu juhlan tuntua. Ja en tällä tarkoita, että pitäisi olla puunattu, seisty hellan ääressä , väännetty sormet ruvilla koristeita jne.
Mutta ihan hyvin voi viettää omanäköistä joulua tai jättää viettämättä kokonaankin
Mä kyllä ihan mielelläni siivoilen kaappeja nyt marras-joulukuussa, kun ulkona on märkää ja pimeää. On se ihan hyvä vaatekaapeista ja kirjahyllyistä joskus pyyhiä pölyt oikein kunnolla, tai pyyhiä rasvapölyt keittiön kaappien päältä. Mieluummin teen sen nyt kuin vaikka uhraisin siihen kesälomaa (tätä näkee palstalla joskus!) tai parhaita kevätpäiviä.
Ei oo pakko vaik ei taho. Tee helppo joulu, lahjat ja valmiit ruuat. Tai mummon mömmöt.