On tämäkin taloyhtiö, kun ei saa lapset
leikkiä tuossa etupihan alueella, vaan yksi vanha äksy ukko komentaa heitä menemään poies.
Ja minä en jaksa kanssa koko ajan komentaa lapsia pihalta poies.
Kun eivät he siellä koko päivää rymyä.
Vain tietyn hetken näin iltapäivästä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Pihalla saa leikkiä vaikka tulisi meteliä. Ei voi tuppisuuna olla.
Eri asia jos mölytään yöllä.
No pyydä omia lapsiasi leikkimään oman ikkunasi alla. Siinä ei tarvitse olla tuppisuuna. Mutta kiellä lapsiasi menemästä muiden ikkunoiden alle huutamaan. Eiks ni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on POIS, ei poies. Ja lapset voivat mennä mölyämään johonkin kentälle tms, pihapiirissä on oltava hiljaa ja asiallisesti.
Koko tämän aloituksen pointti on, että ap pääsi käyttämään poies - sanaa. Arvasin, että heti tullaan puuttumaan siihen sanaan. Toki arvasi ap:kin.
Olisi kyllä ollut hienoa ja ennenkuulumatonta, jos siihen ei olisi puututtu yhdessäkään viestissä. Ap:n keskustelunavaus olisikin tuottanut ihan järkevän keskustelun, vaikka tavoitteena oli vain poies- sanasta keskustelun aikaansaaminen.
Sama autisti purkaa sydäntään myös muista kirjoitusvirheistä. Tämä toki on murresana.
Ap käytti poies - sanaa tarkoitushakuisesti. Kyseessä ei ole siis kirjoitusvirhe. Kirjoitusvirheistä pitääk
Ja korjaan nyt itseäni, vaikkakin teinkin virheen vahingossa tuossa sydämMelinen- kuitissani. Toki siihen kuuluu kaksi ällää.
Onko se leikkiminen yhtä kuin täyttä kurkkua kiljuminen? Koska jos näin, niin meilläkin on yksi kakaralauma, joka harrastaa tuota rapun edessä. Tässä ei ole mitään varsinaista piha-aluetta missä "leikkiä". Todellakin käsken ne kiljukaulat pois siitä rääkymästä kuin jotkut demonin riivaamat. Niiden "leikkiminen" ei ole normaalia. Se on pelkkää toistensa tönimistä ja täyttä kurkkua kiljumista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa tarkoitushakuisesti kiljua kuin syötävä muiden ikkunan alla. Ei se ole mitään leikkiä, vaan häiriköintiä. Kasvata ne kakarasi.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa, jossa on toisella puolella taloyhtiön lasten leikkipaikka ja toisella puolella lasten päiväkodin piha. Tiesin tämän, kun muutin.
Mielestäni on vain mukavaa, että lasten iloiset äänet kuuluvat asuntooni. Ei niitä ääniä yöllä kuulu.
Muutenkin olen sitä mieltä, että vain päästään vinksahtaneet valittavat normaaliin elämään kuuluvista äänistä kaupungissa.
Heh, tule kuuntelemaan mun naapurinlasten ääniä. Siitä on ilo kaukana. Kuulostaa kuin joltakulta revittäisiin suolia irti.
Meillä taloyhtiön etupiha on sama asia kuin 1,5 m leveä kaistale kadun reunassa. Miksi lasten pitäisi mennä siihen kirkumaan?
Nuo lapset ovat teidän tulevia eläkkeenmaksajia. Olkaa iloisia ja toivokaa heitä syntyvän vielä paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Myllypurossa Vantaalla oli aikoinaan taloyhtiössä setä, joka pisti tenavien suut tukkoon. Hannu-setä se oli.
Onko Vantaallakin Myllypuro? Helsingissähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lapset ovat teidän tulevia eläkkeenmaksajia. Olkaa iloisia ja toivokaa heitä syntyvän vielä paljon enemmän.
M
Ne masentuu kun ei kehtaa aikuisena kirkua.
Ennen hyvinä aikoina olisi jo talonmies laittanut elämöivät lapset kuriin! Monta kertaa oli minullakin pakarat vereslihalla kun talkkari rempoi solkipäällä. Syyksi riitti pelkkä oven kolahdus tai yskiminen rapussa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun tämän päivän lapset ovat aikuisia, niin Suomessa on sama meininki kuin Ruotsissa nyt. Autot palavat kaduilla, henkirikoksia tapahtuu päivittäin ja kaduilla ei uskalla kulkea edes poliisi. Lastesi lapset ovat ihan muuta kuin vaaleahiuksisia sinisilmiä, jos heitä edes tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pyydä omia lapsiasi leikkimään oman ikkunasi alla. Siinä ei tarvitse olla tuppisuuna. Mutta kiellä lapsiasi menemästä muiden ikkunoiden alle huutamaan. Eiks ni?
Nääh, en taida viitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mene lehmä muualle lässyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa tarkoitushakuisesti kiljua kuin syötävä muiden ikkunan alla. Ei se ole mitään leikkiä, vaan häiriköintiä. Kasvata ne kakarasi.
Voi viddu, en mä tuota tarkoittanut! Mun lapsi ei häirinnyt muita kun oli lapsi. Ja vittuako haukut mun lasta.
Mä en ymmärrä miksi sun pitäis olla koko ajan komentamassa? Sanot lapsille kerran ja ne tottelee, muuten ei ulkoile ilman aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Huutavatko ne lapset sen "äksyn ukon" ikkunan alla? Jos huutavat, niin käske ne kakarat vähän sivummalle leikkimään. Leikkiminen tuskin ketään ärsyttää, mutta lasten kiljuminen haittaa monia rankasti. En minäkään haluaisi kiljumista kuunnella ikkunani alla.
Ei se kiljuminen niinkään vaan "ruma" kielenkäyttö kiljuessa. Hoetaan v*ttua jatkuvasti ja nimitellään muita ala-arvoisesti.
Kummallinen otsikko. Yhden naapurin mielipide ei määrittele taloyhtiössä sitä, mitä muut asukkaat saavat tai eivät saa tehdä. Jos lasten käyttäytyminen ylittää yleisen mittapuun mukaan hyväksyttävät rajat, siihen puuttumiseen on viralliset keinot. Päinvastaisessa tapauksessa naapuri voi joutua vastuuseen, jos jatkuva turhasta valittaminen häiritsee muiden asumisrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lehmä muualle lässyttämään.
Olen sikasonni.
Ap käytti poies - sanaa tarkoitushakuisesti. Kyseessä ei ole siis kirjoitusvirhe. Kirjoitusvirheistä pitääkin huomauttaa, jos ne tehdään tietämättömyyttä. Vahinkoja ei välttämättä tarvitse korjata, mutta tyhmiä saa ja pitää oikoa. Esim. enääN, eriNlainen, sydämMelinen, jollekKin jne.