Koronaa sairastavat, millaisia oireita teillä on?
Millaisia oireita tämänhetkinen virus aiheuttaa? Kauan kestänyt?
Kommentit (44)
Oireet kestivät alle 5 vrk. Pääsärky, lihassärky, hyvin lievä nuha ja yskä, jotka katosivat tuossa ajassa. Ilman koronaa olisin ollut koko ajan töissä.
Silmät särkivät, nenä vuosi. Kesti viitisen päivää.
Kuume, lihaskivut, huonovointisuus ja huimaus, kesti 5 päivää
Lapsella alkoi ke muistaakseni. Kuumeilua, särkyä, makuaistin muuttuminen, ripuli, oksentelu.
Normaalit vilustumisoireet. Ohi kolmantena päivänä.
Alkoi viluttamaan maanantai-iltana, tiistaina oli 37,9 kuumetta ja hieman sairas olo, ei nuhaa, ei yskää eikä muitakaan kipuja, keskiviikkona hieman kuumetta, parempi olo kuin tiistaina, tein positiivisen testin, keskiviikon olin pois töistä, olo lähes terve ja torstaina töihin.
Ei maku- tai hajuaistimuutoksia.
3 rokotusta. tammikuussa oli 3. piikki ja ensimmäinen korona minulle.
Mulla testi näytti negatiivista, mutta oireet aika samanlaisia: kuumetta ja kipuja, lievää nuhaa ja yskää. Alkoi kurkkukivulla.
Päänsärky,kurkkukipu,nuha, aivastelu,lihas-ja nivelkipu,väsymys,kuume, mahaoireet ( turvotus, ilmavaivat) ,haju-ja makuaistin muutos ( hajuveden maku suussa,ja hajuveden haju nenässä)
Töissä asiakkailla ripulia, oksentelua, kuume ja hengenahdistus oireina. Korona testattu pos kaikilla em oireilevilla.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi viluttamaan maanantai-iltana, tiistaina oli 37,9 kuumetta ja hieman sairas olo, ei nuhaa, ei yskää eikä muitakaan kipuja, keskiviikkona hieman kuumetta, parempi olo kuin tiistaina, tein positiivisen testin, keskiviikon olin pois töistä, olo lähes terve ja torstaina töihin.
Ei maku- tai hajuaistimuutoksia.
3 rokotusta. tammikuussa oli 3. piikki ja ensimmäinen korona minulle.
Kai koronassa on sama ohjeistus kuin normiflunssassakin, että 2 kuumeetonta päivää ennen töihin paluuta. Nythän menit töihin heti kuumeisen päivän jälkeen. Itse en olisi mennyt.
Ei juuri mitään, ei edes kuumetta. Ellen olisi saanut samalla toiseen (onneksi vain yhteen) poskionteloon tulehdusta en olisi juurikaan huomannut koko koronaa. Vähän yskää ja vielä vähemmän nuhaa, ja nekin saattoi johtua poskiontelosta. Ja olen kumminkin pitkään peloteltua riskiryhmää.
Todennäköisesti oireiden vähäisyydestä on kiittäminen rokotuksia. Käsivarressa tuntui selvempien oireiden ajan samanlaista jomotusta kuin rokotuksen jälkeen. Se ei häirinnyt yhtään mutta siitä arvasin tehdä koronatestin.
Kurkkukipu, päänsärky, ripuli, nuha, yskä, lämpö ja lihassärky. Nyt 3. päivä menossa. Kurkku ei oo enää kipeä.
Aiemmat taudit (aikaa sitten) olivat puolitajuton ja kuumehorkka, kivut ja vatsaoireet. Tämä tauti taas pyrki poskionteloihin ja keuhkoputkeen, alussa kuume, muuten hikoilua, heikkoa oloa, lihakset alussa muussia, zombimaisuus, vaikka tavallaan selkeä. Nenänielusta valui myös kurkkuun nuhaa tai piti sylkeä paperiin. Kylmä pyrkii koko ajan kaulalle ja alaleukaan.
Miehelläni on juuri korona, hänellä alkoi flunssaisella ololla ja paleluna ( istui toppatakki etätöissä koneellaan, vaikka yleensä kulkee melkein alasti). Sitten oli kurkun kutinaa, nenän vuotoa ja pientä lämpöä.
Toka korona.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on juuri korona, hänellä alkoi flunssaisella ololla ja paleluna ( istui toppatakki etätöissä koneellaan, vaikka yleensä kulkee melkein alasti). Sitten oli kurkun kutinaa, nenän vuotoa ja pientä lämpöä.
Toka korona.
Työkaverillaan on myös testattuna korona, hänellä oli alkanut ripulilla.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmat taudit (aikaa sitten) olivat puolitajuton ja kuumehorkka, kivut ja vatsaoireet. Tämä tauti taas pyrki poskionteloihin ja keuhkoputkeen, alussa kuume, muuten hikoilua, heikkoa oloa, lihakset alussa muussia, zombimaisuus, vaikka tavallaan selkeä. Nenänielusta valui myös kurkkuun nuhaa tai piti sylkeä paperiin. Kylmä pyrkii koko ajan kaulalle ja alaleukaan.
Ja lisään että en tiedä onko mennyt kaksi viikkoa, alkaako kolmas. Voi vähentyä oireet, mutta voi tulla asiaa lääkärille jos ei mene.
en ole testannut, mutta vahva epäilys että on joko korona tai sitten influenssa. Ekana iltana nousi kuume yli 38, mulla on normilämpö 36 eli yli 38 meinaa kunnon horkkaa ja hyvin harvoin nousee sellaisiin lukemiin. Seuraavana päivänä särki lihaksia ja niveliä ja päätä eli jokainen yskäisy ja aivastus tuntui iskulta päähän. Tokana iltanakin lämmöt yli 38. Nyt kolmantena päivänä sattuu edelleen joka paikkaan, missään asennossa ei ole oikein hyvä olla kun lihaksiin sattuu.päivälämpö 37.2 saa nähdä mihin illalla mennään. Myös maha on jännän kipeä. Untakaan ei meinaa kunnolla saada kun koko kroppaa särkee. Ei naurata koko kropan kivut ja myötätuntoni menee kyllä kroonisista kivuista kärsiville.